Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Poradniki

Profesjonalne zdjęcia ślubne

30 października 2009

15. Zalety uchwytu na lampę błyskową



----- R E K L A M A -----

OFERTA BLACK FRIDAY

Canon 28-70/2 RF L USM

10999 zł 9899 zł

Profesjonalne zdjęcia ślubne - Zalety uchwytu na lampę błyskową
©RAFAEL”RC” CONCEPCION

Kolejnym gadżetem, który zaskarbił sobie spore uznanie wśród fotografów specjalizujących się w zdjęciach ślubnych, jest uchwyt na lampę błyskową. Uchwyty te umożliwiają zamontowanie flesza w tak dużej odległości od osi obiektywu, że problem z efektem czerwonych oczu zostaje praktycznie wyeliminowany. To jednak nie jedyna zaleta uchwytów tego rodzaju. Przypuśćmy, że podczas fotografowania chciałbyś szybko zmienić rodzaj ujęcia i wykonać fotografię w pionie. Jeśli lampa błyskowa jest zamontowana bezpośrednio w gorącej stopce aparatu, a Ty obrócisz aparat na bok, to sposób oświetlenia sceny ulegnie diametralnej zmianie. Problemy tego typu da się błyskawicznie rozwiązać za pomocą odpowiedniego uchwytu: większość z nich umożliwia bowiem zamocowanie flesza w taki sposób, by niezależnie od ułożenia aparatu znajdował się zawsze ponad obiektywem. Uchwyt, którym posługuję się (patrz ilustracja), nosi nazwę WPF-1 Wedding Pro Flash Bracket. Kupiłem go za 150 dol. na stronie internetowej producenta (pod adresem http://www.reallyrightstuff.com), lecz był wart swojej ceny: jest bardzo wytrzymały, lekki i umożliwia błyskawiczną zmianę ułożenia lampy. Uwaga: Posługując się uchwytem, zawsze używam dyfuzora, który umożliwia rozproszenie i „zmiękczenie” światła. Staram się stosować też rozmaite sztuczki, by dodatkowo odbić błysk flesza od sufitu bądź od ściany. W ostateczności próbuję fotografować z lampą skierowaną pionowo w górę, w sposób, o którym pisałem kilka stron wcześniej, we wskazówce zatytułowanej „Jak ustawić lampę błyskową?”.