Canon EOS 80D i obiektyw EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS USM
Firma Canon zaprezentowała nową lustrzankę EOS 80D wyposażoną w 24.2-megapikselową matrycę CMOS i 45-punktowy układ AF, a także nowy obiektyw EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - z technologią Nano USM.
Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
Warszawa, 18 lutego 2016 r. - Firma Canon prezentuje EOS 80D - lustrzankę wyposażoną w technologie i funkcje, które wspierają rozwój umiejętności w zakresie fotografowania i filmowania. Aparat oferuje wiele opcji personalizacji i pozwala fotografować z dużą szybkością i łatwością. EOS 80D wykorzystuje zaawansowane technologie, w tym 24,2–megapikselową matrycę CMOS, procesor DIGIC 6, nowy system AF z wszystkimi 45-punktami krzyżowymi i umożliwia fotografowanie z szybkością 7 kl./s. Dzięki temu stanowi wszechstronne narzędzie zarówno do fotografowania, jak i nagrywania filmów w jakości Full HD.
Canon pokazał dziś także uniwersalny obiektyw EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS USM, który wykorzystuje nową technologię Nano USM. Wśród premierowych produktów jest również opcjonalny Power Zoom Adapter PZ-E1, który zapewnia płynną kontrolę nad zbliżeniem podczas nagrywania filmów i umożliwia zdalną kontrolę za pośrednictwem Wi-Fi1.
Rozwiązanie do fotografowania i filmowania
EOS 80D pozwala uchwycić każdy szczegół fotografowanego obiektu – niezależnie od tego czy chodzi o dokumentowanie wydarzeń sportowych czy dzikiej przyrody. Nowa matryca zapewnia wyraźne ujęcia i swobodę kadrowania. Z kolei system AF z 45 punktami (wszystkie krzyżowe) w połączeniu z szybkością fotografowania 7 kl./s pomoże „zamrozić” akcję z wysoką precyzją. Punkty AF zostały pogrupowane, ale można także dokonać indywidualnego wyboru, co daje lepszą kontrolę nad kompozycją ujęcia, niezależnie od tego w której części kadru znajduje się fotografowany obiekt. Korzystając z obiektywów z jasnością f/8, 27 odpowiednio rozmieszonych punktów AF zapewni ostrość, nawet w ekstremalnych sytuacjach.
EOS 80D umożliwia fotografowanie w rożnych warunkach oświetleniowych. Lustrzanka oferuje zakres czułości ISO 100- 16000 z możliwością rozszerzenia do 25600, a system AF będzie pracował także przy świetle księżyca (-3EV).Czujnik pomiaru światła RGB+IR o rozdzielczości 7560 pikseli wykrywa zarówno światło „widzialne”, jak i podczerwone, co zapewnia bardziej precyzyjną ekspozycję. Z kolei dzięki funkcji wykrywania migotania światła fluorescencyjnego poziom ekspozycji pozostanie stały. Nowy tryb balansu bieli z priorytetem koloru białego pomoże zredukować występowanie zbyt ciepłej tonacji kolorów.
Aparat dopasowany do użytkownika
EOS 80D został stworzony, aby zapewnić użytkownikom wszystko czego potrzebują. Rozmieszczenie przycisków ułatwia dostęp do najczęściej wykorzystywanych trybów i ustawień, z możliwością dopasowania do indywidulanych preferencji. Celownik Intelligent Viewfinder zapewnia 100 proc. pokrycie kadru i pozwala wyświetlić informacje o bieżących ustawieniach. Odchylany ekran dotykowy Clear View LCD II o wielkości 3 cali (7,7 cm) świetnie sprawdzi się podczas nagrywania filmów, w trybie Live View czy kiedy potrzebny będzie szybki dostęp do funkcji.
Rozbudowane możliwości w zakresie filmowania
EOS 80D ułatwia tworzenie filmów Full HD, zarówno jeśli nagrywany jest vlog podróżniczy, jak i film wzorowany na kinowej produkcji. Aparat został wyposażony w technologię Dual Pixel CMOS AF, co zapewnia dużą precyzję i pozwala na śledzenie punktu ostrości. Zarówno czułość, jak i szybkość działania AF można z łatwością dopasować do aktualnych potrzeb.
Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą mieć pewność, że uzyskają profesjonalną jakość – wideo nagrywane jest z szybkością 60p w formacie MP4 . EOS 80D został wyposażony w gniazda słuchawek i mikrofonu, co pozwala na bieżąco kontrolować jakość dźwięku podczas filmowania.
zbudowane opcje łączności, zdalna kontrola i łatwe udostępnianie
Korzystając z aplikacji Canon Camera Connect - zainstalowanej na smartfonie czy tablecie - aparatem można sterować zdalnie. Dzięki Wi-Fi i Dynamic NFC pliki JPEG w pełnej rozdzielczości można będzie przesłać na urządzenia mobilne. Do aparatu można się także podłączyć i kontrolować go za pośrednictwem komputera, bez konieczności wykorzystania dodatkowego routera.
Obiektyw EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS USM i Power Zoom Adapter PZ-E1
Aby dopasować się do wszechstronnych możliwości lustrzanki EOS 80D nowy obiektyw EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS USM oferuje wysokiej jakości autofocus dla zdjęć i filmów, z szerokim zakresem ogniskowych.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS USM to pierwszy obiektyw Canon z technologią Nano USM – zapewnia płynną i cichą regulację ostrości w trakcie nagrywania, a także szybkie działanie podczas fotografowania. Power Zoom Adapter PZ-E1 to lekki i kompaktowy dodatek do nowego obiektywu. Dzięki niemu, za pomocą palca można płynnie regulować zoom w trakcie nagrywania, co idealnie sprawdzi się podczas tworzenia filmów dokumentalnych. Opcjonalnie możliwe jest także sterowanie za pośrednictwem Wi-Fi2.
EOS 80D - kluczowe cechy:
- Czuły aparat, który pozwoli nadążyć za akcją
- Wysokiej jakości zdjęcia i filmy w różnych warunkach
- Posiada wszystko, co niezbędne, aby rozwijać fotograficzne umiejętności
- Idealne narzędzie do nagrywania filmów
- Rozbudowane opcje łączności; łatwe udostępnienie i archiwizacja
EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS USM - kluczowe cechy:
- Szeroki i uniwersalny zakres ogniskowych
- Technologia Nano USM zapewnia szybki AF podczas fotografowania oraz płynną i cichą regulację ostrości w trakcie nagrywania
- 4-stopniowy optyczny stabilizator obrazu
- Stabilne filmy dzięki dynamicznej stabilizacji obrazu
- Kompaktowy, wysokiej jakości obiektyw
- Power Zoom Adapter PZ-E1- kluczowe cechy:
- Kompaktowy i przenośny Power Zoom Adapter
- Płynna regulacja ostrości podczas nagrywania filmów3
- Świetnie sprawdzi się przy tworzeniu reportaży
- Kontrola nad zbliżeniem za pośrednictwem Wi-Fi i aplikacji Canon Camera Connect4
- Kontrola nad szybkością zoomu
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
To może być dobre, szkoda że nie jest podczepiane do body i bardziej uniwersalne.
Canon dający sprzęt z półki xxD z obsługą AF przy f/8 - nie może być :)
Idealne narzędzie do nagrywania filmów - hit miesiąca! W świecie 4k i rosnącej konkurencji. No i brak slow motion. Szkoda zmarnowana szansa i lata do premiery 90d!
Może seria xxxD coś zmieni! No i doda 4k :P
Czy ma uszczelki ? Czy to matryca z 750/760D ?
Fajnie, że wypuścili ten Power Zoom Adapter (poczekamy jak to działa w praktyce), ale przy takiej konstrukcji, filmując z ręki nie da się jednocześnie prowadzić manualnie ostrości i zoomować. Nawet ze statywem jest to bardzo niewygodne. Zoom zawsze powinien być pod prawą ręką, bo lewą używa się do ostrzenia.
@RobinsonR66
4K nie dadzą, bo wtedy taki aparat kosztowałby 6000 zł, a będzie za jakieś 4500 zł (i tak trochę za drogo) ;)
Jeśli chodzi o filmowanie, to Canon jest teraz w tyle (jakość z 5D III, czy 1DX, to już za mało na dzisiejsze czasy, chyba że komuś wystarczą facjaty, ślubniaki i produkty z małą GO, gdzie ostrość nie ma już takiego znaczenia). Może 6D II i 5D IV zaoferują znacznie lepszą jakość filmów, bo jeśli chodzi o zdjęcia, czy ergonomię, to będzie ok.
1DX II ma już 4K i fajnie to nawet wygląda, ale jest to produkt dla nielicznych. Jak komuś niepotrzebna mała GO, to za 1/5 ceny 1DX II kupi sobie niezłą kamerę 4K.
Nano USM???
To już STM nie??
A gadka o 4K już mnie mdli. Zacznijcie już biadolić, czemu nie 16K.
I trochę za mało szczegółów w czym jest lepszy od 70D.
Ale co ja się zastanawiam? Przecież i tak wszyscy okrzykną go badziewiem i że znów nic nowego i że w ogóle do d...
Taaak, a zakres tonalny zapewne gorszy o 2EV od Nikona :(.
Dla ludzi 'strzelających' w bardziej wymagających warunkach oświetleniowych, poza studiem, tudzież niebieskimi/złotymi godzinami naprawdę te 2EV robią różnicę.....
Cóż, obym się mylił.
Canon EOS 80D i Pentax K-1 wiadomosc zamieszczona w tym samym momencie, a wpisow jest ponad 3x wiecej na korzysc Pentaxa, czyli ludzie chca czegos nowego a nie tylko znowu Canon i sporadyczne postepy. Jak w wyborach PIS i PO. Sorry za porownanie (polityczne) :-)))
Fajnie fajnie ale bez bajerów pewnie AF na matrycy jak zwykle u Canona będzie słaby - matryca słaba tyko szklarnią będzie się bronił.
Obiektyw faktycznie bardzo zmyślny.
@klausownik
Wyhamuj trochę.
STM jest cichy, ale nie najszybszy.
Nano USM, ma być równie cichy, jednak zapewniając szybkość ogniskowania na poziomie standardowego USM.
Poza tym faktem jest, że w lustrzankach z serii XXD Canon nie nadąża w wielu aspektach za konkurencją. Za przykład może tu posłużyć nagrywanie filmów w rozdzielczości 4K (co ja mam akurat w głębokim poważaniu) lub zakres tonalny - nad czym już jednak głęboko boleję.
Dalej ta sama matryca... A tego czegoś doczepianego do upy obiektywu nawet nie będę komentował. Projektanci Canona chyba wciągają nosem długie ścieżki bo ich projekty są ostatnio z upy wzięte. Albo wymyślają mydelniczki (M10), albo małpują Sony (RX100). A przydało by się trochę polotu i finezji w tym nudnym jak #%$^ systemie.
@Misieq84
Dokładnie! Dlatego jeszcze nie przesiadłem się na N.
A sama matryca zapewne z 750/760D...
jak wypuscili 40D urodzil mi sie syn, teraz jak wyszedl 80D przyszla na swiat corka, a jak wyjdzie 120D to bedzie niespodzianka :-)
@ zbytek3 ,
wiadomością dnia jest oczywiście oficjalna premiera Pentaxa i wcale mnie to nie dziwi :)
Canon jak to zwykle coś da nowego ( AF System ) a coś zostawi starego ;)
I tak np. matryca : czy jest całkiem nowa czy też co jest bardziej prawdopodobne jest to ta sama jak w M3 , 750 d , 760 d ? Orientuje się ktoś ?
Procesor : Digic 6 , a w nowym kompakcie g7 x Mark 2 zastosowano Digic 7 . Dlaczego więc również nie w 80 d ?
"Idealne narzędzie do nagrywania filmów" - chyba kotków na youtube'a.
Liczyłem na obiektyw 15 - 105...
Z tego co wyczytałem to jest to zupełnie nowa matryca. Wykonana w niższym procesie litograficznym + ADC on-chip.
Wynikowo ma mieć wyższy DR na niskim ISO (jak w matrycach Sony) i wyraźnie niższy szum.
Piszą, że matryca w nowej technologii (pewnie takiej jak 1D X Mk II).
To dobrze wróży zakresowi dynamicznemu.
Za to pewnie będą na aparacie wieszane koty za brak 4K...
Jakiemu amatorowi potrzebna taka cegła ?
Nareszcie AF przy f8!
Ciekawe jak się spisuje nowa matryca.
@Misieq84
AF na matrycy Canona słaby? Miałeś w ręku coś z DPAF? Bo moim zdaniem to zdecydowanie najlepszy AF przy filmowaniu i LV ze wszystkich lustrzanek.
2marekm
Amatorowi aparat w ogóle nie jest potrzebny, bo nic na nim nie zarabia i bez niego może żyć. A żaden mniejszy korpus nie da Ci podobnej ergonomii, jak "taka cegła".
Ludzie zrzędzą, a mi się aparat podoba. Coś mi mówi, że to będzie mój następny korpus (40D już trochę stary).
@MarekN, Bahrd
Jeżeli to prawda z tym lepszym DR to chyba zwariuje ze szczęścia, bo podobnie jak Ryszardo czekam i czekam na godny zamiennik mojego starego 40D!
@krisros
eeee, przepraszam, to chyba nie to zebranie...
@zbitooko
Spokojnie, myślę, że już niedługo doczekamy się na 15-105. Miejmy nadzieję, że ustawią pułap cenowy odpowiednio wysoko i wpakują tam dobre szkła.
Swoją drogą ciekawe, czy będzie kolejny skok jakości w 18-135. Oryginał był OK, wersja STM już całkiem-całkiem (mniejsza dystorsja, aberracja chromatyczna, większa rozdzielczość), zobaczymy co teraz wymyślą.
Jakby nie było też wolałbym 15-105, ale jeżeli będzie dawał lepsze obrazy od 15-85, to mogę jeszcze trochę poczekać ;)
Polska: kraj w którym jedyną metodą prowadzenia konwersacji jest prześciganie się w narzekaniu i negacji.
Zapowiada się ciekawiej od Nikona D7200.
Bliżej mu do bezlusterkowców w trybie LV niż wielu innym lustrzankom.
Za 2 lata będę go brał pod uwagę.
Jagular,
Pojedź gdzieś, świat zobacz, porównaj.
Albo choćby zagraniczne fora poczytaj.
@klausownik - 4k może cie mdli ale fakt jest taki że jego brak "zapewnia" że tego aparatu za 2 lata nikt nie będzie chciał.
A to oznacza że jakby 2tyś $ wyrzucić w błoto ( mówię o apatorach bo to zdaje się amatorski korpus)
Nawet Nikon jest dziś lepszy w video - co za czasy :)
A jednak doczytałem na innym forum że matryca jest nowa, zupełnie inna niż w 760D, więc puki co nie przekreślam tego body. 100% pokrycie kadru, poprawiona dynamika i AF - czy aby na pewno oni wiedzą co robią? Przecież ta pucha to solidny konkurent dla 6D, na papierze wypada lepiej więc... gdybym miał się decydować miałbym niezły dylemat. Ale jak wszystko wypali tak jak piszą marketingowcy to może być niezła pucha. Jak cena spadnie tak do 3500 to nie powiem, bym się poważnie zastanawiał nad dokupieniem mojemu 100D nowego kompana.
Co Wy wszyscy z tym wideło wyskakujecie? Aparat ma zdjęcia robić, mielenie klatek zostawmy kamerom.
@focjusz ja bym chciał, i nie sądzę że byłyby to pieniądze wyrzucone w błoto więc nie pisz tego co Ci się tylko wydaje.
@focjusz
Skąd Ci się 2 k$ wzięło? W przedsprzedaży w adoramie jest za 1200 $.
I mylisz się. Wiele osób ma w nosie 4K i za 2 lata też będzie miało w nosie. Oczywiście lepiej, żeby aparat miał, niż żeby nie miał, ale to w żaden sposób go nie dyskwalifikuje.
80D w cenie 7D II ??
Problem to sama matryca. Jeżeli mamy tutaj to samo co wcześniej to ja dziękuje bardzo. Zostaje przy moim starym Canonie i szklarni. Ewentualnie dokupię sobie Sony a6300! Bo za 1000$ mam 4k i całą ciekawą resztę bajerów. Razem z ciekawą matrycą!
No i to tak o!
@RobinsonR66
Ponoć właśnie matryca jest nowa, ze zintegrowanym przetwornikiem analog-cyfra na czipie, co (znowu "ponoć") ma zapewnić DR na poziomie Nikona.
Pożyjemy, zobaczymy...
Więc poziom Nikona marzy się Canonowi?
Interesujące...
Internet ma jednak wady. Dawniej człowiek - jeśli już - porównywał co miał z innymi, to byli to krewni, sąsiedzi za płotem, czy w bloku, a co najwyżej na osiedlu.
Teraz do porównania z nimi staje w przeglądarce cały świat!
Nic dziwnego, że tyle przy tym frustracji...
@wzrokowiec
Nie wiem, co się komu marzy, ale w porównaniu z Nikonem DR Canona leży i kwiczy.
Tylko obrazek ładniejszy :D
nieeeeeeeeeeeeee :( No i szansy na 5D w tym roku zmalały do zera :(
@Major
A najdziwniejsze jest to, że mimo że Nikon ma większy DR to przeważnie i tak przepalał niemiłosiernie niebo i trzeba było wprowadzać co chwila korekty ekspozycji. W Canonie mimo że DR dużo mniejszy to pomiar światła zdecydowanie dokładniejszy i o wiele mniej roboty z korektami. Przynajmniej porównując D90 z 100D, bo tylko te dwa modele miałem w rękach. Ostał mi się Canon i jakoś nie widziałem dużej różnicy w dynamice. Ale D90 to stary model, nowe Nikony mogą już mieć dużą przewagę. Jeśli poprawili znacznie dynamikę, czyli to co jest ich piętą achillesową to będzie dobry znak. To ostatni dzwonek by powalczyć na rynku luster który kurczy się w szybkim tempie. Co dziwne mimo narzekań puszki Canona sprzedają się całkiem nieźle jak na swoje osiągi. Jak wyjdzie ta 80 w praniu to się zobaczy.
Jak zwykle same narzekania. I to pewnie przez ludzi, którzy już canonów nie mają lub nigdy nie używali. Moim zdaniem lepiej , że nowa puszka jest, niż miałoby jej nie być. Większy wybór zawsze cieszy. A wstępna specyfikacja wskazuje, że parę kroków naprzód jest. Dla mnie ok. Zawsze mogłoby być lepiej. Ostatecznie poczekajmy na testy zanim wydamy końcowy osąd. O sprawdzeniu w praktyce nie wspomnę.
Dla mnie są już spore różnice między 60D a 70D. Czy będą przy 80D, się zobaczy. A jak się nie podoba to przecież kupować nie trzeba.
A przy okazji ciekawe co daje ten obiektyw więcej niż wersja stm. Zwłaszcza, że stm jest na prawdę udany. Z niecierpliwością czekam na test. Z czystej ciekawości.
@Zelik76
Widzisz, ja z reguły wykorzystuję DR do maksimum naświetlając do prawej. W bardziej wymagających warunkach pierwsze zdjęcie jest na czuja a drugie w większości wypadków (po wprowadzeniu korekty) już idealne. Tzn. idealne do dalszej obróbki ;).
A nowsze Nikony naprawdę bardzo się poprawiły. Wiesz - wystarczy spojrzeć na sample. Najlepiej to widać na zdjęciach w stylu ciemny pokój z oknem na rozświetlone podwórze, las w południe itd. Takie warunki są niestety dla C dość trudne. Ogólnie to uważam że to - to NIE DR w Nikonach (i Soniakach - w końcu to ich matryce siedzą w N) jest bajeczny, tylko po prostu w Canonach marny.
Czasem po prostu jak oglądam sample z N, to mi się serce kraja, że nie jestem w stanie tego wyciągnąć z mojej puszki (40d) ani nawet z 3 kolejnych generacji. A do tego komentarze fanboyów twierdzących, że "im jakoś wysoki DR nie jest do niczego potrzebny" lub rady w stylu "przecież możesz sobie zbracketować 3 fotki a potem połączyć" :/ . A prawda jest taka, że w Canonach na natywnym ISO niewiele się zmieniło w kwestii DR od czasu mego staruszka 40D...
Jakby nie było DR to nie wszystko. Canon produkuje porządny sprzęt (który nie pluje olejem na matrycę ;) ), ma świetne szkła no i do tego Magic Lantern. Osobiście uważam też rozwiązania C za bardziej ergonomiczne, ale tu już wchodzimy w dość subiektywne odczucia.
Cóż, nie traćmy nadziei (przetwornik analog-cyfra na czipie daje takową) i czekamy na test!
@Bahrd
Od 10 lat "jeżdżę gdzieś indziej, porównuję, czytam zagraniczne fora".
I lipa, Polska mistrzem Polski w narzekaniu.
Niesamowite, 2016 rok, już nawet bezlustra m43 oferują nagrywanie w 4k i stabilizowane matryce a ci dalej swoje. Czy Canon naprawdę niezauważył rodziny Sony A7? A co z Sony 6300? Co z panasem gx8 czy nie Oly EM-5II?Mniejsze lżejsze szybsze, w większości z IBIS. Jak już nosić kloca to za zbliżoną kasę jest Pentax k1.
Canonie - kopiesz sobie grób. Nokia też klepała wciąż to samo i to chociaż było użyteczne. Ale i tak nie pomogło.
Jagular,
To że "Polska mistrzem Polski" to całkowita zgoda.
Ale trudno, żeby nas w tej konkurencji prześcignąć mogła jakakolwiek inna nacja (która - dla odmiany - bryluje na własnym podwórku).
Ot, pierwsze z brzegu: link
"Stop shunning progress just to defend a company with a monopoly and no need to innovate quickly. You deserve the option to use 4K [in 80D] even if you do not wish to use it now. It would make this model relevant for years to come."
Innymi słowy: link
"Daj, daj, daj..."
Jestem już na forum kilka ładnych lat, ale, nadal czegoś nie zrozumiałem, o co chodzi z pracą AF przy f8 i więcej, z gadki wynika ze ustawiając wartość przysłony na f8 autofocus przestaje pracować i trzeba się przenieść na ręczny?
Autofokus pracuje przy otwartej przysłonie akurat, więc chodzi, jak łatwo się domyśleć, głównie pracę długich tele (które z często bywają ciemniejsze niż f/4) z konwerterami.
No i też właśnie o to mnie chodzi, autofokus ustawia się przy w pełni otwartej przysłonie która domyka się do żądanej wartości w momencie zrobienia zdjęcia, wtedy autofocus pracuje przez cały zakres "dziurki" aż do najmniejszej. Nie doświadczyłem nigdy z tym problemów i dlatego mnie dziwi ta informacja, fakt że ekstremalnie długiego i ciemnego tele nie mam i nie miałem, ale na 100-300 canonowym o stałym świetle 5.6, domkniętym do f11 przed chwilą i celując w lampy na mieście po ciemku w oddali i z bliska, autofokus celuje i ustawia. Ta tania wydmuszka ma autofokus okropnie wolny, i wynika to też z długiego fizycznego zakresu obrotu pierścienia ostrości (cały obrót 360 stopni + jeszcze kawałek), i jakoś tam sobie radzi. Jest gdzieś na Youtube nagrany film kiedy taki autofocus kapituluje powyżej f8?
@damian3416 - nie zrozumiałeś. Nie chodzi o aktualnie ustawiona przysłonę lecz o jasność obiektywu. Są teleobiektywy np. Tamron czy Sigma 150-600, które na najdłuższych ogniskowych mają minimalna przysłonę 6.3. A AF na ogół pracuje do 5.6. Podobnie będzie z obiektywami z założonymi konwerterami czy pierścieniami pośrednimi.
W opisanym przez Ciebie przypadku AF pracował na przysłonie 5.6, czyli takiej, do której był jeszcze przystosowany.
Voila!
link
Co prawda to nie autofokus, ale z tej samej przyczyny lupa nastawcza kapituluje gdzie około 3m10s.
Hmmm.... po co oni wypuścili to 80D? Przecież nie tak dawno pokazał się 7Dm2, który chyba bije we wszystkim 80D. LICZYŁEM NA SZYBKĄ, PEŁNĄ KLATKĘ ZA ROZSĄDNE PIENIĄDZE, 6Dm2 albo 5Dm4 - masssssakra.... po złości przejdę do Nikona....