Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Obiektyw Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4

Cena: 2749 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Cena: 5585 zł

Sprawdź

Aktualności

Samsung NX1 - firmware 1.3

Samsung NX1 - firmware 1.3
19 maja
2015 09:08

Firma Samsung udostępniła nową wersję oprogramowania dla aparatu NX1, którego wciąż na próżno szukać w naszych sklepach. Oprogramowanie zostało oznaczone numerem 1.3 i wprowadza liczne poprawki, o których piszemy w dalszej części newsa.

W nowej wersji firmware między innymi zaimplementowano następujące udoskonalenia:

  • Poprawiono działanie AF w słabym świetle,
  • Poprawiono działanie AF w trudnych warunkach oświetleniowych,
  • Poprawiono działanie AF w rocgach kadru podczas pracy z obiektywem 16-50 mm PZ
  • Poprawiono działanie trybu detekjci twarzy,
  • Poprawiono działanie AF w trybie wideo,
  • Dodano tryb “Zone AF”,
  • Zwiększono do 5 kroków możliwość ustawienia wielkości punktu pola AF,
  • Zlikwidowano ograniczenie otwarcia migawki w trybie Bulb,
  • Zwiększono maksymalną liczbę zdjęć poklatkowych do 3000,
  • Dodano 4 tryby predefiniowane (Cinematic, Memories, Gorgeous night, & High Speed),
  • Uproszczono przeglądanie danych EXIF,
  • Zwiększono powierzchnie sczytywania danych z matrycy w trybie wideo FHD 60p,
  • Dodano kody czasowe w trybie wideo,
  • Dodano ustawienie “1920x1080 (120)” w menu Movie Size,
  • Dodano opcję Auto Mic Control On/Off,
  • Umożliwiono wyświetlanie histogramu i cyfrowych poziomów w trybie standby i nagrywania wideo,
  • Usprawniono transmisję WiFi.
Szczegółowe informacje oraz pliki do pobrania znaleźć można na tej stronie.


Komentarze czytelników (34)
  1. Losanger
    Losanger 19 maja 2015, 10:36

    a najśmieszniejsze, że od roku czasu nie ma w sprzedaży w Polsce

  2. Arek
    Arek 19 maja 2015, 11:32

    Dokładnie. Samsung chyba nie jest zainteresowany działem foto i jego rozwijaniem w Polsce.

  3. 3xN
    3xN 19 maja 2015, 11:45

    @Arek
    "Dokładnie. Samsung chyba nie jest zainteresowany działem foto i jego rozwijaniem w Polsce."

    Samsung pewnie uznal, ze dla Polski wystarcza smartfony i sprzet RTV/AGD :D

    "Zlikwidowano ograniczenie otwarcia migawki w trybie Bulb"
    Wow, czyzby pozwolili na prawdziwa ocene darków? :P
    Ale co z tego jak i tak nie bedzie testu na optyczne.pl :'(

  4. septemberlicht
    septemberlicht 19 maja 2015, 11:55

    Komedia. Kolejna poprawka firmware do aparatu, który można sobie w internecie pooglądać...

    P.S.
    detekjci
    rocgah

  5. Arek
    Arek 19 maja 2015, 12:02

    3xN - od kilku miesięcy prosimy Samsung Polska o NX1. Nie mają i nie wiedzą kiedy będą mieli. Centrala w Korei chyba uznała, że to sprzęt zbyt zaawansowany na polski rynek.

    NX500 też nie mają. Na szczęście kilka sklepów ma i jego uda się przetestować.

  6. Daniel*1977
    Daniel*1977 19 maja 2015, 12:19

    @Arek gdybym miał pewność, że nie zajedziecie w testach mojego NXa to jakoś możemy się dogadać :)

  7. Mariusz_eS
    Mariusz_eS 19 maja 2015, 12:48

    No własnie szkoda, że nie jest u nas dostępny. Mój kumpel ściągnął go z Chin chyba i generalnie sobie chwali. Ale mówił, że workflow z plikami wideo w 4K jest trochę uciążliwy bo mało co jeszcze obsługuje stosowane kodeki. A jeżeli chodzi o zdjęcia i obiektyw Samsunga to bardzo przyjemne.

  8. Arek
    Arek 19 maja 2015, 13:03

    Daniel*1977 - nie wiedziałem, że Samsung dalej z Tobą współpracuje :) Dbają o Ciebie bardziej niż o własny oddział :) No i co to znaczy zajedziemy... Sam test stabilizacji to około 1000 strzałów. Więc na liczniku na pewno kilka tysięcy zdjęć Ci przybędzie.

    Z drugiej strony poważnie zastanawiam się czy jest sens testować sprzęt, który formalnie nie jest w Polsce sprzedawany.

  9. Daniel*1977
    Daniel*1977 19 maja 2015, 13:12

    Arek - zajedziecie, to rzeczywiście złe sformułowanie :)
    Po długim czasie odezwała się centrala i dostałem NX1.

    Z dostępnością rzeczywiście jest dziwna sprawa, ktoś gdzieś tam daleko tak postanowił i jest to przykre.
    Jeżeli będziecie chcieli zrobić testy to służę pomocą, jakoś kilka dni bez aparatu wytrzymam.

  10. Raflus
    Raflus 19 maja 2015, 13:44

    pewnie obserwują średnią płacę w Polsce i płaczą... wiedzą, że kilka sztuk sprzedają i tyle samo obiektywów. więcej kasy zmarnowali by na kasę i marketning, niż sprzedaż w tym kraju by im zysków przyniosła :D

  11. Daniel*1977
    Daniel*1977 19 maja 2015, 13:56

    Raflus, chyba właśnie w tym rzecz.

  12. 19 maja 2015, 15:31

    W podobnej cenie i droższych jest trochę modeli i się sprzedają, więc pewnie nie chodzi o zasobność naszych portfeli. Może to "nagroda" za serwisanckie podejście do biznesu? ;)

  13. zentaurus
    zentaurus 19 maja 2015, 15:59

    Raflus@
    Jeżeli Koreańczykom nie podoba się polski rynek z 40 mln ludzi , znajdujący się w środku Europy to niech w takim razie sprzedają sobie swoje wyroby w Somalii, Afganistanie, Etiopii, Wyspach Owczych, Nepalu, Kambodży, Zairze itd. Rozumiem że nie możemy się jeszcze równać np. z rynkiem niemieckim czy brytyjskim ale wielu innych producentów dało by się "pokrajać" żeby umocować tu swój interes i sprzedawać tu swoje towary. Jakoś Nikon, Canon i reszta liczących się graczy nie traktuje "Nas" z buta.

  14. Arek
    Arek 19 maja 2015, 16:07

    O to właśnie chodzi. Odnoszę wrażenie, że Samsung nigdy nie potraktował poważnie polskiego rynku pod względem foto. Zawsze była to taka partyzantka w stylu może się sprzeda...

    A najgorsze jest to, że ma czym wojować, bo system NX jest bardzo fajny. Szczególnie szkiełka.

  15. this
    this 19 maja 2015, 16:43

    Samsungowi brakuje aparatu klasy sony nex6/a6000 (kompakt z wizjerem elektronicznym)

  16. Marek_N
    Marek_N 19 maja 2015, 20:43

    w związku z tym że nowym flagowcem Samsunga jest NX1, to NX50 będzie formą zbliżony właśnie do Sony a6000.

  17. Marek_N
    Marek_N 19 maja 2015, 20:45

    Ups, za szybko się wysłało.

    Zabrakło słowa: "liczę że" NX50 będzie zbliżony formą do a6000 :)

  18. Chris62
    Chris62 20 maja 2015, 10:32

    zentaurus | 2015-05-19 15:59:18


    Raflus@
    Jeżeli Koreańczykom nie podoba się polski rynek z 40 mln ludzi , znajdujący się w środku Europy to niech w takim razie sprzedają sobie swoje wyroby w Somalii, Afganistanie, Etiopii, Wyspach Owczych, Nepalu, Kambodży, Zairze itd. Rozumiem że nie możemy się jeszcze równać np. z rynkiem niemieckim czy brytyjskim ale wielu innych producentów dało by się "pokrajać" żeby umocować tu swój interes i sprzedawać tu swoje towary. Jakoś Nikon, Canon i reszta liczących się graczy nie traktuje "Nas" z buta.
    --------------------------

    Nie zauważasz że to naszemu rządowi nie zależy abyśmy kupowali nowe towary?

    Weźmy np nowy taki przeciętny samochód w salonie cena 100 tys PLN zapłacisz?
    Jeśli tak to uświadom sobie że w tej cenie prawie 19 tys PLN to nie wyposażenie auta tylko podatek VAT.
    Co takiego rząd zrobił dla producenta że pobiera aż taką kwotę? I co z tymi pieniędzmi dzieje się dalej?
    A na VAT podatki się nie kończą jest akcyza pit cit do tego marża sprzedawcy i podatki od niego samego oraz jego pracowników oraz podatki od tych którzy te samochody przywożą
    W efekcie producent zarobi na tym aucie kilka razy mniej niż ten rząd.
    Przy tanich towarach to jeszcze tak ludzie olewają ale im sprzęt droższy tym bardziej te podatki bolą.
    Do tego wszystkiego przyczynia się kurs PLN tak mizerny że aż boli.
    NX1 kosztuje w USA 1500$ z dwoma aku i gripem w komplecie to prawie 6 tys PLN zapewne polska cena w tej sytuacji podatkowej może przekroczyć 8 tys PLN!!! Może jakieś tańsze internetowe sklepy są wstanie sprzedawać NX1 za jakieś 6500 nie wiem.
    A np. w 2008 roku byłoby to nieco ponad 3 tys PLN nawet z tymi podatkami byłaby szansa kupić go za mniej niż 5 tys.PLN
    Nasz rząd "wspiera eksport" tylko jakoś nie widzę w tym eksporcie ani jednego aparatu cyfrowego...a te horrendalne koszty odstraszają klientów tym samym nie ma wpływów do budżetu z racji podatku.

    Zresztą to samo doświadczenie widać na znacznie prostszym przykładzie - alkoholu .
    Mądrzy ekonomiści rządowi chcieli zwiększyć wpływy z akcyzy za alkohol podnieśli procent a efekt? wpływy do budżetu spadły ludzie pędzą bimber albo kupują z przemytu i chleją dalej.


    Problem nie leży więc w sprzęcie jako takim tylko w sytuacji gospodarczej i finansowej społeczeństwa.

  19. Chris62
    Chris62 20 maja 2015, 10:41

    Daniel*1977 | 2015-05-19 13:12:11


    Z dostępnością rzeczywiście jest dziwna sprawa, ktoś gdzieś tam daleko tak postanowił i jest to przykre.
    -----------------------------------------------------

    Nie sądzę że ktoś postanowił aby nie sprzedawać swojego produktu.
    Jeżeli w Polsce byłby jakiś importer skłonny handlować NXem to by był w sklepach.
    Niemniej stawiając się w roli takiego importera tak z punktu widzenia biznesmena to raczej lepiej handlować CaNikonem, którzy maja ugruntowaną pozycję i szeroką ofertę oraz wyrobioną i urobioną klientelę.

    Polacy są specyficznym narodem skłonnym do polegania na stereotypach i ugruntowanych przekonaniach.
    Dlatego też np. VW Audi wciąż rządzą na polskich drogach.

    No ale tym samym widzimy że jest luka dla nowego biznesu nie tak dużego jak CaNikon ale zawsze.:)

  20. pep
    pep 20 maja 2015, 12:36

    Ale chwileczkę. Nie pamiętam gdzie ale już widziałem w jakimś sklepie NX 500 w cenie chyba 3 tys. zł, NX 1 jeszcze nie spotkałem.

  21. Daniel*1977
    Daniel*1977 20 maja 2015, 14:26
  22. Daniel*1977
    Daniel*1977 20 maja 2015, 14:27

    Za szybko :)
    NX500 jest teoretycznie w Euro AGD

  23. Raflus
    Raflus 20 maja 2015, 22:00

    Chris jak najbardziej Samsungowi zależy na naszym rynku, tylko sprzedaje tutaj tanie produkty, a nie ekskluzywne :D tak samo jak nie można kupić wszystkich luksusowych samochodów...
    polski rząd nie rozumie, że gdyby vat był załóżmy 5% jak w usa to ze 100 razy więcej by sprzedawały firmy produktów i by zarabiali na tym więcej niż te kilka sztuk z 23%. najważniejsze by pasjonta oskubać w naszym przypadku :D

  24. 21 maja 2015, 08:22

    Samsung się sprzedaje wtedy gdy jest w sklepie w promocji -50%, lub u serwisantów za 1/3 wartości. NX1 miałby szansę w cenie do 4000 zł, ale by to osiągnąć nie pomogłoby nawet obnizenie VATU-u do zera. Aparatów w cenie od 6000 zł wzwyż sprzedaje się sporo, ale Samsung przy firmach z tradycjami jest ubogim Kopciuszkiem i musi być zdecydowanie tańszy by znaleźć nowych nabywców. Od pewnego czasu usiłuje zaistnieć w klasie semi-pro i cenowo dogania Fuji. To się nie może udać, niech się skoncentruje na enrty-level i obiektywach za czysta i pińćset, to znowu będzie miał powodzenie.

  25. zentaurus
    zentaurus 21 maja 2015, 10:28

    Chris62@
    Nie chcę wchodzić głęboko w sprawy ekonomiczne i polityczne. Podatki jakie są takie są, w wielu krajach wyższe a wielu niższe. Polska jest tutaj "średniakiem". Owszem, każdy by chciał niższych podatków i niższego kursu dolara, no ale nie na wszystko mamy wpływ. Zdziwił byś się Chris62 ile kosztuje np. średniej klasy aparat np. w Wietnamie czy Kambodży ( sporo drożej niż w Polsce!) a ludzie tam jeszcze mniej zarabiają niż u Nas! . W Tajlandii ceny są na poziomie polskich albo nieco wyższe mimo że gros sprzętu foto jest tam wytwarzanych w tamtejszych fabrykach.
    Przykład USA jest wyjątkowy, jest to największy rynek na świecie. Dzięki temu są możliwe niższe ceny i atrakcyje wyprzedaże. Możemy także powoływać się na ceny w Singapurze, Hong kongu, ale to są także atrakcyjne ceny dla fotoamatorów z innych krajów. Można klepać w nieskończoność na niskie zarobki w Polsce, ale proszę też wskazać kiedykolwiek nasze pensje były tak wysokie jak na Zachodzie? No chyba to były Złote lata za Jagiellonów :)

  26. mate
    mate 21 maja 2015, 12:11

    @Raflus
    "polski rząd nie rozumie, że gdyby vat był załóżmy 5% jak w usa"

    A ty rozumiesz czym jest chociażby UE, do której należymy i prawo międzynarodowe? Jasne, możemy z niej wystąpić, możemy się odizolować jak Białoruś, chciałbyś tego?

  27. 3xN
    3xN 21 maja 2015, 13:20

    "polski rząd nie rozumie, że gdyby vat był załóżmy 5% jak w usa"

    "Uwielbiam" takie porównania, czyli wybieranie rodzynek.
    Zapytajcie zyjacych w USA ile kosztuje u nich np. edukacja/studia i opieka zdrowotna (w tym zabiegi medyczne/stomatologiczne/operacje)...

    Wracajac do NX-1:
    15 kl/s i filmy UHD to jednak za malo aby aparat mial szanse w walce z D610 czy 6D.
    I nie chodzi o parametry, a o czysta kwestie psychologiczna: APS-C w cenie FF?! Poje... czy co?! :-)

  28. MocoMan
    MocoMan 21 maja 2015, 14:20

    Mogliby także wypuścić update NX500. W trybie fullHD taka sama katastrofa jak w NX1. Druga beznadziejna rzecz to nagrywanie wideo w trybie 4K - w czasie kiedy jest podpięty monitor podglądowy, opcja filmowania 4K znika!!! Koreańczycy tryb 1080p, 720p - USELESS!!!

  29. Chris62
    Chris62 22 maja 2015, 12:23

    3xN | 2015-05-21 13:20:06


    "polski rząd nie rozumie, że gdyby vat był załóżmy 5% jak w usa"

    "Uwielbiam" takie porównania, czyli wybieranie rodzynek.
    Zapytajcie zyjacych w USA ile kosztuje u nich np. edukacja/studia i opieka zdrowotna (w tym zabiegi medyczne/stomatologiczne/operacje)...
    --------------------------------
    W Polsce wycięcie zdrowej nerki zamiast chorej nic nie kosztuje.
    jeśli jednak nie chcesz takich sytuacji musisz dopłacić prywatnie.
    Jedna Szwedka przyjechała tanio biust zrobić dziś jest warzywem,
    sorry ale taki sysytem się nie sprawdza, że ktoś moimi pieniędzmi rządzi a kiedy ich potrzebuję to się nie da bo coś tam.

    Co do ceny NX1 to jw USA est o 200$ tańszy od Canona 7d Mk2 a ma w zestawie grip i 2 akumulatory.
    Wyższa cena zawiera kit 16-50/F2-F2,8 czyli zoom mogący konkurować z zoomem 24-70/ F2,8-F4 na FF.
    Canon 7d Mk2 w Polsce kosztuje chyba około 6500 PLN?
    Dlaczego? przecież to też nie FF tylko crop 1,6x a 4k dla tego Canona to jeszcze science fiction

  30. 3xN
    3xN 22 maja 2015, 14:53

    @Chris62
    To jest chyba oczywiste, że NX1 jest tańszy od 7DII.
    7DII to outdoor body, do którego można podpiąć jasne i długie stałki, czego u Samsunga nie uświadczysz.

    "W Polsce wycięcie zdrowej nerki zamiast chorej nic nie kosztuje."

    Radzę trochę mniej Super Expressu, a więcej rzetelnych źródeł informacji... ;-)

    Czy wiedziałeś, że
    - koszta leczenia w USA są dwukrotnie wyższe niż w Europie Zachodniej?
    - co czwarty Amerykanin nie posiada ubezpieczenia chorobowego lub kwalifikuje się wyłącznie do państwowo-publicznego “Medicaid”?
    - do sales tax dochodzi jeszcze local tax?
    - rok studiów w USA kosztuje od 3 do 40 tyś. dolarów?

  31. jaad75
    jaad75 23 maja 2015, 09:48

    @3xN "Zapytajcie zyjacych w USA ile kosztuje u nich np. edukacja/studia i opieka zdrowotna (w tym zabiegi medyczne/stomatologiczne/operacje)..."
    I bardzo dobrze, tak właśnie powinno być. Edukacja i opieka medyczna powinna być odpłatna, ale w zamian za to podatki powinny być zminimalizowane.

    "- koszta leczenia w USA są dwukrotnie wyższe niż w Europie Zachodniej?"
    W którym kraju? Bo jak porównujesz socjalistyczne, to owszem... Teoretycznie są niższe dla pacjenta.

    "- co czwarty Amerykanin nie posiada ubezpieczenia chorobowego lub kwalifikuje się wyłącznie do państwowo-publicznego “Medicaid”?"
    Zależy gdzie i zależy, czy tego chce. Wielu nie chce, inni uważają, że mają ważniejsze wydatki, jeszcze innych nie stać. To i tak lepsze niż obowiązkowa składka na ZUS/NFZ.

    "- do sales tax dochodzi jeszcze local tax? "
    Nie wszędzie i nie na wszystko. Poza tym bardzo łatwo kupić bez podatku, pomijając już, że w niektórych stanach sales tax wynosi 0.

    "- rok studiów w USA kosztuje od 3 do 40 tyś. dolarów? "
    I tak powinno być. Płatna edukacja i ewentualne stypendia refundujące ją dla najzdolniejszych. Nie ma najmniejszej potrzeby produkowania milionów absolwentów wyższych uczelni z bezużytecznymi tytułami.

    To o czym zapomniałeś, a co jest faktycznie chore, to podatki od nieruchomości, ale w Europie bywają równie wysokie - zobaczymy jak długo PL uda się pociągnąć bez podatku katastralnego...

  32. jaad75
    jaad75 23 maja 2015, 09:50

    @Chris62 "A np. w 2008 roku byłoby to nieco ponad 3 tys PLN nawet z tymi podatkami byłaby szansa kupić go za mniej niż 5 tys.PLN"
    Cena dolara w 2008 roku, to było chwilowe kuriozum - to nie jest realny punkt odniesienia.

  33. zentaurus
    zentaurus 23 maja 2015, 11:46

    Wszędzie jest dobrze gdzie nas nie ma. Dyskusja jest bez sensu, zawsze się znajdzie kraj w którym jest lepiej i którym jest gorzej. Uwielbiam stwierdzenie "wszędzie"....

  34. Chris62
    Chris62 25 maja 2015, 16:29

    3xN | 2015-05-22 14:53:45


    Radzę trochę mniej Super Expressu, a więcej rzetelnych źródeł informacji... ;-)
    -------------------------
    Jakiego SE? Publiczne media o tym donosiły.
    -===================================
    Czy wiedziałeś, że
    - koszta leczenia w USA są dwukrotnie wyższe niż w Europie Zachodniej?
    - co czwarty Amerykanin nie posiada ubezpieczenia chorobowego lub kwalifikuje się wyłącznie do państwowo-publicznego “Medicaid”?
    - do sales tax dochodzi jeszcze local tax?
    - rok studiów w USA kosztuje od 3 do 40 tyś. dolarów?
    =================

    Ale straszysz a ja mam w USA znajomych i mają się dobrze.
    Wystarczy spojrzeć na ulice i widać tą amerykańską biedę.
    Jak pojechałem w delegację do Texasu to na parkingu przed firmą stały samy wielkie pick-upy których maska była około 180 cm nad ziemią.
    Spróbuj takim czymś jeździć w Polsce i nie zbankrutować.

    Co do kosztów leczenia to są tyle razy wyższe ile razy waluta gorzej stoi.
    Ty licz lepiej jak dlugo na to leczenie trzeba pracować tu i tam i proszę ni twierdź że u nas lecznictwo jest bezpłatne bo to fikcja.
    ==============

    @Chris62
    To jest chyba oczywiste, że NX1 jest tańszy od 7DII.

    W USA oczywiste aw Polsce nie - to mnie dziwi.
    Prawdę mówiąc technicznie NX1 przewyższa Canona 7d Mk2.
    ========================
    7DII to outdoor body, do którego można podpiąć jasne i długie stałki, czego u Samsunga nie uświadczysz.
    -------------------------
    Podepnę te same - założysz się? A nawet te z NIkona i Pentaxa.
    A systemowe NX 300/F2,8 już na horyzoncie wielkie i białe kobylaste szkło - sample masz na dpreview jakbyś nie wiedział.
    24/F1,4 też na horyzoncie.
    W zasadzie amatorom brakuje tylko takich relatywnie tanich tele np 100-400 itp.

    No ale jak ktoś się na taki lufy nastawia to lepiej kupić Canona 6D itp.z Lkami.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.