Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tokina AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX

Tokina AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX
28 grudnia
2014 12:39

W ofercie firmy Tokina pojawił się obiektyw AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX dla aparatów z matrycą APS-C, którego prototyp mogliśmy oglądać we wrześniu na Photokinie. Nowy model dostępny jest na razie z mocowaniami dla aparatów Canona i Nikona. Zastąpi inny obiektyw Tokiny - 11-16 mm f/2.8.

Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:

Na budowę optyczną obiektywu Tokina AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX składa się 14 soczewek ułożonych w 12 grupach. Kąt widzenia mieści się w przedziale 104.34-72.42 stopni, a minimalny dystans ostrzenia wynosi 28 centymetrów. Obiektyw trafi do sprzedaży w lutym 2015 roku. Będzie kosztować ok. 800 dolarów.

Tokina AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX
Tokina AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX - Canon

Tokina AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX
Tokina AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX - Nikon

Tokina AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX

Tokina AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX


Komentarze czytelników (19)
  1. DlaZabawy
    DlaZabawy 28 grudnia 2014, 12:47

    Tylko żeby rozsądnie pracował pod ostre światło... Bo wozić ze sobą jedno UWA do zdjęć na zewnątrz i drugie do zdjęć w pomieszczeniach to już byłaby przesada...

  2. sektoid
    sektoid 28 grudnia 2014, 14:57

    Jeśli aberracja zejdzie poniżej 0.26, to będę pod wrażeniem. W ciemno obstawiam kolejny aberrofon niestety.

  3. kot Sylvester
    kot Sylvester 28 grudnia 2014, 15:03

    Z niecierpliwością czekam na test ale trudne zadanie przed Tokiną bo Sigma 10-20 mm f/3.5 EX DC HSM to bardzo mocny zawodnik i na ten moment do kupienia za około 2200 zeta a 800 dolców razy 3,3 to wyraźnie więcej nie mówiąc już o braku silnika AF. Tokina musiałaby w teście wręcz znokautować Sigmę aby warto było zastanawiać się nad jej zakupem.

  4. druid
    druid 28 grudnia 2014, 15:23

    Przyznam szczerze, że rozszerzenie zakresu do 20 mm nie robi na mnie w ogóle wrażenia. Obiektyw UWA kupuje się dla najkrótszych ogniskowych i w praktyce zwykle nie wychodzi się poza 14-15 mm. Odległość ostrzenia również słaba a akurat ta cecha czasem się przydaje nawet w takich szkłach. Brak stabilizacji czyli nie będzie płynnego filmowania z ręki.
    Co właściwie ma dawać ten obiektyw w stosunku do poprzednika? Chyba tylko wyższą cenę.

  5. 28 grudnia 2014, 17:29

    Tokina robi świetne jakościowo obiektywy, na co mi stabilizacja do szerokiego. Fotki będą ostre aż milo, a jak sobie pod ostrze w aparacie to będzie ostrość jak brzytwa.

  6. letrel
    letrel 28 grudnia 2014, 19:02

    To prawda, Tokina to bardzo dobra firma, ale tempo wypuszczania obiektywow ma iscie slimacze...

  7. Introverder
    Introverder 28 grudnia 2014, 20:49

    Ten obiektyw miałby sens jakby się zaczynał od 10 mm... 11 to za wąsko.

  8. mav
    mav 28 grudnia 2014, 22:14

    Moim zdaniem i tak zmiana jest dobra. Na początek będzie drożej od 11-16, ale ureguluje się. A wiadomo, że jeśli mam mieć 11-16 a 11-20 to wolę ten drugi. O ile nie odbywa się to kosztem jakości, to też inna kwestia.

  9. 29 grudnia 2014, 00:37

    Brak stabilizacji czyli nie będzie płynnego filmowania z ręki. "" facepalm...

  10. druid
    druid 29 grudnia 2014, 02:28

    @berdys

    A filmowałeś kiedyś coś komercyjnie? Niech zgadnę... nie ;)

  11. jaad75
    jaad75 29 grudnia 2014, 02:56

    Introverder, może na cropie Canona, choć też bez przesady. Na cropie 1.5, to odpowiednik ~16mm, czyli bardzo szeroko. A że można szerzej? No pewnie, ale wcale nie zawsze i nie do wszystkiego najszerzej jak się da znaczy najlepiej.

  12. jaad75
    jaad75 29 grudnia 2014, 02:58

    druid, do komercyjnego filmowania już dawno powinieneś mieć steadycama...:)

  13. jaad75
    jaad75 29 grudnia 2014, 03:00

    *steadi

  14. jausmas
    jausmas 29 grudnia 2014, 11:23

    @jaad75 ale to chyba nie pojawi się pod Pentaxa ;) Ogólnie ponoć ludzie ewakuują się z bagnetu K. Brak odświeżania oferty szkieł, które nie powalają jakością. Brak premier nowych szkieł z dobrym potencjałem i łatających luki w ofercie. Niejasny kierunek rozwoju. Brak zapowiadanego FF. K-3 notuje jakieś niestabilne zwieszki. Nieciekawie to wygląda, a trochę szkoda

  15. jaad75
    jaad75 29 grudnia 2014, 12:18

    Ja tam nie mam "luk" w swojej torbie, więc nie mam powodu się "ewakuować". :) A Tokiny praktycznie od reaktywacji firmy (która nota bene nastąpiła dzięki wspołpracy z Pentaksem) nie wychodzą na K, więc żadna nowość.

  16. jausmas
    jausmas 29 grudnia 2014, 15:05

    @jaad75 nie chodzi o złośliwość z mojej strony ale raczej obawę o przyszłość bagnetu K. jak Ty to widzisz?

  17. jaad75
    jaad75 29 grudnia 2014, 15:10

    Nie widzę powodu do obaw, póki co. :)

  18. druid
    druid 29 grudnia 2014, 17:47

    @jaad75

    Steady cam to przydatna rzecz, ale cześciej korzystam z riga, bo daje możliwość korzystania z follow focusa. I chociaż taki Rig zapewnia niezłą stabilizację to często pojawiają się mikrodrgania gdy zadrżą ręce lub gdy się poruszamy. Właśnie wtedy stablizacja w obiektywie bardzo się przydaje, bo doskonale radzi sobie z efektem drżenia obrazu.

  19. RadekKw
    RadekKw 28 maja 2015, 10:51

    Tak czy inaczej nie mogę doczekać się testu na Optyczne.pl.
    Zamierzam kupić tego typu obiektyw i zastanawiam się nad Sigmą 10-20 3.5 lub właśnie Tokiną 11-20 2.8.
    Jaki obiektyw ultraszerokokątny (rektilinearny) będzie najlepszy do APSC?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.