Canon DP-V2410 - monitor do edycji materiałów 4K
Razem z nowymi kamerami, firma Canon zaprezentowała nowy 24-calowy monitor DP-V2410 - przeznaczony dla środowisk produkcyjnych pracujących w standardzie 4K. Monitor wyposażony został m.in. w interfejs debayer, umożliwiający wyświetlanie plików 4K RAW bezpośrednio z kamer systemu Cinema EOS.
Informacja prasowa
![]() |
Warszawa, 8 kwietnia 2015 r. - Firma Canon zaprezentowała dziś nowe rozwiązania dla środowisk produkcyjnych, które pracują w standardzie 4K. Wśród nich DP-V2410, wydajny 24-calowy monitor referencyjny 4K, kamerę 4K EOS C300 Mark II oraz XC10 - kompaktową, lekką i umożliwiającą fotografowanie kamerę 4K.
DP-V2410: 24-calowy monitor referencyjny
Monitor DP-V2410 został zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu zarówno w produkcjach filmowych, jak i telewizyjnych. Podczas pracy na planie, niezależnie czy jest to studio czy inna lokalizacja, zapewnia dokładne odwzorowanie obrazu 4K, umożliwiając bieżący podgląd i ocenę materiału pod względem jakości, ostrości i ekspozycji. To także idealne rozwiązanie do zastosowań, takich jak ocena i korekcja koloru.
DP-V2410, wraz z modelem DP-V3010, reprezentuje linię monitorów referencyjnych 4K od Canon. Oferuje obraz w rozdzielczości 4K 4096 x 2160 z bardzo dokładnym odwzorowaniem kolorów. Dzięki nowemu trybowi HDR, bez problemu można naprzemiennie zobaczyć zarówno bardzo jasne, jak i zacienione szczegóły - wyświetlany obraz jest realistyczny. Nowy monitor wspiera charakterystyczną dla branży kinowej przestrzeń barwną DCI-P3, telewizyjny standard ITU-R BT.2020 oraz ACES Proxy 1.0. Co więcej, panel IPS z systemem tylnego podświetlenia RGB LED zapewnia kontrast 2000:1, a automatyczny system korekcji koloru i jasności firmy Canon odpowiada za stałą jakość obrazu, kolory i luminację.
![]() |
Monitor został wyposażony w interfejsy 3G/HD-SDI i HDMI oraz wbudowany interfejs debayer, który umożliwia natywne wyświetlanie plików 4K RAW bezpośrednio z kamer systemu Cinema EOS, co pozwala zrezygnować z pamięci zewnętrznych i tym samym ograniczyć koszty. Dodatkowo, funkcja automatycznej synchronizacji jakości obrazu automatycznie synchronizuje ustawienia kolorów monitora z kompatybilnymi kamerami Canon, co zapobiega błędom.
Liczne funkcje, stworzone zmyślą o pracy na planie, pozwalają szybko przejrzeć materiał zdjęciowy. Wśród nich m.in. monitor kształtu fali i funkcja wektoroskopu, które analizują informacje o kolorze, jasności i luminacji. Dodatkowo, monitor oferuje tablice 1D/3D- LUT, co zwiększa komfort pracy. Ułatwieniem jest również miernik poziomu dźwięku.
DP-V2410 waży zaledwie 12 kg i charakteryzuje się wytrzymałą, smukłą konstrukcją. Został wyposażony w wygodny uchwyt i 24-woltową jednostkę zasilającą.
Monitor będzie dostępny w Europe w IV kwartale 2015 r.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Temat monitorów 4K zaczyna być coraz bardziej interesujący - nie ma sensu juz kupowac FHD.
Poważnie, ACES? Czy ACES Proxy 1.0 to coś innego od zwykłej ACES? ACES jest tak gigantyczną przestrzenią, że wydaje mi się to raczej nieprawdopodobne...
Proszę zobaczyć chrześcijańską cenę !
link
Dla mnie minimum to 30" a optymalnie 46" z 130 cm oglądanie-cena chyba z 200 tyś by była ?
Ja oglądam materiał cyfrowy (2.35:1) z 130 cm na 46" i jest tak jak chcę -niestety upscaler materiału FHD do UHD wymaga 2 kart graf .
A filmów prawdziwych 4k jeszcze nie udało mi się kupić i sprawdzić !!!!?
Ludzie po co to produkujecie ?
Zobaczcie jaki obraz jest w kinie -jakość beznadziejna każdego filmu + jakość projektorów.99,9% materiału do kin to 2k ,DCI + - 200GB na film !!
Jaki obraz jest z satki - nędza,naziemna również,
Każdy blu ray inaczej skoszony i skompresowany.
Dajcie im 65" z funkcjami podglądu lekko zmodyfikowany ,żeby widzieli jakie kocopoły kręcą dla zwykłych parówkozjadaczy.
Oj Canon Canon
@jaad75
nie wiem czy gdzieś w ogłoszeniu jest napisane, iż monitor jest w stanie wyświetlać przestrzeń barwową ACES. Raczej mam wrażenie, iż chodzi tutaj o pracę (poprzez LUT?) z materiałem nagranym w takiej przestrzeni.
@veto
Tu nie chodzi o to jakiego dużego chciałbyś mieć, tylko o monitor roboczy, a nie telewizor.
PS. Swoją drogą proporcje takie, że oczy na uszy wchodzą ;)
Ja rozumiem monitor roboczy odporny na śnieg,mróz ,deszcz, obicia itd
Proszę udać się do najbliższego kina i zobaczyć efekt całego procesu od kamer za 1 mil zł + obiektywy po 100 tyś + monitory podglądowe+programy do obróbki ,stoły ...
To powinno być karane -czyste "wyłudzenie"od producenta kasy na rzeczy absolutnie niepotrzebne
efekt to ok 1,5-3TBTB oryginał >kompresja kompresja kompresja i mamy 200GB film kinowy kompresja kompresja i 40GB blu ray kompresja kompresja 5GB film z satki
@veto
Możesz pisać bez bełkotania?
Jak nie zostałem zrozumiany to proszę dalej jeść parówki mom i zachwycać się nad jakością oraz trwałością tegoż taniego monitora -on jest tak potrzebny jak cała reszta zabawek ...
A propos materiałów w 4K, to od 2012 roku sporo się nagrywa imprez sportowych w tej rozdzielczości (igrzyska i mundial na pewno). Jest też nagrana w 8K ceremonia otwarcia igrzysk w Londynie. NHK zapowiedziała transmisję igrzysk 2020 w 8K... więc hm... może jeszcze nie u nas i Europa nie jest tu centrum świata;-)