Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon DP-V2410 - monitor do edycji materiałów 4K

Canon DP-V2410 - monitor do edycji materiałów 4K
8 kwietnia
2015 10:17

Razem z nowymi kamerami, firma Canon zaprezentowała nowy 24-calowy monitor DP-V2410 - przeznaczony dla środowisk produkcyjnych pracujących w standardzie 4K. Monitor wyposażony został m.in. w interfejs debayer, umożliwiający wyświetlanie plików 4K RAW bezpośrednio z kamer systemu Cinema EOS.

Informacja prasowa

Canon prezentuje nowy 24-calowy monitor referencyjny oraz dwie kamery 4K.

Canon DP-V2410 - monitor do edycji materiałów 4K

Warszawa, 8 kwietnia 2015 r. - Firma Canon zaprezentowała dziś nowe rozwiązania dla środowisk produkcyjnych, które pracują w standardzie 4K. Wśród nich DP-V2410, wydajny 24-calowy monitor referencyjny 4K, kamerę 4K EOS C300 Mark II oraz XC10 - kompaktową, lekką i umożliwiającą fotografowanie kamerę 4K.

DP-V2410: 24-calowy monitor referencyjny

Monitor DP-V2410 został zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu zarówno w produkcjach filmowych, jak i telewizyjnych. Podczas pracy na planie, niezależnie czy jest to studio czy inna lokalizacja, zapewnia dokładne odwzorowanie obrazu 4K, umożliwiając bieżący podgląd i ocenę materiału pod względem jakości, ostrości i ekspozycji. To także idealne rozwiązanie do zastosowań, takich jak ocena i korekcja koloru.

DP-V2410, wraz z modelem DP-V3010, reprezentuje linię monitorów referencyjnych 4K od Canon. Oferuje obraz w rozdzielczości 4K 4096 x 2160 z bardzo dokładnym odwzorowaniem kolorów. Dzięki nowemu trybowi HDR, bez problemu można naprzemiennie zobaczyć zarówno bardzo jasne, jak i zacienione szczegóły - wyświetlany obraz jest realistyczny. Nowy monitor wspiera charakterystyczną dla branży kinowej przestrzeń barwną DCI-P3, telewizyjny standard ITU-R BT.2020 oraz ACES Proxy 1.0. Co więcej, panel IPS z systemem tylnego podświetlenia RGB LED zapewnia kontrast 2000:1, a automatyczny system korekcji koloru i jasności firmy Canon odpowiada za stałą jakość obrazu, kolory i luminację.

Canon DP-V2410 - monitor do edycji materiałów 4K

Monitor został wyposażony w interfejsy 3G/HD-SDI i HDMI oraz wbudowany interfejs debayer, który umożliwia natywne wyświetlanie plików 4K RAW bezpośrednio z kamer systemu Cinema EOS, co pozwala zrezygnować z pamięci zewnętrznych i tym samym ograniczyć koszty. Dodatkowo, funkcja automatycznej synchronizacji jakości obrazu automatycznie synchronizuje ustawienia kolorów monitora z kompatybilnymi kamerami Canon, co zapobiega błędom.

Liczne funkcje, stworzone zmyślą o pracy na planie, pozwalają szybko przejrzeć materiał zdjęciowy. Wśród nich m.in. monitor kształtu fali i funkcja wektoroskopu, które analizują informacje o kolorze, jasności i luminacji. Dodatkowo, monitor oferuje tablice 1D/3D- LUT, co zwiększa komfort pracy. Ułatwieniem jest również miernik poziomu dźwięku.

DP-V2410 waży zaledwie 12 kg i charakteryzuje się wytrzymałą, smukłą konstrukcją. Został wyposażony w wygodny uchwyt i 24-woltową jednostkę zasilającą.

Monitor będzie dostępny w Europe w IV kwartale 2015 r.


Komentarze czytelników (9)
  1. Chris62
    Chris62 8 kwietnia 2015, 11:03

    Temat monitorów 4K zaczyna być coraz bardziej interesujący - nie ma sensu juz kupowac FHD.

  2. jaad75
    jaad75 8 kwietnia 2015, 12:00

    Poważnie, ACES? Czy ACES Proxy 1.0 to coś innego od zwykłej ACES? ACES jest tak gigantyczną przestrzenią, że wydaje mi się to raczej nieprawdopodobne...

  3. veto
    veto 8 kwietnia 2015, 14:05

    Proszę zobaczyć chrześcijańską cenę !

    link

    Dla mnie minimum to 30" a optymalnie 46" z 130 cm oglądanie-cena chyba z 200 tyś by była ?

    Ja oglądam materiał cyfrowy (2.35:1) z 130 cm na 46" i jest tak jak chcę -niestety upscaler materiału FHD do UHD wymaga 2 kart graf .

    A filmów prawdziwych 4k jeszcze nie udało mi się kupić i sprawdzić !!!!?

    Ludzie po co to produkujecie ?
    Zobaczcie jaki obraz jest w kinie -jakość beznadziejna każdego filmu + jakość projektorów.99,9% materiału do kin to 2k ,DCI + - 200GB na film !!
    Jaki obraz jest z satki - nędza,naziemna również,
    Każdy blu ray inaczej skoszony i skompresowany.

    Dajcie im 65" z funkcjami podglądu lekko zmodyfikowany ,żeby widzieli jakie kocopoły kręcą dla zwykłych parówkozjadaczy.

    Oj Canon Canon

  4. Zorr
    Zorr 8 kwietnia 2015, 15:04

    @jaad75
    nie wiem czy gdzieś w ogłoszeniu jest napisane, iż monitor jest w stanie wyświetlać przestrzeń barwową ACES. Raczej mam wrażenie, iż chodzi tutaj o pracę (poprzez LUT?) z materiałem nagranym w takiej przestrzeni.

  5. romeksz
    romeksz 8 kwietnia 2015, 15:25

    @veto
    Tu nie chodzi o to jakiego dużego chciałbyś mieć, tylko o monitor roboczy, a nie telewizor.

    PS. Swoją drogą proporcje takie, że oczy na uszy wchodzą ;)

  6. veto
    veto 8 kwietnia 2015, 20:14

    Ja rozumiem monitor roboczy odporny na śnieg,mróz ,deszcz, obicia itd


    Proszę udać się do najbliższego kina i zobaczyć efekt całego procesu od kamer za 1 mil zł + obiektywy po 100 tyś + monitory podglądowe+programy do obróbki ,stoły ...

    To powinno być karane -czyste "wyłudzenie"od producenta kasy na rzeczy absolutnie niepotrzebne

    efekt to ok 1,5-3TBTB oryginał >kompresja kompresja kompresja i mamy 200GB film kinowy kompresja kompresja i 40GB blu ray kompresja kompresja 5GB film z satki



  7. pinto
    pinto 8 kwietnia 2015, 20:33

    @veto
    Możesz pisać bez bełkotania?

  8. veto
    veto 8 kwietnia 2015, 22:26

    Jak nie zostałem zrozumiany to proszę dalej jeść parówki mom i zachwycać się nad jakością oraz trwałością tegoż taniego monitora -on jest tak potrzebny jak cała reszta zabawek ...

  9. Filolog
    Filolog 9 kwietnia 2015, 11:42

    A propos materiałów w 4K, to od 2012 roku sporo się nagrywa imprez sportowych w tej rozdzielczości (igrzyska i mundial na pewno). Jest też nagrana w 8K ceremonia otwarcia igrzysk w Londynie. NHK zapowiedziała transmisję igrzysk 2020 w 8K... więc hm... może jeszcze nie u nas i Europa nie jest tu centrum świata;-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.