Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Poradniki

Profesjonalne zdjęcia ślubne

30 października 2009

12. Przepis na uzyskanie zrównoważonej ekspozycji zdjęcia w kościele



----- R E K L A M A -----

OFERTA BLACK FRIDAY

Canon 28-70/2 RF L USM

10999 zł 9899 zł

Profesjonalne zdjęcia ślubne - Przepis na uzyskanie zrównoważonej ekspozycji zdjęcia w kościele
©SCOTT KELBY

Podczas wykonywania oficjalnych zdjęć państwa młodych w kościele (przed ceremonią lub po niej) wypróbuj następującą sztuczkę, która pozwala uzyskać naturalną równowagę pomiędzy zastanym światłem w kościele i błyskiem emitowanym przez flesz aparatu: zwiększ wartość ISO do 800, ustaw czas naświetlania na 1/60 s i otwórz przysłonę do f/5.6 lub jeszcze bardziej, jeśli to możliwe (f/4, f/3.5 lub nawet f/2.8). Wydłużenie czasu naświetlania do 1/60 s umożliwia stosunkowo czytelne zarejestrowanie tła (oświetlonego zazwyczaj jedynie przez światło zastane), zaś użycie lampy błyskowej pozwala uniknąć utraty ostrości, często towarzyszącej zdjęciom wykonanym przy tak długim czasie otwarcia migawki. Po ustawieniu podanych parametrów ekspozycji wykonaj ujęcie próbne, by przekonać się, czy światło flesza nie dominuje nad naturalnym oświetleniem wnętrza (postacie na pierwszym planie są wówczas znacznie jaśniejsze niż tło). Jeśli tak, to zmniejsz siłę błysku lampy na tyle, by fotografowane osoby nadal były poprawnie oświetlone, a jednocześnie wnętrze kościoła było wystarczająco jasne. Po kilku próbnych ujęciach powinieneś dobrać optymalne proporcje pomiędzy siłą błysku flesza (który powinien odpowiadać za około 60 do 70 proc. całego oświetlenia), a światłem zastanym (odpowiadającym za około 30 do 40 proc. oświetlenia sceny).