Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
"Dodatkowo, w wizjerze nie zobaczymy zaciemnienia obrazu. "
Wydaje się, że to oczywiste. Stąd pytanie - dlaczego wcześniejsze aparaty EVF zaciemniały obraz?
"Chodzi o możliwość bardzo precyzyjnego dostrojenia wartości czasu naświetlania tak, by dostosować go do częstotliwości migotania źródła światła np. LED. "
O, czyli wreszcie nie będą mrugać do nas lampy LED w samochodach?
Na korzyść Canona przemawia rozkładany ekran, mówicie. Ano spróbujta filmować trzymając lewą ręką duży objektyw i zobaczymy jak z tą poręcznościa, szczególnie filmując sposobem run and gun.
@TRI-X - utrzymuję się z filmowania, różny sprzęt mi się przewijał przez ręce przez ostatnie półtorej dekady i, szczerze mówiąc, nie wiem z czym masz problem...
@Amadi: dla ścisłości: A1 ma zmienioną pozycję dźwigni blokady na pokrętle trybów ostrości z lewej strony. Teraz dźwignia jest z tyłu, w A9 była z przodu pokrętła, co zmieniło również kolejność trybów :) Dostępne szybkości zdjęć seryjnych to 30, 20, 15, 10 i 5 kl/s.
dla mnie aparat dla ktorego aby sie przkonac jakie sa nastawy czasu lub przyslony wymaga przylozenia do oka albo uruchomienia ekranu i odwrocenia tylem do oczu jest nieakceptowalny jako reporterski.
pewnie, ze moza sie dostosowac , ale konkurencja ma lepsze rozwiazania i to taniej.
Od poczatku istnienia sonowskich ML jest to dla mnie najwieksze rozczarowanie. Sony nie idz ta droga .
@Pokoradlasztuki Tak mi przyszło do głowy, że akurat te parametry są wyświetlane na obu wyświetlaczach... w związku z tym pytanie - jak ty robisz zdjęcia, że masz problem z ich dostrzeżeniem - trzymając aparat na biodrze, żeby widzieć górny wyświetlacz?
OT "O, czyli wreszcie nie będą mrugać do nas lampy LED w samochodach?" A dlaczego w ogóle migają? Przecież zasilane są prądem stałym a nie zmiennym(przemiennym)?
Właśnie Sony zapoczątkowało początek końca migawki mechanicznej :) Dzięki bogu za Sonny bo z C i N dalej by świat fotografii brną w ślepą uliczkę lustrzanek z jednym punktem AF na środku i podglądem sceny na ekraniku... oczywiście po zrobieniu zdjęcia :)
Amator i Tomek, jedyne wytłumaczenie jakie przychodzi mi do głowy, to takie, że jasność LED-ów jest modulowana szerokością impulsu [ link ]. Ale po co w lampach samochodowych to robią, to nie wiem [ link ] - pewnie jest taniej dostosować się w ten sposób do różnych norm i różnych diod.
obraz robi się czarny w momencie robienia zdjęcia bo trzeba naśladować to co robią lustrzanki, żeby klienci widzieli że mają do czynienia z profesjonalnym aparatem. sony zapomniało zaprogramować ten efekt i potem wymyślili że to zaleta żeby nie było przypału :-]
Strasznie boli jak analfabeta ma rację? Owszem reporterowi łatwo zapamietać co mu tam zostało z nastaw, szczególnie jak ma lampę wpiętą ale górny ekran jednak się przydaje :) akurat może reporterowi mniej niz komus kto robi zdjęcia na statywie z dłuższymi czasami.... czyż nie @Szabla? Jednak w Hi endowym korpusie wszystko mającym tego nie powinno zabraknąć? @Szabla masz ścisk, że analfabeta przez 2 tygodnie szukania wad w końcu jakąś wygrzebał?
@Pokoradlasztuki W Pentaksie K200 miałem górny wyświetlacz, nigdy z niego nie korzystałem. Tak że wiesz, jeden wolą córkę drugi teściową :) ......
ja mialem ( nawet mam ) i jedno i drugie - jak wiekszosc z fotografujacych. Jesli raz zakosztujesz tego lepszego , to nie chcesz powrotu do gorszego.
przede wszystkim nie musze uruchamiac aparatu tzn zadnego z monitorow , zeby przekonac sie jakie mam nastawy przed wzieciem aparatu do rak i potem dokonywac ewentualnych zmian. Spora oszczednosc czasu , wygoda . Natychmiast rozroznisz dyletanta od wprawnego fachowca - ten pierwszy z przylozonym aparatem do oka i grymasem ust jakby przezywal wlasnie jakies cierpietnictow nieziemskie szuka wlasciwych nastaw , ten drugi wie jak ma byc i jest aparat nastawiony , zanim przylozy go do oka , koncentruje sie jedynie na kadrze. Wlasciwie kadr tez najczesciej powstaje w glowie przed nacisnieciem spustu. to wszystko trwa Moment. Nawet majac aparat na statywie wole odczytywac parametry z gornego lcd , po to by ich nie miec na glownym monitorze , po to , by nie zasmiecac obrazu.
To samo wynika z praktyki - oczywiscie, ze sie szuka najwygodniejszych , najszybszych rozwiazan.
Jasno widac ze nie jest to aparat dla kazdego , przykładowo Fuji ma sterowanie pokrętłami ale tam parametry podstawowe są a tych pokrętłach widoczne , czyłosc czas link wtedy górny wyświetlacz jest nie potrzebny ,ideałem było by zeby były te poktętła podświetlane
Ciekawe jak to możliwe, że taki Henri Cartier-Bresson albo Robert Cappa w ogóle robili zdjęcia nie mając żadnego wyświetlacza. Normalnie, że ich nie pogięło?! Tera by to nijak nie przeszło!!!
W latach 80tych zaczeto jednak stosowac wyswietlacze , prawdopodobnie nie mieli też swiatłomierza ...jesli masz swiatłomierz w korpusie to musisz miec jakis odczyt tego co zmierzył ;
Patrząc na wygląd nowego sony, mam skojarzenia z wytworami francuskich stylistów od motoryzacji, które na szczęście dla ich samochodów, nie weszły w życie. Nie przemawia to coś do mnie pod żadnym względem. Sony stara się zniwelować efekt rolling shutter na elektronicznej migawce... dobrze, że chociaż tu ktoś prawdę napisze, bo według rodzimych foto gwiazd fejsbuka i jutuba problem nie istnieje.
Tutaj wcale nie chodzi o to czy sie profesionalisci znają czy nie znają , po prostu można było zrobić grubszy korpus podobny do tego co pokazał Panasonic i umiescic wyświetlacz; Była by to przysłowiowa wisienka na torcie .. oto ..A1 z wyświelaczem ;
Sprzęt już dawno przestał być ograniczeniem, teraz to jest tylko dalsze maksymalne śrubowanie wyśrubowanego. Ale żeby sprzedawać nowe korpusy producenci muszą to robić. Ten sprzęt oczywiście fajny, tylko dziwne że Sony nie postanowiło jakoś przeprojektować korpusu, trochę większy, może bardziej efekciarski z górnym wyświetlaczem, to robiłoby z zewnątrz lepsze wrażenie.
niestety stety.. eronomią korpusów sony ostatnio załamuje... jakby cofnęli się o 50 lat.. już nawet średniej klasy kamery sony 8mm, z lat 90tych ubiegłego wieku, miały ekraniki pomocnicze i organiczne kształty... bez tych pedalskich kółeczek ala fuji czy olympus... ... wyraźnie niedopracowane body...
Szabla Dlatego napisałem ze to aparat dala waskiego grona osób, ale przecież jesli są dwa kółka nastaw to w kazdym z takich kółek moze wyświelać się wartosć czasu i przesłony , po włączeni u aparatu od razu widzisz te dwie wartości czyli jest jescze szybciej niz mówia profesionaliści z gazet , wciągu sekundy podejmujesz decyzje czy zmieniac parametry i jedziesz ;
Nastawienia aparatu widzisz ułamek sekundy po przyłożeniu oka do wizjera, a potem można już fotografować bez kręcenia gałką czasów na górze aparatu i obserwowania górnego ekranika. :)
Szabla To teoria , w praktyce jest tak ze np fotografując w lesie , idziesz kilkanaście kilometrów i jesteś zmęczony i za kazdym razem musiałbyś podnosić aparat do oka by go skontrolować , jesli wyskoczy ci zwierz to moze być za późno a tak to idac co jakis czas sprawdzasz czy sie podstawowe parametry nie zmieniły;
ps. przestawianie parametrów nie trwa ułamek sekundy ale jest zależne od tego jak daleko te prametry są od siebie , np jesli przestawiasz z F16 na f 4 to moze troche potrwac i bedzie za późno
@Szabla odpowiem ci podobnie jak jeden użytkownik tego portalu wyżej :) W teorii masz wszystko przygotowane, ale jak z praktyką reportera prasowego? Wiesz, że reporterom zdarza się nie przykładać oka do wizjera podczas robienia zdjęć a cały"segment" obracają czasem górnym lcd do siebie nawet jak jest spawarka odpalona?
.....ale nie o to cię pytałem wyżej, zresztą Pawlaka także. Czy wszystko mający korpus z najwyższej ligi mógłby mieć górny lcd np. dla tych którzy robią zdjęcia na statywie: nocnego nieba, architektury, zdjęć produktowych na sesjach czy choćby zdjęć wnętrz nawet jak są związani czasem synchro?
Nie znam żadnych reporterów, ale jak patrzę na tych nagradzanych to wydaje się, że wolą jednak z górnym ekranem, nawet w APS-C od Fuji które na pokrętłach ma wszystko jak na dłoni ;-) link
@Rafiki, to że kupują nie musi przekładać się na to, że dokonują świadomego wyboru. Niestety, za postępem technologicznym w fotografii nie poszedł postęp edukacyjny, więc najczęściej kupuje się aparat po recenzji na yt. Handel ma dwie dźwignie, głupotę i reklamę. Aby się o tym przekonać, wystarczy przejrzeć fora tematyczne pod kątem pytań tych co kupili nowy aparat, i gdy opadła euforia wraz z wychwalaniem nowego i mieszaniem z błotem drugiego, przychodzi czas na pytania, które nawet nie powinny paść. A o tym, że skuteczny marketing jest w cenie, i nie ma nic wspólnego ze świadomymi zakupami, też chyba wiesz.
@sanesecobar: nie wiem, czy byłeś kiedyś na zlocie optycznych. Jest często okazja porozmawiać z reporterami i przekonać się, że mają nieco odmienne oczekiwania od sprzętu niż czyta się w komentarzach. Często, to nie najniższy poziom szumu przy wysokim ISO jest istotny. Ba, najczęściej to sprawa drugorzędna. Ważniejsze są funkcje, o których jeszcze nikt tutaj nie pisał. Warto przyjechać, żeby dowiedzieć się o tym z pierwszej ręki.
Ciekawe jak to możliwe, że taki Henri Cartier-Bresson albo Robert Cappa w ogóle robili zdjęcia nie mając żadnego wyświetlacza. Normalnie, że ich nie pogięło?! Tera by to nijak nie przeszło!!! -----------------------------------------------
bardzo prosto- mieli skale przyslon na obiektywie i skale czasow na pokretle na obudowie aparatu z gory. gdyby nie znali tych wartosci przed zrobieniem zdjecia i musieli grzebac w nastawch z paratem przy oku , nie zrobiliby zapewne 10-ciu % zdjec , ktore zrobili , jesli nawet nie przyplacili swej pracy zyciem.
aktualnie przyslona Jest sterowana elektrycznie , migawka elektronicznie , pokretla do ich nastawy sa wielofunkcjne, bez oznakowania.
linia a7 w chwili powstania byla rewolucajna ze wzgledu na nowa koncepcje obudowy ( wlasciwie stara - lata 30 - te , moze 50-te contax III , maly lekki uniwersalny aparat ) a ze wzgledu na niska cene - polowe cyny np c5mkIII - mazna bylo wybaczyc nieco okrojona Ergonomie. Ale brak podstawowych danych nastawy aparatu przed podnisieniem aparatu do oczu uwazam za niedopuszczalne w najdrozszym reporterskim aparacie ML na rynku. W aparatch domowych , do kotleta - moge jeszcze zrozumiec , jesli ma byc aparat dzieki temu tanszy , ale w reporterskim ?
to nie jest aparat reporterski , jest tylko szybkostrzelny.
Capa & co nie mieli nawet dzwigni szybkiego naciagu i potrafili zrobic zdjecia , ale bez dostepu do skal ekspozycji nic by z tego nie bylo.
@Szabla ilu znam :) Nie wiem, nie poszedłem też ani razu na afterek ustawkowy po żadnym dużym festiwalu/evencie. Wiem jakie są oczekiwania przeciętnego reportera, sam dawno temu z tego żyłem :) Ja sie Ciebie pytam trzeci raz: (bo zdaje sobie sprawę, że reportera często wiąże czas na sankach)
czy nie uważasz, że wszystko mający korpus powinien mieć górny LCD? Bo górny LCD wcale nie musi się przydawać reporterom?
Co w tym pytaniu jest niejasne, że trzeba Ci go 3 raz powtarzać i unikasz odpowiedzi?
@Szabla, napisał: "Ważniejsze są funkcje, o których jeszcze nikt tutaj nie pisał. Warto przyjechać, żeby dowiedzieć się o tym z pierwszej ręki. "
wazniejsze jest żeby sprzet był wytrzymały, szybki, niezawodny i żeby nie odłaziły z niego gumy, żeby nie trzeba było obiektywów frotować i oklejać wszystkiego taśmą.
Ps. na zloty nie latam, szkoda by mi było czasu, ja jednak robie zdjęcia a nie tylko gadam o sprzęcie :P 2 razy się spotkaliśmy na targach jakąś prawie dekadę temu ale ja się ładnie przedstawiłem, na szczęście mnie nie pamiętasz :)
@sanescobar: nie, nie uważam aby wszystkomający aparat miał górny ekranik LCD, podobnie jak gałeczki do czasów, ISO, itd. :) Przez dekadę poznałem kolejne tysiąc osób. Wybacz, ale nie pamiętam :)
PS. To, że ja się bez niego świetnie obywam, jest mało istotne (w Minolcie 7D czy w Sony A700 również mi tego nie brakowało, a w A900 nie zauważałem, że jest). Istotniejsze, że docelowi odbiorcy również potrafią się bez tego obyć. :)
No to uwierz mi, górny wyswietlacz się przydaje, reporterom pewnie akurat najmniej. A900 to miał taki wypasiony górny wyświetlacz jak maluch jednostkę napędową :P Lata nie korzystania zrobiły z Ciebie purystę, najważniejsze żeby nie przestawać używać innych rzeczy :)
@sanescobar: ostatni kupiony przeze mnie aparat ma bardzo ładny górny ekranik LCD, no ale wyświetlać tam można dane naświetlania dla kilku rolek filmów :) Mnie górny LCD nie przeszkadza, ale pożytek z niego niewielki. Prawdę mówiąc, miałem nadzieję na implementację innych, przydatniejszych rzeczy w tym korpusie, ale widocznie jeszcze nie teraz. Dla mnie ekranik może być, tylko to marnotrawstwo przestrzeni ;)
@Szabla, no tak po co :P Gdzie te czasy gdy wskazujący mozna było wdusić iso a rolką je zmienić widząc to wszystko na górnym LCD i dbając o to gdy warunki się zmieniały by było jak najniższe :P to se newrati :) Gdzie te czasy jak wizjer był zasłoniety na stałe a aparat stał na statywie i można było kuknąć ile sekund dołożyć lub czy obniżyć iso bez odpalania tylnego ekranu. Gdzie te czasy kiedy aparat z zasłonietym wizjerem stał w pomieszczeniu i mieszałeś dzienne z błyskowym a podejrzeć parametry mogłeś na górnym bo tylny był przytulony w pomieszczeniu do ściany. To wszystko jest zbędne, astro robią nerdy a jak pisał @Janusz to są właściwie kreski na niebie i marnowanie czasu :)
,,Wiesz co robi ten aparat? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest aparat na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym aparatem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie – mówimy – to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo” :)))
Żeby nie było.6 lat temu wszedłem w Sony E i to była najlepsza z możliwych decyzji. Jestem szczęśliwym posiadaczem Sony A7III który jeszcze dłuuuuugo będzie zaspokajał moje potrzeby. Sony A1 to demonstrator technologii który pokazuje czego możemy się spodziewać w następnych modelach.Jestem spokojny o rozwój systemu E
PS. To, że ja się bez niego świetnie obywam, jest mało istotne (w Minolcie 7D czy w Sony A700 również mi tego nie brakowało, a w A900 nie zauważałem, że jest). Istotniejsze, że docelowi odbiorcy również potrafią się bez tego obyć. :) -------------------
sony jako aparat reporterski praktycznie nie istnieje. zobacz sobie laureatow WPP 2020. wszyscy zwyciezcy posluguja sie aparatami z gornym wyswietlaczem , lub jak w przypadku fuji - opisanymi pokretlami.
ponadto ten monitorek Gorny jest bardzo przydatny jesli posluguje sie paroma aparatami , chocby po to by sprawdzic stan bateri , ilosc zdjec itd.
mozna sie przyzwyczaic do aparatu bez , oczywiscie mozna , ale przechodzac na aparat z gornym monitorem i wracajac do aparatu bez widac jednak roznice.
mozna sie obejsc bez monitorka , mozna bez drugiej karty , bez migawki elektronicznej , bez wifi ... w ogole mozna sie obejsc bez aparatu , kazdy ma komorke. Ale to nie Argument zeby nie stosowac , dlatego ze mozna sie obejsc , skoro stanowilby duze ulatwienie w fotografii reporterskiej.
Jestem przekonany , ze a1 nie jest koncypowany jako aparat reporterski , nie ma jego cech budowy. Te rzeczy rozpracowano juz przed laty nie bede przytaczal dlaczego . To jest aparat noszacy wszelkie cechy aparatu uniwersalnego a koncepcja obslugi wywodzi sie wprost od najtanszego a7 .
Dominacja sony na rynku FF ML , zasluzona wynika z faktu, ze byl jedynym producentem , oraz ze aparyt byly tansze. To te tanie aparaty nabijaja sprzedaz. Ale w fotografii reporterskiej to ciagle margines marginesu. Gdyby ten werk wlozyl sony do innej obudowy , mozna by sonego chwalic za wygodny aparat.
Nie sledze regularnie statystyk sprzedazy , ale ostatnio najlepiej sprzedawal si Canon RP
pytanie jakie gdzies zadales - odnosnie mojego doswiadczeni prasowego
uzywalem aparaty takie jakie mieli reporterzy CAF-u , najlepiej wspominam rolleifelxa z pryzmatem pentagonalny 66 na korbe i ze swiatlomierzem selenowym - za to jakosc obrazowania na tamte czasy to bylo marzenie . skonczylem na c1.
fotografia prasowa to przede wszystkiem dziesiatki tysiecy roznych wydawnictw lokalnych , regionalnych , glownie internetowych , a te jesli Maja na stanie wlasny aparat to najczesciej jest to tani dslr.
Zupełnie nie orientujesz się w sprzęcie reporterskim. Myślisz, że oficjalni fotografowie prezydenta USA czy kanclerz Niemiec kierowali się listą laureatów WPP, wybierając Sony?
Tak mnie teraz naszło. Sony po taniosci weszło, wygrało, sporo ugryzło. Obstawiam MF z ergonomicznym body. W tej puszczce nie mają przyszłości, nie mówię że zła bo parę parametrów ma super. Ale gniazdo za małe, wygląd ala Leica plus ale ergonomia leży. Aż taki drogi ten LCD że go żałował w top puszce? Kółka lol to się nadaje na mema Sony. W większości puszek coś sknoca. Jeśli będą chcieli wydawać kasę chętnie bym od nich zobaczył porządny MF.
Zupełnie nie orientujesz się w sprzęcie reporterskim. Myślisz, że oficjalni fotografowie prezydenta USA czy kanclerz Niemiec kierowali się listą laureatów WPP, wybierając Sony? ---------------------------------
to jest przyklad fotografii salonowej.
najwieksza trudnoscia jest pozyskanie akredytacji.
Naprawdę myslicie ze fotoreporterzy prezydenta maja jakies znaczenie ? Nastepuje efekt alienacji społeczeństw za jakis czas ludzie włączą całkowicie internet i bedą zyli w monokulturowych społecznosciach , internet bedzie słuzył tylko dla zakupów; Oddziaływanie mediów bedzie słabło
6 lutego 2021, 07:58
@PDamian A użytkownicy bezluster Nikona chcieli podświetlane przyciski czy nie? Które bezlustra tej firmy je mają?
Naprawdę myslicie ze fotoreporterzy prezydenta maja jakies znaczenie ? ---------------
o tak - decydujace !!! Mimo sony Tump przegral.
Zdjecie wyjdzie brzydko i wyborcy nie zaglosuja . Aparat ma decydujace znaczenie dla prezydentury.
Wazniejszym jest jakie aparaty stosuja fotografowie prezydenta Putina. Jesli przemnozyc liczbe podwladnych przez czasokres sprawowania wladzy to Putin jest najmocniejszym prezydentem.
Pokora Dla prezydentury tak ale nie dla społeczenstwa , społeczenstwo zachowuje jak dobry torreador ..robi uniki , Tramp przegrał ale otworzył oczy ; Maska opadła okazało się że nawet jak trzeba to prąd można wyłaczyc ; Reasumując nikt nie wierzy już w prawdziwosc przekazu
Moze i fotograf Bidena uzywa Sony i co z tego jesli są tak zwani bohaterscy analogowcy , bierzesz takiego analoga i chcąc np mieć miekki poetycki obraz , zmieniasz tylko wywoływacz , oczywiscie jakis fotograf może kupic obiektyw z kontrolowanym rozmyciem za 5 tyś , wolna wola wywoływacz kosztuje 20 zł ;
mowie - s to aparat salonowy. Maly , cichy , lekki , robi zdjecia sam , nie musisz znac nastaw , czyli monitorek nie jest potrzebny. Nastawiasz "A" i to wszystko , "wciskasz spust - my zrobimy za ciebie reszte"
Że też jeszcze nikt tutaj nie wspomniał o Associated Press.
-
przeciez napisalem , ze szabla uzyl slabych argumntow , majac na mysli AP.
ale to wciaz nie czyni sprzedazy. Ciagle pada tutaj Argument , ze S dominuje -- tak ale dzieki tanim aparatom lini a7 .
zawsze podkreslalem , ze S wprowadzil mala rewolucje wprowadzajas a7 - wprowadzil FF pod strzechy . Najwiekszym osiagnieciem Sony jest to, ze potrafi wyprodukowac aparaty nalezace do najlepszych , taniej od konkurencji. A1 sie w tym nie miesci.
zgadza sie , ale oferowaly wystarczajaco duzo by zrobic zdjecia nie gorsze , a nawet i lepsze. C i N w tym czasie nie oferowaly aparatow FF w tej cenie . Cenowo najblizszy byl bodaj c6d w klasie nanizsezej.
natmiast sony mial drozsze obiektywy - tanie Body i drogie obiektywy ( mowa o tych bardziej pro)- to byla filozofia sony. W owym czasie nie bylo jeszcze producentow niezaleznych . A7 byl bodaj pierwszym aparatem FF ktory osiagnal cene ok 1000 eu w sprzedazy .
Tym a7 mozna do dzisiaj fotografowac prezydenta Bidena , a nawet Putina na salonach . Cala sztuka polega na tym zeby sie tam dostac- chyba latwiej jest zdobyc medal olimpijski niz sie tam znalezc
@PDamian +5 Genialny aktor i fotka tez niesamowita --------------------------------------------------------
juz nie przesadzaj z ta niesamowitoscia. z punktu widzienia fotograficzego zdjecie jakie robi kazdy pstrykacz , ktory Dostal aparat na kumunie.
nic nie mam przeciw zdjeciu , ale niesamowite to nie jest. Kazdy z nieco wyrobiona wrazliwoscia plastyczna nie zrobilby zdjecia , na ktorym filar w tle wyrasta z glowy - krok w bok i po sprawie.
Kolejny drogi plastik fantastik z "magią pełnej klatki" , ostrości na oczy i innych wodotrysków na które poprzez dobry marketing wciąż ludzie się nabierają.
Wkrótce AF będziemy wybierać na poszczególnych pikselach XD. O to chodzi? Przeczytałem dyskusję pod tematem. Zastanawiam się czy pierwsza piątka komentujących niekiedy fotografuje.?
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
"Dodatkowo, w wizjerze nie zobaczymy zaciemnienia obrazu. "
Wydaje się, że to oczywiste. Stąd pytanie - dlaczego wcześniejsze aparaty EVF zaciemniały obraz?
"Chodzi o możliwość bardzo precyzyjnego dostrojenia wartości czasu naświetlania tak, by dostosować go do częstotliwości migotania źródła światła np. LED. "
O, czyli wreszcie nie będą mrugać do nas lampy LED w samochodach?
Poza tym aparat na lata...
W trybie migawki elektronicznej obraz zaciemniał się w trakcie zapisywania obrazu.
Na korzyść Canona przemawia rozkładany ekran, mówicie.
Ano spróbujta filmować trzymając lewą ręką duży objektyw i zobaczymy jak z tą poręcznościa, szczególnie filmując sposobem run and gun.
@TRI-X - utrzymuję się z filmowania, różny sprzęt mi się przewijał przez ręce przez ostatnie półtorej dekady i, szczerze mówiąc, nie wiem z czym masz problem...
@Amadi: dla ścisłości: A1 ma zmienioną pozycję dźwigni blokady na pokrętle trybów ostrości z lewej strony. Teraz dźwignia jest z tyłu, w A9 była z przodu pokrętła, co zmieniło również kolejność trybów :)
Dostępne szybkości zdjęć seryjnych to 30, 20, 15, 10 i 5 kl/s.
Ciekawy artykuł choć tytuł troche w stylu " zdrowie wasze w gardła nasze ..." ;
@Szabla - część fotograficzną pisał Maciek, mój jest drugi rozdział :)
dla mnie aparat dla ktorego aby sie przkonac jakie sa nastawy czasu lub przyslony wymaga przylozenia do oka albo uruchomienia ekranu i odwrocenia tylem do oczu jest nieakceptowalny jako reporterski.
pewnie, ze moza sie dostosowac , ale konkurencja ma lepsze rozwiazania i to taniej.
Od poczatku istnienia sonowskich ML jest to dla mnie najwieksze rozczarowanie. Sony nie idz ta droga .
Zenit miał wszystko na wierzchu... ;)
@Pokoradlasztuki
Tak mi przyszło do głowy, że akurat te parametry są wyświetlane na obu wyświetlaczach... w związku z tym pytanie - jak ty robisz zdjęcia, że masz problem z ich dostrzeżeniem - trzymając aparat na biodrze, żeby widzieć górny wyświetlacz?
@Pokoradlasztuki
W Pentaksie K200 miałem górny wyświetlacz, nigdy z niego nie korzystałem.
Tak że wiesz, jeden wolą córkę drugi teściową :)
OT
"O, czyli wreszcie nie będą mrugać do nas lampy LED w samochodach?"
A dlaczego w ogóle migają? Przecież zasilane są prądem stałym a nie zmiennym(przemiennym)?
Właśnie Sony zapoczątkowało początek końca migawki mechanicznej :) Dzięki bogu za Sonny bo z C i N dalej by świat fotografii brną w ślepą uliczkę lustrzanek z jednym punktem AF na środku i podglądem sceny na ekraniku... oczywiście po zrobieniu zdjęcia :)
"A dlaczego w ogóle migają? Przecież zasilane są prądem stałym a nie zmiennym(przemiennym)?"
Mnie też to zastanawia zawsze.
link
Amator i Tomek, jedyne wytłumaczenie jakie przychodzi mi do głowy, to takie, że jasność LED-ów jest modulowana szerokością impulsu [ link ]. Ale po co w lampach samochodowych to robią, to nie wiem [ link ] - pewnie jest taniej dostosować się w ten sposób do różnych norm i różnych diod.
W każdym reflektorze samochodu siedzi mały krasnoludek i macha łapkami, stąd migotanie ledów.
A w tańszych modelach jeden na dwie lampy, więc w nich mrugają bardziej.
Szabla: "W trybie migawki elektronicznej obraz zaciemniał się w trakcie zapisywania obrazu."
Tak, ale po co? Dlaczego? "Dla jakiej przyczyny?"
Komputer pokładowy się zwyczajnie nie wyrabiał, żeby zinterpolować parę klatek "w tym międzyczasie"?
Najwyraźniej nie był w stanie jednocześnie rejestrować i przesyłać obrazu.
obraz robi się czarny w momencie robienia zdjęcia bo trzeba naśladować to co robią lustrzanki, żeby klienci widzieli że mają do czynienia z profesjonalnym aparatem.
sony zapomniało zaprogramować ten efekt i potem wymyślili że to zaleta żeby nie było przypału :-]
Strasznie boli jak analfabeta ma rację? Owszem reporterowi łatwo zapamietać co mu tam zostało z nastaw, szczególnie jak ma lampę wpiętą ale górny ekran jednak się przydaje :) akurat może reporterowi mniej niz komus kto robi zdjęcia na statywie z dłuższymi czasami.... czyż nie @Szabla?
Jednak w Hi endowym korpusie wszystko mającym tego nie powinno zabraknąć?
@Szabla masz ścisk, że analfabeta przez 2 tygodnie szukania wad w końcu jakąś wygrzebał?
Jak powiedział Pawlak, "Górny LCD to przeżytek" :)
Migawka marki Nidec Copal?
Jacek5
4 lutego 2021, 19:21
@Pokoradlasztuki
W Pentaksie K200 miałem górny wyświetlacz, nigdy z niego nie korzystałem.
Tak że wiesz, jeden wolą córkę drugi teściową :)
......
ja mialem ( nawet mam ) i jedno i drugie - jak wiekszosc z fotografujacych.
Jesli raz zakosztujesz tego lepszego , to nie chcesz powrotu do gorszego.
przede wszystkim nie musze uruchamiac aparatu tzn zadnego z monitorow , zeby przekonac sie jakie mam nastawy przed wzieciem aparatu do rak i potem dokonywac ewentualnych zmian. Spora oszczednosc czasu , wygoda .
Natychmiast rozroznisz dyletanta od wprawnego fachowca - ten pierwszy z przylozonym aparatem do oka i grymasem ust jakby przezywal wlasnie jakies cierpietnictow nieziemskie szuka wlasciwych nastaw , ten drugi wie jak ma byc i jest aparat nastawiony , zanim przylozy go do oka , koncentruje sie jedynie na kadrze. Wlasciwie kadr tez najczesciej powstaje w glowie przed nacisnieciem spustu. to wszystko trwa Moment. Nawet majac aparat na statywie wole odczytywac parametry z gornego lcd , po to by ich nie miec na glownym monitorze , po to , by nie zasmiecac obrazu.
To samo wynika z praktyki - oczywiscie, ze sie szuka najwygodniejszych , najszybszych rozwiazan.
Te ręce leczą.
@Pokoradlasztuki, w teorii masz wszystko przygotowane, ale jak z praktyką reportera prasowego?
Jak można nie korzystać z górnego wyświetlacza ? Zakleić tasmą ..? troche dziwne ;
"po to by ich nie mieć na głównym monitorze, po to by nie zaśmiecać obrazu" - tutaj widać jasno, że jesteś teoretykiem.
Jasno widac ze nie jest to aparat dla kazdego , przykładowo Fuji ma sterowanie pokrętłami ale tam parametry podstawowe są a tych pokrętłach widoczne , czyłosc czas link wtedy górny wyświetlacz jest nie potrzebny ,ideałem było by zeby były te poktętła podświetlane
Ciekawe jak to możliwe, że taki Henri Cartier-Bresson albo Robert Cappa w ogóle robili zdjęcia nie mając żadnego wyświetlacza. Normalnie, że ich nie pogięło?!
Tera by to nijak nie przeszło!!!
W latach 80tych zaczeto jednak stosowac wyswietlacze , prawdopodobnie nie mieli też swiatłomierza ...jesli masz swiatłomierz w korpusie to musisz miec jakis odczyt tego co zmierzył ;
Patrząc na wygląd nowego sony, mam skojarzenia z wytworami francuskich stylistów od motoryzacji, które na szczęście dla ich samochodów, nie weszły w życie. Nie przemawia to coś do mnie pod żadnym względem. Sony stara się zniwelować efekt rolling shutter na elektronicznej migawce... dobrze, że chociaż tu ktoś prawdę napisze, bo według rodzimych foto gwiazd fejsbuka i jutuba problem nie istnieje.
A co weszło? :))
Nikon i Canon dali większy bagnet -nie znajo sie. Sony wie lepiej.
link
Nikon, Canon, Panasonic, Leica, Fuji dali górny wyświetlacz -nie znajo sie. Sony wie lepiej.
link
PDamian
...ale aparaty pelnoklatkowe Sony sprzedają się znakomicie... pewnie klienci się nie znają....
Nawet entuzjaści -amatorzy narzekaj na ergonomię Sony.
A1 jest kierowany do "użytkowników profesjonalnych"*, "fotoreporterów i autorów zdjęć sportowych"*.
* z notki link
..
@PDamian,
niesamowite... narzekają i kupują... od ładnych paru lat..magia... chyba, albo co...
Bo ci profesjonalni się nie znają.... :P
Owczy pęd może. link
link
Tutaj wcale nie chodzi o to czy sie profesionalisci znają czy nie znają , po prostu można było zrobić grubszy korpus podobny do tego co pokazał Panasonic i umiescic wyświetlacz; Była by to przysłowiowa wisienka na torcie .. oto ..A1 z wyświelaczem ;
Można było, ale użytkownicy chcieli inaczej.
Podziel się źródłem, że użytkownicy chcieli inaczej.
Ci co przesiadają się z A99 czy A900?
link
@SKKamil: A9 jest na rynku niemal od 4 lat. Zmiany wprowadzone w A9 II i A1 są zgodne z uwagami użytkowników czyli głównie fotografów prasowych.
Sprzęt już dawno przestał być ograniczeniem, teraz to jest tylko dalsze maksymalne śrubowanie wyśrubowanego. Ale żeby sprzedawać nowe korpusy producenci muszą to robić. Ten sprzęt oczywiście fajny, tylko dziwne że Sony nie postanowiło jakoś przeprojektować korpusu, trochę większy, może bardziej efekciarski z górnym wyświetlaczem, to robiłoby z zewnątrz lepsze wrażenie.
Nikon ma np. taki bajer link
Podświetlanych przycisków użytkownicy Sony też nie chcieli?
link
link
niestety stety.. eronomią korpusów sony ostatnio załamuje... jakby cofnęli się o 50 lat.. już nawet średniej klasy kamery sony 8mm, z lat 90tych ubiegłego wieku, miały ekraniki pomocnicze i organiczne kształty... bez tych pedalskich kółeczek ala fuji czy olympus...
... wyraźnie niedopracowane body...
Szabla
Dlatego napisałem ze to aparat dala waskiego grona osób, ale przecież jesli są dwa kółka nastaw to w kazdym z takich kółek moze wyświelać się wartosć czasu i przesłony , po włączeni u aparatu od razu widzisz te dwie wartości czyli jest jescze szybciej niz mówia profesionaliści z gazet , wciągu sekundy podejmujesz decyzje czy zmieniac parametry i jedziesz ;
Nastawienia aparatu widzisz ułamek sekundy po przyłożeniu oka do wizjera, a potem można już fotografować bez kręcenia gałką czasów na górze aparatu i obserwowania górnego ekranika. :)
Szabla
To teoria , w praktyce jest tak ze np fotografując w lesie , idziesz kilkanaście kilometrów i jesteś zmęczony i za kazdym razem musiałbyś podnosić aparat do oka by go skontrolować , jesli wyskoczy ci zwierz to moze być za późno a tak to idac co jakis czas sprawdzasz czy sie podstawowe parametry nie zmieniły;
ps. przestawianie parametrów nie trwa ułamek sekundy ale jest zależne od tego jak daleko te prametry są od siebie , np jesli przestawiasz z F16 na f 4 to moze troche potrwac i bedzie za późno
@Szabla odpowiem ci podobnie jak jeden użytkownik tego portalu wyżej :)
W teorii masz wszystko przygotowane, ale jak z praktyką reportera prasowego?
Wiesz, że reporterom zdarza się nie przykładać oka do wizjera podczas robienia zdjęć a cały"segment" obracają czasem górnym lcd do siebie nawet jak jest spawarka odpalona?
.....ale nie o to cię pytałem wyżej, zresztą Pawlaka także. Czy wszystko mający korpus z najwyższej ligi mógłby mieć górny lcd np. dla tych którzy robią zdjęcia na statywie: nocnego nieba, architektury, zdjęć produktowych na sesjach czy choćby zdjęć wnętrz nawet jak są związani czasem synchro?
@sanescobar, ilu znasz reporterów prasowych? Nie chodzi mi o tutejszych, tylko o prawdziwych.
@Szabla, ilu znasz marketingowców? Nie chodzi mi o tutejszych, tylko o prawdziwych.
Te podświetlanie przycisków i górny wyświetlacz w Nikon D500 -który nie kosztuje nawet 1/4 tego co Sony A1 to robi robotę. 😜
Nie znam żadnych reporterów, ale jak patrzę na tych nagradzanych to wydaje się, że wolą jednak z górnym ekranem, nawet w APS-C od Fuji które na pokrętłach ma wszystko jak na dłoni ;-)
link
@Rafiki, to że kupują nie musi przekładać się na to, że dokonują świadomego wyboru. Niestety, za postępem technologicznym w fotografii nie poszedł postęp edukacyjny, więc najczęściej kupuje się aparat po recenzji na yt. Handel ma dwie dźwignie, głupotę i reklamę. Aby się o tym przekonać, wystarczy przejrzeć fora tematyczne pod kątem pytań tych co kupili nowy aparat, i gdy opadła euforia wraz z wychwalaniem nowego i mieszaniem z błotem drugiego, przychodzi czas na pytania, które nawet nie powinny paść. A o tym, że skuteczny marketing jest w cenie, i nie ma nic wspólnego ze świadomymi zakupami, też chyba wiesz.
@sanesecobar: nie wiem, czy byłeś kiedyś na zlocie optycznych. Jest często okazja porozmawiać z reporterami i przekonać się, że mają nieco odmienne oczekiwania od sprzętu niż czyta się w komentarzach. Często, to nie najniższy poziom szumu przy wysokim ISO jest istotny. Ba, najczęściej to sprawa drugorzędna. Ważniejsze są funkcje, o których jeszcze nikt tutaj nie pisał. Warto przyjechać, żeby dowiedzieć się o tym z pierwszej ręki.
Wnioski
5 lutego 2021, 09:49
Ciekawe jak to możliwe, że taki Henri Cartier-Bresson albo Robert Cappa w ogóle robili zdjęcia nie mając żadnego wyświetlacza. Normalnie, że ich nie pogięło?!
Tera by to nijak nie przeszło!!!
-----------------------------------------------
bardzo prosto- mieli skale przyslon na obiektywie i skale czasow na pokretle na obudowie aparatu z gory.
gdyby nie znali tych wartosci przed zrobieniem zdjecia i musieli grzebac w nastawch z paratem przy oku , nie zrobiliby zapewne 10-ciu % zdjec , ktore zrobili , jesli nawet nie przyplacili swej pracy zyciem.
aktualnie przyslona Jest sterowana elektrycznie , migawka elektronicznie , pokretla do ich nastawy sa wielofunkcjne, bez oznakowania.
linia a7 w chwili powstania byla rewolucajna ze wzgledu na nowa koncepcje obudowy ( wlasciwie stara - lata 30 - te , moze 50-te contax III , maly lekki uniwersalny aparat ) a ze wzgledu na niska cene - polowe cyny np c5mkIII - mazna bylo wybaczyc nieco okrojona Ergonomie. Ale brak podstawowych danych nastawy aparatu przed podnisieniem aparatu do oczu uwazam za niedopuszczalne w najdrozszym reporterskim aparacie ML na rynku.
W aparatch domowych , do kotleta - moge jeszcze zrozumiec , jesli ma byc aparat dzieki temu tanszy , ale w reporterskim ?
to nie jest aparat reporterski , jest tylko szybkostrzelny.
Capa & co nie mieli nawet dzwigni szybkiego naciagu i potrafili zrobic zdjecia , ale bez dostepu do skal ekspozycji nic by z tego nie bylo.
Sony podaza bledna droga.
@Szabla ilu znam :) Nie wiem, nie poszedłem też ani razu na afterek ustawkowy po żadnym dużym festiwalu/evencie. Wiem jakie są oczekiwania przeciętnego reportera, sam dawno temu z tego żyłem :)
Ja sie Ciebie pytam trzeci raz: (bo zdaje sobie sprawę, że reportera często wiąże czas na sankach)
czy nie uważasz, że wszystko mający korpus powinien mieć górny LCD?
Bo górny LCD wcale nie musi się przydawać reporterom?
Co w tym pytaniu jest niejasne, że trzeba Ci go 3 raz powtarzać i unikasz odpowiedzi?
@Szabla, napisał:
"Ważniejsze są funkcje, o których jeszcze nikt tutaj nie pisał. Warto przyjechać, żeby dowiedzieć się o tym z pierwszej ręki. "
wazniejsze jest żeby sprzet był wytrzymały, szybki, niezawodny i żeby nie odłaziły z niego gumy, żeby nie trzeba było obiektywów frotować i oklejać wszystkiego taśmą.
Ps. na zloty nie latam, szkoda by mi było czasu, ja jednak robie zdjęcia a nie tylko gadam o sprzęcie :P 2 razy się spotkaliśmy na targach jakąś prawie dekadę temu ale ja się ładnie przedstawiłem, na szczęście mnie nie pamiętasz :)
@sanescobar: nie, nie uważam aby wszystkomający aparat miał górny ekranik LCD, podobnie jak gałeczki do czasów, ISO, itd. :)
Przez dekadę poznałem kolejne tysiąc osób. Wybacz, ale nie pamiętam :)
Jak Jakimowicz normalnie. 🤔
PS. To, że ja się bez niego świetnie obywam, jest mało istotne (w Minolcie 7D czy w Sony A700 również mi tego nie brakowało, a w A900 nie zauważałem, że jest). Istotniejsze, że docelowi odbiorcy również potrafią się bez tego obyć. :)
@Szabla ależ bardzo dobrze, że nie pamiętasz :)
No to uwierz mi, górny wyswietlacz się przydaje, reporterom pewnie akurat najmniej. A900 to miał taki wypasiony górny wyświetlacz jak maluch jednostkę napędową :P Lata nie korzystania zrobiły z Ciebie purystę, najważniejsze żeby nie przestawać używać innych rzeczy :)
@sanescobar: ostatni kupiony przeze mnie aparat ma bardzo ładny górny ekranik LCD, no ale wyświetlać tam można dane naświetlania dla kilku rolek filmów :)
Mnie górny LCD nie przeszkadza, ale pożytek z niego niewielki. Prawdę mówiąc, miałem nadzieję na implementację innych, przydatniejszych rzeczy w tym korpusie, ale widocznie jeszcze nie teraz. Dla mnie ekranik może być, tylko to marnotrawstwo przestrzeni ;)
@Szabla, no tak po co :P Gdzie te czasy gdy wskazujący mozna było wdusić iso a rolką je zmienić widząc to wszystko na górnym LCD i dbając o to gdy warunki się zmieniały by było jak najniższe :P to se newrati :)
Gdzie te czasy jak wizjer był zasłoniety na stałe a aparat stał na statywie i można było kuknąć ile sekund dołożyć lub czy obniżyć iso bez odpalania tylnego ekranu.
Gdzie te czasy kiedy aparat z zasłonietym wizjerem stał w pomieszczeniu i mieszałeś dzienne z błyskowym a podejrzeć parametry mogłeś na górnym bo tylny był przytulony w pomieszczeniu do ściany.
To wszystko jest zbędne, astro robią nerdy a jak pisał @Janusz to są właściwie kreski na niebie i marnowanie czasu :)
edit.
@Szabla i najważniejsze, co to za czasy, żeby @Pokora napisał coś mądrego :P
,,Wiesz co robi ten aparat? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest aparat na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym aparatem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie – mówimy – to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo” :)))
Żeby nie było.6 lat temu wszedłem w Sony E i to była najlepsza z możliwych decyzji. Jestem szczęśliwym posiadaczem Sony A7III który jeszcze dłuuuuugo będzie zaspokajał moje potrzeby. Sony A1 to demonstrator technologii który pokazuje czego możemy się spodziewać w następnych modelach.Jestem spokojny o rozwój systemu E
Szabla
5 lutego 2021, 18:34
PS. To, że ja się bez niego świetnie obywam, jest mało istotne (w Minolcie 7D czy w Sony A700 również mi tego nie brakowało, a w A900 nie zauważałem, że jest). Istotniejsze, że docelowi odbiorcy również potrafią się bez tego obyć. :)
-------------------
sony jako aparat reporterski praktycznie nie istnieje.
zobacz sobie laureatow WPP 2020.
wszyscy zwyciezcy posluguja sie aparatami z gornym wyswietlaczem , lub jak w przypadku fuji - opisanymi pokretlami.
ponadto ten monitorek Gorny jest bardzo przydatny jesli posluguje sie paroma aparatami , chocby po to by sprawdzic stan bateri , ilosc zdjec itd.
mozna sie przyzwyczaic do aparatu bez , oczywiscie mozna , ale przechodzac na aparat z gornym monitorem i wracajac do aparatu bez widac jednak roznice.
mozna sie obejsc bez monitorka , mozna bez drugiej karty , bez migawki elektronicznej , bez wifi ... w ogole mozna sie obejsc bez aparatu , kazdy ma komorke. Ale to nie Argument zeby nie stosowac , dlatego ze mozna sie obejsc , skoro stanowilby duze ulatwienie w fotografii reporterskiej.
Jestem przekonany , ze a1 nie jest koncypowany jako aparat reporterski , nie ma jego cech budowy. Te rzeczy rozpracowano juz przed laty nie bede przytaczal dlaczego . To jest aparat noszacy wszelkie cechy aparatu uniwersalnego a koncepcja obslugi wywodzi sie wprost od najtanszego a7 .
Dominacja sony na rynku FF ML , zasluzona wynika z faktu, ze byl jedynym producentem , oraz ze aparyt byly tansze. To te tanie aparaty nabijaja sprzedaz. Ale w fotografii reporterskiej to ciagle margines marginesu.
Gdyby ten werk wlozyl sony do innej obudowy , mozna by sonego chwalic za wygodny aparat.
Nie sledze regularnie statystyk sprzedazy , ale ostatnio najlepiej sprzedawal si Canon RP
pytanie jakie gdzies zadales - odnosnie mojego doswiadczeni prasowego
uzywalem aparaty takie jakie mieli reporterzy CAF-u , najlepiej wspominam rolleifelxa z pryzmatem pentagonalny 66 na korbe i ze swiatlomierzem selenowym - za to jakosc obrazowania na tamte czasy to bylo marzenie . skonczylem na c1.
fotografia prasowa to przede wszystkiem dziesiatki tysiecy roznych wydawnictw lokalnych , regionalnych , glownie internetowych , a te jesli Maja na stanie wlasny aparat to najczesciej jest to tani dslr.
Zupełnie nie orientujesz się w sprzęcie reporterskim. Myślisz, że oficjalni fotografowie prezydenta USA czy kanclerz Niemiec kierowali się listą laureatów WPP, wybierając Sony?
À propos USA link
Tak mnie teraz naszło. Sony po taniosci weszło, wygrało, sporo ugryzło.
Obstawiam MF z ergonomicznym body.
W tej puszczce nie mają przyszłości, nie mówię że zła bo parę parametrów ma super.
Ale gniazdo za małe, wygląd ala Leica plus ale ergonomia leży. Aż taki drogi ten LCD że go żałował w top puszce?
Kółka lol to się nadaje na mema Sony. W większości puszek coś sknoca.
Jeśli będą chcieli wydawać kasę chętnie bym od nich zobaczył porządny MF.
Szabla
5 lutego 2021, 23:38
Zupełnie nie orientujesz się w sprzęcie reporterskim. Myślisz, że oficjalni fotografowie prezydenta USA czy kanclerz Niemiec kierowali się listą laureatów WPP, wybierając Sony?
---------------------------------
to jest przyklad fotografii salonowej.
najwieksza trudnoscia jest pozyskanie akredytacji.
Naprawdę myslicie ze fotoreporterzy prezydenta maja jakies znaczenie ? Nastepuje efekt alienacji społeczeństw za jakis czas ludzie włączą całkowicie internet i bedą zyli w monokulturowych społecznosciach , internet bedzie słuzył tylko dla zakupów; Oddziaływanie mediów bedzie słabło
@PDamian A użytkownicy bezluster Nikona chcieli podświetlane przyciski czy nie? Które bezlustra tej firmy je mają?
SKkamil
6 lutego 2021, 07:50
Naprawdę myslicie ze fotoreporterzy prezydenta maja jakies znaczenie ?
---------------
o tak - decydujace !!!
Mimo sony Tump przegral.
Zdjecie wyjdzie brzydko i wyborcy nie zaglosuja .
Aparat ma decydujace znaczenie dla prezydentury.
Wazniejszym jest jakie aparaty stosuja fotografowie prezydenta Putina.
Jesli przemnozyc liczbe podwladnych przez czasokres sprawowania wladzy to Putin jest najmocniejszym prezydentem.
Szabla mogl uzyc mocniejszych przykladow.
Pokora
Dla prezydentury tak ale nie dla społeczenstwa , społeczenstwo zachowuje jak dobry torreador ..robi uniki , Tramp przegrał ale otworzył oczy ; Maska opadła okazało się że nawet jak trzeba to prąd można wyłaczyc ; Reasumując nikt nie wierzy już w prawdziwosc przekazu
To był tylko przykład, a wy tu o gałkach i ekranikach.
PS. Fotograf Joe Bidena od dłuższego czasu używa Sony.
Kim jest Biden?
Moze i fotograf Bidena uzywa Sony i co z tego jesli są tak zwani bohaterscy analogowcy , bierzesz takiego analoga i chcąc np mieć miekki poetycki obraz , zmieniasz tylko wywoływacz , oczywiscie jakis fotograf może kupic obiektyw z kontrolowanym rozmyciem za 5 tyś , wolna wola wywoływacz kosztuje 20 zł ;
bywalcem najwyzszych salonow.
mowie - s to aparat salonowy. Maly , cichy , lekki , robi zdjecia sam , nie musisz znac nastaw , czyli monitorek nie jest potrzebny. Nastawiasz "A" i to wszystko , "wciskasz spust - my zrobimy za ciebie reszte"
Że też jeszcze nikt tutaj nie wspomniał o Associated Press.
Skąd S wiedział jak się robi ergonomiczne aparaty?
link
PDamian
6 lutego 2021, 10:11
Że też jeszcze nikt tutaj nie wspomniał o Associated Press.
-
przeciez napisalem , ze szabla uzyl slabych argumntow , majac na mysli AP.
ale to wciaz nie czyni sprzedazy. Ciagle pada tutaj Argument , ze S dominuje -- tak ale dzieki tanim aparatom lini a7 .
zawsze podkreslalem , ze S wprowadzil mala rewolucje wprowadzajas a7 - wprowadzil FF pod strzechy . Najwiekszym osiagnieciem Sony jest to, ze potrafi wyprodukowac aparaty nalezace do najlepszych , taniej od konkurencji. A1 sie w tym nie miesci.
Były najtańsze, bo mniej oferowały.
np. A7R vs D800 vs 5D III.
zgadza sie , ale oferowaly wystarczajaco duzo by zrobic zdjecia nie gorsze , a nawet i lepsze.
C i N w tym czasie nie oferowaly aparatow FF w tej cenie . Cenowo najblizszy byl bodaj c6d w klasie nanizsezej.
natmiast sony mial drozsze obiektywy - tanie Body i drogie obiektywy ( mowa o tych bardziej pro)- to byla filozofia sony. W owym czasie nie bylo jeszcze producentow niezaleznych .
A7 byl bodaj pierwszym aparatem FF ktory osiagnal cene ok 1000 eu w sprzedazy .
Tym a7 mozna do dzisiaj fotografowac prezydenta Bidena , a nawet Putina na salonach . Cala sztuka polega na tym zeby sie tam dostac- chyba latwiej jest zdobyc medal olimpijski niz sie tam znalezc
Fachowców to miło posłuchać :)
link
@PDamian +5
Genialny aktor i fotka tez niesamowita
BlindClick
7 lutego 2021, 15:06
@PDamian +5
Genialny aktor i fotka tez niesamowita
--------------------------------------------------------
juz nie przesadzaj z ta niesamowitoscia.
z punktu widzienia fotograficzego zdjecie jakie robi kazdy pstrykacz , ktory Dostal aparat na kumunie.
nic nie mam przeciw zdjeciu , ale niesamowite to nie jest. Kazdy z nieco wyrobiona wrazliwoscia plastyczna nie zrobilby zdjecia , na ktorym filar w tle wyrasta z glowy - krok w bok i po sprawie.
To z "Brunet wieczorową porą".
Polecam.
A miało być tak pięknie...
Tony & Chelsea Northrup
Reklama Northrupów dźwignią handlu :))
Jedno jest w Canonie a drugie w Sony. Po co mieć zysk tylko z jednego :-)
Teraz już wiem dlaczego dali 30 fps. Może któraś trafi :-)
Kolejny drogi plastik fantastik z "magią pełnej klatki" , ostrości na oczy i innych wodotrysków na które poprzez dobry marketing wciąż ludzie się nabierają.
A co tam plastikowego?
Przyciski :-)))
No tak. Ja sowsiem zabył :)))
Wkrótce AF będziemy wybierać na poszczególnych pikselach XD. O to chodzi? Przeczytałem dyskusję pod tematem. Zastanawiam się czy pierwsza piątka komentujących niekiedy fotografuje.?
Na pewno nie A1 ;)