Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX wkrótce trafi do sprzedaży
Prototyp pełnoklatkowego obiektywu Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX można było oglądać rok temu na targach CP+. Teraz japoński producent oficjalnie zaprezentował ten model, a na stronie sklepu B&H pojawiły się już zapowiedzi sprzedaży tego obiektywu z mocowaniami dla aparatów Canona i Nikona.
Na budowę optyczną Tokiny AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX składa się 15 soczewek ułożonych w 11 grupach. Obiektyw oferuje pole widzenia w przedziale 84.20 - 34.49 stopni i ostrzy z odległości 38 cm. Wymiary tego modelu to 89.6 na 107.5 mm, a waga to ok. 1000 g. Cena nie jest jeszcze znana.
![]() |
![]() Źródło: www.bhphotovideo.com |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Kilogram?! C 24-70 II waży 20% mniej...
Moim skromnym zdaniem na rynku sa systemowe 24-70f2.8 plus sigma i tamron maja w ofercie. Inaczej tego nie umiem wytlumaczyc jak FF Pentaxa sie zbliza ;)
Ciekawe jak ten obiektyw wypadnie
--głupoty--
@obserwator16 lepiej aby Pan nie miał racji. Istnienie proroctwo, że po pojawieniu się FF Pentaxa ma być koniec świata
Stabilizowany Tamron jest genialny, muszą sprzedawać ją za cenę gdzieś w przedziale 2-3kzł, żeby znaleźli się chętni.
Szkoda, że nie zrezygnowali z tego idiotycznego przełącznika.
AF nadal wiertarka?
Póki co pod Pentaxa nie widać. Nie wiem jak obecnie, ale kiedyś mechanicznie Tokiny były jak taki VW Garbus.
Tokiny zawsze były ciężkie.
C 24-70 2.8 II jest z "plastiku", dlatego lżejszy. Po 7 miesiącach nieintensywnego użytkowania zaczęła się odklejać guma pierścienia ustawiania ogniskowej. Masakra, topowe szkło, uszczelniony, standardowy zoom dla reporterów w trudne warunki. Pierścień chodzi z dużym oporem, a guma delikatna, dobra do kita 18-55. Już się pogodziłem, sam podkleję, muszę tylko znaleźć odpowiedni klej. Może ktoś już to robił i poradzi jaki klej?
Wracając do tematu, systemówki wcale nie są takie doskonałe może warto przemyśleć zakup szkieł innych producentów.
Katana, jest wbudowany silnik.
espresso, mam wrażenie, ze mechanicznie z zewnątrz są pancerne, solidne jak radziecki czołg, a w środku delikatne jak zegarek.
Tak, wiem że posiada wbudowany silnik. Zastanawiam się tylko czy stosują dalej zwykły, wolny i głośny napęd.
Mam Tokinę 11-16 II i AF jest dość słaby. W UWA można to jeszcze przeboleć, ale w obiektywie 24-70 przydałby się ultradźwiękowy silnik.
Przynajmniej 2 lata za późno za tą premierą...
W Nikonie od daaawna BARDZO dobry 24-70.
W Canonie od jeszcze daaaaawniej 24-70 mkI a teraz BARDZO dobry mkII.
Na dodatek Tamron wypuścił swojego zooma z VC, który wypada naprawdę dobrze pod kątem optycznym jak i ceny.
Sigma odstaje bo jej 24-70 jest już stare i znacznie odstaje optycznie od reszty. (Może wreszcie wypuszczą tego 24-70 f2 :))
Tokina musiała by być świetna optycznie, szybka i celna a dodatkowo tańsza od konkurencji.
Mz to raczej "mission impossible"....
Potwierdzam - Tokina, konkretnie 12-24, to jedyne szkło, które mi się rozleciało od użytkowania (nie od upadku, uderzeni itp). Zaczęła się sama od siebie rozkręcać, a że w środku wszystko plastik, szybko się gniazda śrubek wyrobiły i nie trzymało. Ostatni raz skleiłem na "Kropelce" i potem ja znów puściło, nie było czego zbierać. Leży sobie w szufladzie, niesprzedawalna. Także ta pancerność to trochę takie wrażenie tylko jest...
Tokina atx pro 28-80 2.8 była niezniszczalna, kupiłem używkę, 6 lat nią działałem i sprzedałem dalej. Wyglądała i spisywała się jak nowa. Przełącznik af/mf był jedynie bardzo mało przemyślanym rozwiązaniem.
Rzepik
"...sam podkleję, muszę tylko znaleźć odpowiedni klej. Może ktoś już to robił i poradzi jaki klej?"
Odp: polecam butapren. To jest klej do gumy. Sprzedawany w tubkach. Jest rzadki. Posmarujesz obie łączone powierzchnie, zaczekasz aż staną się lepkie i dopiero wtedy należy docisnąć klejoną gumę.
Mam Tokine 16-28/2,8 i jestem mega zadowolony, jesli powyższy będzie równie dobry optycznie kupię go. Będzie piękny zestaw na 2 korpusy :)