Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Przegląd polskiego rynku sprzętu fotograficznego w 2022 roku

19 stycznia 2023
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 152

4. Top 10 - Kamery

Ponieważ w segmencie aparatów kompaktowych panuje stagnacja, postanowiliśmy zamienić ich zestawienie prezentacją 10 kamer, które w 2022 roku sprzedawały się najlepiej w sklepie Fotoforma.pl. Oto one:


----- R E K L A M A -----

UNIKALNE OFERTY Z KOMISU E-OKO!

Canon R6

5999 zł
Kupujemy używany sprzęt za gotówkę. Raty 0%!

  1. Sony FX3
  2. Sony FX30
  3. GoPro Hero 10 Black
  4. Blackmagic Pocket Cinema 6K PRO
  5. Canon EOS R5C
  6. Blackmagic Pocket Cinema 4K
  7. Sony FDR-AX53
  8. Canon EOS C70
  9. Sony FDR-AX43A
  10. Sony FDR-AX700
Na liście znalazły się produkty czterech producentów, w tym 5 urządzeń marki Sony, po dwa Blackmagic Design i Canona oraz kamera sportowa marki GoPro. 6 spośród wymienionych powyżej kamer to urządzenia z wymienną optyką, cztery pozostałe mają stały obiektyw, z czego w trzech przypadkach jest to zoom o dużej krotności typowy dla kamer dominujących na rynku jeszcze 10 lat temu. Jak widać, nie każdemu filmowcowi potrzebna jest płytka głębia ostrości czy większa światłoczułość, jakie można osiągnąć na sprzęcie z wymienną optyką — czasem przeważa uniwersalność i ergonomia kamery ze stałym obiektywem. Z drugiej strony, trudno nie zauważyć, że dwie kamery Sony na górze listy, podobnie zresztą jak Canon EOS R5 C, to urządzenia mocno spokrewnione z aparatami fotograficznymi. "Kamerowa ergonomia" nie jest zatem wszystkim potrzebna do szczęścia.