Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Schneider-Kreuznach Xenon FF-Prime 18 mm T2.4

Schneider-Kreuznach Xenon FF-Prime 18 mm T2.4
20 kwietnia
2016 13:17

Do linii obiektywów Xenon FF-Prime firmy Schneider-Kreuznach dołączył nowy model przeznaczony dla filmowców - FF-Prime 18 mm T2.4. Rozdzielczość obiektywu pozwala na realizację nagrań w 4K.

Obiektyw Schneider-Kreuznach Xenon FF-Prime 18 mm T2.4 oferuje 89-stopniowe pole widzenia i ostrzy z odległości 40 cm. Producent zastosował w nim ogniskowanie wewnętrzne, a wymiary konstrukcji nie zmieniły się w porównaniu z innymi Xenonami.

Nowy obiektyw waży 1390 gramów i będzie dostępny pod koniec roku w cenie ok. 5.5 tys. euro, z mocowaniami Canon EF, Nikon F i PL.


Komentarze czytelników (12)
  1. mmatja
    mmatja 20 kwietnia 2016, 17:06

    Może to głupie pytanie, ale czy nie jest przypadkiem tak, że praktycznie każdy obiektyw FF wystarczy na nagrania 4K w dobrej jakości?

  2. domjas
    domjas 20 kwietnia 2016, 19:06

    No wiesz... Może i wystarczy, ale nie każdy ma napis 4k :)

  3. mmatja
    mmatja 20 kwietnia 2016, 20:43

    Tylko czemu nie od razu 8K? Byłby jeszcze większy bajer :-)

  4. michasacuer
    michasacuer 20 kwietnia 2016, 21:59

    "Przygotowanie" do 4k to trochę bełkot, ale nie jest żadną tajemnicą że typowo filmowe prime'y charakteryzuje lepsza rozdzielczość niż obiektywy fotograficzne. Takie obiektywy wyróżniają te same osiągi, kolory (jeśli mówimy o zestawie jednej firmy) w zasadzie zerowe winietowanie i ogólnie lepsza korekcja wad optycznych. Szerokokątne prajmy Zeissa z tego co pamiętam dystorsję mają na poziomie zerowym (obiektyw 15mm). Z założenia obiektywy filmowe mają być perfekcyjne. Ceny adekwatne do jakości :)

  5. domek
    domek 20 kwietnia 2016, 22:34

    Fajny byl by test optyki cinema ale optyczni to zawsze byli... inni takie podejscie pieciolatka a teraz na zlosc mamie odmroze sobie uszy

  6. this
    this 21 kwietnia 2016, 09:08

    Podejście pięciolatka, to obrażanie się i tupanie nogą, że mu nie dadzą (czyt. przetestują) tej zabawki (czyt. tego sprzętu), która mu się podoba.

  7. mmatja
    mmatja 21 kwietnia 2016, 09:46

    @this - test byłby ciekawy dla wielu (jak sądzę) osób. Nawet, jeśli większość nie planuje zakupu stricte filmowych obiektywów za 20k+ PLN. Tylko pytanie, czy ktoś optycznym by taki obiektyw chciał wypożyczyć.

  8. michasacuer
    michasacuer 21 kwietnia 2016, 10:22

    Takie obiektywy rzadko się kupuje dla siebie. Zestawy kupują przeważnie rentale. Ceny za wypożyczenie na dzień są stosunkowo duże. Z tego co pamiętam obiektywy Cooke w jakimś teście miały winietowanie w rogach na poziomie 1%, na pełnym otworze. Nie pamiętam ogniskowej i T-stop. Pomijam fakt że wszystkie obiektywy z tej serii Cooke identyczne renderuja kolory i wygląd bokeh'u, zresztą jak każda seria primeów

  9. michasacuer
    michasacuer 21 kwietnia 2016, 10:26

    Myślę że tako Canon wypożyczyłbym swoje obiektywy do testów, by pokazać za co płaci sie taka kasę :)

    Pamiętajmy ze takie obiektywy charakteryzuje lepsza ergonomia. Te same rozmiary każdego z obiektywu i waga rekompensują cenę i czas potrzebny na np. Wyważenie steadicama lub przestawienie pozycji mateboxs czy follow focusa. Płynna przysłona z oznaczoną transmisją światła, duży zakres pierścienia ostrości, za to się płaci dodatkową kasę :D

  10. domek
    domek 21 kwietnia 2016, 14:40

    @this - test byłby ciekawy dla wielu (jak sądzę) osób. Nawet, jeśli większość nie planuje zakupu stricte filmowych obiektywów za 20k+ PLN. Tylko pytanie, czy ktoś optycznym by taki obiektyw chciał wypożyczyć.

    No to taka cena Otusa?zreszta sa testowane lepsze maszyny

    zeisy sa I po 14 .....16 k pln

  11. domek
    domek 21 kwietnia 2016, 14:48




    michasacuer
    21 kwietnia 2016, 10:26 

    Myślę że tako Canon wypożyczyłbym swoje obiektywy do testów, by pokazać za co płaci sie taka kasę :)

    Napewno Zeis napewno Samyang reszta raczej niema hybryd foto cinema

  12. michasacuer
    michasacuer 21 kwietnia 2016, 14:58

    Kolega chodzil na operatorskie studium do szkoły filmowej i kręcili jakimiś prajmami. Mówi że na Sony FS7 w 4k żadna Lka Canona nie ma startu do obiektywu filmowego

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.