Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nowe monitory EIZO ColorEdge

Nowe monitory EIZO ColorEdge
16 lutego
2016 18:11

W ofercie firmy EIZO pojawiły dwa monitory graficzne CG2420 oraz CS2420. W przypadku tego pierwszego modelu producent chwali się, że jego obudowa jest znacznie węższa niż u poprzednika. Pojawiły się także przyciski z podświetleniem LED.

Informacja prasowa

EIZO wprowadza nową generację monitorów graficznych 24.1".

W dniu dzisiejszym EIZO Corporation zaprezentowało dwa nowe monitory ColorEdge: CG2420 oraz CS2420. Obydwa modele mają 24.1” matryce o rozdzielczości 1920 x 1200 i nową, bardziej smukłą obudowę. Monitory EIZO znane są z najwyższej jakości i są wysoko cenione przez środowiska twórcze związane z designem, fotografią czy postprodukcją wideo.

Pierwsze co rzuca się w oczy, to nowy design, który zadebiutował nieco wcześniej w modelach 4K. Nowe CG mają znacznie, bo aż o 39% węższą od monitorów wcześniejszej generacji obudowę. Z tyłu znajduje się uchwyt umożliwiający bezpieczne przenoszenie monitora. W miejsce tradycyjnych przycisków zastosowano dotykowe przełączniki z podświetleniem LED, co jest niezwykle przydatne w ciemnych pomieszczeniach – naturalnym środowisku pracy fotografów czy specjalistów od postprodukcji wideo. Ergonomiczna stopka umożliwia regulację wysokości oraz odchylenie ekranu w płaszczyźnie pionowej oraz poziomej, tak by można było pracować w jak najbardziej komfortowej pozycji.

CG2420 dołączył do serii najbardziej zaawansowanych modeli ColorEdge. Dedykowany jest do edycji fotografii, poligrafii, sprawdzi się świetnie w post produkcji materiałów filmowych i przy tworzeniu animacji. Monitor posiada wbudowany kalibrator, zapewniający automatyzację procesu kalibracji i późniejszej kontroli, bez potrzeby ingerencji użytkownika. ColorEdge CS2420 jest jego ekonomicznym odpowiednikiem. Posiada wiele z zaawansowanych narzędzi linii ColorEdge, ale jego funkcje i cena dostosowane są do mniej restrykcyjnych potrzeb oraz budżetów hobbistów i prosumerów, którzy zajmują się kreacją, edycją fotografii, tworzeniem ilustracji, itp.

Nowe monitory EIZO ColorEdge

Wraz z monitorami użytkownicy otrzymują autorskie oprogramowanie EIZO ColorNavigator 6 służące do kalibracji. Korzystając z niego można ustalić docelowe parametry kalibracji stosowne do fotografii, druku, czy publikacji w Internecie, jak również określić preferowane wartości jasności, gamma, punktu bieli i wygenerować profil ICC. EIZO przetestowało oprogramowanie ColorNavigator 6 pod kątem kompatybilności z popularnymi urządzeniami do kalibracji i może zapewnić, że będzie bezproblemowo współpracować z czujnikami Datacolor, X-Rite i innych producentów, szczegółową listę znaleźć można na stronie producenta.

ColorEdge CG2420 i CS2420 mają szerokogamutowe panele IPS (in-plane-switching) o naturalnej rozdzielczości 1920 x 1200, charakteryzujące się reprodukcją aż 99% barw z palety Adobe RGB, dzięki temu wyświetlają “trudne” kolory, z którymi monitory sRGB nie radzą sobie. Dodatkowo, panel modelu ColorEdge CG2420 może wyświetlić 98% przestrzeni kolorystycznej DCI-P3, używanej w postprodukcji.

Oba monitory mają 5-letnią gwarancję, co aż o dwa lata przekracza ofertę rynkową.

Wspólne cechy urządzeń:

  • Płynne gradacje dzięki 10-bitowemu wyświetlaniu kolorów z 16-bit tablicy LUT (look-up-table)
  • Złącza DisplayPort, HDMI oraz DVI
  • Hub USB z 3 portami USB, włączając 1 USB umożliwiający ładowanie

Cechy modelu ColorEdge CG2420

  • Wysoki kontrast 1500:1
  • Współczynnik Delta-E poniżej wartości 3, dzięki autorskiej technologii EIZO o nazwie DUE (digital uniformity equalizer)
  • Stabilizacja jasności, chrominancji, charakterystyki tonalnej w ciągu 3 minut
  • Kaptur z możliwością szybkiego montażu i demontażu
  • Wspierane są przez oprogramowanie do kalibracji ColorNavigator NX i ColorNavigator Network

Cechy modelu ColorEdge CS2420

  • Wysoki kontrast 1000:1
  • Kaptur dostępny opcjonalnie

Modele ColorEdge CG2420 i CS2420 pojawią się w sprzedaży na początku kwietnia. Niestety nie są jeszcze znane ich ceny.

Więcej informacji na temat monitorów EIZO znaleźć można na stronie: www.eizo.pl.


Komentarze czytelników (15)
  1. Piter
    Piter 16 lutego 2016, 19:50

    To chyba odpowiedź na monitory DTP BenQ?

  2. bartaspl
    bartaspl 16 lutego 2016, 20:22

    @Piter bądźmy poważni. To nie są monitory do DTP, zwłaszcza CG2420 a BenQ jest po drugiej stronie skali w monitorowym świecie.

  3. LarsikOwen
    LarsikOwen 16 lutego 2016, 21:23

    Z ergonomią przycisków w Eizo to jest jednak dramat, "może ja jetem jakaś idiotka, bo pomyślałam, że jak ja ma czystą to mogę panu podać", ale to co się dzieje w samym układzie przycisków i w menu to jest żenada i katastrofa.

  4. Piter
    Piter 16 lutego 2016, 21:24

    bartaspl - Pracujesz w drukarni?

  5. bartaspl
    bartaspl 16 lutego 2016, 21:31

    nie

  6. Piter
    Piter 16 lutego 2016, 21:35

    bartaspl - to jakie masz doświadczenie z DTP?. Widziałeś kiedyś kalibrator, ripa lub naświetlarkę. O maszynie drukarskiej już nie wspomnę.

  7. Piter
    Piter 16 lutego 2016, 21:40

    Dobrze wiedzieć o czym się pisze, grafik zanim coś zrobi, powinien najpierw osobiście zrobić CTP i być przy druku. To daje do myślenia.

  8. Piter
    Piter 16 lutego 2016, 21:48

    Najważniejsza jest stała współpraca z jedną drukarnią lub z jedną firmą wywołującą zdjęcia. Nawet najdroższy monitor nie gwarantuje przewidywalnych efektów.

  9. Piter
    Piter 16 lutego 2016, 21:49

    Nic nie zastąpi wielomiesięcznego doświadczenia, docierania i wzajemnej nauki

  10. mate
    mate 16 lutego 2016, 22:04

    @bartaspl
    "To nie są monitory do DTP, zwłaszcza CG2420"

    ?? Gdyż? Jakie są przesłanki, aby nie używać referencyjnych monitorów w przygotowywaniu materiałów do druku?

  11. Piter
    Piter 16 lutego 2016, 22:12

    @bartaspl Eizo zostało zaatakowane przez rozsądne ceny. Więc się bronią

  12. Piter
    Piter 16 lutego 2016, 22:12

    Nie dziwię się

  13. Piter
    Piter 16 lutego 2016, 22:26

    bartaspl. Przepraszam trochę za ostro pojechałem

  14. Z_photo
    Z_photo 16 lutego 2016, 23:08

    @ Piter: "Eizo zostało zaatakowane przez rozsądne ceny. Więc się bronią"

    Jeśli obrona miałaby polegać na oszczędnościach ze szkodą dla jakości - a to celem nawiązania do "rozsądnych cen" - to ja dziękuję za taką zmianę strategii.
    Niestety, ograniczenie kubatury obudów wskazuje, że poczyniono oszczędności w elektronice.

  15. Zolty
    Zolty 17 lutego 2016, 06:40

    "nowy design, który zadebiutował nieco wcześniej w modelach 4K." - czyżby wepchneli wentylatory jak w CG248, żeby schłodzić ciasną obudowę?
    (Zatyczki do uszu gratis?)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.