Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Fujifilm GFX jako system kompletny

4 grudnia 2023
Maciej Latałło Komentarze: 27
Komentarze czytelników (27)
  1. LarsikOwen
    LarsikOwen 4 grudnia 2023, 17:59

    Czy jest jakiś adapter do starszych obiektywów małoobrazkowych? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii? Szczególnie interesuje mnie coś szerszego niż ten ekwiwalent 16 mm dla "pełnej klatki".

  2. PDamian
    PDamian 4 grudnia 2023, 18:32

    ^
    link

  3. LarsikOwen
    LarsikOwen 4 grudnia 2023, 18:46

    Podziękował, ale bez zachwytu. W FuFu mamy mocarne szerokie zoomy, o nieco gorszych ekwiwalentach na APSC nie wspominam. A tu jakby wybór niewielki?

  4. zembaty
    zembaty 4 grudnia 2023, 20:29

    Adapterów jest dużo, do różnych systemów, nie tylko małoobrazkowych.

  5. pysson
    pysson 4 grudnia 2023, 20:31

    adaptery - Fotodiox
    o używaniu Canon TS-E24mm F3.5L II tilt/shift na Fuji GFX100S
    link

  6. Bahrd
    Bahrd 4 grudnia 2023, 21:22

    O! Nawet TS-E 17mm daje na nim radę!
    [ link ]

  7. qqrq
    qqrq 4 grudnia 2023, 21:45

    proszę bardzo, tutaj zbiór testów małoobrazkowych szkieł na GFX z opisami, które kryją, które kryją tak sobie, a które kryją w pełni:
    link

  8. qqrq
    qqrq 4 grudnia 2023, 21:45

    GFX jako kompletny system... najbardziej kompletna w tym systemie jest oferta adapterów, żeby można było używać szkieł, które są faktycznie ciekawe i wartościowe :D

  9. molon_labe
    molon_labe 5 grudnia 2023, 09:13

    Eee.... to i ja dodam obiektywy EF-GFX w tym (Sigma i Tamron) poprzez
    link
    chociaż.arkusz od ...qqrq... zastąpił cały internet.

  10. LarsikOwen
    LarsikOwen 5 grudnia 2023, 12:13

    @qqrq
    Podziękował wylewnie.

  11. JarekB
    JarekB 5 grudnia 2023, 15:11

    Szacun i gratki dla Fuji za stworzenie od podstaw całkiem ambitnego systemu, brawa za jego konsekwentna rozbudową oraz modernizację.

  12. leszek3
    leszek3 5 grudnia 2023, 16:10

    Dzięki dla qqrq za linkę.

    No to wyszło mi, że posiadam już sporo obiektywów do systemu Fuji GFX i jestem przygotowany do zmiany systemu :) :) :)

    Bardzo dobrze zapełniam zakres 46-158mm. Zasadniczo wielu z was to pewnie ma - wystarczy kilka dobrych stałek standard i krótkie tele, nawet historycznych, a zwłaszcza jeśli to stałki od średniego formatu, he he ;-) .

    Bez większego trudu sięgnąłbym po 237, a nawet po 120-470mm -- tyle że kompletnie nie widzę sensu, to nie jest system dla ptasiarzy i zawsze przegra tu z FuFu i z aps-C, w tym z wewnętrzną konkurencją ;-) .

    Natomiast rejon 13-32mm kryję symbolicznie i to byłoby dość bolesne. Po starannym przeglądzie listy widzę, że niemal wszyscy będą mieli z tym problem. Nie podano co prawda, jak sobie radzi Samsung 14/2.8, natomiast wobec przeniesienia ciężaru rozwoju szklarni na bezlusterkową nie ma większych nadziei na poprawę sytuacji ... Szeroki kąt z przeszłości to nie są generalnie dobre szkła, nie do matryc cyfrowych o dużej gęstości - niska rozdzielczość kątowa, duży kąt widzenia, a w tym niekorzystny kąt padania światła na matrycę dla rogów obrazu są dewastujące - co oczywiście przy obrazkach z małą głębią ostrości nie ma znaczenia, dopóki (!) nie wkracza dodatkowo duża albo totalna winieta, a dla większości szkieł wkracza.

    Pozostałoby nabyć albo jakiegoś dobrego TS, albo ... natywny zoom, i raczej ze względu na potencjalne zastosowania terenowe należałoby wybrać to drugie. Czy to by dało jakąś miażdżącą przewagę jakości zdjęcia nad Sony A7R4/5 z topowym szkłem do niego (a kto wie, może i nad 5Ds R)? Miażdżącej pewnie nie, przy dobrej pogodzie wręcz żadnej, ale przy mniejszej ilości światła (wnętrza, jesień, świt-zmierzch-złota godzina) duże piksele jednak zrobią swoje.

    Wyrazy uznania dla Fuji za konsekwentne i moim zdaniem bardzo mądre rozwijanie OBU ich systemów cyfrowych. Oba są na swój sposób kuszące i w pewnych aspektach wyrastające ponad konkurencję, którą przecież są firmy o wielokrotnie większym potencjale (?).

  13. leszek3
    leszek3 5 grudnia 2023, 16:15

    Może ktoś mi przybliży, co to właściwie jest za firma, kto za nimi stoi i jakim cudem?

    Nie chodzi mi o to, co to jest Fuji, bo to wiem. Przez dziesięciolecia używałem Velvii i Provii, wzdychałem do ich średnioformatowych rangefinderów, nie śmiałem marzyć o ich kompleksowym modułowym systemie średnioformatowych lustrzanek. Ale wydawało mi się, że to nigdy nie był potentat sprzętowy jak Canon, Nikon, Pentax, Olympus, Minolta. Jak to się dzieje w czasach, gdy Minolty już nie ma od dawna, Pentax i Olympus amputowały swoje działy foto, Samsung go zlikwidował mimo obiecujących początkowych rezultatów, zaś Nikon zdaje się desperacko walczyć o przetrwanie ??

  14. Szabla
    Szabla 5 grudnia 2023, 16:53

    Kompletny czyli więcej obiektywów już nie trzeba? ;)

  15. JdG
    JdG 5 grudnia 2023, 18:23

    > Kompletny czyli więcej obiektywów już nie trzeba? ;)

    Kompletny, czyli tyle na razie już wystarczy.

  16. corckie
    corckie 5 grudnia 2023, 20:30

    Po 16 latach przechodzę z pełnej klatki Nikona na... no właśnie, na co? C ma najfajniejsze dla mnie obiektywy, do N jestem przyzwyczajony, S wydaje się najbardziej rozwojowy, a tu takie F wyskakuje ze średnim w całkiem ludzkich cenach.

    O ile wcześniej rozważałem głównie Z7 II i A7R5, tak ostatnio coraz mocniej biję się z myślami, czy nie spróbować czegoś nowego. Wcale mi tym artykułem nie pomogliście ;)

  17. molon_labe
    molon_labe 5 grudnia 2023, 20:41

    Szabla
    kompletny to miedzy innymi znaczy, że nie będzie tak jak Sony sprzedawał za 150 dolarów ....ramek do kadrowania....

  18. Szabla
    Szabla 5 grudnia 2023, 21:16

    Jaki kompletny, skoro ramek nie ma? :P

  19. tor19
    tor19 6 grudnia 2023, 08:37

    Po pierwsze to ta matryca jest tylko minimalnie większa jak FF.
    Jakoś nie widziałem dynamicznych zdjęć z tego systemu.
    A po trzecie i dla mnie najważniejsze to słabe czasy synchronizacji z lampami błyskowymi.
    Ja potrzebuje minimum 1/250
    Może kiedyś Fuji wprowadzi matryce z "global shutter" jak Sony w A9 III.

  20. JarekB
    JarekB 6 grudnia 2023, 09:28

    Różnica (w %) powierzchni matryc między MF Fuji i FF jest większa niż między APS-C i m43 ;-) Powierzchnia większa o niemal 70% to jednak 'trochę' więcej niż 'minimalnie' większa jak FF.

    'Jakoś nie widziałem dynamicznych zdjęć z tego systemu'
    Te: link chyba są dynamiczne. Te: link też.

  21. PDamian
    PDamian 6 grudnia 2023, 09:42


    Fujifilm GFX 100S sprzedają w stanach za 73% pierwotnej ceny [rabat 1600$].

    U nas do zakupu bardziej przekonują artykuły sponsorowane. 😉

  22. towner
    towner 6 grudnia 2023, 19:35

    ja mam dziwne wrażenia z oglądania sampli z GFX, tak jakby mimo tych samych kamera w exifach ludzie fotografowali różnymi kamerami, czasami mam wrażenie że obrazuje to bardzo podobnie do Sony, i zysku jakościowego dużego nie ma oprócz oczywiście rozdzielczości odnosząc się do porównania z a7

  23. LR
    LR 7 grudnia 2023, 10:09

    @towner

    Proponuję zassać rawy i się nimi pobawić. Ja tak zrobiłem i FF nie daje rady to GFX 50SII + GF 45mm f/2.8 R WR

    Zdjęcia ludzi z tego szkiełka daje niesamowitą plastykę i rozdzielczość. Powiem, że jest świetna "higiena obrazu" z tego duetu w porównaniu do FF

  24. qqrq
    qqrq 7 grudnia 2023, 22:21

    nie wiem jak w Polsce wyglądają realistycznie ceny GFXów, ale w jukej za używany 50S na gwarancji wołają w renomowanych sklepach ekwiwalent 7800zł, więc trochę kusi.

    ceny od ręki za używki w bdb stanie:
    50R - 10.400zł
    50S II - 11.000zł
    GFX100 - 15.700zł
    GFX100S - 18.200zł

  25. qqrq
    qqrq 7 grudnia 2023, 22:24

    @towner
    Dla mnie zasadnicza zaleta GFXów i innych Hasslebladów X2D jest taka, że natywne małoobrazkowe szkła portretowe z fajnym bokeh można na nich zapiąć i mieć jeszcze bardziej hardkorowe efekty. Taki Contax Planar 50/1.4 kryje bez problemu sensor 44x33mm, tak samo Helios 85/1.5 czy Zeiss Planar 75/1.5, albo jakiś Summicron 90/2, który na upartego nawet pełny format 645 pokryje.

  26. PDamian
    PDamian 7 grudnia 2023, 23:32
  27. Szabla
    Szabla 8 grudnia 2023, 15:35

    @qqrq
    Takie teraz czasy, że obiektywów małoobrazkowych można używać w "średnim" formacie. :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział