Tokina AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX
W ofercie firmy Tokina pojawił się obiektyw AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX dla aparatów z matrycą APS-C, którego prototyp mogliśmy oglądać we wrześniu na Photokinie. Nowy model dostępny jest na razie z mocowaniami dla aparatów Canona i Nikona. Zastąpi inny obiektyw Tokiny - 11-16 mm f/2.8.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Na budowę optyczną obiektywu Tokina AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX składa się 14 soczewek ułożonych w 12 grupach. Kąt widzenia mieści się w przedziale 104.34-72.42 stopni, a minimalny dystans ostrzenia wynosi 28 centymetrów. Obiektyw trafi do sprzedaży w lutym 2015 roku. Będzie kosztować ok. 800 dolarów.
Tokina AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX - Canon |
Tokina AT-X 11-20 mm f/2.8 PRO DX - Nikon |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Tylko żeby rozsądnie pracował pod ostre światło... Bo wozić ze sobą jedno UWA do zdjęć na zewnątrz i drugie do zdjęć w pomieszczeniach to już byłaby przesada...
Jeśli aberracja zejdzie poniżej 0.26, to będę pod wrażeniem. W ciemno obstawiam kolejny aberrofon niestety.
Z niecierpliwością czekam na test ale trudne zadanie przed Tokiną bo Sigma 10-20 mm f/3.5 EX DC HSM to bardzo mocny zawodnik i na ten moment do kupienia za około 2200 zeta a 800 dolców razy 3,3 to wyraźnie więcej nie mówiąc już o braku silnika AF. Tokina musiałaby w teście wręcz znokautować Sigmę aby warto było zastanawiać się nad jej zakupem.
Przyznam szczerze, że rozszerzenie zakresu do 20 mm nie robi na mnie w ogóle wrażenia. Obiektyw UWA kupuje się dla najkrótszych ogniskowych i w praktyce zwykle nie wychodzi się poza 14-15 mm. Odległość ostrzenia również słaba a akurat ta cecha czasem się przydaje nawet w takich szkłach. Brak stabilizacji czyli nie będzie płynnego filmowania z ręki.
Co właściwie ma dawać ten obiektyw w stosunku do poprzednika? Chyba tylko wyższą cenę.
Tokina robi świetne jakościowo obiektywy, na co mi stabilizacja do szerokiego. Fotki będą ostre aż milo, a jak sobie pod ostrze w aparacie to będzie ostrość jak brzytwa.
To prawda, Tokina to bardzo dobra firma, ale tempo wypuszczania obiektywow ma iscie slimacze...
Ten obiektyw miałby sens jakby się zaczynał od 10 mm... 11 to za wąsko.
Moim zdaniem i tak zmiana jest dobra. Na początek będzie drożej od 11-16, ale ureguluje się. A wiadomo, że jeśli mam mieć 11-16 a 11-20 to wolę ten drugi. O ile nie odbywa się to kosztem jakości, to też inna kwestia.
Brak stabilizacji czyli nie będzie płynnego filmowania z ręki. "" facepalm...
@berdys
A filmowałeś kiedyś coś komercyjnie? Niech zgadnę... nie ;)
Introverder, może na cropie Canona, choć też bez przesady. Na cropie 1.5, to odpowiednik ~16mm, czyli bardzo szeroko. A że można szerzej? No pewnie, ale wcale nie zawsze i nie do wszystkiego najszerzej jak się da znaczy najlepiej.
druid, do komercyjnego filmowania już dawno powinieneś mieć steadycama...:)
*steadi
@jaad75 ale to chyba nie pojawi się pod Pentaxa ;) Ogólnie ponoć ludzie ewakuują się z bagnetu K. Brak odświeżania oferty szkieł, które nie powalają jakością. Brak premier nowych szkieł z dobrym potencjałem i łatających luki w ofercie. Niejasny kierunek rozwoju. Brak zapowiadanego FF. K-3 notuje jakieś niestabilne zwieszki. Nieciekawie to wygląda, a trochę szkoda
Ja tam nie mam "luk" w swojej torbie, więc nie mam powodu się "ewakuować". :) A Tokiny praktycznie od reaktywacji firmy (która nota bene nastąpiła dzięki wspołpracy z Pentaksem) nie wychodzą na K, więc żadna nowość.
@jaad75 nie chodzi o złośliwość z mojej strony ale raczej obawę o przyszłość bagnetu K. jak Ty to widzisz?
Nie widzę powodu do obaw, póki co. :)
@jaad75
Steady cam to przydatna rzecz, ale cześciej korzystam z riga, bo daje możliwość korzystania z follow focusa. I chociaż taki Rig zapewnia niezłą stabilizację to często pojawiają się mikrodrgania gdy zadrżą ręce lub gdy się poruszamy. Właśnie wtedy stablizacja w obiektywie bardzo się przydaje, bo doskonale radzi sobie z efektem drżenia obrazu.
Tak czy inaczej nie mogę doczekać się testu na Optyczne.pl.
Zamierzam kupić tego typu obiektyw i zastanawiam się nad Sigmą 10-20 3.5 lub właśnie Tokiną 11-20 2.8.
Jaki obiektyw ultraszerokokątny (rektilinearny) będzie najlepszy do APSC?