Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nowy firmware dla Sony A7II

Nowy firmware dla Sony A7II
8 stycznia
2015 13:34

Firma Sony udostępniła aktualizację oprogramowania dla zaprezentowanego w listopadzie bezlusterkowca A7II. Firmware w wersji 1.10 usprawnia działanie stabilizacji, m.in. przy nagrywaniu filmów wideo. Nowe oprogramowanie dla Sony A7II jest dostępne na stronie producenta.

Aktualizację firmware dla Sony A7II (ILCE-7M2) można pobrać tutaj.

Nowy firmware dla Sony A7II


Komentarze czytelników (46)
  1. 8 stycznia 2015, 14:08

    Prawie 219 MB firmware'u usprawniającego stabilizację. Nieźle xD

  2. Szabla
    Szabla 8 stycznia 2015, 14:24

    To raczej cały soft :)

  3. arek-wroc
    arek-wroc 8 stycznia 2015, 15:04

    Pewnie oryginalnie się pomylili i wgrali od starej wersji A7 który nie uwzględnia stabilizacji ;)

  4. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 8 stycznia 2015, 16:29

    Kto pierwszy napisze że Canon jest lepszy?

  5. ciszy
    ciszy 8 stycznia 2015, 16:51

    Obstawiam ze druid albo baron. Albo padnie tekst typu ze aparat ma 2miechy a juz nowy firmware wychodzi to co to za firma.

  6. zdebik
    zdebik 8 stycznia 2015, 18:08

    Podobaja mi sie te nowe soniacze a7ii oraz a6000. Szkoda, ze szkla i lampy mnie trzymaja.

  7. Michel
    Michel 8 stycznia 2015, 18:58

    Canon jest lepszy, bo do tej pory nie było żadnych błędów w jego IBIS. O!

  8. 2marekm
    2marekm 8 stycznia 2015, 22:47

    Dlaczego nie ma na CES w Las Vegas nowego A7000 ? Jestem zniesmaczony.

  9. Marek_N
    Marek_N 8 stycznia 2015, 22:54

    Bo to za "cienkie" targi na takie premiery :). Będzie na CP+

  10. 8 stycznia 2015, 23:14

    a kiedy Sony zaktualizuje listę obiektywów do NEXa-FF? bo straszna bieda w tym zakresie. na 14to bitowe RAWy też bym się nie obraził.

  11. Szabla
    Szabla 9 stycznia 2015, 08:33

    Aktualnie jest 7 obiektywów. Do lata przybędzie 5 kolejnych. RAWy są 14-bitowe.

  12. krissss
    krissss 9 stycznia 2015, 09:01

    Te są w zapowiedziach

    – 28mm f/2.0 G
    – 35mm f/1.4
    – 90mm f/2.8 G
    – 24-240mm f/3.5-6.4

  13. krissss
    krissss 9 stycznia 2015, 09:04

    90mm f/2.8 G to obiektyw macro

  14. Szabla
    Szabla 9 stycznia 2015, 10:07
  15. qbic
    qbic 9 stycznia 2015, 10:11

    Mam nadzieję że 28mm to nie będzie Zeiss.

  16. Szabla
    Szabla 9 stycznia 2015, 10:22

    Nie.

  17. marcin480
    marcin480 9 stycznia 2015, 13:16

    ....a odnośnie obiektywów to mam pytanko do Szabli.... czy coś wiadomo o obiektywach pod E apsc? cos planują wypuszczać ? jest taki plan rozwoju jak wyżej FE tylko pod apsc?

  18. Szabla
    Szabla 9 stycznia 2015, 14:18

    Planują, ale nie informują o planach :)

  19. dexter80
    dexter80 9 stycznia 2015, 16:06

    @Szabla
    No chyba Rawy w A7 nie są 14 bitowe
    cytat z testu A7 - "Dla najlepszej jakości obrazu przy ISO 100 testowany aparat osiągnął 8.4 EV, co można uznać za niezły wynik. Daleko mu jednak do Nikona D610, w którym wartość dynamiki wyniosła niemal 10 EV dla analogicznych kryteriów. Nawet niektóre aparaty z matrycami APS-C wypadły nieco lepiej, np. Pentax K-3 uzyskał 8.9 EV, a Nikon D5300 9.2 EV. Trzeba mieć jednak świadomość, że w tych lustrzankach producenci zdecydowali się na zastosowanie 14-bitowego przetwarzania, zatem ich porównywanie nie jest do końca miarodajne."

  20. Szabla
    Szabla 9 stycznia 2015, 16:30

    Informacja w cytacie jest błędna, bo wszystkie wersje A7 mają 14-bitowe RAWy.

  21. Szabla
    Szabla 9 stycznia 2015, 16:36

    Wiele portali prezentuje inne wyniki pomiaru dynamiki, np. link
    czy link

  22. Szabla
    Szabla 9 stycznia 2015, 17:10

    Także tutaj link

  23. sloma_p
    sloma_p 9 stycznia 2015, 18:00

    @Szabla - wybacz, ale gadasz głupoty. jak są 14 bitowe, to czemu następuje posteryzacja w światłach tam, gdzie nawet 12-bitowe pliki z D600 i D800 są OK?
    Pokaż mi w specu Sony A7 (dowolnego modelu pierwszej generacji), ze są to 14 bitowe pliki. Bo testerzy to wiesz, nie zawsze wszyscy testują wszystko. Zwłaszcza na dpreview...

    Tu masz opisane wszystko link więc nie gadaj głupot, że pliki są 14 bitowe. Są 11 i to skompresowane.

    Tu przykłady -> link

  24. sloma_p
    sloma_p 9 stycznia 2015, 18:04

    Widzisz, znalazlem na stornie sony info, że sa 14 bitowe. False advertising?

  25. Szabla
    Szabla 9 stycznia 2015, 19:30

    Jak widać, nie wszystkim wychodzi posteryzacja - to raz.
    Informacja o 14-bitowym przetwarzaniu nie jest poufna - opublikowana jest w wielu miejscach - to dwa.

  26. Szabla
    Szabla 9 stycznia 2015, 19:39

    Widać, że różnym portalom wychodzą odmienne wyniki. Należy zatem wybrać sobie ten, który nam prywatnie odpowiada. :)

  27. sloma_p
    sloma_p 9 stycznia 2015, 19:41

    No własnie, o przetwarzaniu. Problem jest nie w przetwarzaniu, czy sensorze, tylko w formacie RAW, jaki stosuje Sony, a ten nie tylko nie jest 14 bitowy, ale jest skompresowany stratnie. Posteryzacja wychodzi każdemu w określonych warunkach - nie, żeby większości o przeszkadzało, ale jakby pliki były 14 bitowe, nic takiego nie miałoby miejsca. Na Imateście może nie wyjść - w realu na wysokokontrastowych scenach owszem.

    Więc to trochę robienie ludzi w balona - mamy 14 bitowe przetwarzanie, co z tego, jak nie można zapisać tego w pliku.

  28. sloma_p
    sloma_p 9 stycznia 2015, 19:43

    Żeby nie bło, to nie jest tylko problem w Sony. Nikon nazywa sRAWem - czyli RAWem 11-bitowe TIFFy z zapisaną krzywą - choć to nic wspólnego z RAWem nie ma...Ale przynajmniej jest opcja robienia prawdziwym, nieskompresowanym RAWem jak ktoś potrzebuje...

  29. Szabla
    Szabla 9 stycznia 2015, 19:53

    "The Truth Is Out There" :)

  30. 9 stycznia 2015, 23:24

    Szabla, dzięki za info o obiektywach... faktycznie jest w czym wybierać. A na poważnie, to czekam na dobrą cenę 55/1,8 i 16-35/4,0 i wchodzę w ten system. Ale coś mi się widzi że się nie doczekam.

  31. qbic
    qbic 10 stycznia 2015, 12:15

    Może i są 14 bitowe ale są kompresowane stratnie (niestety i z tego powodu mi smutno), dlatego czasami wychodzi kasza - tam gdzie wysoka entropia.

    link

  32. Raflus
    Raflus 10 stycznia 2015, 12:47

    nie ma żadnego zooma z 2.8, nie ma żadnej stałki z 1.4, niezależni nie kwapią się do produkcji obiektywów do tego systemu. czyżby odległość matrycy od mocowania, która pozwoliła zmniejszyć rozmiary aparatu nie pozwala na robienie jasnych obiektywów?

  33. zentaurus
    zentaurus 10 stycznia 2015, 12:55

    Raflus@
    Szkła FE do Sony mają dopiero nieco ponad rok. Czy "niezależni" robią coś np. dla Fuji czy Samsunga?

  34. Szabla
    Szabla 10 stycznia 2015, 12:56

    Na wiosnę będzie 35/1,4. Zoomy 2,8 są od dawna z mocowaniem A i można je zakładać poprzez przejściówkę, więc nie były optyką pierwszej potrzeby.

  35. Raflus
    Raflus 10 stycznia 2015, 13:09

    nie sądzę bu Fuji czy Samsung miał pełną klatkę :D no zoomy są A np. ale bez stabilizacji, duże gabarytowo, a la-ea3 bez autofokusa dla obiektywów bez silnika, la-ea4 z semitrasmculentpeniclemirror pogarszającym obraz

  36. johndoe
    johndoe 10 stycznia 2015, 14:00

    @ Raflus
    I dlatego ja np. spodziewam sie polaczenia zalet AF-u z tego aparatu z możliwościami obiektywów SSM.
    BMW. Czy ktoś moze powiedzieć jak ma sie sprawa z A6000, la-ea1 i takimi obiektywami? Ktoś pracował np. z SAL70200?

  37. qbic
    qbic 10 stycznia 2015, 15:15

    Raflus, nawet po pogorszeniu jest lepiej niż w canonie

  38. ikit
    ikit 10 stycznia 2015, 15:17

    Raflus - Zoomy na A będą miały przecież stabilizację w A7v2. I masz do wyboru przy okazji cały system szkieł. Nie będą małe bo sa pod lustrzanki ale ich odpowiedniki zaprojektowane na bagnet E nie byłyby jakoś dużo mniejsze... Popatrz na szkła do fuji - 16-55/2.8, 50-150/2.8, jakie to klocki, niespecjalnie mniejsze od tych z aps a od niektórych wręcz większe. Jasne szkło czy tele muszą mieć swoje gabaryty, bezlustra nie zmieniają praw fizyki;) Największa zaletą bezluster jest chyba to że mają szkła zaprojektowane bezpośrednio na apsc (i nie kryją pełnej klatki przez co mogą być mniejsze) oraz że UWA też mogą być mniejsze ze względu na mniejszą odległość od sensora. Do FE zostaje głównie to drugie bo szkła już musza być pełnoklatkowe.

    A czemu tamron czy sigma nie robią raptem po roku szkieł do systemu który nie wiadomo jak się będzie sprzedawał i wolą wybrac lustrzanki gdzie jeden swój produkt zrobią z różnymi bagnetami? Ja się temu nie dziwię...;p

  39. Szabla
    Szabla 10 stycznia 2015, 16:37

    Ciężkie czasy dla producentów optyki...

  40. Szabla
    Szabla 10 stycznia 2015, 16:41

    Wracając do tematu A7mk2 i nowego softu -> link

  41. Raflus
    Raflus 11 stycznia 2015, 15:21

    @qbic - masz rację jeśli chodzi o dr :) ale to semi coś tam mirror wpływa dodatkowo na strukturę szumów, w porównaniu do normalnej starej lustrzanki sony i bezlusterkowca, slt produkują wyjątkową papkę

  42. Szabla
    Szabla 11 stycznia 2015, 15:30

    Jakieś dowody tego niezwykłego odkrycia? :)))

  43. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 12 stycznia 2015, 11:32

    Raflus, większej bzdury dawno nie czytałem. Lustro w SLT powoduje ściemnienie układu o 1/3EV, czyli przykładowo z f/1.8 do f/2, ewentualnie 1/160s do 1/125s, albo z ISO100 do ISO125. Programowa zmiana czułości o 1/3EV faktycznie może nieco podnosić szum, ale w praktyce to jest pomijalne i znacznie większy wpływ na jego strukturę ma temperatura i jasność oświetlenia sceny.

  44. jausmas
    jausmas 14 stycznia 2015, 15:17

    a dziś widziałem w Saturnie 16-50 SSM ale pod bagnet A za 1697 zł (bdb cena!) link
    może ktoś szuka bo naprawdę fajne szkło

  45. jausmas
    jausmas 14 stycznia 2015, 23:57

    @Raflus papkę zamiast mózgu mają internetowi teoretycy

  46. Raflus
    Raflus 5 lutego 2015, 14:13

    szabla: nie są obiektywami pierwszej potrzeby? dziwne, bo pentax ma już 70-200 2.8, a nawet nie mają pełnej klatki...
    jausmas, szabla: teoretycy z dxo potwierdzają to co napisałem, dlatego a57 wyszła w ich badaniach dużo gorzej niż 3 letni a580 pewnie z tą samą matrycą lub starszą matrycą...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.