W bazie znajduje się 2166 obiektywów i 9726 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie obiektywów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Sony E 16 mm f/2.8 - specyfikacja i opinie
Producent | Sony |
---|---|
Model | E 16 mm f/2.8 |
Typ obiektywu | Szerokokątny stałoogniskowy |
Ogniskowa | 16 mm |
Światłosiła | f/2.8 |
Pole widzenia | 83 o |
Ostrość od | 0.24 m |
Maksymalne powiększenie | 1:12.8 |
Maksymalna wartość przysłony | 22 |
Liczba listków na przysłonie | 7 |
Mechanizm autofokusa | AF |
Konstrukcja | 5 elementów / 5 grup |
Rozmiar filtra | 49 mm |
Tryb Makro | Nie |
Stabilizacja | Nie |
Dostępne mocowania | Sony E |
Wymiary | 62 x 22.5 mm |
Waga | 67 g |
Dodatkowe informacje | 1 element asferyczny,
Premiera 11.05.2010 |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 4 lat
Cena zakupu: 350
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Na 2,8 bardzo miękki. Od F4 robi akceptowalny.
Zalety: Mały, lekki i ze sprawnym AF. W tej cenie można zaakceptować, że to jest obiektyw F4 a nie 2,8. Genialne konwertery. W zestawie z konwerterem fisheye mój ulubiony obiektyw trekkingowy.
Podsumowanie: W cenach jakich można kupić ten obiektyw "must have". 20/2,8 jest lepszy optycznie ale to niestety jest 20 a nie 16mm.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 lat
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Bardzo duży rozrzut jakościowy, w słabym egzemplarzu centrum potrafi być "mydlane" do f/5.6, rogi nie stają się ostre nigdy; nieładne rozmycie tła, spore aberracje chromatyczne
Zalety: Mały, lekki i niedrogi; dobry egzemplarz jest w centrum akceptowalnie ostry od f/2.8, w rogach od f/8
Podsumowanie: Miałem 3 egzemplarze tego szkła: pierwszy, kupiony w zestawie z aparatem, był całkiem OK, ostrość w centrum przyzwoita już od "pełnej dziury", od f/4 było bardzo dobrze. Rogi ostre od f/8. Kolejne 2 egzemplarze to porażka - centrum nieostre do f/5.6 (a i powyżej bez zachwytu), rogi nie stawały się ostre nigdy. Widoczne aberracje chromatyczne cechują zarówno dobre, jak i słabe egzemplarze, tak samo nieładne rozmycie tła (ale przy obiektywie szerokokątnym to raczej norma). Wykonanie plasticzane, nie sprawia wrażenia solidnego. Łatwo odchodzi farba, szczególnie z pierścieni. Jeśli nie zależy nam na 16mm, zdecydowanie lepiej kupić 20mm f/2.8 - mimo podobnych rozmiarów, optycznie to niebo a ziemia. Nawet 16-50PZ na 16mm jest lepszy od słabego egzemplarza 16/2.8.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 400
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Mało ostry przy f 2,8-4,0. Totalna słaba ostrość przy f 14
Zalety: Praktycznie od f 5,6 do f22 z dziurą w ostrości przy f 14 ostry. Porównywałem z Canonem 15-85 przy ogniskowej 15mm , w srodku kadru trudno dostrzec różnicę, po jego krawędziach jest dostrzegalna ale nie tak znowu mocno na korzyść canona. Mały, tani, użyteczna ogniskowa. Jeśli nie używa się słabych przesłon j/w. w pełni użyteczny dobry partner dla sony 18-55mm. Coraz bardziej go lubię. Dotychczas korzystałem z obiektywu canona 15-85 mm z adapterem Commlite przenoszącym elektronikę obiektywu do aparatu ale chyba z tego zrezygnuję bo taki komplet spowalnia proces ostrzenia a i wynik jest nie zawsze dobry( sporo zdjęć nie ostrych.
Podsumowanie: Polecam wszystkim tym którzy nie są oszołomieni obecnością f 2,8 w obiektywie a swoje zdjęcia kadrują dla f obiektywu z pominięciem tych nieużytecznych. Zresztą nie zawsze one są potrzebne.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 300
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: 2,8 slabe
Zalety: maly lekki
Podsumowanie: lepiej kupic cos ostrzejszego
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: miekki ostry dopiero od 5,6
Zalety: maly
Podsumowanie: lepiej kupic cos lepszego
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 300
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: 2,8 miekkie
Zalety: maly i tani
Podsumowanie: normalnie bym go nie kupil ale do obudowy podwodnej pasuje tylko on.ostry od 5,6 -lipa stabilizacja nie jest konieczna ale by sie przydala
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 680
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: nie ostry przy pelnej dziurze
Zalety: bardzo dobry do filmu w ciemnych pomieszczeniach , aparat z tym obiektywem jest miniaturką nikt nie zwraca uwagi a można robić profesjonalne zdjęcia , lekki i solidnie zbudowany jak wszystkie do nex-ów
Podsumowanie: bardzo dobry jak dodatkowy w zestawie
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: w zestawie
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Miękki na brzegu przy pełnym otworze, wymaga przymknięcia do F/8 dla wyrównania ostrości w kadrze
Zalety: Masa a raczej jej brak, wymiary a raczej ich brak, bezgłośny silnik, chromowa obudowa i bagnet, ładne rozmycie, możliwość wzbogacenia o dedykowane nasadki fish-eye i ultraszeroki kąt, Bardzo dobra ostrość w centrum kadru w całym zakresie przysłon, dopasowane moduły automatycznej korekcji wad w programach do obróbki rawów
Podsumowanie: W swojej cenie wzorowy obiektyw, przy umiejętnym wykorzystaniu daje obrazek najwyższej jakości
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: stosunkowo duża CA, nieostry na brzegach...
Zalety: mały, lekki, naprawdę szeroki kąt -- odpowiednik 24mm dla małego obrazka, niezły do "street photo"
Podsumowanie: jednak nie tęsknię za tym szkłem i nie kupiłem go w zestawie z kitem 18..55mm/3.5..5.6 OSS, który jest zdecydowanie lepszy optycznie
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: w kicie
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Aberracja chromatyczna i dystorsja - dopóki nie doczekamy modułu do jej korekty w programach obróbki.
Zalety: wykonanie, małe wymiary
Podsumowanie: Jako dodatek do aparatu - bardzo dobry.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: w zestawie
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Nieco miekki na pełnej dziurze, widoczna aberracja, przymykanie niewiele na nią pomaga
Zalety: Mały, lekki, jasny, od F4 wystarczajaco ostry, doskonała jakość wykonania, szybki AF, cena
Podsumowanie: Do ideału trochemu brakuje ale za te pieniadze w żadnym systemie nie ma odpowiednika.