Obiektywy i akcesoria optyczne Mitakon na polskim rynku
Firma Foxfoto została oficjalnym dystrybutorem obiektywów i akcesoriów optycznych marki Mitakon, w związku z tym produkty tej marki na stale zagoszczą na polskim rynku. Wśród nich znajdziemy m.in. obiektywy Mitakon Speedmaster 35 mm f/0.95, Speedmaster 50 mm f/0.95 oraz Mitakon 42.5 mm f/1.2.
Informacja prasowa
Już wkrótce obiektywy i akcesoria optyczne marki Mitakon zagoszczą na stałe na polskim rynku fotograficznym. Oficjalnym dystrybutorem została firma Foxfoto z Łodzi. W ofercie firmy Shenyang Zhongyi Optical and Electronic Company, producenta Mitakona, znajdziemy wysokiej klasy manualne obiektywy oraz adaptery bagnetowe.
Mitakon Speedmaster 50 mm f/0,95
Ultra jasny, profesjonalny obiektyw standardowy zaprojektowany z myślą o współpracy z pełnoklatkowymi aparatami wyposażonymi w mocowanie Sony E.
Konstrukcja optyczna zawiera, aż cztery elementy niskodyspersyjne (ED) oraz jedną soczewkę o wysokiej refrakcji. Zastosowanie najwyższej jakości elementów optycznych zapewnia niską aberrację chromatyczną i bardzo wysoką ostrość, nawet przy pracy na pełnym otworze przysłony.
Połączenie przemyślanej konstrukcji optycznej z ponadprzeciętna jasnością f/0,95 sprawia, że obiektyw doskonale sprawdzi się nawet w najcięższych warunkach oświetleniowych.
Obudowa obiektywu Mitakon 50 mm f/0,95 została dostosowana do potrzeb pracy aparatami filmującymi. Posiada bezstopniowy i cichy pierścień przesłony. Manualny mechanizm ostrzenia działa bezgłośnie, tak by nie zakłócać nagrywanego dźwięku.
Specyfikacja techniczna:
- Model: Mitakon Speedmaster 50 mm f/0,95
- Rozmiar obrazu: pełna klatka
- Mocowania: Sony E
- Ogniskowa: 50 mm
- Światłosiła: f/0,95
- Kąt widzenia: 45 stopni
- Maksymalna wartość przysłony: 16
- Liczba listków przysłony: 9
- Pierścień przysłony: tak
- Konstrukcja optyczna (elementy/grupy): 10/7
- Minimalna odległość ostrzenia: 0,5 m
- Wymiary (średnica/długość): 69/98 mm
- Waga: 0,8 kg
- Średnica filtra: 67 mm
- Kolor: czarny
Sugerowana cena detaliczna: 3999 zł
Mitakon Speedmaster 35 mm f/0,95
Obiektyw Mitakon Speedmaster 35 mm f/0,95 został zaprojektowany z myślą o pracy w ekstremalnie trudnych warunkach oświetleniowych, przy zachowaniu pełnej kontroli nad głębią ostrości. Obiektyw przeznaczony jest do współpracy z kompaktami z wymienną optyką wyposażonymi w matryce APS-C (ekwiwalent ogniskowej 52,5 mm) i mikro 4/3 (ekwiwalent ogniskowej 70 mm).
Na konstrukcję optyczną Mitakona 35 mm f/0,95 składa się 10 elementów optycznych połączonych w 7 grup. Aż sześć soczewek to szkła o ultra niskiej dyspersji (ED). Dzięki temu obiektyw charakteryzuje się niską aberracja chromatyczną, świetna ostrością i wysokim kontrastem.
Połączenie ponadprzeciętnej jasności oraz wyśmienitych własności optycznych, czyni z Mitakona Speedmaster 35 mm f/0,95 doskonałe narzędzie do pracy w niekorzystnych warunkach oświetleniowych. 10 listków przysłony zapewnia piękne rozmycia, dotychczas trudne do osiągnięcia przy użyciu aparatów wyposażonych w matryce APS-C czy mikro 4/3.
Metalowy korpus obiektywu został wyposażony w zarówno w skalę ostrości jak i w skalę głębi ostrości. Ułatwia to manualne ostrzenie.
Obiektyw dysponuje małą minimalną odległością ostrzenia (30 cm), co umożliwia fotografowanie obiektów położonych w niewielkiej odległości od fotografa.
Specyfikacja techniczna:
- Model: Mitakon Speedmaster 35 mm f/0,95
- Rozmiar obrazu: APS-C
- Mocowania: Sony E; Micro 4/3; Fuji X
- Ogniskowa: 35 mm
- Światłosiła: f/0,95
- Kąt widzenia (dla APS-C): 46 stopni
- Maksymalna wartość przysłony: 16
- Liczba listków przysłony: 10
- Pierścień przysłony: tak
- Konstrukcja optyczna (elementy/grupy): 10/7
- Minimalna odległość ostrzenia: 0,3 m
- Wymiary (średnica/długość): 68/84 mm
- Waga: 0,68 kg
- Średnica filtra: 58 mm
- Kolor: czarny
Sugerowana cena detaliczna: 3299 zł
Mitakon Creator 35 mm f/2
Mitakon 35 mm f/2 to jasny manualny obiektyw szerokokątny zaprojektowany z myślą o pełnoklatkowych aparatach cyfrowych. Świetni sprawdza się również we współpracy z aparatami wyposażonymi w matryce APS-C.
Solidny metalowy korpus obiektywu kryje pięć elementów optycznych połączonych w cztery grupy. Niezwykła jasność obiektywu Mitakon 35 mm f/2 gwarantuje wygodną pracę w trudnych warunkach oświetleniowych i pełna kontrolę nad głębią ostrości.
Na korpus obiektywu naniesiona została skala ostrości wraz ze skalą głębi ostrości, co ułatwia manualne ostrzenie.
Ogniskowa 35 mm świetnie sprawdza się w codziennej fotografii reportażowej.
Specyfikacja techniczna:
- Model: Mitakon CREATOR 35mm f/2
- Rozmiar obrazu: Pełna klatka
- Mocowania: Nikon F; Canon EF; Pentax K; Sony A
- Ogniskowa: 35 mm
- Światłosiła: f/2,0
- Kąt widzenia: 63 stopnie
- Maksymalna wartość przysłony: 22
- Liczba listków przysłony: 9
- Pierścień przysłony: tak
- Konstrukcja optyczna (elementy/grupy): 7/5
- Minimalna odległość ostrzenia: 0,25 m
- Wymiary (średnica/długość): 65/72 mm
- Waga: 310 g
- Średnica filtra: 55
- Kolor: czarny
Sugerowana cena detaliczna: 849 zł
Mitakon 42,5 mm f/1,2
Najnowszy obiektyw marki Mitakon 42,5 mm f/1,2 charakteryzuje się niezwykłą światłosiłą f/1,2. Jest idealnym narzędziem do pracy w trudnych warunkach oświetleniowych. Mitakon 42,5 mm f/1,2 umożliwia tworzenie obrazów o małej głębi ostrości, by optymalnie wyeksponować najważniejsze elementy kadru.
Mitakon 42,5 mm f/1,2 zaprojektowany został do formatu APS-C. Ekwiwalent ogniskowej dla małego obrazka wynosi 64 mm (85 mm dla mikro 4/3), co czyni go idealnym obiektywem do fotografii portretowej.
Mitakon 42,5 mm f/1,2 otwiera użytkownikom kompaktów z wymienną optyką, drogę do tworzenia niepowtarzalnych portretów z pięknie rozmytym tłem.
Obiektyw posiada 9 elementów optycznych połączonych w 7 grup.
Specyfikacja techniczna:
- Model: Mitakon 42,5 f/1,2
- Rozmiar obrazu: APS-C
- Mocowania: Sony E; Micro 4/3; Fuji X
- Ogniskowa: 42,5
- Światłosiła: f/1,2
- Maksymalna wartość przysłony: 16
- Liczba listków przysłony: 9
- Pierścień przysłony: tak
- Minimalna odległość ostrzenia: 0,45 m
- Konstrukcja optyczna (elementy/grupy): 9/7
- Wymiary (średnica/długość): 60 mm/ 52,5 mm
- Waga: 310 g
- Średnica filtra: 49 mm
- Kolor: czarny
Sugerowana cena detaliczna: 1749 zł
Mitakon 24 mm f/1,7
Niezwykle jasny obiektyw szerokokątny. Dla formatu micro 4/3 posiada ekwiwalent ogniskowej 48 mm. Dla formatu APS-C 36 mm.
Jest idealnym narzędziem do codziennej fotografii reportażowej. Wyjątkowa światłosiła pozwala na pracę nawet w bardzo ciężkich warunkach oświetleniowych. Obiektyw zapewnia pełna kontrolę nad kreatywnym wykorzystaniem głębi ostrości.
Niewielkie rozmiary i niska waga doskonale współgrają z małymi gabarytami kompaktów z wymienna optyką.
Solidny metalowy korpus zapewnia ponadprzeciętną trwałość i wysoki komfort pracy.
Specyfikacja techniczna:
- Model: Mitakon 24 mm f/1,7
- Rozmiar obrazu: APS-C
- Mocowania: micro 4/3; Sony E; Fuji X
- Typ: manualny
- Ogniskowa: 24 mm
- Światłosiła: f/1,7
- Maksymalna wartość przysłony: 22
- Liczba listków przesłony: 12
- Pierścień przesłony: tak
- Minimalna odległość ostrzenia: 0,15 m
- Konstrukcja optyczna (elementy/grupy): 9/8
- Wymiary (średnica/ długość): 61,5 mm/ 55 mm
- Waga: 246 g
- Średnica filtra: 49 mm
- Kolor: czarny
Sugerowana cena detaliczna: 1549 zł
Adaptery bagnetowe Mitakon Lens Turbo II (Sony Nex)
Adaptery bagnetowe Mitakon Lens Turbo Sony E (NEX) ver II pozwalają podpiąć pełnoformatowe obiektywy do korpusów aparatów bezlusterkowych pracujących w standardzie Sony E. Dzięki adapterowi kąt widzenia obiektywu zwiększa się z mnożnikiem x0,726. Równocześnie światłosiła rośnie o 1 EV.
Adaptery zbudowane są w oparciu o cztery elementy optyczne, które skupiają światło z pełnoklatkowego obiektywu tak, by kryło dokładnie format APS-C. Znika konieczność stosowania mnożnika matrycy, gdyż pole krycia obiektywu zostało efektywnie zredukowane do formatu matrycy APS-C. Dodatkowo większa jasność obiektywu pozwala na skuteczniejszą pracę w trudnych warunkach oświetleniowych.
Konstrukcja adaptera obejmuje element optyczny o niskiej dyspersji (ED), który ogranicza negatywne skutki aberracji chromatycznej.
Adapter znajduje się maksymalnie blisko matrycy. Ostatni element w kształcie prostokąta poprawia własności obiektywu przy pracy pod światło ograniczając efekt flary.
Metalowy korpus adaptera zapewnia wysoką trwałość. Bagnety wykonane zostały ze stali nierdzewnej. W zestawie znajdują się dwa dekielki zabezpieczające.
Adapter Mitakon Lens Turbo to urządzenie manualne. Nie przenosi informacji pomiędzy korpusem a obiektywem.
Specyfikacja techniczna:
- Mocowanie (obiektyw): Minolta MD/ Nikon F/ m42/ Canon EF/ Canon FD/ Sony E
- Współczynnik: 0,726
- Wzrost światłosiły: 1EV
Sugerowana cena detaliczna: 759 zł
Adaptery bagnetowe Mitakon Lens Turbo (Mikro 4/3)
Adaptery bagnetowe Mitakon Lens Turbo mikro 4/3 pozwalają podpiąć pełnoformatowe obiektywy do korpusów aparatów bezlusterkowych pracujących w standardzie mikro cztery-trzecie. Dzięki adapterowi kąt widzenia obiektywu zwiększa się z mnożnikiem x0,726. Równocześnie światłosiła rośnie o 1 EV.
Adaptery zbudowane są w oparciu o cztery elementy optyczne, które skupiają światło z pełnoklatkowego obiektywu tak, by kryło dokładnie format mikro 4/3. Znika konieczność stosowania mnożnika matrycy gdyż pole krycia obiektywu zostało efektywnie zredukowane do formatu matrycy mikro 4/3. Dodatkowo większa jasność obiektywu pozwala na skuteczniejszą pracę w trudnych warunkach oświetleniowych.
Konstrukcja adaptera obejmuje element optyczny o niskiej dyspersji (ED), który ogranicza negatywne skutki aberracji chromatycznej.
Metalowy korpus adaptera zapewnia wysoką trwałość. Bagnety wykonane zostały ze stali nierdzewnej. W zestawie znajdują się dwa dekielki zabezpieczające.
Adapter Mitakon Lens Turbo to urządzenie manualne. Nie przenosi informacji pomiędzy korpusem a obiektywem.
Specyfikacja techniczna:
- Mocowanie (obiektyw): Nikon F/ Canon EF
- Współczynnik: 0,726
- Wzrost światłosiły: 1EV
Sugerowana cena detaliczna: 759 zł
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Dystrybutor ma refleks... Od ponad miesiąca są dostępne na znanym portalu u kilku renomowanych sprzedawców. Swoją drogą przydał by się teścik zarówno tego potwora pod A7 jak i budżetowej 35 pod C/N. Ciekawe czy szykuje się nam "nowy Samyang".
Chciałem sobie zobaczyć pełną ofertę mitakonów z cenami ale u dystrybutora trzeba się zalogować, to podziękuję...
Szkoda że ta 35/2 nie jest bezpośrednio pod A7ki, przydałoby się takie szkiełko:)
A mnie interesuje fenomen wzrostu światłosiły dla pierścieni :). Jak to możliwe ?
Było gdzieś na optycznych wyjaśnione przy okazji Metabones Speedbooster..
@Marek B
Bo to reduktory ogniskowej są. Czyli obiektyw 50mm po podpięciu przez ten adapter ma ogniskową 36mm.
BTW, ktoś zaszalał z kopiuj-wklej. W przypadku M4/3 ten adapter nie likwiduje całkowicie cropa. Po prostu zamiast 2, mnożnik będzie wynosił 1.5.
A tak swoją drogą to ciekaw jestem jak jakościowo to wypada w porównaniu ze SpeedBoosterami. Z tego co czytałem, to SpeedBoostery dla MFT są projektowane z uwzględnieniem różnic w grubości szkła przed matrycą, co przekłada się na dużo lepsze wyniki.
@Marek B:
Zmniejsza się kolo obrazowe, ogniskowa pozostaje bez zmian, wiec światłosila musi ulec zmianie. Ot i tyle!
@ikit: tu masz sklep link
Zastanawiam się, czy są jakieś przesłanki techniczne, dlaczego dla bezlusterkowców jest więcej ultrajasnych obiektywów niż dla lustrzanek?
Rozumiem, że łatwiej jest zrobić jasny obiektyw dla mniejszej matrycy, pamiętam też burzliwe dyskusje o konieczności posiadania jasnych obiektywów w celu uzyskania porównywalnej z FF głębi.
Czy może łatwiej jest zrobić jasny obiektyw, gdy odległość pomiędzy układem optycznym a matrycą jest mniejsza (nie ma lustra) ?
@marcinek, łatwiej jest zrobić obiektyw o krótkiej ogniskowej. Dla szkieł dłuższych to już wszystko jedno.
Ciekawe jak jest z ustawianiem ostrości w tym Speedmasterze 50 mm f/0,95 na FuFu przy tak "gigantycznej" głębi?
A komu sie opłaca kupować taki reduktor za 760zl? Oryginalny obiektyw szerokokatny jest niewiele droższy.
@kivirovi
760 zeta to i tak taniocha, Metabonesy kosztują od 450 do 650 dolarów :)
A komu się opłaca? Pewnie komuś, kto ma sporą kolekcję szkieł, i chciałby je wykorzystać z bezlusterkowcem. Skoro Metabones robi takie gadżety w takich cenach, to ludzie najwyraźniej kupują, więc pewnie niektórym się to opłaca.
Jak to jest z tym wzrostem światłosiły? To faktycznie działa?
Bo na mój głupi łeb - raczej nie powinno...
(Można dosolić zupę - ale nie da się jej odsolić) ;-)
Ktoś mądry wyjaśni?
@wowaw, używałeś kiedyś lupy do rozpalenia ognia?
Można "odsolić" zupę poprzez dolanie wody albo wrzucenie reduktora soli, czyli dużego obranego jabłka ;) - w pewnym sensie tak to tutaj działa, kwestią gustu jest, jak to faktycznie smakuje ;).
wowaw - tak, to działa.
Ha...
@MAF
Lupy powiadasz - ciekawe - na to nie wpadłem. No oczywiście, że przypalało się mrówki i żabie tyłki... ;-)
Chociaż gdyby to było takie proste w praktyce i nie powodowało innych problemów to pewnie mielibyśmy same jasne obiektywy. Przecież wystarczyłoby dodać soczewkę na końcu. Ale ja się nie znam - zakładam więc, że masz rację.
Ale jak napisał @zbitooko - ciekawe czy to faktycznie smakuje.
Może np. któryś z "Optycznych Redaktorów" to jakoś ciekawie wyjaśni? :-)
@wowaw
"Chociaż gdyby to było takie proste w praktyce i nie powodowało innych problemów to pewnie mielibyśmy same jasne obiektywy. Przecież wystarczyłoby dodać soczewkę na końcu. Ale ja się nie znam - zakładam więc, że masz rację. "
Nie jest to takie proste. Pamiętaj, że te reduktory są przejściówkami dla obiektywów zaprojektowanych dla większych matryc. Teoretycznie można by sobie zamocować taka przejściówkę dla obiektywu FF na pełnej klatce żeby zwiększyć jasność tyle, że zmniejszy się pole obrazowe - będzie kółko w centrum, a rogi zdjęcia czarne.
Zwiększenie jasności (jakoś nie mogę pokochać słowa "światłosiła" jest proste do wyjaśnienia:
obiektyw daje jasność na kole obrazowym wielkości odpowiadającej matrycy FF.
Gdybyśmy chcieli wykorzystać tylko to, co zmieści się w kole odpowiadającym mniejszej matrycy, to część światła pozostałaby zmarnowana. I to nie liniowo do wzrostu przekątnej, ale w kwadracie tego wzrostu (czyli proporcjonalnie do stosunku powierzchni kół obrazowych).
Zastosowanie elementu optycznego skupiającej całe światło z dużego koła obrazowego w mniejszym powoduje więc zwiększenie jasności (i właśnie w kwadracie stosunku średnicy kół obrazowych (przy zmniejszeniu średnicy o połowę, czyli z FF -> m4/3 dokładnie o 1 EV.
Metabones ma jeszcze wersje dla dla BMCC i BMPCC - o większej "redukcji ogniskowej" i są to sprawdzające się produkty, zwłaszcza ten dla BMPCC jest bardzo przydatny.
Ciekawe - muszę się tym kiedyś pobawić.
Szkoda, że nie ma wersji Fuji -> Canon FD.
Canon FD do Fuji X -> link :D
fajne mogą byc szkła... ale bełkot marketingowy zawsze mnie powala...
Teścik 50/0.95 już popełniłem, w tym tygodniu 35/2 na Canonie :)
A kiedy teścik Tamron 15-30 :D ??
Cichy - czekamy na teścik;) na necie ciężko znaleźć coś więcej o niektórych mitakonach...
No więc, skoro te obiektywy kryją FF/APS-C, to niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego do jasnej cholery nie zrobili ich pod lustra? Tak samo np. Samyang 12mm f/2, kryje APS-C, ale mocowanie tylko do bezlustrów. Dlaczego wszystkie fajne szkła są pod te znienawidzone przeze mnie bezlustry?
Ziba, ze względu na mniejszą odległość matryca - bagnet. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku optyki do aparatów dalmierzowych - jest sporo wybitnie jasnych i stosunkowo niewielkich obiektywów, jak choćby Voigtlandery 50/1.1 i 35/1.2 - link
Kiedy testy ?
Na początek proponują najtańszą opcję : Mitakon Creator 35 mm f/2 może znaleźć się na niego kilku chętnych....?
@jakubkrawiec.pl no cóż, to chyba będę musiał się przeprosić z bezlustrami, choć na razie wciąż czuję do nich niechęć :D
Użytkuję z Fuji X-T1 adaptery bagnetowe Mitakon Lens Turbo II i podpinam do niego m.in. Olympus OM 1.2/50. taki zestaw daje kąt widzenia jak 55mm i do tego zwiększa światłosiłę jakby to było obiektyw 0.9 :)
Sprawdzałem czy faktycznie tak jest i podpiąłem pięćdziesiątkę do 6D i po sprawdzeniu równomierności naświetlenia tej samej sceny [aparaty mierz trochę inaczej mimo tych samych ustawień przysłony, czułości, pomiaru światła itp.] i wyszło mi, ze producent podaje prawdziwe informacje.
Cieszę się z tego adaptera, bo mam mniejszy aparat a nadal wygodny i mogę w pełni cieszyć się z obiektywu, który sprawiał mi wiele radości z fotografowania na 6D.
Polecam jak najbardziej ten produkt.
p.s.
Podpinałem też przez ten adapter m.in. 1.4/24 L II i 2/135 L i też mi się bardzo podoba obraz jaki dają na Fuji :) Ale gabaryty już dużo większe niż ze stałkami Olympusa OM. Mimo tego obsługa nadal wygodna i traktuje Fuji jako zapas dla mojego 6D.