Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Oglądam na yt i pierwsze, co się rzuca w oczy, to ten nieszczęsny kabel na środku ekranu, gdy się robi live'a. Jak na aparat dla vlogerów, to jednak słabe rozwiązanie. Za te pieniądze mogli trochę bardziej się postarać i zrobić port USB w innym miejscu.
Przez chęć szybkiego i łatwego usunięcia tła, zapewne za pomocą suwaków janości/kontrastu/poziomów itp., bardzo prześwietliliście zdjęcia tego aparatu, co wygląda beznadziejnie i trochę nie przystoi takiemu portalowi. Już trzeba było pozostawić takie, jak w artykule "Sony A7 IV w rękach fotografa".
Porównanie zdjęć: 1-przepalone z usuniętym tłem z tego artykułu, 2-nieprzepalone bez usuniętego tła z drugiego artykułu, 3- moje, w którym usunąłem tło różdżką i lekko przyciemniłem aparat, całość w moment
@ad1216 - wszystkie 24-megapikselowe pełne klatki (Sony, Nikon, Panas) w ostatnich latach oscylowały między ok. 18 a 22 ms więc A7 IV jest od nich wolniejszy ale niewiele. Canon R5 czy Sony A1 też wykręcały ok. 20 ms ale w 8K. Wyraźnie odstaje od tej stawki A7S III, które w każdym trybie ma czasy poniżej 8 ms. Ciekawostką jest też EOS R6, który w 25 kl/s miał ponad 27 ms, ale w 50 (z niemal całej matrycy) już tylko 13.5 ms.
Nie napalałbym się. Teoretycznie podobno sensor z Fujifilm X-T3 / X-T4 jest od Sony (czasy ma ciut lepsze od typowych pełnych klatek), skoro jego Sony do tej pory nie użyło w żadnym body APS-C, to nie wiem po co mieliby opracowywać nowy. Chyba że znowu dla Fuji :P
Chciałbym żeby Panas pokazał jakieś S2 z fazowym autofokusem, może u nich się uda 4K/50p bez cropów i bez nadmiaru megapikseli
@Amadi Co to znaczy, że sony nie jest dostosowane do współpracy z obiektywami anamorficznymi? Kamera (aparat) musi być jakoś specjalnie dostosowany do tego? Przecież teoretycznie chodzi o wciśnięcie materiału o większej szerokości na węższą matrycę bez utraty jej powierzchni fizycznej. Co tu dostosowywać? Rozciąga się i tak w postpro. Zasłyszane w jakimś materiale w kontekście małej przydatności mapy ostrości bo niby anamorfiki i tak odpadają to kto się będzie bawił w manuale.
Założyć anamorfika i wcisnąć record się da. Ale w porównaniu z Panasami które mają: - opcję rozciągnięcia podglądu pod zadane proporcje - opcję stabilizacji matrycy uwzględniającą ściśnięcie obrazu przez anamorfik - tryby nagrywania np. w 4:3 żeby bez sensu nie nagrywać części kadru które i tak potem wywalimy (o ile w ogóle coś tam się nagrywa, a nie czarna przestrzeń)
to Sony wypada dość biednie.
Z moich doświadczeń to trudno jest oceniać np. kompozycję kadru bez rozciągniętego podglądu
W zasadzie mogliby nawet zejść do 1.2x dla 50 kl/s i czegoś kołó 1.25-1.3x dla 60 kl/s. Byłoby to już akceptowalne, tak samo jak da się przeżyć 1.18x w Fuji X-T3 / X-T4
W tym aparacie włożyli matrycę do foto, nie do filmu. 33mpx, o proporcji 3:2, więc nawet przy nagrywaniu video 4k30 w proporcji 16:9 nie wykorzystujemy pełnej matrycy. Nawet bmpcc6k ma matrycę super35 i 6k60 rejestruje na pełnej, ale już 4k60 w cropie. Podobnie seria S od Lumixa, chcesz nagrywać w Rawach na pełnej matrycy to musisz robić to w 5,9k 4k w Rawach niezależnie czy będzie to 25 czy 60p będzie tylko przycięte. Sony A7sIII ma 12mpx i dlatego jest w lepszej sytuacji. Dlatego nie rozumiem dlaczego tak zwiększają te mpx? Jeżeli nagrywanie w 4k60 w super35 jest ograniczeniem dla filmowca, to coś jest nie tak.
Niby speedbooster rozwiązuje problem cropa ale przy okazji w praktyce pozabawia użytkownika autofokusa. Ci, których takie rozwiązanie urządza pewnie już kupili Panasonika S5
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Oglądam na yt i pierwsze, co się rzuca w oczy, to ten nieszczęsny kabel na środku ekranu, gdy się robi live'a. Jak na aparat dla vlogerów, to jednak słabe rozwiązanie. Za te pieniądze mogli trochę bardziej się postarać i zrobić port USB w innym miejscu.
USB z mocno ściętą kątową wtyczką też by mogło sprawę może nie rozwiązać, ale na pewno zmniejszyć zauważalnie jej uciążliwość
Ale przecież 24 ms to zdecydowanie poniżej 16,6 sekundy 😉…
Amadi: a jak się ma efekt rolling shutter w porównaniu do konkurencji i np. Sony A1? Jest tragicznie, źle czy tylko średnio?
Przez chęć szybkiego i łatwego usunięcia tła, zapewne za pomocą suwaków janości/kontrastu/poziomów itp., bardzo prześwietliliście zdjęcia tego aparatu, co wygląda beznadziejnie i trochę nie przystoi takiemu portalowi. Już trzeba było pozostawić takie, jak w artykule "Sony A7 IV w rękach fotografa".
Porównanie zdjęć: 1-przepalone z usuniętym tłem z tego artykułu, 2-nieprzepalone bez usuniętego tła z drugiego artykułu, 3- moje, w którym usunąłem tło różdżką i lekko przyciemniłem aparat, całość w moment
link
Tzn. jak ma się szybkość sczytywania danych z matrycy A7IV w porównaniu do konkurencji?
@ad1216 - wszystkie 24-megapikselowe pełne klatki (Sony, Nikon, Panas) w ostatnich latach oscylowały między ok. 18 a 22 ms więc A7 IV jest od nich wolniejszy ale niewiele. Canon R5 czy Sony A1 też wykręcały ok. 20 ms ale w 8K. Wyraźnie odstaje od tej stawki A7S III, które w każdym trybie ma czasy poniżej 8 ms. Ciekawostką jest też EOS R6, który w 25 kl/s miał ponad 27 ms, ale w 50 (z niemal całej matrycy) już tylko 13.5 ms.
Amadi: słabo to wygląda chyba poczekam na semi pro apsc od Sony. Może dadzą nowy szybszy satcked sensor?
Nie napalałbym się. Teoretycznie podobno sensor z Fujifilm X-T3 / X-T4 jest od Sony (czasy ma ciut lepsze od typowych pełnych klatek), skoro jego Sony do tej pory nie użyło w żadnym body APS-C, to nie wiem po co mieliby opracowywać nowy. Chyba że znowu dla Fuji :P
Chciałbym żeby Panas pokazał jakieś S2 z fazowym autofokusem, może u nich się uda 4K/50p bez cropów i bez nadmiaru megapikseli
@Amadi
Co to znaczy, że sony nie jest dostosowane do współpracy z obiektywami anamorficznymi? Kamera (aparat) musi być jakoś specjalnie dostosowany do tego? Przecież teoretycznie chodzi o wciśnięcie materiału o większej szerokości na węższą matrycę bez utraty jej powierzchni fizycznej. Co tu dostosowywać? Rozciąga się i tak w postpro. Zasłyszane w jakimś materiale w kontekście małej przydatności mapy ostrości bo niby anamorfiki i tak odpadają to kto się będzie bawił w manuale.
Założyć anamorfika i wcisnąć record się da. Ale w porównaniu z Panasami które mają:
- opcję rozciągnięcia podglądu pod zadane proporcje
- opcję stabilizacji matrycy uwzględniającą ściśnięcie obrazu przez anamorfik
- tryby nagrywania np. w 4:3 żeby bez sensu nie nagrywać części kadru które i tak potem wywalimy (o ile w ogóle coś tam się nagrywa, a nie czarna przestrzeń)
to Sony wypada dość biednie.
Z moich doświadczeń to trudno jest oceniać np. kompozycję kadru bez rozciągniętego podglądu
@Amadi
Wszystko jasne. Dziękuję :)
Niemożność narywania 4K60 pełną matrycą to celowe wykastrowanie, by chronić sprzedaż A7S III oraz A1, co jest bardzo słabe.
Sprawdź ceny tych modeli, nagrywających 4K 120p.
Wiem ile kosztują i właśnie dlatego sony zrobiło co zrobiło.
@Amadi Jak zwykle kawał dobrej roboty. Bardzo mi się podoba twoje podejście do tematu zmiejszenia cropa, Canon pokazał że crop może być minimalny.
1.25 to nie idealna wartość ale już sporo bardziej użyteczna,
z 50mm zrobi się 62mm a to nie taka tragedia jak 75mm
ta drobna różnica mogłaby pozwolić stosować 50kl/s bez przepinania szkła na np35
W zasadzie mogliby nawet zejść do 1.2x dla 50 kl/s i czegoś kołó 1.25-1.3x dla 60 kl/s. Byłoby to już akceptowalne, tak samo jak da się przeżyć 1.18x w Fuji X-T3 / X-T4
@tomek_
Obecność 4K 60p w A7 IV hamowałaby sprzedaż A7S III z 4K 120p?
W 4k60 jest przycięcie do super35 z pełnym odczytem pikseli bez łączenia w grupy.
W tym aparacie włożyli matrycę do foto, nie do filmu. 33mpx, o proporcji 3:2, więc nawet przy nagrywaniu video 4k30 w proporcji 16:9 nie wykorzystujemy pełnej matrycy.
Nawet bmpcc6k ma matrycę super35 i 6k60 rejestruje na pełnej, ale już 4k60 w cropie. Podobnie seria S od Lumixa, chcesz nagrywać w Rawach na pełnej matrycy to musisz robić to w 5,9k 4k w Rawach niezależnie czy będzie to 25 czy 60p będzie tylko przycięte.
Sony A7sIII ma 12mpx i dlatego jest w lepszej sytuacji.
Dlatego nie rozumiem dlaczego tak zwiększają te mpx?
Jeżeli nagrywanie w 4k60 w super35 jest ograniczeniem dla filmowca, to coś jest nie tak.
@Accipiter
Tak jako ciekawostkę - Sigmy fp i fp L potrafią filmować z całej szerokości matrycy w RAW-ach w 4K mimo że matryce mają więcej pikseli.
Czy to dlatego, że CinemaDNG? W BRAW można tak?
To zależy raczej od tego jaki sposób sczytywania matrycy zaimplementuje producent, a nie od kodeka
Skoro tak szybko czyta matrycę w fhd, oznacza zapewne brak benefitu w postaci stackowania pixeli, czyli czyta np co 2 linię?
Najprawdopodobniej. Jak zresztą większość aparatów, bez tego nie byłoby możliwe osiąganie klatkaży typu 120 czy 240 kl/s w Full HD
Częściowo problem cropa przy 60p rozwiązują Speed Boostery. Ale to dla kogoś kto np. posiada dostęp do szkieł Canona.
Niby speedbooster rozwiązuje problem cropa ale przy okazji w praktyce pozabawia użytkownika autofokusa. Ci, których takie rozwiązanie urządza pewnie już kupili Panasonika S5