Nie jesteś zadowolony ze swoich zdjęć? Chciałbyś coś w nich zmienić, i nie do końca wiesz jak? Chciałbyś wprowadzić do swoich fotografii coś nietypowego, innego?
Zorganizowaliśmy zajęcia tylko dla Ciebie – Fotografia konceptualna, montaże i triki w Adobe Photoshop pod czujnym okiem artysty fotografika Arkadiusza Makowskiego.
Ogłoszenie
Fotografia Konceptualna
Nie jesteś zadowolony ze swoich zdjęć? Chciałbyś coś w nich zmienić, i nie do końca wiesz jak? Chciałbyś wprowadzić do swoich fotografii coś nietypowego, innego?
Zorganizowaliśmy zajęcia tylko dla Ciebie – Fotografia konceptualna, montaże i triki w Adobe Photoshop pod czujnym okiem artysty fotografika Arkadiusza Makowskiego.
Gorąco zapraszamy na warsztaty fotografii konceptualnej, w szczególności, że będą to wyjątkowe w Polsce zajęcia z uwagi na swój temat a mianowicie fotografię konceptualną i tworzenie idei obrazu w swojej głowie a dopiero po tym fizyczne jej urzeczywistnianie.
Zapewniamy trzy dni intensywnego szkolenia w najpiękniejszym zakątku Bramy Lubawskiej przy zbiorniku wodnym Bukówka. Celem warsztatów będzie pokazanie uczestnikom i wykonanie razem z nimi fotografii od początku do końca. Tak więc zaczynamy od podstawowych konfiguracji sprzętu i oprogramowania poprzez wykonanie materiału zdjęciowego, a następnie dopracowanie fotografii w programie graficznym. Omówimy również zagadnienia przygotowania materiału do druku oraz publikacji w sieci.
Fotografia konceptualna to kolejna edycja warsztatów Photoshop w przepięknym Gościńcu nad Bukówką.
W warsztatach przodować będzie w pierwszej kolejności koncept uczestnika a dopiero później prowadzący pokażą drogę do możliwości urzeczywistnienia tego konceptu poprzez fotografię i obróbkę w programie graficznym.
Dla kogo?
Warsztaty prowadzone są w przystępny sposób. Zaczynamy nie od wielu godzin teorii lecz od praktycznych zajęć, podczas których instruktorzy w sposób jasny i czytelny wprowadzą uczestników w świat fotografii w zależności od stopnia zaawansowania.
Każdy potrafi robić zdjęcia należy go tylko odpowiednio nakierować i poświęcić mu trochę czasu oraz usystematyzować jego wiedzę.
Nie ma dwóch takich samych spojrzeń na świat, bo wszyscy różnimy się od siebie. Każdy postrzega otaczającą rzeczywistość przez pryzmat własnego charakteru, doświadczeń, kultury, w której się wychował, dlatego będą to nie tylko warsztaty fotograficzne, ale przede wszystkim kreatywne spotkanie z samym sobą.
Na warsztatach mile widziane są osoby na każdym poziomie zaawansowania z podstawową znajomością programu Adobe Photoshop.
Czego możemy się nauczyć ?
- aparaty fotograficzne, obiektywy – budowa oraz rodzaje obiektywów,
- budowa i mechanizm działania przysłony i jej wpływ na powstający obraz,
- aparat fotograficzny – jak skonfigurować swój sprzęt,
- ważne funkcje aparatu, które warto wykorzystać,
- tryby pracy aparatów fotograficznych,
- migawka, przysłona oraz matryce i ich czułość (wpływ na obraz),
- autofocus i ostrzenie manualne,
- balans bieli,
- formaty plików, ich zastosowanie i właściwości,
- techniki fotografowania,
- blokada ekspozycji, korekta ekspozycji, bracketing,
- zasady kompozycji i budowy obrazu,
- multiekspozycja i długie czasy naświetlania,
- złota i niebieska godzina
- jej wpływ na otaczające światło,
- wywołanie plików raw w Camera Raw,
- edycja w Adobe Photoshop,
- prostowanie i kadrowanie,
- korekta kolorystyczna zdjęcia,
- wyostrzanie i odszumianie zdjęć,
- retusz zdjęć,
- efekty specjalne,
- triki fotograficzne,
- jak przygotować pliki by uzyskać profesjonalne wydruki,
- jak przygotować pliki do publikacji w sieci,
- DRI, montaże itd ... itd ...
Co może się przydać?
- aparat i obiektyw,
- wężyk spustowy lub pilot ,
- karta pamięci, baterie, ładowarka oraz statyw,
- obuwie trekkingowe, płaszcz przeciwdeszczowy, dodatkowy zestaw ubrań,
- dodatkowe kalorie i termos,
- laptop lub PC z zainstalowanym programem Adobe Photoshop (na miejscu dostępna wersja 30-dniowa)
Cena – 1180 PLN
Dla pierwszych 2 osób zgłaszających się z serwisu Optyczne.pl - 15% zniżki.
Zapisy:
Podstawowe pytanie... czy to jeszcze fotografia czy już tylko grafika???
Grafika to by była, jakby elementy były rysowane/malowane. A to jest fotomontaż.
Istnieje cała masa takich obrazów, jeszcze przedcyfrowych, gdzie fotografia była tworzywem a obraz mimo to nie przestał być fotografią. Fotomontaż jest tak stary jak sama fotografia.
Czy wykorzystywanie do celów komercyjnych próbnej 30-dniowej wersji photoszopa jest legalne?
Trzeba przeczytać w umowie licencyjnej w trakcie instalacji programu :)
ZTCP jest :-)
A jest szansa byście zorganizowali również podobny kurs, ale nie z artystą, a z fotografem komercyjnym, który wykorzystuje te techniki nie wiem czy nie efektywniej, bo na pewno częściej?
... może Scott Kelby :)
Lubię ps-a i graficzne poprawianie zdjęć. Ale wycinanek nie cierpię. Każda wycinanka wygląda sztucznie w negatywny sposób. Montowanie fotografii z kilku elementów które mieszczą się w głębi ostrości zawsze było i będzie sztuczne i tandetne. Oczywiście to moja opinia :)
@ druid- zgadzam sie.
Cena 1180 - hmmm. W cenę wliczony dyplom za wytrwałość ?
zdecydowanie zaprezentowane prace - słabe
a objętość tematyczna kursu to dwa semestry ;)
grzegorz9992 | 2014-11-14 22:37:10
zdecydowanie zaprezentowane prace - słabe
Mozesz sie czym pochwalic ?
dobry fotomontaż wcale nie musi być tandetny i myślę, że takie zabawy bardzo kreatywnie wpływają na wyobraźnię, a do tego niesamowicie szlifują umiejętności postprocesowe. fajne warsztaty
@druid, mówisz "Lubię ps-a i graficzne poprawianie zdjęć. Ale wycinanek nie cierpię." Jedno wyklucza drugie. To tak, jakbyś powiedział, że lubisz pływać, ale nie cierpisz wody. Photoshop to niemal w 100% wycinanki, oraz maskowanie tych wycinanek. Do graficznego poprawiania zdjęć, jak to mówisz, służą narzędzia takie jak Lightroom. To, co powiedziałeś, oznacza, że nie masz zielonego pojęcia o PS.
Umiejętność posługiwania się zewnętrznym oprogramowaniem nie jest kwestią podobania. Chcesz mieć pozytywne efekty, musisz poznać te sprawy. Celowo napisałem "zewnętrznego oprogramowania" gdyż w aparacie jest zainstalowany skomplikowany program graficzny, który kształtuje i poprawia zdjęcia czy tego chcesz czy nie /m. in. programy tematyczne/. Więc użytkowniku skoro jesteś przeciwnikiem montażu i innego wpływu na zdjęcie daj sobie spokój z fotografowaniem. W erze fotografii analogowej też się kształtowało zdjęcia, robiło montaże i inne zabiegi niekiedy niewidoczne dla widza. Też byli przeciwnicy i zwolennicy ingerencji w tzw "czystą fotografię" i niczego to nie zmieniło. Nie podoba Ci się używanie softu do obróbki zdjęć, nie rób tego, ale nie mów czy to jest dobre /uzasadnione/ czy nie.
@ jacq Nie musisz się tak spinać. Dla niektórych te prace mogą być słabe i już. Każdy ma prawo wyrazić swoją opinię. Osobiście doceniam ogrom pracy. Jednak w takich działaniach pomysł jest najważniejszy. Giętkość warsztatu nie tworzy jakości. Dobry montaż z pomysłem i zaskakującymi skojarzeniami jest fajny. A za stylem tzw. fantasy - nie przepadam...
Tutejszyn - bzdurzysz waszmość okropnie. Sugeruję zapytać pierwszego z brzegu retuszera, czy użyłby Lightrooma do swojej roboty. Z punktu widzenia fotografa wycinanki to naprawdę średnio istotna część szopa.
@marcin wuu zajmuję się zaawansowanym retuszem. Rozświetlenie oczu, to już jest "wycinanka", chyba Ty że robisz wszystko na jednej warstwie. Zgodzę się, że malarze, którzy PS używają jak sztalugi, w mniejszym stopniu "wycinają", choć i oni korzystają z łączenia różnych fragmentów obrazu w całość.
"Z punktu widzenia fotografa wycinanki to naprawdę średnio istotna część szopa." Dlatego dla fotografów powstał Lightroom. Można poprawić światło, balans bieli i takie tam. PS to przede wszystkim warstwy, czyli "wycinanki".
Warstwy=wycinanki? O.o
No to żeś pan pojechał panie Tutejszyn, co najmniej kilka przystanków za pętlę...
tak... umownie tak można powiedzieć - warstwy = wycinanki. Każda warstwa to część obrazu. Tego lub innego. Spłaszczając obraz - sklejamy te fragmenty (wycinanki) w jedną całóść. Następny nerwowy...
Rozświetlając i zmieniając dominantę barwną nie trzeba nic wycinać a robi się na osobnych warstwach. No ale ja tam nie wiem :D
Świetne. Podoba mi się.
Skorzystanie z warsztatu Autora tego szkolenia myślę że każdego było by bardzo rozwijające
A że warsztat jest niesamowity świadczą fotografie - zwłaszcza makro i krajobraz np:
link
link
Styl każdy wyrabia sobie sam, a warsztatu no cóż trzeba się nauczyć
@MarcinXk - Arek poszedł w kierunku zdjęc przetworzonych,ja akurat nie jestem zwolennikiem takiej fotografii,ale jeśli ktoś lubi grzebac się w programach graficznych to kursy dla niego są w sam raz.
Super. Ma facet talent.
@Gregorovitz "wycinanie" to tylko skrót myślowy. Nikt przecież niczego nie wycina. Retusz, czy praca kreatywna w PS wymaga tych samych zabiegów na warstwach. Jednak ortodoksyjny fotograf, nie ma za bardzo czego szukać w PS. O wiele więcej zrobi choćby w CameraRaw.
Oczywiście, zwłaszcza ortodoksyjnie retuszując np stare slajdy. Ma jak najbardziej co szukać w PS. Ale ortodoksyjny fotograf może równie dobrze siedzieć w ciemni i składać zdjęcie z kilku klatek. Zależy co mamy na myśli mówiąc ortodoksyjny. PS to zbyt uniwersalne narzędzie aby przypisywać mu jedne zadanie. Dla jednego jest to robienie ścieżek, dla innego szparowanie, dla innego praca na NIK, a dla kogoś innego retusz. Nie wyobrażam sobie aby tony filmów np retuszować w Lightroomie, mając do dyspozycji tablet i PS, bo byłoby to zwyczajnie niemożliwe, a dla mnie spore marnotrastwo czasu. Nie widzę też celu przypisywania temu programowi jakiejkolwiek teorii, to zwykłe narzędzie pracy. Praca w ACR ma dla mnie sens tylko i wyłącznie jak ktoś wymaga ode mnie szybkiej publikacji, wyrównania barw, balansu bieli, kadrowania i wysłania w czorty.
To jest fotografia konceptualna czy koncepcyjna ? Bo mam mieszane uczucia co do samej nazwy 'kierunku'.
Nie wiem, czy bardziej przeraża mnie wasza otwartość na cokolwiek innego poza to jedną jedyną dziedziną... nawet nie sztuki, czy siła, z jaką dyskutujecie na temat nomenklatury. Fotografia? Fotografika? Grafologia może? To w ogóle ma jakieś znaczenie???
Tego typu "wycinanki" to ostatnia rzecz, która ma coś wspólnego z fotografią, a może dziś jeszcze przyciągać ludzi. Poza oczywiście niezatapialnymi cyckami.
@Gregorovitz jak każda dyskusja, tak i ta, brnie w jakiś cudaczny zaułek. Wyszło od tego, że ktoś tam "lubi PS, ale nie lubi wklejek, bo to nieprzyzwoite". Klasyczny ortodoks, który pragnie, aby fotografia była fotografią... tak w największym skrócie. PS to narzędzie, które ma ułatwić ingerowanie w obraz. Wyraziłem opinię, że dla tych, którzy w obraz ingerować nie lubią są inne bardziej dostosowane do nich narzędzia i tyle.
Wszystkim, których rażą wklejki i zauważają je "na pierwszy rzut oka", polecam obejrzenie filmiku :)
link
@jankomuzykant, mówisz: "Nie wiem, czy bardziej przeraża mnie wasza otwartość na cokolwiek innego poza to jedną jedyną dziedziną..."
Mnie dziwi Twoje przerażenie. Nie rozumiem, jak może przerażać czyjaś otwartość na cokolwiek. Nie mówimy przecież o zjadaniu dzieci, ale o zabawie pikselami. Co tu może być przerażającego?
Ciągle się łapię na tym, że piszę zbyt mądrze...
21-23 listopadA!
Tutejszyn, pisanie, że zajmujesz się "zaawansowanym retuszem", jest mocno na wyrost, chyba, że nastąpił niesamowity progres przez ostatnie kilka miesięcy mojej niebytności na forum... :P
Poza tym, jak się nie rozumie, co piszą rozmówcy, to lepiej nie dyskutować, bo wiesz jak to się kończy... ;)
Przypisujesz ludziom poglądy które Ci się wydaje, że mają, a potem je zwalczasz - nie przypomina Ci to kogoś?
P.S. I nie, ja też nie jestem wrogiem PS-a i głębokich manipulacji obrazem na warstwach, maskach, czy jakkolwiek. To tak na marginesie, gdybyś nie pamiętał z forum.
jaad75 tak, zajmuję się zaawansowanym retuszem. "Niesamowity progres" ma oznaczać, że zaawansowany retusz, to coś niemożliwego do opanowania?
Wszystko dla ludzi, co maja w cholere beznadziejnych zdjec i np. z trzech lipnych fotek chca zrobic jedna ,,fajna,, Powodzenia zycze, ale wszystko, to mozna znalezc darmo w necie (procz hotelu ocyzwiscie)
no tak, przecież by mieć tapetkę za darmo na ekran należy po prostu poszukać czegoś w internecie
@pumpernikiel ma rację - 21-23 Listopada - Przed zaawansowaną obróbką obrazu - warto przyswoić podstawy ortografii. Rośnie nam pokolenie "fachofffców"...
Mamo Kacperka, chodzilo mi, ze wszystkiego mozna sie nauczyc w necie. Jesli chodzi o tapetki, to lubie swoje zdjecia... prawdziwe zdjecia. Nie lubie po prostu nazywania artysta kogos, kto nauczyl sie obslugiwac jakis program. To jakby porownac ziomka siedzacego w fl studio do prawdziwej wiolonczelistki. Kazdy kto tak na serio ogarnia temat, wie po co takie kursy:) Ciezej jest sprzedac wyniki swoich umiejetnosci...
A powiedzcie koledzy, jak to jest na przykład z wycinankami kurpiowskimi? Bo ja sobie myślę, że jak się wycina w stroju ludowym, to jest artyzm i prawda, a jak w dresie, to już nie :)
dla mnie to jak rzezbienie w zlocie vs w gownie>)))
Super tytuł, patrząc na to, jakieś treści zostaną poruszone na warsztatach. Ja głupi myślał, że będzie coś o szukaniu pomysłów na zdjęcia/grafiki ...
@Tutejszyn
Pokaż proszę ten zaawansowany retusz. Powiedz też czy zajmujesz się fotografią. Tak się składa, że ja zajmuję się jednym i drugim i dlatego wiem co pisze. Zaawansowane korzystanie z PSa do poprawy fotografii to normalny i jak najbardziej pożądany proces. Natomiast wycinanie i wklejanie ptaszków, figurek, domków a szczególnie sylwetek ludzi będących w głębi ostrości zawsze prowadzi do tandety. I takim przykładem jest tutaj choćby zaprezentowane zdjęcie staruszka z trąbką. Nie ważne jak starannie się to robi, wychodzi zawsze słabo. Jeśli tego nie widzisz to znaczy, że brakuje Ci zmysłu estetycznego i żaden z Ciebie zaawanoswany retuszer ;)
druid proszę...
link
pokaż proszę teraz coś swojego.
"Jeśli tego nie widzisz to znaczy, że brakuje Ci zmysłu estetycznego.." Odłóżmy na chwilę dyskusję o tym, czego komu brakuje...
@druid:
" Natomiast wycinanie i wklejanie ptaszków, figurek, domków a szczególnie sylwetek ludzi będących w głębi ostrości zawsze prowadzi do tandety. I takim przykładem jest tutaj choćby zaprezentowane zdjęcie staruszka z trąbką. Nie ważne jak starannie się to robi, wychodzi zawsze słabo."
Nie zawsze. Kwestia umiejętności i dobrego przygotowania elementów do złożenia (zgodność światła, perspektywy, szczegółowości etc). Żeby było jasne - abstrahuje od treści i pomysłu; może być genialne albo kloc, ja piszę tylko o stronie technicznej.
Tutejszyn! czym ty sie chlopie chwalisz, no czym__ ?