Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Olympus Zuiko Digital 35 mm f/3.5 Macro - test obiektywu

Olympus Zuiko Digital 35 mm f/3.5 Macro
23 lipca 2007

1. Wstęp

Z lustrzanek cyfrowych obecnych na rynku, najmniejsze matryce, i to w formacie 4:3, oferuje firma Olympus (od niedawna też Panasonic). Mnożnik ogniskowej wynoszący aż 2 sugeruje, że posiadacze korpusów tej marki powinni mieć problemy z obiektywami szerokokątnymi, które aby dawać duże kąty widzenia, muszą mieć bardzo krótkie ogniskowe, co pociąga za sobą spore wyzwania konstrukcyjne.

Akurat pod względem obiektywów, Olympus wywiązał się z zadania wzorowo, w zasadzie wraz z wprowadzeniem lustrzanek cyfrowych, oferując swoim klientom pełen wybór szkieł szerokokątnych i standardowych.

Klasycznym obiektywem ery analogowej była standardowa 50tka. Wraz z nadejściem ery cyfrowej, na matrycach klasy APS-C/DX zrobił się ona odpowiednikiem instrumentu 75-80 mm, a u Olympusa nawet 100 mm. Dlatego chcąc mieć coś, co w innych systemach jest odpowiednikiem 50tki, w przypadku Olympusa warto przyjrzeć się Olympusowi ZD 35 mm f/3.5 Macro. Tym bardziej, że, w przeciwieństwie do drogiego ZD 50 mm f/2.0 ED Macro, kosztuje on na poziomie 800 zł, więc jest w zasięgu finansowym większości fotoamatorów.

----- R E K L A M A -----

Obiektyw do testów wypożyczył sklep Fotozakupy.pl.



Poprzedni rozdział