Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Panasonic Lumix GH7 - test trybu filmowego

22 października 2024
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 6

5. Podsumowanie i filmy przykładowe

Podsumowanie

Panasonic Lumix GH7 jest wszystkim tym, czym obiecywał, że będzie, a za najlepsze podsumowanie tego testu niech posłuży porównanie listy wymienionych poniżej zalet i wad, gdzie liczba tych pierwszych zdecydowanie przeważa. Oczywiście wspomnianych wad kilka się znalazło, ale większość z nich trudno uznać za bardzo poważne.

Co zatem dalej, skoro w aparatach Mikro Cztery Trzecie Panasonic, jak się wydaje, osiągnął już wszystko? Można oczywiście rozważać dalsze przyspieszanie sensora i filmowanie w 4K w 200/240 kl/s, czy też więcej surowych kodeków (np. Blackmagic RAW z wewnętrznym zapisem), ewentualnie miniaturyzację i jakiś odchudzony wariant GH7-ki dla vlogerów.


----- R E K L A M A -----

Niemniej jednak, poza wymienionymi powyżej elementami, jedyne co zostaje do ewentualnej poprawy to szum, czy zakres tonalny, a te, przy obecnej technologii, wymagają większych pikseli i, w konsekwencji, większego sensora. W tych aspektach czekamy zatem na pojawiającego się czasem w plotkach następcę modelu Lumix S1H. Bo serię GH można powoli zamykać.

Panasonic Lumix GH7 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

Spójrzmy jeszcze na porównanie cen bohatera niniejszego testu oraz jego rynkowej konkurencji (stan na dzień 07.10.2024):

  • Fujifilm X-H2S – ok. 10560 zł.
  • OM System OM-1 – ok. 7100 zł.
  • OM System OM-1 Mark II – ok. 9640 zł.
  • Panasonic Lumix G9 II – ok. 7400 zł.
  • Panasonic Lumix GH6 – ok. 5960 zł.
  • Panasonic Lumix GH7 – ok. 9220 zł.
  • Sony A6700 – ok. 5800 zł.
  • Sony FX30 – ok. 8850 zł.

Tak natomiast prezentują się zebrane w jednym miejscu wady i zalety testowanego korpusu:

Zalety:

  • pancerna i uszczelniona obudowa,
  • podwójne gniazdo kart pamięci,
  • pełnowymiarowe złącze HDMI,
  • dobrze działająca stabilizacja matrycy,
  • rozsądnie działająca stabilizacja cyfrowa,
  • możliwość jednoczesnego zapisu materiału na obie karty pamięci,
  • możliwość zapisu materiału na zewnętrzny dysk SSD przez złącze USB-C,
  • duża ilość elementów sterujących,
  • możliwość programowania funkcji elementów sterujących,
  • wejście na zewnętrzny mikrofon,
  • wyjście słuchawkowe,
  • obsługa dźwięku w 32-bitowym zmiennoprzecinkowym formacie po połączeniu akcesoryjnego adaptera XLR,
  • aktywne chłodzenie,
  • możliwość wygenerowania w aparacie kodu czasowego,
  • obsługa kodu czasowego z zewnętrznych źródeł,
  • pojemna bateria,
  • w pełni rozkładany ruchomy ekran,
  • dotykowy ekran o wysokiej rozdzielczości,
  • bardzo dobry wizjer elektroniczny,
  • bardzo duży wybór rozdzielczości i klatkaży nagrywania,
  • brak ograniczeń czasu nagrywania,
  • możliwość wewnętrznego zapisu filmów w formacie RAW,
  • zapis filmów z próbkowaniem koloru 4:2:2/10-bit,
  • nagrywanie w rozdzielczościach powyżej 4K,
  • obsługa obiektywów anamorficznych,
  • nagrywanie w 4K w 50/60 oraz 100/120 kl/s bez dodatkowego przycięcia obrazu,
  • duży zakres przepływności strumienia danych do wyboru,
  • duży wybór kodeków, w tym profesjonalnie stosowane Apple ProRes i ProRes RAW,
  • profile obrazu V-Log oraz Hybrid Log Gamma,
  • opcjonalny profil obrazu Arri LogC3,
  • dobry zakres tonalny w profilu V-Log,
  • szybki i celny autofokus z detekcją fazy,
  • autofokus z wykrywaniem twarzy i oka oraz rozpoznawaniem zwierząt i pojazdów,
  • narzędzia ułatwiające manualne ustawienie ostrości,
  • bardzo rozbudowane narzędzia ułatwiające kontrolę ekspozycji,
  • dobra szczegółowość obrazu w niemal wszystkich trybach nagrywania,
  • rozsądnie działające odszumianie.
  • szybki odczyt matrycy (mały rolling shutter) w większości trybów nagrywania.

Wady:

  • menu wymaga odświeżenia,
  • stabilizacji zdarza się szarpać w niektórych sytuacjach,
  • brak autofokusa w 200 i 300 kl/s w Full HD,
  • spore zaszumienie obrazu powyżej ISO 3200 w większości trybów nagrywania,
  • kiepska jakość obrazu Full HD w 200/300 kl/s,
  • dość wolny odczyt matrycy (spory rolling shutter) w trybie 5.8K open gate.

Filmy przykładowe

Na zakończenie testu zamieszczamy kilka przykładowych plików do pobrania. Zostały one nagrane z użyciem obiektywu Panasonic Leica DG Vario-Summilux 25-50 mm f/1.7 ASPH. Zapraszamy do oglądania i pobierania:

  • film 1 – 61 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, slow motion – ujęcie nagrane w 300 kl/s spowolnione w aparacie do 25 kl/s,
  • film 2 – 213 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 5760×4320, 25 kl/s, profil obrazu V-Log,
  • film 3 – 1105 MB, RAW, 12-bit, 5728×3024, 25 kl/s, kodek ProRes RAW,
  • film 4 – 179 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, profil obrazu Hybrid Log Gamma,
  • film 5 – 161 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, tryb 50i z przeplotem, tryb Pixel|Pixel, profil obrazu Cinelike D2,
  • film 6 – 164 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 100 kl/s, profil obrazu L. Classic Neo,
  • film 7 – 39 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, ISO 6400, slow motion – ujęcie nagrane w 120 kl/s spowolnione w aparacie do 25 kl/s, profil obrazu L. Classic Neo,
  • film 8 – 230 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 5760×4320, 25 kl/s, ISO 12800,
  • film 9 – 826 MB, RAW, 12-bit, 4096×2160, 25 kl/s, kodek ProRes RAW, ISO 3200,
  • film 10 – 214 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, ISO 6400, profil obrazu V-Log,
  • film 11 – 138 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 25 kl/s, ISO 3200, tryb Pixel:Pixel, profil obrazu Cinelike D2.


Aparat do testów wypożyczyła firma:

Panasonic Lumix GH7 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firm Godox oraz Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl

Panasonic Lumix GH7 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe
Panasonic Lumix GH7 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe
Panasonic Lumix GH7 - test trybu filmowego - Podsumowanie i filmy przykładowe