Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Cytując testującego 'w aparatach Mikro Cztery Trzecie Panasonic, jak się wydaje, osiągnął już wszystko'. Domyślnie - w trybie filmowym... Również domyślnie - w granicach możliwości oferowanych przez matrycę określonej wielkości. Nie mogę się doczekać komentarzy, po prostu nie mogę.
"Przyjemne dla oka kolory" to kryterium subiektywne, które trudno zmierzyć i porównywać, stąd też trudno to w jakiś rozsądny sposób ująć w teście. Jakąś namiastką tego może być przeglądanie filmów przykładowych, co pozwoli Ci samodzielnie ocenić.
Natomiast moim prywatnym zdaniem (z którym nikomu się nie każę zgadzać) najlepsze kolory prosto z puszki bez kombinowania będziesz mieć w korpusach Fujifilm. Natomiast coraz więcej korpusów różnych producentów pozwala na wgrywanie własnych LUT-ów jako profili obrazu, więc zaawansowany użytkownik umiejący wygenerować LUT-a (np. w DaVinci Resolve) może sam sobie zrobić swoje kolory, które tej osobie będą się podobać.
Cóż, serię GH można chyba rzeczywiście zamykać, ale z drugiej strony - jakie to piękne zamknięcie! Gdy przypominam sobie swoje podróże z kamerą po świecie lata temu, to ile ja bym wtedy dał, żeby mieć w plecaku takiego GH7 plus 10-25/1.7 i 25-50/1.7... Przecież tym się da zrobić w zasadzie... wszystko?
fajne podsumowanie aparatu, który ma najwyraźniej świetne wyniki testu;
> dość wolny odczyt matrycy (spory rolling shutter) w trybie 5.8K open gate.
wg testu ten dość wolny odczyt to: 5.8K 4:3 (5760×4320), 25 kl/s 18.4 ms, najwolniejszy zbadany, ale wg kryteriów autora testu ów wynik kwalifikuje sie jako "dobry", wszystkie inne już jako bardzo dobre ("Czasy między 10 a 15 ms to wyniki bardzo dobre. Czasy między 15 a 20 ms uznajemy za dobre");
bardzo to interesujące; można odnieść wrażenie, że podstawowa wada tego urządzenia to matryca m4/3 a nie fufu; już APS-C pewnie pozwoliłoby takie wyniki podsumować : "wybór Redakcji".
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Cytując testującego 'w aparatach Mikro Cztery Trzecie Panasonic, jak się wydaje, osiągnął już wszystko'. Domyślnie - w trybie filmowym... Również domyślnie - w granicach możliwości oferowanych przez matrycę określonej wielkości. Nie mogę się doczekać komentarzy, po prostu nie mogę.
Który oferuje, ładniejsze, przyjemne dla oka kolory video prosto z puszki:
- PANASONIC (np. ten LUMIX GH7, S5 II), czy
- FUJIFILM (np. XS-S20, X-T5)
?
I jak na tym tle wypada np.
- CANON (np. EOS R5), albo
- SONY
?
W teście o tym ani słowa, a takie info też by się przydały.
@ganf8
"Przyjemne dla oka kolory" to kryterium subiektywne, które trudno zmierzyć i porównywać, stąd też trudno to w jakiś rozsądny sposób ująć w teście. Jakąś namiastką tego może być przeglądanie filmów przykładowych, co pozwoli Ci samodzielnie ocenić.
Natomiast moim prywatnym zdaniem (z którym nikomu się nie każę zgadzać) najlepsze kolory prosto z puszki bez kombinowania będziesz mieć w korpusach Fujifilm. Natomiast coraz więcej korpusów różnych producentów pozwala na wgrywanie własnych LUT-ów jako profili obrazu, więc zaawansowany użytkownik umiejący wygenerować LUT-a (np. w DaVinci Resolve) może sam sobie zrobić swoje kolory, które tej osobie będą się podobać.
Cóż, serię GH można chyba rzeczywiście zamykać, ale z drugiej strony - jakie to piękne zamknięcie! Gdy przypominam sobie swoje podróże z kamerą po świecie lata temu, to ile ja bym wtedy dał, żeby mieć w plecaku takiego GH7 plus 10-25/1.7 i 25-50/1.7... Przecież tym się da zrobić w zasadzie... wszystko?
Na kartridżu filmu Super 8 miałeś 2,5 minuty nagrania
[przy 24 kl/s]
> Bo serię GH można powoli zamykać.
fajne podsumowanie aparatu, który ma najwyraźniej świetne wyniki testu;
> dość wolny odczyt matrycy (spory rolling shutter) w trybie 5.8K open gate.
wg testu ten dość wolny odczyt to: 5.8K 4:3 (5760×4320), 25 kl/s 18.4 ms, najwolniejszy zbadany, ale wg kryteriów autora testu ów wynik kwalifikuje sie jako "dobry", wszystkie inne już jako bardzo dobre ("Czasy między 10 a 15 ms to wyniki bardzo dobre. Czasy między 15 a 20 ms uznajemy za dobre");
bardzo to interesujące; można odnieść wrażenie, że podstawowa wada tego urządzenia to matryca m4/3 a nie fufu; już APS-C pewnie pozwoliłoby takie wyniki podsumować : "wybór Redakcji".
Czasy odczytu:
Panasonic Lumix GH7
VS Nikon Z6 III
5.8K 25 kl/s // 50 kl/s: 11.7 ms // 18.4 ms
VS 6K RAW 25 kl/s // 50 kl/s: 8.5 ms // 8.5 ms
4K UHD z całej szerokości matrycy, 25 kl/s // 50 kl/s: 12.6 ms // 12.6 ms
VS 4K RAW z całej szerokości matrycy, 25 kl/s // 50 kl/s: 8.6 ms // 8.6 ms
-za całkiem podobną kasę
link
VS link
...a Matryca 4 Razy Większa