Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Nie wiem po co aparat, skoro nie ma do niego dedykowanych szkieł. To jest śmiech na sali. No i brak stabilizacji sprzętowej razi.
Ja kupiłem Canona R8. Wszystko piękne było z wyjątkiem stabilizacji. Ta w obiektywie koryguje tylko 2 osie (z tego co wiem), a w matrycy 5 osi. Mimo stabilnych rąk, obraz jednak pływał, więc R8 wrócił z powrotem do sklepu.
Chyba zostanie czekanie na nowe panasoniki z serii G90 czy może nawet G100 (jeżeli dadzą stabilizację)...
Obaj @gamma, @zdebik nie macie racji, bo gdyby były szkła, to by je pt. Optyczni testowali. Albo ściślej, gdyby w aparatach Canon montowano matrycę normalną. A tymczasem obraz z tych niewątpliwie dobrych obiektywów rejestrowany jest w jakiś magiczny sposób, inaczej niż u pozostałych producentów.
"O kodzie czasowym w przypadku tak amatorskiego sprzętu nie ma nawet po co wspominać"
Ja bym wspomniał, że nie w każdym trybie filmowym jest dostępny.
Gamma, przejściówka idzie do mnie (jak się okazało) z Francji - co nawet wydaje się naturalne, bo Viltrox to tak nawet z francuska brzmi - więc ze szkłami będę miał raczej kłopot w rodzaju embarras de richesses...
PS Swoją drogą - ciekaw jestem, czy potwierdzenie ostrości zadziała na TS-E?
"Czas odczytu matrycy 4K UHD (3840×2160), 50 kl/s, crop 1.56x 14.0 ms Uzyskane wyniki są, z jednym mieszczącym się w granicach błędów pomiaru wyjątkiem, identyczne jak te uzyskane przez model R10..."
-ale chyba nie aż tak identyczne. EOS R50 ma 4K 50p ?
@Arek Tak sobie myślę, że procedurę AF możnaby trochę rozbudować: - AF podczas śledzenia obiektu (a nie tylko człowieka) - demonstracja AF przy zmiany ostrości z jednego obiektu na inny, i z powrotem (focus pulling) - demonstracja focus breathing (z dedykowanym obiektywem)
W R8 była też opcja śledzenia obiektu, ale bez przefukosowania na tło, gdy obiekt znikał z kadru.
@bahrd Ja rozumiem, że przez przejściówkę można wszystko podłączyć. Ale R50 to sprzęt amatorski, i chyba zwykły użytkownik po prostu chciałby kupić aparat i dedykowane szkło.
Zapewne większość poprzestanie na kit zoomie, ale sam kit zoom jest kitowy z szerokim kątem eq 29mm. Po prostu przydałyby się ze 3-4 podstawowe szkła, i ten system nabrałby sensu, a tak to...
@zdebik Po grzyba mam kupować szkło z czerwonym paskiem, które to szkło jest pod FF? To jest aparat aspc. Do FF też kupujesz szkła obsługujące MF??? Bez sensu argument.
Co do R50, to ma duży bagnet.... Czy jest jeszcze szansa na to, by aparaty oferowały więcej niż ich cenowe odpowiedniki w smartfonach? Nie mam tu na myśli co lepsze, a hipoteczne koszty urządzenia. Smartfon za 3000 ma ze 3 aparaty z obiektywami, w tym jeden ze stabilizacją. Do tego łączność Wi-Fi, LTE, wbudowaną pamięć no i całkiem przyzwoity ekran OLED. W aparacie dają natomiast miniaturkę OLED w wizjerze, taki sobie ekran LCD, USB 2.0, slot na kartę SD UHS-I... Tylko matryca większa.
Mialem R50 na testy i totalnie nie zgadzam sie z opinią portalu. Pisanie o wadach ze nie ma loga to kpina. To podstawowy tani model. Szkoda że nie zwrócili uwagi na funkcje prezentowania produktów demo albo to że może służyć jako kamera do streamu bo pod to był projektowany - a nie jako kombajn z logiem.
Ja bym do tego, co napisał Hubert jeszcze dodał, że integracja z telefonem jest zasadniczo* całkowita (automatyczny zapis po zrobieniu, zdalne sterowanie, lokalizacja GPS, etc.).
Tak więc, nawet jak już ktoś ma smartfon z trzema (czterema - wliczając ten z przodu) obiektywami, to gdy przyjdzie kolej na samolot na przelotowej, ptaszka na gałęzi, dzika w krzakach, czy inny Księżyc na nieboskłonie, to poza strefę smart-komfortu można nie wychodzić.
No i - dla tych (w wątku o Xiaomi XIV ;), którym 28mm w telefonie to za szeroko, a 50mm w aparacie za wąsko - tutaj 35mm jest do wpięcia (albo w kicie).
-------------- * Jak raz - póki co - zapisywanie nie działa w trybie filmowym.
"A będzie test DJI OSMO POCKET 3?" Również jestem zainteresowany, zwłaszcza gdyby teście było zawarte nawet drobne porównanie z jakimś flagowym smartfonem.
Amadi: "....korci mnie żeby go przetestować..." - mnie też, ale z innych względów. :) ..bo ja dopiero "postanowiłem", że będę filmował........ Interesuje mnie tylko filmowanie w "pionie", w czym wydaje mi się pomocny ten obracany ekranik....gdyby tak jeszcze kamerka się obracała ..jak to jest w DJI mini 4 pro.... ech..Póki co, aparatem filmuję horyzontalnie i "outsorsinguję" reframing, z tym, że ekranik aparatu zakleiłem "po bokach" Moje jedno z pytań,na jakie chciałbym poznać odpowiedź po teście brzmi... "Czy obracany ekranik, powoduje "automatycznie" rejestrację wertykalną filmu?
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Nie wiem po co aparat, skoro nie ma do niego dedykowanych szkieł. To jest śmiech na sali. No i brak stabilizacji sprzętowej razi.
Ja kupiłem Canona R8. Wszystko piękne było z wyjątkiem stabilizacji. Ta w obiektywie koryguje tylko 2 osie (z tego co wiem), a w matrycy 5 osi. Mimo stabilnych rąk, obraz jednak pływał, więc R8 wrócił z powrotem do sklepu.
Chyba zostanie czekanie na nowe panasoniki z serii G90 czy może nawet G100 (jeżeli dadzą stabilizację)...
gamma byku, szkła są i to nawet b.dobre. Sprzedaj nerkę i masz +1 na dzielni za czerwony pasek.
Obaj @gamma, @zdebik nie macie racji, bo gdyby były szkła, to by je pt. Optyczni testowali. Albo ściślej, gdyby w aparatach Canon montowano matrycę normalną. A tymczasem obraz z tych niewątpliwie dobrych obiektywów rejestrowany jest w jakiś magiczny sposób, inaczej niż u pozostałych producentów.
@LarsikOwen masz rację, optyczni nie testują, ponieważ Canony zdjęć nie robią. Ilu to przeszło na Sony i w końcu fotografują!
"O kodzie czasowym w przypadku tak amatorskiego sprzętu nie ma nawet po co wspominać"
Ja bym wspomniał, że nie w każdym trybie filmowym jest dostępny.
Gamma, przejściówka idzie do mnie (jak się okazało) z Francji - co nawet wydaje się naturalne, bo Viltrox to tak nawet z francuska brzmi - więc ze szkłami będę miał raczej kłopot w rodzaju embarras de richesses...
PS
Swoją drogą - ciekaw jestem, czy potwierdzenie ostrości zadziała na TS-E?
"Czas odczytu matrycy
4K UHD (3840×2160), 50 kl/s, crop 1.56x 14.0 ms
Uzyskane wyniki są, z jednym mieszczącym się w granicach błędów pomiaru wyjątkiem, identyczne jak te uzyskane przez model R10..."
-ale chyba nie aż tak identyczne.
EOS R50 ma 4K 50p ?
@Arek
Tak sobie myślę, że procedurę AF możnaby trochę rozbudować:
- AF podczas śledzenia obiektu (a nie tylko człowieka)
- demonstracja AF przy zmiany ostrości z jednego obiektu na inny, i z powrotem (focus pulling)
- demonstracja focus breathing (z dedykowanym obiektywem)
W R8 była też opcja śledzenia obiektu, ale bez przefukosowania na tło, gdy obiekt znikał z kadru.
@bahrd
Ja rozumiem, że przez przejściówkę można wszystko podłączyć. Ale R50 to sprzęt amatorski, i chyba zwykły użytkownik po prostu chciałby kupić aparat i dedykowane szkło.
Zapewne większość poprzestanie na kit zoomie, ale sam kit zoom jest kitowy z szerokim kątem eq 29mm. Po prostu przydałyby się ze 3-4 podstawowe szkła, i ten system nabrałby sensu, a tak to...
@zdebik
Po grzyba mam kupować szkło z czerwonym paskiem, które to szkło jest pod FF? To jest aparat aspc. Do FF też kupujesz szkła obsługujące MF??? Bez sensu argument.
Gamma, jasne - rozumiem.
Niby za tydzień mają pokazać coś w rodzaju 10-18, ale mnie w APS-C bardziej pociąga perspektywa pojawienia się 200-800.
@Bahrd
200-800 brzmi ciekawie.
Co do R50, to ma duży bagnet....
Czy jest jeszcze szansa na to, by aparaty oferowały więcej niż ich cenowe odpowiedniki w smartfonach? Nie mam tu na myśli co lepsze, a hipoteczne koszty urządzenia. Smartfon za 3000 ma ze 3 aparaty z obiektywami, w tym jeden ze stabilizacją. Do tego łączność Wi-Fi, LTE, wbudowaną pamięć no i całkiem przyzwoity ekran OLED. W aparacie dają natomiast miniaturkę OLED w wizjerze, taki sobie ekran LCD, USB 2.0, slot na kartę SD UHS-I... Tylko matryca większa.
Dobra, kończę to stare biadolenie.
Mialem R50 na testy i totalnie nie zgadzam sie z opinią portalu. Pisanie o wadach ze nie ma loga to kpina. To podstawowy tani model. Szkoda że nie zwrócili uwagi na funkcje prezentowania produktów demo albo to że może służyć jako kamera do streamu bo pod to był projektowany - a nie jako kombajn z logiem.
Ja bym do tego, co napisał Hubert jeszcze dodał, że integracja z telefonem jest zasadniczo* całkowita (automatyczny zapis po zrobieniu, zdalne sterowanie, lokalizacja GPS, etc.).
Tak więc, nawet jak już ktoś ma smartfon z trzema (czterema - wliczając ten z przodu) obiektywami, to gdy przyjdzie kolej na samolot na przelotowej, ptaszka na gałęzi, dzika w krzakach, czy inny Księżyc na nieboskłonie, to poza strefę smart-komfortu można nie wychodzić.
No i - dla tych (w wątku o Xiaomi XIV ;), którym 28mm w telefonie to za szeroko, a 50mm w aparacie za wąsko - tutaj 35mm jest do wpięcia (albo w kicie).
--------------
* Jak raz - póki co - zapisywanie nie działa w trybie filmowym.
@Amadi
A będzie test DJI OSMO POCKET 3?
@gamma - korci mnie żeby go przetestować, będę musiał pogadać z jakimś sklepem / dystrybutorem
Jak dobrze ze go nie kupiłem!
?
A zwykle kupujesz kota w worku i sprawdzasz zawczasu za co płacisz?
"A będzie test DJI OSMO POCKET 3?" Również jestem zainteresowany, zwłaszcza gdyby teście było zawarte nawet drobne porównanie z jakimś flagowym smartfonem.
Amadi: "....korci mnie żeby go przetestować..." - mnie też, ale z innych względów. :)
..bo ja dopiero "postanowiłem", że będę filmował........
Interesuje mnie tylko filmowanie w "pionie", w czym wydaje mi się pomocny ten obracany ekranik....gdyby tak jeszcze kamerka się obracała ..jak to jest w DJI mini 4 pro.... ech..Póki co, aparatem filmuję horyzontalnie i "outsorsinguję" reframing, z tym, że ekranik aparatu zakleiłem "po bokach"
Moje jedno z pytań,na jakie chciałbym poznać odpowiedź po teście brzmi...
"Czy obracany ekranik, powoduje "automatycznie" rejestrację wertykalną filmu?