Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Panasonic Lumix GH7 - test trybu filmowego

22 października 2024
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 41
Komentarze czytelników (41)
  1. JarekB
    JarekB 22 października 2024, 17:56

    Cytując testującego 'w aparatach Mikro Cztery Trzecie Panasonic, jak się wydaje, osiągnął już wszystko'. Domyślnie - w trybie filmowym... Również domyślnie - w granicach możliwości oferowanych przez matrycę określonej wielkości. Nie mogę się doczekać komentarzy, po prostu nie mogę.

  2. ganf8
    ganf8 22 października 2024, 18:54


    Który oferuje, ładniejsze, przyjemne dla oka kolory video prosto z puszki:

    - PANASONIC (np. ten LUMIX GH7, S5 II), czy
    - FUJIFILM (np. XS-S20, X-T5)
    ?

    I jak na tym tle wypada np.

    - CANON (np. EOS R5), albo
    - SONY
    ?

    W teście o tym ani słowa, a takie info też by się przydały.

  3. Amadi
    Amadi 22 października 2024, 18:58

    @ganf8

    "Przyjemne dla oka kolory" to kryterium subiektywne, które trudno zmierzyć i porównywać, stąd też trudno to w jakiś rozsądny sposób ująć w teście. Jakąś namiastką tego może być przeglądanie filmów przykładowych, co pozwoli Ci samodzielnie ocenić.

    Natomiast moim prywatnym zdaniem (z którym nikomu się nie każę zgadzać) najlepsze kolory prosto z puszki bez kombinowania będziesz mieć w korpusach Fujifilm. Natomiast coraz więcej korpusów różnych producentów pozwala na wgrywanie własnych LUT-ów jako profili obrazu, więc zaawansowany użytkownik umiejący wygenerować LUT-a (np. w DaVinci Resolve) może sam sobie zrobić swoje kolory, które tej osobie będą się podobać.

  4. maxbrindle
    maxbrindle 22 października 2024, 22:36

    Cóż, serię GH można chyba rzeczywiście zamykać, ale z drugiej strony - jakie to piękne zamknięcie! Gdy przypominam sobie swoje podróże z kamerą po świecie lata temu, to ile ja bym wtedy dał, żeby mieć w plecaku takiego GH7 plus 10-25/1.7 i 25-50/1.7... Przecież tym się da zrobić w zasadzie... wszystko?

  5. PDamian
    PDamian 22 października 2024, 23:05

    Na kartridżu filmu Super 8 miałeś 2,5 minuty nagrania
    [przy 24 kl/s]

  6. JdG
    JdG 22 października 2024, 23:46

    > Bo serię GH można powoli zamykać.

    fajne podsumowanie aparatu, który ma najwyraźniej świetne wyniki testu;

    > dość wolny odczyt matrycy (spory rolling shutter) w trybie 5.8K open gate.

    wg testu ten dość wolny odczyt to: 5.8K 4:3 (5760×4320), 25 kl/s 18.4 ms, najwolniejszy zbadany, ale wg kryteriów autora testu ów wynik kwalifikuje sie jako "dobry", wszystkie inne już jako bardzo dobre ("Czasy między 10 a 15 ms to wyniki bardzo dobre. Czasy między 15 a 20 ms uznajemy za dobre");

    bardzo to interesujące; można odnieść wrażenie, że podstawowa wada tego urządzenia to matryca m4/3 a nie fufu; już APS-C pewnie pozwoliłoby takie wyniki podsumować : "wybór Redakcji".

  7. PDamian
    PDamian 23 października 2024, 00:13

    Czasy odczytu:

    Panasonic Lumix GH7
    VS Nikon Z6 III

    5.8K 25 kl/s // 50 kl/s: 11.7 ms // 18.4 ms
    VS 6K RAW 25 kl/s // 50 kl/s: 8.5 ms // 8.5 ms

    4K UHD z całej szerokości matrycy, 25 kl/s // 50 kl/s: 12.6 ms // 12.6 ms
    VS 4K RAW z całej szerokości matrycy, 25 kl/s // 50 kl/s: 8.6 ms // 8.6 ms

    -za całkiem podobną kasę
    link
    VS link

    ...a Matryca 4 Razy Większa

  8. molon_labe
    molon_labe 23 października 2024, 06:16

    PDamian
    ..ale dla .."obiektywności" wypadałoby pokazać co się traci przy przy szybszych matrycach, porównaj :
    link

    Nie ma "darmowych drinków" .

  9. deel77
    deel77 23 października 2024, 07:38

    Dla osób które stoją przed wyborem nowego systemu konkurencyjne rozwiązania wydają się być bardziej przyszłościowe. Rozwój systemów m43 dobiega końca.

  10. molon_labe
    molon_labe 23 października 2024, 08:36

    :)
    ..rozwój systemy FF w zasadzie też dobiegł końca.
    Canon określił "ścianę" jako 100Mpix i 60kl/s przy zachowaniu osiągniętych dotychczas parametrów zakresu dynamicznego i poziomu szumów.
    Po prostu architektura matrycy CMOS ma swoje ograniczenia..i podzieli los.... jak kiedyś dyskietka.

  11. rockatansky
    rockatansky 23 października 2024, 09:02

    Ten Panasonic to już niemal jak Aleksander Wielki, który zapłakał zobaczywszy ogrom swych ziem bo nie było już nic do podbicia.

  12. PDamian
    PDamian 23 października 2024, 09:34


    24.10.2024 BEIKS MEDIA SHOW 2024
    Sound Garden Hotel, Żwirki i Wigury 18, 02-092 Warszawa

    na Sali Mazurka
    10.30 – 12.00 RAW wideo nie gryzie – aparaty Nikon i LUT-y RED w filmowej praktyce – Amadeusz Andrzejewski

    i inne wykłady:
    link -trzeba poklikać po salach

    wejściówki bezpłatne -po rejestracji link

  13. vulkanwawa
    vulkanwawa 23 października 2024, 13:43

    przecież m4/3 to najlepsze aparaty na świecie, gdzie tam pełna klatka, a po co.
    Dalej mamy w nich zdjęcia w proporcjach starych odbiorników TV ? 4:3 ?

  14. JarekB
    JarekB 23 października 2024, 18:53

    '...a Matryca 4 Razy Większa'

    *a matryca 4 razy większa.

    Spotkamy się pod komentarzami testu filmowego Nikona Z6III.

    'Rozwój systemów m43 dobiega końca.'
    Masz tzw. słuszną rację. GH7 (w formacie filmowym) ma w zasadzie wszystko.

    Z punktu widzenia fotograficznego OM-1 jest również produktem wszystkomającym.

    W przypadku obydwóch w/w produktów rzeczywistej poprawy wymaga jedynie matryca. Reszta to kosmetyka.

  15. Jarun
    Jarun 23 października 2024, 18:58

    @vulkanwawa napisał:
    „przecież m4/3 to najlepsze aparaty na świecie, gdzie tam pełna klatka, a po co.
    Dalej mamy w nich zdjęcia w proporcjach starych odbiorników TV ? 4:3 ?”

    Serio ?
    Po każdym artykule na temat m43 będziesz wypisywał te swoje "złote myśli" ?

    Wskażesz tutaj kogoś, kto rzekomo twierdzi, że "m4/3 to najlepsze aparaty na świecie" ?

  16. JdG
    JdG 23 października 2024, 19:27

    > W przypadku obydwóch w/w produktów rzeczywistej poprawy wymaga jedynie matryca. Reszta to kosmetyka. [JarekB]

    akurat oba mają całkiem dobre matryce, pewnie aktualnie najlepsze (w formacie m4/3), zatem rozwoju (w kwestii matryc) domagałyby się raczej modele niższe, np. OM-5, i jeszcze niższe: E-M10 i PEN; a u Panasonica seria GX;

    z video rozwój w kierunku 120-240 fps wydaje się problematyczny, pomijając oczywiście video do zastosowań technicznych i naukowych;

    nawet jednak biorąc powyższe za pewnik, pole do dalszego rozwoju technologii matryc, optyki, zwłaszcza stały rozwój oprogramowania, wydają się w praktyce nieograniczone;

    > Dalej mamy w nich zdjęcia w proporcjach starych odbiorników TV ? 4:3 ?

    no nie wiem jak można takie rzeczy wypisywać, ale "papier" (w tym taki digitalny) zniesie jak widać wszystko; proporcje 3:4 są akurat bliskie formatowi używanego przez dawnych mistrzów, zdecydowanie lepsze niż 2:3, które dla mnie zawsze były w "małym obrazku" wkurzające; w video sprawdzają się dobrze z optyką anamorficzną; ale to oczywiście kwestia gustu, 4:3 (albo odwrotnie) to po prostu wariant bardziej klasyczny.

  17. molon_labe
    molon_labe 23 października 2024, 20:04

    vulkanwawa "...zdjęcia w proporcjach starych odbiorników TV ? 4:3 ?"
    :D


    Instagram nie stosuje formatów 2:3, a fb obie proporcje 4:3 i 2:3 traktuje w ten sam równoważny sposób.

    To są dwa największe portale publikujące zdjęcia. Znasz?

  18. JdG
    JdG 23 października 2024, 20:24

    corr.: "w video sprawdzają się dobrze z optyką anamorficzną ..."

    tu chodziło mi o proporcje 4:3,

    bo małoobrazkowe 2;3 jest takie "ni w pięć ni w dziewieć" , mimo, że to format filmowy; w filmie oczywiście był on "połówkowy", czyli w poprzek, ale że trzeba było zrobić miejsce na ścieżkę dźwiękową (od lat 30-tych XX w.), to pewnie i tak nie miał małoobrazkowych proporcji.

  19. 3xN
    3xN 23 października 2024, 20:28

    @deel77
    Dokładnie.
    Np. APS-C Sony czy Fuji są ciekawsze i rozwijają nadal swoją ofertę w tym segmencie.

    Poza tym minęło 26h od publikacji testu i tylko 18 komentarzy.
    Nawet agentom J43 brakuje już weny/argumentów 🤔
    M43 chyba faktycznie kończy...
    Dajcie znać kiedy będzie wyprzedaż, mam jeszcze 43 i m43, i może coś jeszcze dokupię, ale w przystępnej cenie.
    Oststnio A7 III, A6700 czy Z5 były tańsze od OM-5 :😀

  20. JdG
    JdG 23 października 2024, 20:41

    > Oststnio A7 III, A6700 czy Z5 były tańsze od OM-5 :😀 [3xN]

    no to chyba jednak nic do m4/3 nie dokupisz, bo wyprzedaż trwa już od dawna; Panasonic np. już wyprzedał prawie wszystko z wyjątkiem serii G i GH.

  21. 3xN
    3xN 23 października 2024, 21:01

    Czekam na Sony FE 24-200 2.8-4.5 G
    ale w międzyczasie kupiłbym 12-100/4, ale nie za 6199 PLN
    😂

  22. JarekB
    JarekB 23 października 2024, 21:42

    @JdG
    'akurat oba mają całkiem dobre matryce, pewnie aktualnie najlepsze (w formacie m4/3)'

    Zgadzam się z Tobą, ale aby poprawiać jakość zdjęć/filmów nie wystarczy być najlepszym w m4/3

  23. JarekB
    JarekB 23 października 2024, 21:48

    3xN@
    'Czekam na Sony FE 24-200 2.8-4.5 G, ale w międzyczasie kupiłbym 12-100/4, ale nie za 6199 PLN'

    Świetna, rozsądna decyzja z tym 12-100/4. Nie podpiąłbyś pod Soniacza i musiałbyś sprzedać ze stratą. Czekanie na FE 24-200 2.8-4.5 ma sens - analizując cenę FE 24-105/4 można być pewnym, że ów 24-200 będzie wyraźnie tańszy od 12-100/4, więc nie tylko jakość zdjęć będzie dużo lepsza, ale i cena zdecydowanie niższa. Klasyczny win-win.

  24. JdG
    JdG 23 października 2024, 22:27

    > ale aby poprawiać jakość zdjęć/filmów nie wystarczy być najlepszym w m4/3
    [JarekB]

    no..., w zasadzie można się z tym zgodzić, bo jak poprawić to jednak byłołoby to lepiej niż najulepszy w m4/3; ale to chyba oczywiście, nie ma powodu zakładać, jak Autor tego testu, że możliwości formatu m4/3 się wyczerpały; w każdym razie ci od jeszcze mniejszych fizycznie matryc (choć jak wiadomo nie najmniejszych, bo najmniejsza jest m4/3), w smartfnach np., nie tracą nadziei i dalej swoje produkty rozwijają;

    > Czekanie na FE 24-200 2.8-4.5 ma sens - ... Klasyczny win-win.

    czyli lepszy i jeszcze tańszy? chyba taki foto-Graal?

    wzorzec dla tego Graala, czyli M.Zuiko 12-100/4 PRO już nie jest małym obiektywem, waży ponad 600g i ma wymiary jak spory tele w standardzie fufu; wraz z korpusem typu Olympus E-M1 to już całkiem wielki sprzęt (mam taki, to wiem), niektórzy zaczynają wtedy mówić o posiadaczu czegoś takiego: paparazzi, co jest dwuznaczne; no i waży to ca 1,3 kg;

    może tego graala z plastiku zrobią, to kto wie? może wtedy w wadze będzie porównywalny ze wzorem z m4/3? który jest jednak w solidnej metalowej obudowie; ale wymiary to może mieć jednak deczko większe (tak dzieląc 200 przez 4,5); a rozmiary i waga pewnie przesądziły, że choć M.Z. 12-100 jest świetnym instrumentem optycznym, to jednak świata nie podbił;

    tak jak mniejszy przypadek podobnego rodzaju - czyli Sony RX100 VI-VII z podobnym obiektywem (ale w wymiarze 1") też nie podbił świata, tym razem pewnie z powodu ceny.

  25. maxbrindle
    maxbrindle 23 października 2024, 23:18

    @JdG
    'fajne podsumowanie aparatu, który ma najwyraźniej świetne wyniki testu; '
    Chyba nie zrozumiałeś intencji stojącej za tym stwierdzeniem Autora, ale i moim jego powtórzeniem. Tak, GH7 to ŚWIETNY aparat, podobnie jak świetnym aparatem jest OM System OM1. Oba chciałbym mieć, i pewnie bym miał gdyby nie fakt, że w życiu moim z każdym rokiem wciąż mniej zależy od fotografii/filmu, a wspomnienie wydanych przez lata pieniędzy czasem gryzie, bo zawodowcem już od dawna nie jestem, a jak na hobby to wydałem stanowczo zbyt wiele...
    Ale na te kilka ostatnich dużych wyjazdów, które planuję gdzieś pomiędzy teraz z w sumie nie jakoś bardzo już odległą emeryturą, oraz tym wiekiem post-emerytalnym, w którym ciało już nie da rady zrobić tego, co jeszcze bym zrobić chciał, chętnie bym zabrał trzy, może cztery zacne szkła m4/3 i którąś z tych dwu puszek, zapewne OM... Żeby było lżej, bo ładnie by było na pewno... I o to właśnie chodzi, że nie bardzo sobie wyobrażam, co by tam jeszcze wsadzić, by te aparaty były lepsze, bądź 'lepsze'. Jedyna wada, jaką oba mają jest niestety nienaprawialna, i nie chodzi o rozmiar sensora, ale o brak wizjera optycznego, którym uwielbiam wręcz pracować. Dlatego pojedzie ze mną któraś z posiadanych lustrzanek, za cenę mniej optymalnego doboru szkieł, bo każde pół kilo od kilku lat jakby bardziej mi waży... W każdym razie - kiedyś ważyło mniej :-)

  26. PDamian
    PDamian 23 października 2024, 23:21

    RX10 [i II ]
    też świata nie podbił

    a link
    i f/2.8.

    RX10 IV od 2017 roku i FZ1000 II od 2019
    nie mają następców...

    link
    więc mały rozmiar nie decyduje o sukcesie

  27. JdG
    JdG 24 października 2024, 00:05

    > RX10 IV od 2017 roku i FZ1000 II od 2019
    nie mają następców... link więc mały rozmiar nie decyduje o sukcesie

    akurat oba nie są małe - pewnie rozmiaru lustrzanek Nikona, ważą też tyle samo mniej więcej, co prawda wraz z obiektywem;

    ale to mała pociecha dla użytkownika, bo z obiektywem też problem, choć specyfikacja jest formalnie świetna wręcz - zasięg, stałe światło 2,8; tyle, że obiektyw składany, sterowany serwomotorkiem, niezbyt fajny patent; lepiej już nabyć coś systemowego, przynajmniej obiektyw można wymienić;

    czyli pewnie okazały się za duże, dlatego teraz Sony sprzedaje - o ile się orientuję - tylko maleństwo w postaci RX100 VI i VII, za to za dużą kasę - OIDP 4-5 tys. PLN; no więc rozmiar robi swoje;

    RX100 VI i VII mają chyba dobry obiektyw - jak pamiętam zdjęcia z nich; nawet wizjer mają, ale z punktu widzenia fotografa-amatora są dla odmiany przesadnie małe (aczkolwiek funkcjonalnie powinny być dobrym zastępnikiem dla RX10) i trochę zbyt ascetyczne jeśli idzie o elementy sterujące; można by przeboleć, gdyby nie cena.

  28. JdG
    JdG 24 października 2024, 00:51

    > Chyba nie zrozumiałeś intencji stojącej za tym stwierdzeniem Autora [maxbrindle]

    stwierdzenie było z rodzaju prostych, nie zachęcało, żeby je brać metaforycznie; pewnie nie zrozumiałem intencji, ale mniejsza z tym;

    > chętnie bym zabrał trzy, może cztery zacne szkła m4/3 i którąś z tych dwu puszek, zapewne OM...

    jeśli można doradzić, to może lepiej rozważyć co innego - oba wymienione przez Ciebie urządzenia są nieco duże z powodu tego gripa; ten rodzaj uchwytu jest przereklamowany, aparat bez niego jest równie funkcjonalny a sporo mniejszy jednak; jak podłaczyć duży i ciężki obiektyw (np. 1 i więcej kg), to i tak trzyma się sprzęt raczej za obiektyw; wydaje się, że taki OM-5 powinien być lepszy;

    sam bym nabył, jednak przypadkiem mam już E-M1 i wciąż liczę, że firma w końcu zdecyduje się na poprawiony model OM-5, akurat sporo korzystam z trybu HiRes, który dość wolny jest na tych konstrukcjach sprzed OM-1 (a OM-5 wbrew pozorom jest sprzed);

    zatem tymczasowo nabyłem E-M10 (III), mały, tani i całkiem fajny a podłączyć do niego można przecież każdy obiektyw m4/3; jak nie ma się w planie podróży w okolice deszczowe, czy dla odmiany piaskowo-pustynne, to nawet brak uszczelnień nie przeszkadza; IMHO najfajniejszy byłby w ogóle model Pen, nawet E-PL, gdyby miał wizjer; no, ale nie ma tak dobrze;

    > trzy, może cztery zacne szkła m4/3

    powyższe to zdecydowanie dobry pomysł; o ile można poradzić, to poleciłbym swoje niedawne "odkrycie", czyli M.Zuiko 17/1,8, czy stary już przyrząd, oceniany jako przeciętny dość w testach;

    w praktyce zaś jest zaskakująco dobry, jest też bardzo mały i - co dość istotne - ma ten świetny mechanizm przełączania AF/MF i skalę odległości w trybie MF (a nawet znaczniki GO); to odpowiednik 35-tki z fufu, czyli przyrząd uniwersalny, już szeroki kąt, więc manualnie to nawet nie trzeba się specjalnie wysilać i można go ustawiać na oko, a jak na ostrości najbliższego planu nam nie zależy, to nawet na znaczek nieskończoności; działa jak mechaniczny; super! zwłaszcza na wycieczki; zresztą AF też ma znakomity;

    z takich amatorskich, plastikowych obiektywów godne uwagi wydają się 2 długie zoomy: 40-150 i 75-300 mm; ten pierwszy wygląda dość niepoważnie (ma też plastikowy bagnet) i kosztuje tylko 7-8 stówek, ale optycznie jest nader porządny; drugi zresztą też, tyle, że to już większy wydatek;

    taka propozycja sprzetowa ma sporo zalet - lekkie to, nawet po kieszeniach można upchać bez problemu, jednocześnie parametry ma całkiem dobre; kosztuje zaś tyle, że nawet jak jakiej katastrofie ulegnie, to można w najbliższym sklepiku foto z następnej pensji kupić nawet drugi komplet (o ile zarabiamy nieco lepiej).

  29. 3xN
    3xN 24 października 2024, 20:43

    @JdG 23 napisał 23 października 2024, 20:41
    "no to chyba jednak nic do m4/3 nie dokupisz, bo wyprzedaż trwa już od dawna"

    A ceny nadal wysokie...coś tu się nie zgadza.
    BTW: Od dzisiaj jest Cashback w OM, ale 12-100/4 i tak jest za drogi.


    @JdG napisał 23 października 2024, 22:27
    "M.Zuiko 12-100/4 PRO już nie jest małym obiektywem, waży ponad 600g i ma wymiary jak spory tele w standardzie fufu"

    Wyręcze Cię:
    link

    Waża tyle, bo muszą - z wyjątkiem Nikona 24-200, ale tam więcej plastiku i średnica mniejsza - więc nie wiem o co Ci chodzi z tą wagą.

    Ten jeszcze 'fikcyjny' Sony FE 24-200 2.8-4.5 G może nawet ważyc 1 kg, nie przeszkada mi to.
    Jako obiektyw na urlopy, liczy się dla mnie, obok jakości obrazka, uniwersalność - patrz dobre/bardzo dobre 35-150/2-2.8.
    (24-105/120 mm jest dla mnie za 'krótko', a zmienianie denerwuje)

    Oly 12-100/4 jest zacny, tylko za drogi i matryca nie ta.

  30. PDamian
    PDamian 24 października 2024, 22:36


    Gdzie tu sens, gdzie logika

    gdy
    link

    link

  31. JarekB
    JarekB 24 października 2024, 23:06

    Słuszna uwaga, sensu nie ma żadnego
    link

  32. PDamian
    PDamian 24 października 2024, 23:18

    RX10 [ i II]
    jest ekwiwalentną konkurencją dla Zuiko 12-100/4.



    -Pokaż taką dla Nikkora Z 58m/0.95 Noct.

  33. JdG
    JdG 24 października 2024, 23:46

    > Pokaż taką dla Nikkora Z 58m/0.95 Noct.

    ale zażyłeś wszystkich, PDamian! faktycznie w m4/3 nie ma dla tego instrumentu konkurencji, bo jednak nie jest nią jakiś marny Voigtlander 25/0,95; może zresztą w każdym innym systemie będą problemy; to po prostu obiektyw bezkonkurencyjny;

    ciekawe, czy ktoś w ogóle to kupuje, bo waży to z 2 kg (OIDP) a kosztuje też sporo - 37-38 tys. PLN, zatem tyle co całkiem fajny M.Zuiko 150-400/4,5 PRO i do tego jeszcze OM-1 razem;

    jak dla mnie żadna z tych ofert nie jest nadmiernie atrakcyjna.

  34. JarekB
    JarekB 24 października 2024, 23:47

    Oj tam, oj tam stać Cię na więcej - 1'' jest odpowiednikiem m4/3, który zapewne jest odpowiednikiem APS-C++, który jest zapewne odpowiednikiem FF.

    Kwintesencją tej fascynującej wymiany myśli jest prosta konstatacja, że trolling jest ekwiwalentną konkurencją dla trollingu.

    Wczoraj pisałeś, że 'RX10 [i II ] świata nie podbił'. Co to za konkurencja dla mZuiko 12-100.4, który świat podbił?


    Anyway - z testu filmowego GH7 wynika, że (w kontekście filmowania) jest to aparat kompletny, wszystkomający, czego i jego ekwiwalentom w APS-C i FF życzę. Bardzo!

  35. JarekB
    JarekB 24 października 2024, 23:49

    Moja interesująca wypowiedź ma pewien mankament, a mianowicie brak adresata, więc podpowiem, że skierowałem ją do @PDamian.

  36. Bahrd
    Bahrd 25 października 2024, 08:53

    Amadi: "Natomiast coraz więcej korpusów różnych producentów pozwala na wgrywanie własnych LUT-ów jako profili obrazu, więc zaawansowany użytkownik umiejący wygenerować LUT-a (np. w DaVinci Resolve) może sam sobie zrobić swoje kolory, które tej osobie będą się podobać."

    Amadi, jak to wygląda w praktyce? Czy LUT-y można przenosić pomiędzy aparatami różnych producentów, czy jednak filtry RGB na ich matrycach różnią się na tyle, że w rezultacie to nie wygląda dobrze?

  37. Amadi
    Amadi 25 października 2024, 09:51

    Zależy od LUT-a. Te, które się wrzuca na profil logarytmiczny, powinny być dopasowane do danego modelu sprzętu. A te, które są bardziej "lookami" wrzucanymi na "normalnie" (czy. nie w logu) nagrany materiał powinny w miarę pasować do wszystkiego.

  38. 3xN
    3xN 25 października 2024, 09:55

    @PDamian napisal 24 października 2024, 22:36

    „Gdzie tu sens, gdzie logika“

    1. Nie lubię mega-zoomów z przyspawanymi obiektywami zasysającymi kurz (matrycy nie wyczyszczę) i których napęd nie wiadomo kiedy padnie.

    2. A wieczorem nie podepnę do nich jasnej stałki.

    3. RX10 I/II waży więcej od 12-100/4, dochodzą jeszcze następna ładowarka i baterie – gdzie tu sens i logika?

    4. RX10 I/II ma o ok. 50% mniejszą matrycę i piksele od m43. To tak jakby mówić, po co FF jak jest APS-C.

    5. 12-100/4 ma IS i to może (nie musi) wyglądać w dzień tak:
    link

    a wieczorem tak:
    link

    link

    RX10 I/II z wysuniętym tubusem mały też nie jest i waży nawet więcej (813 g) od GM5 z 12-100/4 (211+561=772 g)
    link

    Seria RX10 jest fajna, ale nie dla mnie.

  39. gamma
    gamma 25 października 2024, 14:25

    Wg mnie w m43 brakuje obecnie małych i lekkich aparatów do ogólnych zastosowań. GH7 jest do filmowania (zdjęć tym raczej nikt robić nie będzie), G7 II jako hybryda bardzo ok (ale duży i ciężki), albo OM1 (też raczej spory i cieżki). Reszta konstrukcji jest dość wiekowa (i bez fazowego AF). Jest jeszcze OM5 ale też ma kilka wad.

    M43 na pewno jest dobre jak ktoś używa z długim teleobiektywem, gdy komuś nie chce się nosić FF z dużymi szkłami. Ale do ogólnej fotografii FF wypada lepiej i często taniej (przynajmniej nie drożej).

    Zoomy pro 4.0 dają głębię ostrości jak 8.0 na FF. Jak komuś zależy, ale generalnie w przypadku fotografii amatorskiej mniejsza GO = z reguły lepsze zdjęcie.

    Wg mnie OM i Panas powinny odświeżyć małe aparaty. Tak żeby oferowały cechy np. Sony a6700, ale żeby były zamknięte w mniejszej obudowie. I odświeżyć ofertę szkieł. Pytanie czy Panasonikowi się chce (pewnie woli się skupić na FF), a OM pewnie nie może...



  40. JarekB
    JarekB 25 października 2024, 14:59

    ´generalnie w przypadku fotografii amatorskiej mniejsza GO = z reguły lepsze zdjęcie.´

    To dosyć ciekawa definicja ;-)

  41. przybylskipawel
    przybylskipawel 13 listopada 2024, 22:02

    RX10 jest konstrukcją ekwiwalentną, ale tylko w odniesieniu do ogniskowej i światła, a nie jakości optycznej. Np. w RX10 IV którego wciąż mam rogi na 24mm były czarne i to w szerokim zakresie. Pixele pompowane. Dodatkowo matryca 1 cal ma znacznie gorsze DR. Gorszy jest też AF i szybkostrzelność. Nie wspominając o ergonomii. A możliwości video to przepaść.
    To nie są ekwiwalentne linie produktów.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział