W bazie znajduje się 2418 aparatów i 10607 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Sony Alpha DSLR-A850 - specyfikacja i opinie
Producent | Sony |
---|---|
Model | Alpha DSLR-A850 |
Data premiery | 2009-08-27 |
Liczba pikseli | 24.6 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | Format FF:
• 6048 x 4032 (RAW, cRAW, JPEG) • 4400 x 2936 (JPEG) • 3024 x 2016 (JPEG) Format APS-C: • 3984 x 2656 (RAW, cRAW, JPEG) • 2896 x 1928 (JPEG) • 1984 x 1320 (JPEG) Format 16:9: • 6048 x 3408 (JPEG) • 4400 x 2472 (JPEG) • 3024 x 1704 (JPEG) |
Matryca | 35.9 x 24.0 mm (FF), Exmor CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli 25.72 MPix,
mechanizm samooczyszczania matrycy |
Procesor obrazu | Dwa procesory Bionz |
Format zapisu | JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF), RAW (pliki .ARW 2.1), cRAW (RAW z kompresją), RAW+JPEG, cRAW+JPEG
• Rodzaje JPEG: Extra Fine/Fine/Standard |
Zakres ISO | Auto, 200-3200 ISO w skoku co 1/3 lub 1 EV,
Obniżane do 100 ISO lub rozszerzane do 4000, 5000, 6400 ISO. |
Migawka | szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/8000 s w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A) w tym obiektywy DT w trybie APS-C,
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 lub x1.5 w trybie APS-C |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | Brak |
Ogniskowanie | Detekcja fazowa TTL, czujniki liniowe CCD,
9-punktowy AF (centralny czujnik podwójny krzyżowy), dodatkowo 10 czujników pomocniczych, • Zakres: 0 EV do 18 EV (dla ISO 100) • Obszary AF: Szeroki wielopolowy (wybór automatyczny z 9 punktów AF), Punktowy (centralny), Lokalny (ręczny wybór z 9 punktów AF). • Tryby AF: Pojedynczy (AF-S), Automatyczny (AF-A), Ciągły (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF • Dostrajanie AF (korekcja FF/BF) dla 30 obiektywów. • Asysta AF: wbudowana dioda LED o zasięgu od 1 do 7m • Podgląd głębi ostrości |
Pomiar światła | pomiar wewnętrzny TTL
Ogniwo: 40-segmentowa fotodioda krzemowa w układzie plastra miodu. Zakres: 0 EV do 20 EV (+2 EV do +20 EV przy pomiarze punktowym) (dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4) Tryby pomiaru: • wielosegmentowy (40 obszarów), • punktowy, • centralnie ważony |
Ostrość od | Zależnie od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Dzień słoneczny, Cień, Dzień pochmurny, Żarówka, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• 3 ustawienia własne wg wzorca, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 9900 K) • Korekcja i bracketing balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/-3 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 2 EV (2EV tylko dla 3 klatek) |
Programy | Auto, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Ustawienia własne (1-3) |
Zdjęcia seryjne | Szybkość w trybie ciągłym: maksymalnie około 3 kl./s,
• Maksymalna ilość zdjęć w serii: RAW: 16, cRAW: 18, RAW+JPEG: 12, cRAW+JPEG: 12, JPEG Extra fine: 34, JPEG Fine: 384, JPEG Standard: 593 |
Lampa błyskowa | Brak lampy wbudowanej,
• Synchronizacja do 1/250s (stabilizacja wyłączona) • Synchronizacja do 1/200s (stabilizacja włączona) • Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 2/3 lub 2 EV • Tryby pracy: AUTO, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja na drugą kurtynę migawki |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2s lub 10s |
Karta pamięci | • Memory Stick Duo, PRO Duo, PRO-HG Duo,
• CompactFlash Typu I/II, zgodność z UDMA 5 (FAT 12/16/32) |
LCD | • Główny: stały, 3.0 calowy, kolorowy Xtra Fine TFT LCD,
307 000 pikseli (921 tys. punktów, 640x480),
Regulowana jasność • Pomocniczy: monochromatyczny, podświetlany |
Wizjer | Pentapryzmatyczny, pokrycie 98 %, powiększenie x0.74, korekcja dioptrii: od -3 do+1.0, punkt oczny: 20 mm, matówka wymienna Acute Matte, możliwość zasłonięcia wizjera |
Komunikacja i złącza | USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI (Minijack HDMI typu C), wyjście wideo (NTSC/PAL), gniazdo synchro, wejście zasilania DC, wejście na wężyk
• opcjonalnie zdalne sterowanie bezprzewodowe pilotem RMT-DSLR1 • opcjonalnie zdalne sterowanie wężykiem RM-S1AM lub RM-L1AM • obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy NP-FM500H (7.2V, pojemność 1650 mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 880 klatek, bateria CR2025 do pilota • opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-VQ900AM • opcjonalnie uchwyt pionowy/pojemnik na baterie (grip) VG-C90AM |
Akcesoria | Ładowarka BC-VM10, akumulator litowo-jonowy NP-FM500H, kabel USB, kabel wideo, pasek na ramię, zaślepka mocowania obiektywu, instrukcja, płyta CD z oprogramowaniem:
• Sony Image Data Suite (Image Data Converter SR, Image Data Lightbox SR, Remote Camera Control) • Sony Pictur Utility (Picture Motion Browser) |
Waga | 850 g (bez akumulatora),
928 g (z akumulatorem) |
Wymiary | 156.3 x 116.9 x 81.9 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji oraz przy wysokiej czułości ISO (4 poziomy) Funkcja D-Range Optimizer |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 2500
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Brak natywnych niskich czułości
Zalety: Solidna, odporna na zmienne warunki pogodowe, niskie i wysokie temperatury konstrukcja, wzorowe parametry lustrzanki z najwyższej półki, znakomita współpraca z niedrogimi obiektywami MINOLTA AF z końca XX wieku które jakością obrazu i wykonania nieraz przewyższają \"nówki\" ze sklepowej półki, STABILIZACJA W KORPUSIE, genialny obrazek w bazowym ISO 200, bardzo dobra jakość do ISO 1600 włącznie, bardzo dobre odwzorowanie kolorów, wzorowa współpraca z oprogramowaniem Adobe, tani profesjonalny osprzęt
Podsumowanie: Alfa 850 to bliźniacza, nieco tańsza wersja Alfy 900, przy czym różnica to wolniejszy tryb seryjny 3kl./s w miejsce 5 kl./s i odrobinę mniejszy, ale nadal ogromny wizjer typowy dla profesjonalnej lustrzanki 35mm. Jedyna
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 3000
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Maly i malo danych na górnym wyświetlaczu
Zalety: Zalety są same.Aparat kosztuje ok 3 tys i za tą cenę możemy kupić body z bardzo malym przebiegiem i raczej w 90% używane amatorsko. Mój ma 20tys przebiegu i jest czysciutki (wizjer, matryca) nigdy nie czyszczony.Konkurencja zaproponuje nam Nikona d700 fajny, ale 12mpx i aparat wygladajacy na 10letni. Gumy poklejone jak w kazdym modelu.Canon mk2 ma co prawda ok 20mpx ale w cenie 3tys sa z przebiegiem 100-150tys i jak to canon mk2 jest loteria co dostaniemy wady fabryczne tak jak w Nikonie d800.
Podsumowanie: Jesli ktoś znajdzie ten aparat to polecam.Na koniec Ludzie wybieraja Canony i Nikony bo maja wiele akcesoriów fakt do sony jest mniejszy wybór, ale za to ceny są o wiele niższe w używanych.Np ta sama sigma 24-70 do canona 2200-2400 Sony 1800-1900
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 5000
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Czułości powyżej ISO 1600 mało użyteczne w trudnych warunkach oświetleniowych
Zalety: Rewelacyjny jasny i ogromny wizjer. Wspaniały pomiar światła, wręcz doskonale dopasowujący się do każdej sceny bez potrzeby zawracania sobie głowy korekcją na światła/cienie. Doskonała głębia tonalna. Prawdziwie surowy format RAW z ogromem detali w światłach i cieniach. Bardzo wysoka jakość zdjęć w zakresie 100-1600 ISO. Bardzo dobra ergonomia - masa, uchwyt, wyważenie, praca migawki
Podsumowanie: Sony Alpha 900 to lustrzanka totalna, przy prawidłowej obsłudze pozwala tanim kosztem osiągnąć rewelacyjną jakość zdjęć do zastosowania w profesjonalnych publikacjach z najwyższej półki.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 6800
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: szum powyżej iso 2000, do wyjęcia z rawu
Zalety: Klawiszologia, głębia ostrości, jakość wykonania, ergonomia, budowa
Podsumowanie: Najlepsza puszka jaką posiadam i pewnie będę posiadał.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 7000
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Lubi zaszumiec powyżej iso 1600 przy kiepskim świetle, trudno dostępny w sprzedaży już od ponad roku...
Zalety: Wizjer!!! wielki i wyraźny. Dobre wykonanie, ergonomia wręcz wzorcowa. Z porządnym szkłem pokazuje na co go stać.
Podsumowanie: polecam z czystym sumieniem, myślę o zakupie kolejnego:-)
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 8500nok
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: szum powyżej ISO 1600? ,wyświetlacz Lcd nie pokazuje całego spektrum barw (w przypadku RAW) no i to by chyba było na tyle.
Zalety: solidność wykonania , pomiar światła ,balans bieli ergonomia,odwzorowanie kolorów no i ta niesamowita szczegółowość obrazu
Podsumowanie: Bałem się tego zakupu,ale teraz nie rozumiem dlaczego ludzie tak jadą po tym sprzęcie.Nawet jeśli uderzymy w ISO 3200 to fakt szum jest , ale tylko na wyświetlaczu lcd ,wystarczy otworzyć zdjęcie w PS i wszystko jasne ,rozdzielczość zabija ten szumik.Myślę że opinie typu brak live view ,nie ma opcji filmowania ,za mały zakres iso i że szumi i że tylko z dobrą optyką itp. To opinie imbecyli którzy nie wiedzą do czego służy ten sprzęt a z pewnością nie mieli z nim do czynienia osobiście.To jest FF , z natury pełną klatką troszkę się inaczej pracuje i pracuje się zawsze na dobrej optyce ,szum? kto używa iso milion? jaki fotograf przeskakuje iso 400 , Brak filmów? To nie jest rodzinny kompakt,tylko aparat FOTOGRAFICZNY i swoją funkcje spełnia w 100% Szczerze polecam każdemu kto wie jak na tym pracować
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Vide infra.
Zalety: Vide infra.
Podsumowanie: Wpisałem się tu wcześniej jako Mzura. Chciałem dodać w odniesieniu do komentarza Łukasza, że wydaje mi się, iż jego opinia jest zbyt subiektywna. Zgadzam się z niektórymi zarzutami, np. dotyczących af, ale co do rozdzielczości - nie. Nie wiem skąd te zarzuty o desaturację, czy niską jakość obrazu. Z opinii wynika jakoby 850 była zupełnie inną konstrukcją niż ogólnie ceniona 900. Przecież tak nie jest. W ocenach subiektywnych możemy się różnić, ale żaden z obiektywnych testów nie potwierdził niskich ocen, które znalazły się w opinii Łukasza.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 5000
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: - obrazek zdesaturowany o marnym kontraście w RAW, próby podciągania kolorów powodują masę niekorzystnych zafarbów. - obrazek mało szczegółowy, ten aparat generuje RAWy o jakości tych z nikona z 12 mpx, to co oferuje d3x jest bez porównania bardziej szczegółowe - marny AF - tragiczny pomiar światłą - WB - koszmarny kolor skóry (wszystko ucieka w brązy) - brzydkie szumy już od 1600 ISO
Zalety: - żadnych (cena) choć przy tak marnym aparacie to cena nie ma znaczenia...
Podsumowanie: Aparat kupiłem licząc na obrazek o masie szczegółów... Niestety pomimo zastosowania najlepszych szkieł CZ 24-70, 50,1,4 85,1,4 obrazek odstaje od tego co oferuje choćby starusieńki nikon d3. Ten aparat to porażka i wyrzucone w błoto pieniądze. W sumie to nie wiem czemu dałem się namówić na zakup takiego czegoś - prawdopodobnie przeważył test obiektywu 24-70 którego wybitne parametry uznałem za potwierdzenie jakości zestawu... Nie polecam nikomu... Po co komu 25 mpx skoro realna jakość obrazu, jego rozdzielczość i szczegółowość pozostaje w tyle za pierwszymi aparatami FX jak nikon d3 czy Canon 5D mk1.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 4600
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Tak jak w przypadku a900 szumy na wyższym iso. Lekką wadą jest niezbyt szybki af. Znaczącą wadą jest mała ilość punktów af, które na dodatek skupione są praktycznie w centrum. Z tego względu korzystam z czujnika środkowego i przekadrowuję.
Zalety: Cała plejada zalet; począwszy od budowy, ergonomii, wielkości matrycy, mikroregulacji obiektywów, jakości obrazu. Wszystko poza wskazanymi powyżej wadami jest w tym aparacie zaletą. Każdy kto zasmakował w analogowej fotografii zrozumie o co mi chodzi. Ten aparat jest najbliższy analogowej filozofii fotografii.
Podsumowanie: Aparat został przeze mnie kupiony jako jednoroczny i używany za cenę podaną powyżej. W tej cenie i przy tych możliwościach nie ma równego na rynku. Żaden inny model dostępny na rynku w tej cenie (nawet używany) nie dotrzymuje mu kroku. Szkoda, że jest tak mało popularny, bo z całą pewnością nie jest to aparat niszowy. Argumenty o braku dostępności "dobrych" obiektywów w sytuacji kompatybilności z całą gamą szkieł minolty i innych firm niezależnych są po prostu śmieszne.