Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe

Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
13 stycznia
2015 13:27

Jakiś czas temu do naszej redakcji trafił obiektyw Mitakon 50 mm f/0.95. Mimo iż pogoda ostatnio nie dopisuje, zdecydowaliśmy się podpiąć go do aparatu Sony A7 II i wykonać w plenerze nieco przykładowych zdjęć. Zapraszamy zatem serdecznie do obejrzenia galerii.

Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu z wyostrzaniem i kompresją ustawionymi na minimalną dostępną wartość.

Zdjęcia przykładowe


Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/0.95, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.16 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.38 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/200 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 14.19 MB
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/0.95, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.97 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.22 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/500 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.88 MB
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/250 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 14.28 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/0.95, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 14.34 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 15 MB
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/160 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 19.16 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/80 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 19.47 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/80 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 20.47 MB
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/0.95, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.69 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.16 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.69 MB
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/200 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 14.16 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/0.95, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 8.63 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 8.75 MB
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 8.75 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 8.94 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/3200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.72 MB
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.03 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.56 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.72 MB
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/0.95, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 9.13 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 9.22 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/200 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.5 MB
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.91 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/0.95, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 9 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 9.5 MB
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.63 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/200 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 13.94 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/0.95, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 9.38 MB
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 9.63 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.25 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.94 MB
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/0.95, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.09 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.06 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.31 MB
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Sony A7 II + Mitakon 50 mm f/0.95 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.69 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/125 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.03 MB
Aparat: Sony A7 II
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/60 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.31 MB


Komentarze czytelników (45)
  1. abes
    abes 13 stycznia 2015, 13:53

    Ale spadek światła na brzegach, na pełnej dziurze!

  2. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 13 stycznia 2015, 14:09

    abes, na miniaturze jest masakra, na powiększeniu już tak nie drażni. Jak dla mnie, jakość obrazu na pełnym otwarciu jest całkiem użyteczna przy stosunkowo bliskich odległościach, im dalej tym gorzej. Świetnie, że takie konstrukcje powstają.
    I dlatego właśnie nie podzielam piania z zachwytu pod artykułami o Voigtlanderach f/0.95 projektowanymi pod niewielką matrycę micro4/3.

  3. robertskc7
    robertskc7 13 stycznia 2015, 14:18

    Na jednym zdjęciu Arek tak mocno przekręcił pierścień przysłony, że otworzył je do f/0.65 :) ( w opisie)

  4. Langusta
    Langusta 13 stycznia 2015, 14:34

    Ot taka ciekawostka...raczej umiarkowanie użyteczna na pełnej dziurze.

  5. jausmas
    jausmas 13 stycznia 2015, 14:49

    umiarkowanie?? czytam komentarze powyżej i zastanawiam się co palą koledzy

  6. Arek
    Arek 13 stycznia 2015, 15:12

    W centrum kadru jest OK nawet na pełnej dziurze. Brzegi na 0.95 i 1.4 wyglądają źle. To będzie fajne szkło na APS-C i u43, ale na FF trzeba będzie liczyć się ze stratami jakości.

  7. crazy
    crazy 13 stycznia 2015, 15:12

    kurcze taka ogniskowa i takie światło to aż się prosi o fotografie ludzi ...

  8. abes
    abes 13 stycznia 2015, 15:14

    jakubkrawiec.pl
    Nie to, żebym marudził - sam używam 24L, gdzie winieta jest jeszcze większa ;) Tyle, że po prawie dwukrotnie dłuższej ogniskowej (a na pas-c prawie trzykrotnie) spodziewałbym się jednak mniejszego pociemnienia na brzegu. Ale ja tam akurat winietę lubię :)

  9. abes
    abes 13 stycznia 2015, 15:19

    A, oczywiście nie "prawie", a "ponad". I te aps-c wtrąciłem zupełnie niepotrzebnie - myślami byłem przy news'ie o Ibelux'ie - sorry :)

  10. Langusta
    Langusta 13 stycznia 2015, 15:21

    MZ umiarkowanie użyteczna. Weźmy nawet pierwsze zdjęcie: nieostrość tej klatki (mówię tu również o środku kadru) widać nawet na podglądzie na części ekranu FHD, co za tym idzie rzeczywista zdolność rozdzielcza wydaje się być na znacząco niższym od 2Mpix poziomie...
    Nie jest to nawet wgapianie się w pojedyncze piksele na 1:1, tylko luźny podgląd....poprzeczkę trzeba gdzieś ustawić.

  11. Amator79
    Amator79 13 stycznia 2015, 15:45

    Ja z taką nieśmiałą prośbą - można w przyszłości wstawiać link do archiwum ze spakowanymi zdjęciami? Osobiście wolę wszystkie sobie ściągnąć i przeglądać z dysku we własnej przeglądarce graficznej niż w przeglądarce internetowej.
    P.S.
    No to średni format teraz wymięka! ;)

  12. dexter80
    dexter80 13 stycznia 2015, 15:49

    To znaczy że niedługo test nowej A7?

  13. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 13 stycznia 2015, 15:52

    Arek, w praktyce głębia ostrości jest tak mała, że ostrząc w jeden z mocnych punktów obrazu narożniki i krawędzie kadru z reguły są nieostre.

  14. Featinwe
    Featinwe 13 stycznia 2015, 16:38

    Nie ma to jak narzekać na rogi w pełnoklatkowym obiektywie f:0,95 ;]

  15. Heimo
    Heimo 13 stycznia 2015, 17:34

    @jakub
    jeśli mówisz o zdjęciach architektury - to też mnie zaciekawiło i sprawdziłem sobie.
    Głębia ostrości wynosi 2,28 m i 3,28 za środkiem, natomiast "rogi" na długości 15 m (tyle założyłem) uciekają w głąb ok 1m.

    Tak więc ostrząc Barbakan na środkową basztę - boczne rzeczywiście mogą już wypadać nieostre nie tylko z powodu niedoskonałości optycznych obiektywu.

    Jak dla mnie ciekawy obiektyw, tylko nie wiem do czego, oprócz portretu w zastanym świetle przychodzą mi do głowy tylko jakieś dziwne zastosowania w nietypowych sytuacjach (typu street photo nocą).

  16. Heimo
    Heimo 13 stycznia 2015, 17:35

    Ale bokeh i ostrość na 1.4 - w sumie bardzo ładnie.

  17. 13 stycznia 2015, 18:51

    Mydło link

    link
    link

  18. Heimo
    Heimo 13 stycznia 2015, 19:07

    @druid
    lekko popłynąłeś chyba :-/

    Z tej japońskiej strony ciężko po tłumaczeniu przez automat dojść do tego, co autor miał na myśli.
    Natomiast Steve Huff twierdzi, że nie zdejmuje go ze swojej (tfu) Sony A7 i jest ok. Myślę, że parę zdjątek tych elfów co po lesie ganiasz dałoby zrobić tym obiektywem.

    BTW - Patrząc na te linki zauważyłem, że z tym obiektywem na A7 najczęstszy czas otwarcia migawki to 1/4000 sek i 1/8000 sek.
    Dobrze, że to nie Nikon D750 albo Canon 6D, trzeba byłoby kombinować z szarymi filtrami ;-)

  19. 13 stycznia 2015, 19:58

    Tłumaczenie uniemożliwia tobie ocenę zdjęć?
    -mydło.
    A jak się przymknie. ..
    to na tych samych przysłonach jest wiele innych ostrzejszych obiektywów.

  20. druid
    druid 13 stycznia 2015, 20:37

    @Heimo
    Przecież ja tu nic nie pisałem :O

  21. jausmas
    jausmas 13 stycznia 2015, 22:24

    @Featinwe łączę się z Tobą w trosce o tych którzy już przesądzili o użyteczności tego szkła ;)

  22. Heimo
    Heimo 13 stycznia 2015, 23:54

    @druid
    upss, faux pass 8-(
    najmocniej przepraszam.

    całość @dcs ale zorientował się (kciuki w górę)

  23. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 14 stycznia 2015, 01:30

    link - dla mnie obłęd!

  24. aditoma
    aditoma 14 stycznia 2015, 08:04

    dziwie sie ze nie ma narzekania na brak stabilizacji...wiem ze w sonym jest w body ale co z reszta?;)

    do panów ekspertów, nie wiem jak wy ale gdy ja otwieram do 0,95 to jest taka ciemnica ze mam gdzieś co się dzieje w rogach kadru.

    generalnie gdy robię FF na co mi brzeg klatki? tam ma być rozmyte i już. Obecnie FF mają tyle MPX że można sobie bez bólu przekadrować.

    oczywiście za chwilę przyjdą mąrdzejsi.

  25. baron13
    baron13 14 stycznia 2015, 08:44

    Szkrabię się w łysinę, czy to w takim stanie ma sens. Strata jakości przy pełnej dziurze jest jednak widoczna, poza tym pilnowanie GO zaczyna być karkołomne. Jeśli chodzi o fotografowanie przy małej ilości światła, to trzeba wybierać pomiędzy podbiciem iso a mydełkiem. Pewnie gdyby był pod Canona to już bym szukał kasy. O ile sprzedają za 800$.

  26. dexter80
    dexter80 14 stycznia 2015, 09:52

    Tu widać że do portretu jak najbardziej ma sens:

    link

  27. baron13
    baron13 14 stycznia 2015, 10:40

    @dexter80: Spierałbym się:
    link
    Możemy hm... drzeć koty który rodzaj popsucia obrazu daje bardziej artystyczny efekt. GO jest jeszcze mniejsza, (wielokrotnie) a koszt obiektywu jakieś 10 razy mniejszy. Moim zdaniem na takie szkło trzeba mieć inne pomysły.

  28. Michel
    Michel 14 stycznia 2015, 11:54

    Świetnie baronie. Zrobiłeś portret śpiącego kota przy 1/6s. Tylko co to ma wspólnego z portretem?

  29. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 14 stycznia 2015, 12:12

    baron13, co Twoje zdjęcie zrobione lustrzanym teleobiektywem 500mm f/8 ma do sampli z ultra jasnego standardu?

  30. druid
    druid 14 stycznia 2015, 13:49

    @dexter80
    " Tu widać że do portretu jak najbardziej ma sens:
    link "

    Właśnie tak średnio. Na pełnym otworze można czasem użyć, aczkolwiek nie ma jakieś wybitnie powalającej plastyki, struktury bokehu. Chociaż to też kwestia tła, kadru czy kompozycji.

  31. Cichy
    Cichy 14 stycznia 2015, 15:20

    Dorzucę od siebie:

    OKD na 0.95: link

    portret na 0.95: link

    Obydwie foty Sony A7.

  32. Cichy
    Cichy 14 stycznia 2015, 15:30

    I którą wersją Mitakona są robione te zdjęcia, 58 czy 67 ?

  33. baron13
    baron13 14 stycznia 2015, 18:24

    Kilka razy już to pisałem... Co wspólnego ma zdjęcie kota i te pozostałe zalinkowane? To wszystko są zdjęcia testowe, które prezentują małą GO i nienajlepszą jakość optyczną obiektywu. Co do portretu to... Chodzi o to by mieć dobry pomysł na zrobienie coś ze sprzętem. Jeśli chodzi o małą GO, to właśnie kombinuję, że kupię se kasety do LF. Obiektywy np 210 mm stoją po ok 1.5 kzł. Mając 210 mm oraz pokłony mogę nie tylko mieć mikrusią GO, ale i jej dziwny rozkład. Efekty wad optycznych jakie daje Holga można dostać smarując UV. Obiektyw mnie, jako sprzętowego onanistę bardzo rajcuje, aliści pojęcia nie mam co z nim zrobić. Portret nie widzi mi się tu ani trochę, tym bardziej, że biorąc MF dostanę małą GO i żyletę w punkcie wyostrzenia. Chyba, że robimy te portrety na kilogramy...

  34. Michel
    Michel 14 stycznia 2015, 20:14

    Jak patrzę baronie na Twoje portrety, to się nie dziwię, że Ci się portret nie widzi... bez względu na obiektyw ;-P

  35. Cichy
    Cichy 14 stycznia 2015, 20:38

    @baron13 - Ameryki nie odkryłeś, ja nie widzę w Mitakonie właściwie innego zastosowania niż kreatywny portret z małą GO. Do innych zdjęć są lepsze i przede wszystkim mniejsze szkła :)

  36. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 14 stycznia 2015, 21:32

    baron13, czy Tobie się wydaje, że stosowanie płytkiej GO w portrecie jest celem samym w sobie?

  37. baron13
    baron13 14 stycznia 2015, 21:47

    @Michel: Zastanawia mniej jak patrzysz na moje portrety, skoro ich nie ma :-) Przyznaję się szczerze, że to gatunek fotografii, którego zupełnie nie rozumiem i nie czuję. I nigdy nie robię portretów. Owszem trochę mi wychodzą zdjęcia do legitymacji, oraz pamiątkowe :-) Natomiast co do sprzętu, to moim zdaniem, jak wychodzi coś nowego, to natychmiast stwarza się okazja dla fotografów, by przesunęli granice tego, co do tej pory się nie dało pstryknąć i by zaistnieli to coś pstrykając. Może to uproszczona kalka z też umownie rozumianej nauki, że nowy przyrząd pomiarowy równa się łatwemu publikowaniu,ale moim zdaniem przynajmniej warto się zastanowić, czy nie da się czegoś nowego ugryźć. Dla jasnego szkła widzę najbanalniejsze zastosowania, fotografię trickową, przy ultrakrótkich błyskach, gdzie mamy niewiele światła. Nie mam (taki drobiazg) pojęcia co ciekawego można by pstryknąć, ale na przykład tak. Zaatakowałbym, tak to banał, nocną fotografię. Może da się uzyskać nowe efekty na starych tematach przy krótszych czasach. I tak dalej. Moim zdaniem jak się będzie obracać na starych śmieciach, to ma się największe szanse na wyprodukowanie straszliwie wtórnych zdjęć których internet jest pełny po samiuśkie brzegi i pies z kulawą nogą na nie zwraca uwagę. Co warto zaznaczyć, że nie ma znaczenia, czy tzw uznani fotografowie cenią czy nie zdjęcia. Jak pokazuje doświadczenie nawet laureat WPF może zostać wymieniony na ajfona. Trzeba ludziom dostarczyć interesujące ich zdjęcia.

  38. Szabla
    Szabla 15 stycznia 2015, 08:37

    Wiem! Baron13 to wicepremier Piechociński! Ten sam kwiecisty styl i zero ograniczeń czasowych wypowiedzi. ;)))

  39. baron13
    baron13 15 stycznia 2015, 09:20

    @Szabla: A co ma Piechociński do fotografii? :-)

  40. uzurpator
    uzurpator 15 stycznia 2015, 15:00

    Tyle samo co baron?

  41. Michel
    Michel 15 stycznia 2015, 16:45

    @baron - masz trochę racji, ale nie jest tak, że nie da się zrobić ciekawych zdjęć portretowych wykorzystując dużą "dziurę" tego obiektywu. Może nie będą nowatorskie, ale i tak mogą być bardzo dobre. Do wyodrębnienia postaci (całej) z otoczenia też będzie jak znalazł, co widać na zdjęciach tych, którzy choć trochę umieją je robić - wystarczy tylko troszkę, jak np. u Steve'a Huffa.

    Drugi temat, to wspomniana przez Ciebie fotografia nocna. Tak! Już przy pierwszej wersji obiektywu na to kładziono nacisk i tym się zachwycali pierwsi recenzenci, chociaż szkło było optycznie ponoć wyraźnie gorsze...

    A portretów na stronie kilka masz :-)

  42. mav
    mav 15 stycznia 2015, 22:35

    Tego obiektywu nie kupuje się dla ostrości w rogu, tylko do bebłania tła, a to wychodzi mu całkiem fajnie. A bokeszek na fotce ze świecącym prezentem - mniam. Powinniście go wziąć na stałe do redakcji :)

  43. Cichy
    Cichy 16 stycznia 2015, 15:35

    Otóż to. Przede wszystkim kupuje się go do fotografowania a nie marudzenia :)

    Fotka z dziś, pełna dziura: link

  44. Heimo
    Heimo 20 stycznia 2015, 08:38

    @Cichy
    kurczę, głupi gołąb z rzodkiewką a zdjęcie wygląda jak z kosmosu :-) świetne kolorki - na dobrym tle go zdjąłeś, a duża dziura zrobiła z tego tła pastelę :-)

  45. Betelgeuse
    Betelgeuse 4 kwietnia 2017, 11:01
Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.