Nowe kamery od Panasonica
Przy okazji targów CES 2015 firma Panasonic zaprezentowała pięć nowych kamer cyfrowych przeznaczonych dla amatorów. Są to modele HC-W570, HC-V270 i HC-V160, a także HC-V770 oraz HC-VX870. Ostatnia z kamer umożliwia nagrywanie filmów w standardzie 4K.
Informacja prasowa
50-krotny zoom optyczny i łatwe w obsłudze funkcje kreatywne nadadzą amatorskim filmom nowy wymiar.
![]() |
Warszawa, 5 stycznia 2015 r. - Panasonic wprowadził dziś na europejski rynek trzy kolejne modele kamer cyfrowych Full HD: HC-W570, HC-V270 i HC-V160. Wszystkie kamery oferują zoom o wartości typowej dla urządzeń z najwyższej półki, a dodatkowa funkcja stabilizacji obrazu sprawia, że nawet początkujący amator wideofilmowania nakręci za ich pomocą atrakcyjny i profesjonalny materiał. Każdą kamerę wyposażono w szereg łatwych w obsłudze funkcji, jeszcze bardziej uprzyjemniających filmowanie rodziny i znajomych oraz umożliwiających dodawanie kreatywnych efektów.
Wyraźny i stabilny obraz, także w zbliżeniu
Wszystkie trzy modele są wyposażone w posiadającą tylne podświetlenie (BSI) matrycę o rozdzielczości 2,2 megapiksela, która pozwala rejestrować ważne chwile z jakością obrazu Full HD. Szerokokątne obiektywy 28 mm lub 32,3 mm (w modelu V160) gwarantują pojemny kadr i prawdziwie kinowe efekty.
![]() |
![]() |
Nowe kamery cyfrowe Full HD Panasonic oferują zoom porównywalny z parametrami innych modeli w tej klasie. HC-W570 i HC-V270 pozwalają na filmowanie z 50‑krotnym zoomem optycznym, który za pomocą funkcji inteligentnego zoomu można zwiększyć do 90x, by uchwycić jeszcze więcej szczegółów pięknego wakacyjnego pejzażu czy rodzinnych zawodów sportowych. Użytkownicy modelu HC-V160 mogą filmować z zoomem optycznym 38x wzmocnionym do 77x po włączeniu inteligentnego zoomu.
Przy tak dużej wartości zoomu trzeba zadbać o wypoziomowanie ujęcia i eliminację wibracji. W modelach HC-W570 i HC-V270 Panasonic zastosował funkcję automatycznego wykrywania i korekty przechyłu obrazu (Level Shot). W zależności od warunków zewnętrznych można wybrać jedno z trzech ustawień (funkcja wyłączona, normalna, mocna).
![]() |
![]() |
Z kolei pięcioosiowa optyczna stabilizacja obrazu HYBRID O.I.S.+ kompensuje drżenie ręki, co jest szczególnie przydatne przy filmowaniu z najwyższą wartością zoomu. Można być pewnym, że rozmazany obraz nie zepsuje przyjemności oglądania filmowego zapisu niepowtarzalnych chwil.
Kreatywne filmowanie w kinowej jakości
HC-W570 ma dodatkową, obrotową kamerę umieszczoną z boku wyświetlacza LCD. Służy ona do jednoczesnego rejestrowania ujęcia pod innym kątem. Operator może na przykład nagrywać własne reakcje na wydarzenia rejestrowane głównym obiektywem lub filmować to samo w ujęciu panoramicznym i w zbliżeniu. Takie innowacyjne rozwiązanie daje więcej twórczej swobody i przyjemności przy filmowaniu, a także pozwala operatorowi uwiecznić własny udział np. w rodzinnej uroczystości.
Zaawansowanemu rozwiązaniu, jakim jest dodatkowa kamera w modelu HC-W570, towarzyszą praktyczne funkcje kopii zapasowej i trybu narracji. Funkcja kopii zapasowej pozwala na osobny zapis obrazu z dodatkowej kamery. Dzięki temu główne nagranie można odtworzyć także bez okienka „obraz w obrazie”. Tryb narracji wzmacnia głos operatora, który w gotowym filmie brzmi wyraźniej, gdyż pozbawiony jest szumów tła.
Funkcja kreatywnej kontroli (Creative Control) we wszystkich trzech modelach pozwala użytkownikowi wykazać się artystycznie. Poszczególne opcje, takie jak efekt miniatury, efekt kamery 8 mm czy efekt filmu niemego, znakomicie urozmaicą nagranie i nadadzą mu niepowtarzalny klimat.
![]() |
Najszersze opcje łączności
Obsługa łączności Wi-Fi i NFC w kamerach HC-W570 i HC-V270 jeszcze bardziej ułatwia udostępnianie zarejestrowanego materiału filmowego. Wystarczy nacisnąć przycisk, aby połączyć kamerę ze smartfonem lub tabletem przez NFC i uzyskać dostęp do licznych innowacyjnych funkcji. Dzięki aplikacji Panasonic Image App z urządzenia mobilnego można korzystać jak ze zdalnego wizjera lub panelu zdalnego sterowania ustawieniami kamery. Obraz z kamery można ponadto wysyłać na żywo na platformę USTREAM lub udostępniać w mediach społecznościowych. Również i w tym przypadku wystarczy nacisnąć przycisk.
Informacja prasowa
W kamerach zastosowano nowe rozwiązania, w tym po raz pierwszy na świecie możliwość filmowania z wysokim zakresem dynamicznym (HDR Movie)1 oraz zaawansowane funkcje dodatkowej kamery.
![]() |
Warszawa, 5 stycznia 2015 r. ― Panasonic rozszerza europejską ofertę kamer cyfrowych dla wymagających amatorów o modele HC-VX870 oraz HC-V770. Są to pierwsze na świecie amatorskie kamery cyfrowe Full HD z funkcją wysokiego zakresu dynamicznego (HDR). Kamery z nowej linii oferują znakomite parametry rejestrowanego obrazu wideo, zaawansowane funkcje związane z filmowaniem oraz inteligentne opcje łączności zapewniające wszystkie narzędzia do realizacji kreatywnych wizji.
Profesjonalne efekty i krystaliczny obraz w każdych warunkach
Model HC-VX870 umożliwia filmowanie i fotografowanie w rozdzielczości 4K, czyli czterokrotnie wyższej od Full HD. Urządzenia wyróżniają się też atrakcyjną estetyką i kompaktowymi rozmiarami. Wysokiej klasy obiektyw Leica Dicomar, matryca 8,29 MP z tylnym podświetleniem (BSI) oraz procesor obrazu Crystal Engine 4K zapewniają zdjęcia o kinowej jakości.
![]() |
![]() |
W modelach HC-VX870 i HC-V770 firma Panasonic zastosowała funkcję filmowania z wysokim zakresem dynamicznym (HDR Movie), co jest nowością na światowym rynku amatorskich kamer cyfrowych Full HD. Działanie funkcji HDR polega na wykorzystaniu najlepszych elementów dwóch obrazów, rejestrowanych z różnym czasem ekspozycji, w celu uzyskania wyraźniejszych i ostrzejszych zdjęć. Stłumienie partii prześwietlonych i rozjaśnienie cieni gwarantuje udane nagrania o bardziej dynamicznym zakresie kontrastu między obszarami ciemnymi a jasnymi.
Kamera HC-VX870 z 4‑napędowym systemem optycznym umożliwia uzyskanie 20‑krotnego zoomu optycznego w rozdzielczości 4K, natomiast szybki i precyzyjny autofokus pozwala na perfekcyjne uwiecznienie nawet bardzo dynamicznej sceny.
Wszystkie modele mają także funkcję dodatkowej bezprzewodowej kamery – może być nią smartfon lub tablet podłączony przez sieć Wi-Fi. Filmując tę samą scenę pod dwoma różnymi kątami, nagranie można urozmaicić efektami „obraz w obrazie”.
Doskonała równowaga przez cały czas
W obu modelach Panasonic oferuje oryginalną funkcję automatycznego wykrywania i korekty przechyłu obrazu (Level Shot). W zależności od warunków zewnętrznych można wybrać trzy ustawienia (funkcja wyłączona, normalna, mocna). Funkcja HYBRID O.I.S.+ (optyczna stabilizacja obrazu) wykorzystuje pięcioosiową korektę do kompleksowej eliminacji rozmazania. W ten sposób zarówno ujęcia panoramiczne, jak i duże zbliżenia są zawsze ostre i wyraźne, bez względu na warunki, w których je zarejestrowano.
![]() |
![]() |
![]() |
Najszerszy wachlarz opcji łączności
Kamery cyfrowe HC-VX870 i HC-V770 wyposażono w funkcję monitorowania dziecka ― obraz z sypialni malucha można przez sieć domową uzyskać na połączonym z kamerą smartfonie. Ponadto, jeśli kamera zarejestruje płacz dziecka lub inny dźwięk, wyśle odpowiedni komunikat na współpracujące z nią urządzenie. Za pomocą kamery można także prowadzić transmisję na żywo przez internet na platformie USTREAM.
1. W amatorskiej kamerze cyfrowej Full HD. Według stanu na 5 stycznia 2015 r.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Imponująco wyglądają dane Panasonica HC-VX870...
Ciekawe, jak z jakością obrazu, bo wyższe modele w segmencie amatorskim, czyli modele HC-X900 i HC-X920 mają rozbieżne opinie. Choć przyznam, że obraz w trójprzetwornikowej X900 nawet w trudnych warunkach jest dość dobry.
Gratuluję Panasonikowi przewodniej roli we wprowadzaniu filmowania 4K pod strzechy!
HC-VX870 rzeczywiście wygląda ciekawie, zwłaszcza ten HDR jest interesujący. Nie rozumiem tylko dlaczego ograniczyli bitrate do 72Mbps. W stosunkowo tanim Panasonicu LX1000 w trybie 4K mamy 100Mbps.
Widziałem sampla trybu HDR. Efekt wg mnie dupiaty. Oceńcie sami: link
Faktycznie słabo to wygląda, Magic Lantern robi to jednak dużo lepiej (za wyjątkiem ghostingu). Szkoda, że dwie z tych scenek mają rozproszone światło, HDR wychodzi lepiej w pełnym słońcu, tak jak w środkowej scence (chociaż nawet tam wciąż wygląda to gorzej niż HDR z ML na Canonie). W specyficznych warunkach można z tej funkcji korzystać i obrobić to później w Da Vinci Resolve, ale ogólnie wygląda to słabiutko