Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
E-M1X i E-M1 III miały: 4096 x 2160 @ 24p / 237 Mbps, MOV, H.264, Linear PCM a OM-1: 4096 x 2160 @ 24p / 102 Mbps, MOV, H.264, Linear PCM [i 4096 x 2160 @ 60p / 202 Mbps, MOV, H.264, Linear PCM]
Nowy korpus ma H.265, więc pojawiły się nowe tryby z mniejszym bitrate bo to wydajniejszy kodek. Ale H.264 też jest.
Ja mam następujące dane jeśli chodzi o bitrate: - ok. 150–205 Mbit/s dla plików 4K w 50/60 kl/s, - ok. 75–105 Mbit/s dla plików 4K w 24/25/30 kl/s, - ok. 40–205 Mbit/s dla plików Full HD w 50/60 kl/s, - ok. 20–205 Mbit/s dla plików Full HD w 24/25/30 kl/s.
Widać uznali że tyle wystarczy, większość aparatów przy 4:2:0 / 8-bit w H.264 ma w 4K w 25 kl około 100 Mbit/s. Powyżej tego to już bardziej pompowanie plików niż poprawa jakości, musiałbyś przejść na All-Intra żeby większy bitrate miał sens.
Na plus, że AF dość ładnie śledzi twarz, bez nerwowości.
Na minus, że jak Amadi znika z kadru i aparat ma wyostrzyć na dalsze tło, to przez 2-3s nic się nie dzieje, a potem błyskawicznie ustawia ostrość. Wygląda to nerwowo. Na całe szczęście nie robi "dobitki" (przefokusowania) jak niektóre Fuji. Aparat mógłby szybciej zaczynać fokusować na tło, ale samo przejśćie powinno być dłuższe.
Fajnie że poprawili AF, dla mnie nie ma to większego znaczenia. Fajnie że jest 4k 50FPS H.264 i H.265, No ale... większość nowości użytecznych dla mnie z tego OMa miałem już w GH5 i fajnym uzupełnieniu dla GH5 czyli GH5s,
Na tą chwilę mogę stwierdzić że OM1 nie jest rewolucją. Jest ewolucją ale tylko względem Olympusów, Względem panasoniców to nawet nie ewolucja.
@snuffi Wiem. Na filmie Amadiego jest: - srednia czulosc i srednia szybkosc AF - max czulość i max szybkosc AF Na obu wyglada zle. Amadi znika i nic sie nie dzieje, a potem nagle wyostrza.
AF na szybkości sredniej trochę za wolny, a w maksymalnej trochę rwany i niepewny. Ale tylko odrobinę. Nie to, co w Sony ZV-1, ale całkowicie używalny, a może jeszcze trochę poprawią poprawkami firmware.
4K niezależnie od klatkażu, nawet z cyfrowym telekonwerterem wygląda co najmniej dobrze. FullHD bez konwertera nieco gorzej. Z konwerterem do niczego się nie nadaje. Właściwie niewielki, choć zauważalny postęp. Slow-motion FullHD jest OK, ale nie rzuca na kolana. Oczekiwałem lepszej jakości obrazu.
Tak sobie czytam te wypowiedzi dotyczące bitrate i muszę powiedzieć że...
Bitrate "coś-tam" ma wspólnego z jakością, przykładem może być porównanie enkodera NVENC z libx265. Obawiam się że bez sprytnych testów takie szafowanie "bitrate" jest o kant ... rozbić, wiem że to poza obszarem kompetencji tego portalu, ale warto o tym pamiętać.
Czy można prosić o dokładną ocenę AF w wyższych klatkażach wraz z dokładnym rozpisaniem croppów i omówieniem prawdopodobnego sposobu odczytu obrazu? Przy filmowaniu ptaków na piórach straszliwie we znaki daje się zarówno mora, przebarwienia, jak i schodkowanie. Czeka mnie ciężka decyzja między OM-1 a GH6, a nikt nie robi na tyle dokładnych testów, żeby się to dało ocenić.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
E-M1X i E-M1 III miały: 4096 x 2160 @ 24p / 237 Mbps, MOV, H.264, Linear PCM
a OM-1: 4096 x 2160 @ 24p / 102 Mbps, MOV, H.264, Linear PCM
[i 4096 x 2160 @ 60p / 202 Mbps, MOV, H.264, Linear PCM]
Skąd ta różnica: 237 Mbps i 102 Mbps?
Nowy korpus ma H.265, więc pojawiły się nowe tryby z mniejszym bitrate bo to wydajniejszy kodek. Ale H.264 też jest.
Ja mam następujące dane jeśli chodzi o bitrate:
- ok. 150–205 Mbit/s dla plików 4K w 50/60 kl/s,
- ok. 75–105 Mbit/s dla plików 4K w 24/25/30 kl/s,
- ok. 40–205 Mbit/s dla plików Full HD w 50/60 kl/s,
- ok. 20–205 Mbit/s dla plików Full HD w 24/25/30 kl/s.
No ale ja porównałem w obu H.264 i jest 237 Mbps vs. 102 Mbps.
[OM-1: 4096 x 2160 @ 24p / 77 Mbps, MOV, H.265, Linear PCM] link
Widać uznali że tyle wystarczy, większość aparatów przy 4:2:0 / 8-bit w H.264 ma w 4K w 25 kl około 100 Mbit/s. Powyżej tego to już bardziej pompowanie plików niż poprawa jakości, musiałbyś przejść na All-Intra żeby większy bitrate miał sens.
Cześć filmów się nie odtwarza ...
Na plus, że AF dość ładnie śledzi twarz, bez nerwowości.
Na minus, że jak Amadi znika z kadru i aparat ma wyostrzyć na dalsze tło, to przez 2-3s nic się nie dzieje, a potem błyskawicznie ustawia ostrość. Wygląda to nerwowo. Na całe szczęście nie robi "dobitki" (przefokusowania) jak niektóre Fuji. Aparat mógłby szybciej zaczynać fokusować na tło, ale samo przejśćie powinno być dłuższe.
Nadal uważam, że najfajniejszy AF ma Canon.
Wg mnie cena aparatu za duża.
Wszystkie pliki z filmami przykładowymi są na serwerze. Jeśli coś Ci nie działa to problem jest w Twojej przeglądarce lub odtwarzaczu.
Fajnie że poprawili AF, dla mnie nie ma to większego znaczenia. Fajnie że jest 4k 50FPS H.264 i H.265, No ale... większość nowości użytecznych dla mnie z tego OMa miałem już w GH5 i fajnym uzupełnieniu dla GH5 czyli GH5s,
Na tą chwilę mogę stwierdzić że OM1 nie jest rewolucją.
Jest ewolucją ale tylko względem Olympusów,
Względem panasoniców to nawet nie ewolucja.
@gamma
W każdym z Ola od jakieś czasu masz 3 stopniową regulacje czułości AF dla filmu i 3 stopnia regulacje prędkości AF przy filmie
@Oplek tylko że żaden Panas nie ma takiej stabilizacji i 4:4:4 C4k 12bit na Atomosa
@snuffi
Wiem. Na filmie Amadiego jest:
- srednia czulosc i srednia szybkosc AF
- max czulość i max szybkosc AF
Na obu wyglada zle. Amadi znika i nic sie nie dzieje, a potem nagle wyostrza.
Porownaj to z canonem
link
Co do AF to skala jest trzystopniowa: -1, 0 +1, zarówno dla czułości, jak i szybkości. Pierwszy przebieg na filmie jest na 0/0, a drugi na 1/1.
Bardzo konstruktywny przegląd możliwości urządzenia. To lubimy. Dzięki!
BTW, kiedy test?
Ja tam do filmowania czekam na Canona M50 III (+22mm 2.0) albo RP II (+35mm 1.8).
Jak rolę pełni ten żółty pałąk na mikrofon?
Teoretycznie pomaga zmniejszać drgania mikrofonu.
@opty
chyba zredukować rejestrację przez mikrofon uderzeń w korpus i okolice.
AF na szybkości sredniej trochę za wolny, a w maksymalnej trochę rwany i niepewny. Ale tylko odrobinę. Nie to, co w Sony ZV-1, ale całkowicie używalny, a może jeszcze trochę poprawią poprawkami firmware.
4K niezależnie od klatkażu, nawet z cyfrowym telekonwerterem wygląda co najmniej dobrze. FullHD bez konwertera nieco gorzej. Z konwerterem do niczego się nie nadaje. Właściwie niewielki, choć zauważalny postęp. Slow-motion FullHD jest OK, ale nie rzuca na kolana. Oczekiwałem lepszej jakości obrazu.
Opty & Heimo, tłumi oba rodzaje? W tym na przykład drgania z gimbala [ link ]?
@DrAcidDrinker
Wg ekonomii i prawa malejącej użyteczności krańcowej nie będzie to 3.45x lepiej. Ale jednak będzie - szczególnie w fotografii.
Natomiast do filmu m43 czy apsc wg mnie jak najbardziej tak.
Tak sobie czytam te wypowiedzi dotyczące bitrate i muszę powiedzieć że...
Bitrate "coś-tam" ma wspólnego z jakością, przykładem może być porównanie enkodera NVENC z libx265. Obawiam się że bez sprytnych testów takie szafowanie "bitrate" jest o kant ... rozbić, wiem że to poza obszarem kompetencji tego portalu, ale warto o tym pamiętać.
link
Czy można prosić o dokładną ocenę AF w wyższych klatkażach wraz z dokładnym rozpisaniem croppów i omówieniem prawdopodobnego sposobu odczytu obrazu? Przy filmowaniu ptaków na piórach straszliwie we znaki daje się zarówno mora, przebarwienia, jak i schodkowanie. Czeka mnie ciężka decyzja między OM-1 a GH6, a nikt nie robi na tyle dokładnych testów, żeby się to dało ocenić.