Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Poradniki

Profesjonalne zdjęcia ślubne

30 października 2009

20. Garść wskazówek dotyczących fotografowania panny młodej z profilu



----- R E K L A M A -----

OFERTA BLACK FRIDAY

Canon 28-70/2 RF L USM

10999 zł 9899 zł

Profesjonalne zdjęcia ślubne - Garść wskazówek dotyczących fotografowania panny młodej z profilu
©SCOTT KELBY

Oto kilka kolejnych wskazówek, które zaczerpnąłem od Davida Zisera. Tym razem ułatwią Ci uzyskanie znakomitego zdjęcia panny młodej z profilu. Po pierwsze, zdjęcie powinno zostać wykonane w ujęciu poziomym. Zgodnie z tym, o czym pisałem w rozdziale poświęconym portretom, zdjęcia z profilu nie należy zbyt ciasno kadrować, wręcz przeciwnie — przed fotografowaną osobą warto pozostawić sporo wolnego miejsca, by „dać jej trochę oddechu”. Po drugie, zdjęcie należy wykonać z pełnego profilu, rezygnując z pokazywania twarzy fotografowanej z drugiej strony. Po trzecie, umieść lampę błyskową (lub softboks) bezpośrednio na wprost panny młodej, odrobinę z tyłu. Dzięki temu twarz kobiety będzie otulona miękkim, łagodnym, budzącym pozytywne skojarzenia światłem. Po czwarte, poproś pannę młodą, by nie patrzyła na wprost, gdyż wówczas na zdjęciu będzie widać troszkę zbyt dużo białka oczu. Lepiej jeśli spojrzy nieznacznie (bardzo nieznacznie!) w stronę aparatu. Jeśli nie poruszy przy tym głową, a jedynie oczami, to na zdjęciu będzie widoczna tęczówka oka. I o to chodzi! Po piąte wreszcie, jeśli ocieniona strona jej twarzy (czyli ta, którą fotografujesz) stanie się zbyt ciemna, to doświetl ją za pomocą srebrnej blendy.

Odwiedź kościół, w którym odbędzie się ceremonia i oszacuj możliwości
Nie ma nic gorszego niż paniczne poszukiwanie dobrego światła i miejsca do fotografowania podczas ceremonii ślubnej, prowizoryczne ustawianie osób na pierwszym lepszym tle i gorączkowe śledztwo w sprawie jedynego dostępnego w kościele gniazdka elektrycznego. Przyjedź do kościoła znacznie wcześniej niż młoda para (lub zajrzyj tam na dzień przed ślubem, jeśli to tylko możliwe) i postaraj się zrobić zwiad w miejscu akcji. Dobre przygotowanie do sesji oznacza nie tylko profesjonalny spokój podczas fotografowania, lecz opracowanie zawczasu kilku gotowych koncepcji na znakomite zdjęcia.