Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Canon EOS R6 Mark II okiem filmowca

2 listopada 2022
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 19
Komentarze czytelników (19)
  1. deel77
    deel77 2 listopada 2022, 07:15

    Ten aparat ma wszystko aby być hitem Canona. Niestety cena powyżej 14000 zł nie jest zbyt atrakcyjna, choć takiej należało się spodziewać. Inflacja i kursy walut robią swoje, a nowe Fuji (X-H2s), Sony A7RV czy Canon R5 jasno pokazały zakres cenowy dla tego sprzętu.

  2. PDamian
    PDamian 2 listopada 2022, 08:09

    A czego brakowało R6 żeby być hitem Canona?

  3. Amadi
    Amadi 2 listopada 2022, 09:29

    Na przykład mógłby się nie przegrzewać albo nie mieć monstrualnego rolling shuttera w 4K w 25 kl/s. Na starcie R6 nie miał też np. zapisu filmów na obie karty

  4. PDamian
    PDamian 2 listopada 2022, 09:39

    Są jakieś dane mówiące o tym, że większość klientów kupuje aparaty
    aby nimi filmować?
    [albo robić zdjęcia w 40 kl/s]

  5. Amadi
    Amadi 2 listopada 2022, 09:46

    Ja nic takiego nigdy nie widziałem. Ale tak z praktyki to np. spośród kilkudziestu użytkowników linii Sony A7S których spotkałem raptem 2 osoby używały go do robienia zdjęć. Więc chyba dużo zależy od modelu.

  6. gamma
    gamma 2 listopada 2022, 09:47

    Ogólnie wydaje się bardzo fajną maszynką. Wg mnie pochwalić należy, że nie poszli w megapiksele, tylko zwiększyli do fajnej rozdzielczości 24mp, i jednocześnie dali 4k60 bez żadnego cropa. Do tego brak limitu nagrywania w 4k30 jeśli chodzi o przegrzewanie się.

    DPreview trochę narzekało na działanie AF w filmie, ale pewnie potrzebne są lekkie poprawki softwarowe. Rolling shutter u nich wydawał się mały, więc to na wielki plus.

    Dla osób szukających lekkiego aparatu pewną wadą może być masa 670g. No i cena nie jest mała, ale cena to pojęcie względne.

    Uważam generalnie, że bardzo fajny aparat.

  7. Pelson
    Pelson 2 listopada 2022, 11:47

    Jest nagrywanie w 10 bitach na kartę?

  8. Amadi
    Amadi 2 listopada 2022, 12:05

    Jest, już w pierwszej R6 było. Ale jak to w Canonie, tylko w Canon Logu i HDR PQ, w "standardowych" profilach tylko 4:2:0 / 8-bit. I nie ma All-Intra

  9. f8@24mm
    f8@24mm 2 listopada 2022, 13:10

    marzy mi sie dzien, kiedy z premiera nowego aparatu fotograficznego Canona pojawi sie artykul "XXX w rekach fotografa"...

    mialem nadzieje, ze nowa R-ka bedzie dla takiego czlowieka jak ja. ktory filmowanie ma w glebokiej * (wlaczylem to moze raz w 5D2 jak to byl nowy ficzer) za to robi tym zdjecia. jakbym mial sensowna alternatywe dla 6D2 z porzadnym celownikiem (porzadnym rowniez pol godziny przed wschodem slonca!), wbudowanym GPS-em, lepsza plynnoscia tonalna przy wyciaganiu z cieni, wreszcie stabilizacja matrycy (85/1.8, 135/2, 200/2.8 az sie o to prosza, zwlaszcza ten ostatni), to z zespawanym adapterem RF-EF moglbym rozwazyc za te 2500 EUR.

    a takie jakie jest... kolejna kamera wideo. powodzenia wszystkim vlogerom zycze, wracam w plener focic 6-tka. i cos czuje ze przy moim przemiale to predzej jej lustro wymienie niz doczekam sie modelu w zastepstwo. tragedii nie ma, 6D2 bardzo fajny korpus

  10. Amadi
    Amadi 2 listopada 2022, 13:39

    No przecież masz taki artykuł...
    link

  11. f8@24mm
    f8@24mm 2 listopada 2022, 14:33

    @Amadi - a to ide poczytac...

  12. gamma
    gamma 2 listopada 2022, 15:38

    @Amadi
    A można wiedzięć czy/kiedy będzie test filmowy OM-5??? ;-)

  13. Amadi
    Amadi 2 listopada 2022, 17:40

    @gamma - trudno mi szacować, ale mam nadzieję, że jeszcze w listopadzie

  14. gamma
    gamma 2 listopada 2022, 19:24

    @Amadi
    A jeszcze pytanie - czy pewne szkła z racji konstrukcji AF (motoru, trybików, itd... nie wiem...) potrafią płynniej zmienić odległość ostrzenia?

    Chodzi mi o taką sytuację - powiedzmy mamy dwa przedmioty w kadrze. AF jest nastawiony na 30cm i następnie robi przefokusowanie na coś dalej położonego np 60cm.

    Moje pytanie czy płynnność tego ruchu zależy od konstrukcji szkła? Np. w jednym szkle będzie bardzo płynny (tak jak to miało miejsce w starych analogowych manualnych szkłach gdzie czuło się ostrość), a na inny szkle będzie bardziej skokowy/ nerwowy? Od czego to zależy?

  15. Amadi
    Amadi 2 listopada 2022, 19:57

    Skokowość i nerwowość to bardziej kwestia oprogramowania autofokusa w aparacie i ewentualnie ustawionej szybkości / czułości. Chociaż silniki też oczywiście może mieć na to wpływ.

  16. Szabla
    Szabla 3 listopada 2022, 09:29

    Płynność AF zależy od stosowanego silnika. Powszechnie stosowane silniki krokowe robią to płynnie, ale dość głośno (obecność elementu obrotowego). Najlepiej sprawdzają się silniki liniowe, w których pozycjonowanie jest bardzo dokładne, a odgłosy pracy praktycznie niesłyszalne.
    O roli silników ciekawie mówi szef Sigmy, pan Yamaki, w wywiadzie dla DPR -> link

    "Can we expect faster autofocus technologies such as linear motors in future Sigma lenses?

    Yes. That’s probably one of the most challenging technical issues facing all manufacturers. In general, if the motor has higher torque, and more power, it’s slower. Motors with less torque can move faster. So it’s a trade off between power and speed. We already use linear motors in some lenses, but finding the ideal motor for the mirrorless camera lenses are still challenging. The challenge facing all manufacturers is how to make the focusing unit in lenses smaller and lighter. And it’s not only the motor, the optical design also makes a difference. In general, bigger, heavier focus motors deliver better optical quality, but usually in this case you’ll see slower autofocus, especially continuous autofocus. If we're going to achieve both [fast autofocus and maximum image quality], the motor gets bigger, which does not fit in the lens body. So the challenge facing all manufacturers is how to make the focusing unit in lenses smaller and lighter.

    In a DSLR lens design, would you use a ring-type motor, typically?

    Yes, because those motors have the highest torque. But these motors are not ideal for video capture for example, because they’re like traditional gasoline cars. They start slow, then move quickly to a very high maximum speed, and then you have to slow the motor down again gradually to a stop. When it comes to linear or stepping motors, they’re like Tesla cars! They can start and stop very quickly.

    Does that make linear and stepping motors better for accuracy? Are they more precise?

    Yes, that’s true."

  17. Maciox
    Maciox 3 listopada 2022, 10:39

    Mi się podoba i to bardzo. Miałem w rękach R6 i dla mnie za mała matryca na ptaki, tu dużo więcej nie ma ale zawsze coś.
    f8@24mm - gdy się przesiadłem z lustrzanki nie mogłem się nacieszyć jak dobrze widać przez wizjer po zmierzchu. Nigdy więcej lustrzanki.
    gamma - w canonie jest regulacja prędkości ostrzenia i działa to bardzo fajnie i płynnie - w zależności od obiektywu. Stare i tanie szkła działają tylko z pełna prędkością więc efektu nie ma. Skokowo ostrzy gdy aparat jest niezdecydowany czyli np w ciemności.

  18. kris123
    kris123 5 listopada 2022, 20:23

    Wizjer, wyświetlacz, bateria taka sama a mimo tego, nie przegrzewa się, czas pracy ok 1,5 razy dłuższy. Co się zmieniło? Matryca robi aż taką różnicę? Procesor chyba też ten sam? Procesor też ma boosta w trybie 4K HDR PQ jak poprzednik?

  19. ALIGATOR
    ALIGATOR 7 listopada 2022, 14:08

    Aparacik wydaje się fajny, ale ma jeden poważny minus jak chcesz mieć podgląd na zewnętrznym większym monitorze to niestety już nie działa nagrywanie na kartę wewnętrznie w aparacie. Nie wiem kto to wymyślił ale to duża bolączka. jest tak w mk1 i mk2. Nie każdy potrzebuje 10 bitów na HDMI. Jak chcesz wykorzystać aparat do streamngu to też jest problem bo musisz mieć dodatkowy rekoreder bo aparat już nie nagra kiedy podepniesz pod HDMI. W Sony A7III podpinasz pod HDMI i nagrywasz na kartę i jedziesz i od dawna. Szkoda że tak Canon zrobił. jak dla mnie to porażka.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział