Nowe produkty dla filmowców od Sony
Firma Sony zapowiada wprowadzenie do oferty nowych produktów CineAlta przeznaczonych do realizacji profesjonalnych produkcji filmowych. Wśród nich jest rejestrator AXS-R7 mogący zapisywać materiał RAW 4K przy 120 kl./s.
Informacja prasowa
Zapis materiału RAW 4K przy 120 kl./s oraz nagrywanie obrazu z bufora to najważniejsze cechy nowego rejestratora RAW AXS-R7, kart pamięci i wersji 8 wewnętrznego oprogramowania kamer PMW-F55/F5
Firma Sony wprowadzi nową generację produktów CineAlta przeznaczonych do użytku w profesjonalnej produkcji filmowej. Zwiększą one możliwości rejestracji materiału filmowego RAW 4K z kamer wyposażonych w duże przetworniki obrazu i ułatwią posługiwanie się plikami o dużej objętości przy zachowaniu najwyższej jakości obrazu.
Wśród nowych produktów znajdzie się rejestrator RAW AXS-R7, przeznaczony do współpracy z kamerami F55/F5, oraz szybsze karty pamięci AXS. Uzupełni je kolejna, 8. wersja wewnętrznego oprogramowania kamer F55 i F5 - świadectwo stałego rozwijania i wspierania platformy CineAlta przez firmę Sony. W nowym oprogramowaniu pojawią się funkcje i możliwości dodane pod wpływem sugestii i opinii użytkowników.
- Te nowe technologie eliminują wątpliwości co do celowości nagrywania 16-bitowego materiału RAW 4K i pokazują, jak duże znaczenie mają dla Sony kamery F5 oraz F55 - mówi Ainara Porron, menedżer ds. marketingu kinematografii w Sony Professional Solutions Europe. - Praca z materiałem RAW 4K i technologią HDR daje nowe, twórcze możliwości w profesjonalnych produkcjach, w których liczy się przede wszystkim jakość obrazu.
Nowy rejestrator RAW
W odróżnieniu od poprzednich rejestratorów 4K firmy Sony, obsługujących rejestrację 60 klatek obraz RAW 4K na sekundę, nowy rejestrator pozwala na zapis materiału RAW 4K z kamery F55 w tempie do 120 kl./s. Kiedy wymagana jest większa szybkość, urządzenie może nagrywać materiał RAW 2K z kamer F55 i F5 przy maksymalnie 240 kl./s. Takie ujęcia będzie można odtwarzać nawet w 10-krotnie zwolnionym tempie.
![]() |
Pozostający w trybie gotowości do nagrywania rejestrator umożliwia buforowanie w pamięci nawet 30 sekund materiału RAW 4K w formacie 23,98p. Funkcja ta jest bardzo przydatna w dokumentalistyce i przy filmowaniu dzikiej przyrody, gdzie konieczne bywa utrwalanie niespodziewanych wydarzeń.
Nowy rejestrator zaprojektowano z myślą o niezawodnym działaniu w terenie. Między jego kanałem wentylacyjnym a podzespołami elektronicznymi umieszczono metalowy filtr, który zapobiega przenikaniu pyłu i wody. Zwiększono też efektywność mocowania. W tym celu wprowadzono dużą górną obejmę mocowaną czterema ćwierćcalowymi śrubami o dużym rozstawie.
Karty pamięci AXS
W linii produktów CineAlta pojawią się także nowe, wysoko wydajne wersje kart pamięci AXS firmy Sony (o pojemności 1 TB i 512 GB). Będą one gwarantowały ciągłość odczytu i zapisu w tempie 4,8 Gb/s, pozwalając na zapis 44 minut materiału w formacie 59,94p lub 22 minut obrazu rejestrowanego przy 120 kl./s. Wyposażony w dwa gniazda na nośniki rejestrator będzie także współpracował z obecnymi kartami AXS z serii A; nowe karty umożliwią jednak zapis materiału RAW 4K w tempie 120 kl./s.
![]() |
Wersja 8 oprogramowanie wewnętrznego kamer PMW-F55/F5
Najnowsza aktualizacja wewnętrznego oprogramowania kamer F55 i F5 (do wersji 8) zapewni obsługę zapisu w formatach XAVC 4K Class 480 23,98p, 24p, 25p i 29,97p. Z myślą o profesjonalnych producentach, którzy potrzebują dużej przepływności danych w formacie XAVC, czołowi producenci zewnętrzni wprowadzili już obsługę formatu XAVC 4K Class 480.
- Wszystkie nowe produkty CineAlta i unowocześnienia tej platformy są owocem opinii i sugestii użytkowników - dodaje Porron. - Nie chodzi już o to, żeby po prostu dostarczyć produkt. Dziś liczy się dostarczanie właściwych produktów, które będą rozwijać się wraz z ich nabywcą i pozostaną dostosowane do organizacji pracy mimo ciągłych zmian w wymaganiach stawianych nowym produkcjom.
Pełną listę funkcji i możliwości można znaleźć pod adresem pro.sony.eu/cinematography.
Planowana dostępność przedstawia się następująco:
- Rejestrator RAW AXS-R7: lato 2016 r.
- Nośnik AXS-A1TS48 (1 TB): lato 2016 r.
- Nośnik AXS-A512S48 (512 GB): lato 2016 r.
- Wersja 8 oprogramowania wewnętrznego: lato 2016 r.
Dalsze szczegóły zostaną podane do wiadomości podczas targów NAB.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Karty pamięci pewnie droższe niż nie jedna dobra lustrzanka...
@handlowiecupc
jestem lajkonikiem w temacie tego rynku, ale w takim Polsacie używają kamer S i takich kart.
link
A te będą większe i szybsze:).
No toś mnie pocieszył... A miałem pomysł na pewien projekt w 4k... Zakładałem, że 200k powinno wystarczyć na 2 kamery z osprzętem a tu same karty wyszłyby ze 100k.
Przy tych cenach to się nie kupuje, tylko wynajmuje i przerzuca koszt na klienta :)
A7sM2 x2, Atomos x2 + optyka... I daleko jeszcze do 200 tys :D
@ handlowiecupc
Nikt normalny nie kupuje sprzętu za takie pieniądze do jednego filmu. Zresztą nawet ludzie zajmujący się produkcją filmową go nie kupują bo to się nie opłaca. Lepiej wypożyczyć sprzęt za kilka dni z kilka tyś niż inwestować w niego setki tysięcy. Tym bardziej, że same zdjęcia to raptem kilka czy kilkanaście dni a cała praca nad filmem to kilka tygodni czy miesięcy.
Nawet telewizje takie jak TVN czy Polsat do większości swoich produkcji sprzęt wypożyczają. Własne kamery mają tylko w studiach i reporterzy programów informacyjnych. Całe te barachło produkowane przez telewizje typu: telenowele, seriale komediowe, kuchenne rewolucje i inne tego typu gówna powstają na sprzęcie wypożyczonym.
Dzięki za podpowiedzi ale widzę, że chyba muszę powiedzieć coś więcej. Chodzi o dłuższą współpracę z pewnym podróżnikiem, którego eskapady cyklicznie ukazywałyby się w TV. Jako, że jego wcześniejsze misje (szczególnie te w SD) od strony technicznej były raczej średnie to pomyślałem, że warto zainwestować w przyszłość... Czy A7s podołałby takiemu wyzwaniu? Szczególnie w tropikach.
Pierwsza wersja chyba nie jest odporna tak do końca na przegrzewanie, no i nie ma wewnętrznego 4k. Ale poza tym - spoko. Zależy czego tak naprawdę oczekujesz. Byli tacy, co jechali w tropiki z 600d i też przywozili fajny materiał, to jest egzotyka, jej niewiele potrzeba, żeby oglądając to u nas, wydawało się bardzo ok :)
@ handlowiecupc
"Czy A7s podołałby takiemu wyzwaniu? Szczególnie w tropikach."
Da radę, tymi aparatami kręci się całkiem poważne rzeczy.
Weź jeszcze pod uwagę że w wielu krajach nie ma możliwości ubezpieczenia sprzętu ani wypożyczenia na miejscu.
Dwa korpusy A7s z wyposażeniem zajmują niewiele miejsca, można mieć cały czas na nie oko. Dobrym pomysłem może tez być duet A7sM2 + FS7, bagnet jest ten sam.
Co do odporności na warunki zewnętrzne warto pamiętać że wszystkie siódemki i wszystkie obiektywy FE są uszczelniane.
Niebagatelną sprawą w czasie podróży będzie też fakt że do rejestracji bardzo dobrego obrazu A7sM2 potrzebuje dużo mniej światła niż profesjonalne kamery, to stwarza zupełnie nowe możliwości no i pozwala na ograniczenie kosztów pracy z lampami.
Ten piękny materiał o Xpro2 został w całości nakręcony na Sony A7sM2
link
Dzięki za dobre chęci, będę szukał też innych nagrań bo to raczej zniechęciło. Fatalna pogoda i nie wiem czy celowo większość ujęć pod światło i bez blendy ale efekt końcowy jest dokładnie taki, jakiego chcielibyśmy uniknąć. Niedoświetleni ludzie, słaba dynamika tonalna i blade kolory. Zakładam, że w słońcu byłoby lepiej ale nie można w czasie pory monsunowej czekać aż się rozchmurzy...