Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Coś tu nie pasuje. U was: 1. Sony A7 III 2, Sony A7 IV 3. Canon EOS R6 Mark II 4. Canon EOS R8 5. Sony A6400 6. Canon EOS R10 7. Sony A6700 8. Panasonic Lumix S5 II / S5 IIX 9. Nikon Z6 II 10. Canon EOS RP 11. Canon EOS R50 12. Canon EOS R7 13. Nikon Z8 14.Nikon Z5 15. Sony A6100 16. Sony ZV-E10 17. Sony A7C II 18. Fujifilm GFX 50S II 19. Nikon Z6 III 20. Nikon Zf
1. Sony A7 III 2. Sony A7 IV 3. Canon EOS R6 Mark II 4. Canon EOS R8 5. Sony A6400 6. Nikon Z6 III 7. Canon EOS R10 8. Canon EOS RP 9. Canon EOS R5 10. Sony A6700 11. Panasonic Lumix S5 II 12. Canon EOS R7 13. Nikon Z8 14. Nikon Z5 15. Fujifilm X-T30 II
Obiektywy U was: 1. Canon RF 50 mm f1.8 STM 2. Sony FE 50 mm f/1.8 3. Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III VXD G2 Sony E 4. Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN Sony E 5. Canon RF 35 mm f/1.8 Macro IS STM 6. Sigma C 18-50 mm f/2.8 DC DN Sony E 7. Sigma A 35 mm f/1.4 DG DN Sony E 8. Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II Sony E 9. Canon RF 16 mm f/2.8 STM 10. Sony FE 35 mm f/1.8 11. Tamron 17-70 mm f/2.8 Di III-A VC RXD Sony E 12. Viltrox AF 24 mm f/1.8 Nikon Z 13. Canon RF 24-70 mm f/2.8 L IS USM 14. Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II 15. Canon RF 24-105 mm f/4 L IS USM 16. Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II 17. Canon RF 85 mm f/2 Macro IS STM 18. Canon RF 70-200 mm f/2.8 L IS USM 19. Canon RF 28-70 mm f/2 L USM 20. Sigma A 85 mm f/1.4 DG DN Sony E 21. Sony FE 24-105 mm f/4 G OSS 22. Viltrox AF 24 mm f/1.8 Sony E 23. Sigma 70-200 mm f/2.8 DG DN OS Sony E 24. Samyang AF 35-150 mm f/2-2.8 Sony E 25. Sony FE 85 mm f/1.8 26. Canon RF 100-500 mm f/4.5-7.1 L IS USM 27. Canon RF 100-400 mm f/5.6-8 IS USM 28. Canon RF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM 29. Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS 30. Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS
Na stronie fotoforma: 1. Canon RF 50 mm F1.8 STM 2. Sony FE 50 mm F/1,8 3. Tamron 28-75 mm F/2.8 Di III RXD 4. Sigma 24-70 mm F/2.8 DG DN 5. Sigma C 18-50 mm f/2.8 6. Viltrox 24 mm f/1.8 7. Canon RF 35 mm f/1.8 MACRO IS STM 8. Sigma 24-70mm F2.8 DG DN II Art 9. Sigma A 35 mm f/1.4 10. Tamron 17-70 mm f/2.8 11. Canon RF 16 mm F2.8 STM 12. Sigma A 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM 13. Sony FE 35 mm F/1,8 14. Canon RF 24-70 mm F2.8 L IS USM 15. Sony 24-70 mm f/2.8 GM II
"W żadnym z przytoczonych zestawień nie znalazł się natomiast ani jeden korpus systemu Mikro Cztery Trzecie."
Gdyby były lepsze ceny, to może jeden by się sprzedał. Kupiłem OM-1 u konkurencji, zresztą zarejestrowanej w kraju (bo świetne ofert miewa też OM System shop, ale to wysyłka z Niemiec).
Jak ma się sprzedawać jak jest drogo lub niedostępny. Załóżmy, że jestem w sytuacji sprzed roku i chce kupić OM-1, Panaleike 25/1.4 i 35-100/2.8. Nie ma OM-1, jest tylko OM-1 II za prawie 10 tys zł, podczas gdy OM-1 bez paru drobnych usprawnień można kupić za 5999 zł nowy. Obie Panaleiki niedostępne.
Sorry, ale wydając 15 tys zł oczekuję zaangażowania sprzedawcy. W innym sklepie mieli jedną Panaleike, złożyłem propozycje, że jak sprowadzą mi drugą i dadzą rabat, to kupię u nich. I nic, cisza. Naprawdę łaski te sklepy nie robią, nie chcą to nie sprzedają, moje pieniądze dostanie ktoś inny. I tak jest za dużo tych sklepów.
@PDamian - to żadna spostrzegawczość, po prostu zliczyłem razem wszystkie warianty danego korpusu (z jednym kitem, z drugim kitem etc). Oni widać tego nie zrobili i potraktowali je osobno. Z kolei Viltroxa 24/1.8 zostawiłem podzielonego. O ewentualne inne niezgodności to już Fotoformy pytaj.
1. Z6 III -na optyczne 19. ,a na Fotoforma 6. 2. Na liście ze strony Fotoforma nie ma dziewiątego na liście na optyczne Z6 II 3. Na liście na optyczne nie ma dziewiątego na liście ze strony Fotoforma R5 4. Jedenasty z listy na optyczne R50 nie zmieścił się wśród piętnastki ze strony Fotoforma
'złożyłem propozycje, że jak sprowadzą mi drugą i dadzą rabat, to kupię u nich' Wspaniałomyślny jesteś. Dajcie rabat, to u was kupię.
'Gdyby były lepsze ceny, to może jeden by się sprzedał' Podpowiem - to by nie starczyło, aby znaleźć się w zestawieniu zawierającym 20 korpusów i 30 obiektywów.
'Załóżmy, że jestem w sytuacji sprzed roku i chce kupić OM-1, Panaleike 25/1.4 i 35-100/2.8.', 'Nie ma OM-1' Powinieneś był kupić rok temu, lub poczekać 2-3 lata, wtedy ceny na OM-1 mark II będą lepsze.
'Sorry, ale wydając 15 tys zł oczekuję zaangażowania sprzedawcy. ' U tego sprzedawcy zamówiłem obiektyw za całe 500 zł i był bardzo zaangażowany.
No i kupiłem to wszystko w ubiegłym roku. Dokładnie przeglądałem oferty OM-1, Fotoforma miała po prostu typowa cenę tego korpusu (wtedy byl jeszcze w sprzedazy), a inny sklep przeszedł w tryb wyprzedaży związanej z pojawieniem się OM-1 II.
W ostateczności jest ten niemiecki OM shop, więc jak dla mnie wszystkie krajowe sklepy foto mogą zbankrutować, skoro takie mają podejście do mnie, czyli klienta.
w m4/3 cena jest jednak ważnym wyznacznikiem decyzji o zakupie, zatem tu raczej nie wystąpią realne sklepy, jak FotoForma, bo nie mogą konkurować ceną; tu kupuje się raczej w znanych sobie sklepach internetowych lub w Amazon.
@JarekB "'jak dla mnie wszystkie krajowe sklepy foto mogą zbankrutować'
Pozostaje ściskać kciuki, aby podobną opinię mieli klienci Twoi lub Twojej firmy."
Masz rację, ale czasem konkurencja między "naszymi" sklepami jest tak wielka, że w kilkunastu z nich cena określonego produktu o cenie rzędu kilkunastu tysięcy różni się o 1 lub 2 złote, ale po przekroczeniu Odry cena jest nawet kilka tysięcy niższa.
JarekB, Tak się składa, że mój produkt musi być konkurencyjny na rynku globalnym. Docelowa grupa jest wąska (wyspecjalizowana), ale z całego świata i taka sama jest moja konkurencja.
Nie widzę żadnej wartości dodanej wprowadzonej przez "nasze" sklepy w stosunku do zagranicznych. Byłaby takowa, gdybym miał salony sprzedaży ze sprzętem do obejrzenia od ręki, albo np. lepsze niż na zachodzie warunki gwarancji, serwisu (np wypożyczenia sprzetu na czas naprawy). No ale co tam będę dawał rady.
To co dla Ciebie indywidualnie jest wartością dodaną nie ma żadnego znaczenia, bo zawsze można znaleźć dowolny powód dla którego trawa po drugiej stronie płotu jest bardziej zielona. Jako klient (a czasami i jako obywatel) podejmujesz decyzję we własnym zakresie i na własny rachunek. Życzenie komuś bankructwa jest już jednak...
Skoro masz konkurencję, to Twoi obecni klienci mogą wybrać produkt o większej dla nich wartości dodanej.
Tak, najlepiej w ramach obywatelskich pobudek wspieraj dziesiątki handlarzy, którzy niczym się nie różnią i generalnie chcą zarobić nic nie wnosząc od siebie. Taki socjalistyczny patriotyzm.
Przeglądem rynku to możnaby to nazwać gdyby opublikowano dane z chociaż jednego sklepu w każdym województwie i podano średnią krajową. Ta publikacja jest reklamą sklepu. Bardzo natrętną reklamą ... Szkoda, że taki fajny niegdyś portal, stał się platformą handlową ...
@Marek B "Szkoda, że taki fajny niegdyś portal, stał się platformą handlową ... " przesadzasz. Dobrze, że chociaż takie dane się publikuje. Dokładne dane mają dystrybutorzy, ale oni siedzą cicho. Czasem tylko Sigma pochwali się, że są najlepsi (ale też bez liczb).
autor sam pisze ,, Mamy oczywiście świadomość, że dane z jednego sklepu nie muszą odzwierciedlać całego krajowego rynku,,...
i stając troszkę po stronie Optycznych .. na czym mają zarabiać by utrzymać ten portal przy życiu ?
Każdy ma swe zdanie podparte doświadczeniami i spostrzeżeniami z rynku nie koniecznie zgodne z innymi .. lecz zawsze warto przeczytać i jeszcze bardziej warto mieć gdzie to skomentować .
deel77 ... wskaźniki sprzedaży w jednym sklepie nie mogą być żadnym wyznacznikiem krajowym ... Dobrze, że chociaż nie napisali żeby "czytać ze zrozumieniem" ... tzn. wygodnie dla interesów sklepu ...
człowiek ... w ubiegłym roku wydałem kilkanaście tysięcy PLN na sprzęt. Rokrocznie wydaję po kilka tysięcy. Jednak nigdy nie spojrzałem we wskaźniki sprzedaży tylko w parametry techniczne kupowanego sprzętu.
Nie każdy ma takie rozeznanie jak długoletni czytelnicy optyczne, a to że prowadzący kanał Fotoforma pieją o Sony, Canon i Fujifilm może mieć wpływ na sprzedaż u nich.
Patrząc na listy: najlepiej się sprzedających i moją statystykę obecności marek na ich kanale to największym przegranym jest Fujifilm.
´Szkoda, że taki fajny niegdyś portal, stał się platformą handlową ...´
Cudowne. Proponowałbym, aby Optyczni założyli konto na Patronite i wtedy forumowicze mogliby się dorzucać do koszyczka w zamian za brak reklam. Marudzenie na treści udostepniane za fri jest słabe, a nawet - bardzo słabe.
Odnosnie parametrów ? ... to tylko i wylącznie sprzętu - rzeczywistych, a nie tych marketingowych i rankingów sprzedaży, które zależne są od wielu czynników. Na przykład odnoście jakości obrazowania pisze się i zamieszcza zdjęcia tych dobrze sprzedających się sprzętów ze zdjęciami sprzętów tutaj upokarzanych, gdzie te pierwsze są gorszej jakości od tych drugich. Te zdjęcia są tutaj w bazie danych Optyczne w dziale testów. Cóż więc z tego, że dobrze sprzedające się aparaty generują gorszej jakości zdjęcia od tych "niszowych" rzekomo gorszych ? Proszę nie pytać o przykłady tylko zajrzeć do testów. Ao że reklama jest dźwignią handlu to nic nowego, tylko niech ta dźwignia nie wali człowieka po głowie, zwłaszcza kieszeni :)
@Marek B, akurat jest tak, że na Optycznych jest dokładnie to co mnie interesuje. A parametry techniczne można przeczytać i na Optycznych i na stronach producenta. Poza tym pytanie było - wyznacznikiem czego? Który aparat fotograficzny jest najlepszy na świecie?
Może być I nawet 50 procent, a wyniki nie będą reprezentatywne dla rynku, bo nie chodzi o wielkość próby, ale sposób jej doboru.
Zastrzeżeń do wnioskowania na podstawie jednego sklepu jest masa, ja podałem jedno: jak można mówić o sprzedaży sprzętu, który w ofercie funkcjonuje szczatkowo? Przerysowując - jaka jest szansa wyciągnięcia białej kuli z urny w której są tylko czarne?
Nikomu źle nie życzę (czego niektórzy nie zrozumieli w moich wpisach, ale można wrócić, spokojnie przemyśleć), tylko życzę dobrze rynkowi.
Nie ma chętnych do ponoszenia kosztów? Ja cenię treści na Optyczne i mogę płacić 50 zł abonamentu miesięcznie w zamian za brak reklam. Mogę wypożyczyć parę szkieł, lornetek do testów. Współpraca z czytelnikami, a nie producentami to inny model biznesu.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Dlaczego wśród kamer nie ma DJI Osmo Pocket 3? Ktoś tej kamery nie zaliczył do kamer?
Dlaczego wśród aparatów nie ma Pentaxa 17 ?
Pentax 17 jest na liście. Na 84 pozycji. A my tu publikujemy pierwsze 30.
Kwestia DJI to już bardziej pytanie do sklepu
Mam déjà vu, że już to czytałem.
Na rewolucyjne zmiany z roku na rok raczej chyba nie ma co liczyć
Pamiętam Fujifilm GFX 50S II - miał bardzo fajną cenę....50 mln dużych pixeli za ...2800 euro... to tylko nieco więcej niż granica 10 000 zł.
Koniec końców czekam na 60 mpix Lumix'a, ale chęć była...
Coś tu nie pasuje.
U was:
1. Sony A7 III
2, Sony A7 IV
3. Canon EOS R6 Mark II
4. Canon EOS R8
5. Sony A6400
6. Canon EOS R10
7. Sony A6700
8. Panasonic Lumix S5 II / S5 IIX
9. Nikon Z6 II
10. Canon EOS RP
11. Canon EOS R50
12. Canon EOS R7
13. Nikon Z8
14.Nikon Z5
15. Sony A6100
16. Sony ZV-E10
17. Sony A7C II
18. Fujifilm GFX 50S II
19. Nikon Z6 III
20. Nikon Zf
Na stronie fotoforma link
1. Sony A7 III
2. Sony A7 IV
3. Canon EOS R6 Mark II
4. Canon EOS R8
5. Sony A6400
6. Nikon Z6 III
7. Canon EOS R10
8. Canon EOS RP
9. Canon EOS R5
10. Sony A6700
11. Panasonic Lumix S5 II
12. Canon EOS R7
13. Nikon Z8
14. Nikon Z5
15. Fujifilm X-T30 II
Obiektywy
U was:
1. Canon RF 50 mm f1.8 STM
2. Sony FE 50 mm f/1.8
3. Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III VXD G2 Sony E
4. Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN Sony E
5. Canon RF 35 mm f/1.8 Macro IS STM
6. Sigma C 18-50 mm f/2.8 DC DN Sony E
7. Sigma A 35 mm f/1.4 DG DN Sony E
8. Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II Sony E
9. Canon RF 16 mm f/2.8 STM
10. Sony FE 35 mm f/1.8
11. Tamron 17-70 mm f/2.8 Di III-A VC RXD Sony E
12. Viltrox AF 24 mm f/1.8 Nikon Z
13. Canon RF 24-70 mm f/2.8 L IS USM
14. Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II
15. Canon RF 24-105 mm f/4 L IS USM
16. Sony FE 70-200 mm f/2.8 GM OSS II
17. Canon RF 85 mm f/2 Macro IS STM
18. Canon RF 70-200 mm f/2.8 L IS USM
19. Canon RF 28-70 mm f/2 L USM
20. Sigma A 85 mm f/1.4 DG DN Sony E
21. Sony FE 24-105 mm f/4 G OSS
22. Viltrox AF 24 mm f/1.8 Sony E
23. Sigma 70-200 mm f/2.8 DG DN OS Sony E
24. Samyang AF 35-150 mm f/2-2.8 Sony E
25. Sony FE 85 mm f/1.8
26. Canon RF 100-500 mm f/4.5-7.1 L IS USM
27. Canon RF 100-400 mm f/5.6-8 IS USM
28. Canon RF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
29. Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS
30. Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS
Na stronie fotoforma:
1. Canon RF 50 mm F1.8 STM
2. Sony FE 50 mm F/1,8
3. Tamron 28-75 mm F/2.8 Di III RXD
4. Sigma 24-70 mm F/2.8 DG DN
5. Sigma C 18-50 mm f/2.8
6. Viltrox 24 mm f/1.8
7. Canon RF 35 mm f/1.8 MACRO IS STM
8. Sigma 24-70mm F2.8 DG DN II Art
9. Sigma A 35 mm f/1.4
10. Tamron 17-70 mm f/2.8
11. Canon RF 16 mm F2.8 STM
12. Sigma A 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM
13. Sony FE 35 mm F/1,8
14. Canon RF 24-70 mm F2.8 L IS USM
15. Sony 24-70 mm f/2.8 GM II
Jaka jest nagroda za spostrzegawczość?
Tytuł jest pewną przesadą, bo to nie jest przegląd polskiego rynku, lecz wycinka polskiego rynku.
BTW - duża zmiana będzie w 2025, gdy A7V wskoczy na 3.miejsce za A7III i A7IV ;-)
"W żadnym z przytoczonych zestawień nie znalazł się natomiast ani jeden korpus systemu Mikro Cztery Trzecie."
Gdyby były lepsze ceny, to może jeden by się sprzedał. Kupiłem OM-1 u konkurencji, zresztą zarejestrowanej w kraju (bo świetne ofert miewa też OM System shop, ale to wysyłka z Niemiec).
Jak ma się sprzedawać jak jest drogo lub niedostępny. Załóżmy, że jestem w sytuacji sprzed roku i chce kupić OM-1, Panaleike 25/1.4 i 35-100/2.8. Nie ma OM-1, jest tylko OM-1 II za prawie 10 tys zł, podczas gdy OM-1 bez paru drobnych usprawnień można kupić za 5999 zł nowy. Obie Panaleiki niedostępne.
Sorry, ale wydając 15 tys zł oczekuję zaangażowania sprzedawcy. W innym sklepie mieli jedną Panaleike, złożyłem propozycje, że jak sprowadzą mi drugą i dadzą rabat, to kupię u nich. I nic, cisza. Naprawdę łaski te sklepy nie robią, nie chcą to nie sprzedają, moje pieniądze dostanie ktoś inny. I tak jest za dużo tych sklepów.
@PDamian - to żadna spostrzegawczość, po prostu zliczyłem razem wszystkie warianty danego korpusu (z jednym kitem, z drugim kitem etc). Oni widać tego nie zrobili i potraktowali je osobno. Z kolei Viltroxa 24/1.8 zostawiłem podzielonego. O ewentualne inne niezgodności to już Fotoformy pytaj.
1. Z6 III -na optyczne 19. ,a na Fotoforma 6.
2. Na liście ze strony Fotoforma nie ma
dziewiątego na liście na optyczne Z6 II
3. Na liście na optyczne nie ma
dziewiątego na liście ze strony Fotoforma R5
4. Jedenasty z listy na optyczne R50
nie zmieścił się wśród piętnastki ze strony Fotoforma
'złożyłem propozycje, że jak sprowadzą mi drugą i dadzą rabat, to kupię u nich'
Wspaniałomyślny jesteś. Dajcie rabat, to u was kupię.
'Gdyby były lepsze ceny, to może jeden by się sprzedał'
Podpowiem - to by nie starczyło, aby znaleźć się w zestawieniu zawierającym 20 korpusów i 30 obiektywów.
'Załóżmy, że jestem w sytuacji sprzed roku i chce kupić OM-1, Panaleike 25/1.4 i 35-100/2.8.', 'Nie ma OM-1'
Powinieneś był kupić rok temu, lub poczekać 2-3 lata, wtedy ceny na OM-1 mark II będą lepsze.
'Sorry, ale wydając 15 tys zł oczekuję zaangażowania sprzedawcy. '
U tego sprzedawcy zamówiłem obiektyw za całe 500 zł i był bardzo zaangażowany.
No i kupiłem to wszystko w ubiegłym roku. Dokładnie przeglądałem oferty OM-1, Fotoforma miała po prostu typowa cenę tego korpusu (wtedy byl jeszcze w sprzedazy), a inny sklep przeszedł w tryb wyprzedaży związanej z pojawieniem się OM-1 II.
W ostateczności jest ten niemiecki OM shop, więc jak dla mnie wszystkie krajowe sklepy foto mogą zbankrutować, skoro takie mają podejście do mnie, czyli klienta.
Tu się szuka dobrych cen u Niemca link
Co sklep to inna statystyka :)
Aparaty
link
Obiektywy
link
link
w m4/3 cena jest jednak ważnym wyznacznikiem decyzji o zakupie, zatem tu raczej nie wystąpią realne sklepy, jak FotoForma, bo nie mogą konkurować ceną; tu kupuje się raczej w znanych sobie sklepach internetowych lub w Amazon.
'jak dla mnie wszystkie krajowe sklepy foto mogą zbankrutować'
Pozostaje ściskać kciuki, aby podobną opinię mieli klienci Twoi lub Twojej firmy.
@JarekB
"'jak dla mnie wszystkie krajowe sklepy foto mogą zbankrutować'
Pozostaje ściskać kciuki, aby podobną opinię mieli klienci Twoi lub Twojej firmy."
Masz rację, ale czasem konkurencja między "naszymi" sklepami jest tak wielka, że w kilkunastu z nich cena określonego produktu o cenie rzędu kilkunastu tysięcy różni się o 1 lub 2 złote, ale po przekroczeniu Odry cena jest nawet kilka tysięcy niższa.
JarekB, Tak się składa, że mój produkt musi być konkurencyjny na rynku globalnym. Docelowa grupa jest wąska (wyspecjalizowana), ale z całego świata i taka sama jest moja konkurencja.
Nie widzę żadnej wartości dodanej wprowadzonej przez "nasze" sklepy w stosunku do zagranicznych. Byłaby takowa, gdybym miał salony sprzedaży ze sprzętem do obejrzenia od ręki, albo np. lepsze niż na zachodzie warunki gwarancji, serwisu (np wypożyczenia sprzetu na czas naprawy). No ale co tam będę dawał rady.
To co dla Ciebie indywidualnie jest wartością dodaną nie ma żadnego znaczenia, bo zawsze można znaleźć dowolny powód dla którego trawa po drugiej stronie płotu jest bardziej zielona. Jako klient (a czasami i jako obywatel) podejmujesz decyzję we własnym zakresie i na własny rachunek. Życzenie komuś bankructwa jest już jednak...
Skoro masz konkurencję, to Twoi obecni klienci mogą wybrać produkt o większej dla nich wartości dodanej.
I to było na tyle z mojej strony.
Tak, najlepiej w ramach obywatelskich pobudek wspieraj dziesiątki handlarzy, którzy niczym się nie różnią i generalnie chcą zarobić nic nie wnosząc od siebie. Taki socjalistyczny patriotyzm.
Jakby nie liczyć z kitami czy bez fani Nikona bardzo słabo kupują nowe puszki N. O obiektywach N nawet nie ma co wspominać
Witam
Top 20 - Aparaty z wymienną optyką
miejsce 8 Panasonic Lumix S5 II / S5 IIX
Top 30 - Obiektywy
brak jakiegokolwiek w mocowaniu L
czyli wiemy że użytkownicy Panasonica kupują w Fotoformie body
.. hym ciekawa gdzie znajdują lepsze oferty na obiektywy
Pozdrawiam serdecznie
Przeglądem rynku to możnaby to nazwać gdyby opublikowano dane z chociaż jednego sklepu w każdym województwie i podano średnią krajową. Ta publikacja jest reklamą sklepu. Bardzo natrętną reklamą ...
Szkoda, że taki fajny niegdyś portal, stał się platformą handlową ...
@Marek B
"Szkoda, że taki fajny niegdyś portal, stał się platformą handlową ... "
przesadzasz. Dobrze, że chociaż takie dane się publikuje. Dokładne dane mają dystrybutorzy, ale oni siedzą cicho. Czasem tylko Sigma pochwali się, że są najlepsi (ale też bez liczb).
Witam
@Marek B
autor sam pisze ,, Mamy oczywiście świadomość, że dane z jednego sklepu nie muszą odzwierciedlać całego krajowego rynku,,...
i stając troszkę po stronie Optycznych .. na czym mają zarabiać by utrzymać
ten portal przy życiu ?
Każdy ma swe zdanie podparte doświadczeniami i spostrzeżeniami z rynku
nie koniecznie zgodne z innymi .. lecz zawsze warto przeczytać i jeszcze bardziej warto mieć gdzie to skomentować .
Pozdrawiam serdecznie
deel77 ... wskaźniki sprzedaży w jednym sklepie nie mogą być żadnym wyznacznikiem krajowym ... Dobrze, że chociaż nie napisali żeby "czytać ze zrozumieniem" ... tzn. wygodnie dla interesów sklepu ...
człowiek ... w ubiegłym roku wydałem kilkanaście tysięcy PLN na sprzęt. Rokrocznie wydaję po kilka tysięcy. Jednak nigdy nie spojrzałem we wskaźniki sprzedaży tylko w parametry techniczne kupowanego sprzętu.
Niespodziewanie liczna reprezentacja aparatów Nikon na listach Fotoforma
w porównaniu z ilością recenzji Nikon na ich kanale na yt link
Tyle razy przez ostatnie 3 lata padła nazwa danej marki w tytule ich recenzji:
Sony: 23
Canon: 20
Fujifilm: 18
Panasonic: 7
OM: 5
Nikon: 3
PDamian ... dla mnie oraz większości kupujący to jest bez znaczenia. Najważniejsze są parametry sprzętu ...
@Marek B
Nie każdy ma takie rozeznanie jak długoletni czytelnicy optyczne,
a to że prowadzący kanał Fotoforma pieją o Sony, Canon i Fujifilm
może mieć wpływ na sprzedaż u nich.
Patrząc na listy: najlepiej się sprzedających
i moją statystykę obecności marek na ich kanale
to największym przegranym jest Fujifilm.
´Szkoda, że taki fajny niegdyś portal, stał się platformą handlową ...´
Cudowne. Proponowałbym, aby Optyczni założyli konto na Patronite i wtedy forumowicze mogliby się dorzucać do koszyczka w zamian za brak reklam. Marudzenie na treści udostepniane za fri jest słabe, a nawet - bardzo słabe.
Nie interesuje mnie to. Powtarzam - parametry są najlepszym wyznacznikiem a nie arogancka reklama :) Pozdrawiam :)
Nie czytaj reklam. Proste.
JarekB ... słusznie - one nie są życiu niezbędne :) Pozdrawiam :)
Reklama dźwignią handlu. Prowadzenie portalu generuje koszty a chętni do ich pokrycia to jak na razie tylko reklamodawcy.
@Marek B:
"Powtarzam - parametry są najlepszym wyznacznikiem a nie arogancka reklama :) Pozdrawiam :)"
To jest reklama sklepu więc o jakich parametrach będących najlepszym wyznacznikiem piszesz? I wyznacznikiem czego?
@Marek B
"a nie arogancka reklama :)"
nie wiem jak Ty, ale na optycznych nie spotkałem się z aroganckimi reklamami :)
Odnosnie parametrów ? ... to tylko i wylącznie sprzętu - rzeczywistych, a nie tych marketingowych i rankingów sprzedaży, które zależne są od wielu czynników. Na przykład odnoście jakości obrazowania pisze się i zamieszcza zdjęcia tych dobrze sprzedających się sprzętów ze zdjęciami sprzętów tutaj upokarzanych, gdzie te pierwsze są gorszej jakości od tych drugich. Te zdjęcia są tutaj w bazie danych Optyczne w dziale testów. Cóż więc z tego, że dobrze sprzedające się aparaty generują gorszej jakości zdjęcia od tych "niszowych" rzekomo gorszych ? Proszę nie pytać o przykłady tylko zajrzeć do testów. Ao że reklama jest dźwignią handlu to nic nowego, tylko niech ta dźwignia nie wali człowieka po głowie, zwłaszcza kieszeni :)
Przecież o to chodzi żebyś ogłuszony dźwignią
wbił pin.
Reklama jest okropna, ze szczególnym uwględnieniem firm w których jej kontestatorzy pracują.
W ogóle, życie jest okropne i fatalnie się kończy. :P
Nie osiągniesz na emeryturze nirwany
dopóki zaczniesz nosić bamboszy z kociej sierści.
@Marek B, akurat jest tak, że na Optycznych jest dokładnie to co mnie interesuje. A parametry techniczne można przeczytać i na Optycznych i na stronach producenta. Poza tym pytanie było - wyznacznikiem czego? Który aparat fotograficzny jest najlepszy na świecie?
Jaki udział w wartości sprzedaży ma FotoForma by nazywać to przeglądem polskiego rynku?
Może być I nawet 50 procent, a wyniki nie będą reprezentatywne dla rynku, bo nie chodzi o wielkość próby, ale sposób jej doboru.
Zastrzeżeń do wnioskowania na podstawie jednego sklepu jest masa, ja podałem jedno: jak można mówić o sprzedaży sprzętu, który w ofercie funkcjonuje szczatkowo? Przerysowując - jaka jest szansa wyciągnięcia białej kuli z urny w której są tylko czarne?
Nikomu źle nie życzę (czego niektórzy nie zrozumieli w moich wpisach, ale można wrócić, spokojnie przemyśleć), tylko życzę dobrze rynkowi.
Nie ma chętnych do ponoszenia kosztów? Ja cenię treści na Optyczne i mogę płacić 50 zł abonamentu miesięcznie w zamian za brak reklam. Mogę wypożyczyć parę szkieł, lornetek do testów. Współpraca z czytelnikami, a nie producentami to inny model biznesu.
Ja lubię reklamy, nie wszystkie, lubię te z branży foto. To Forum łyso by wyglądało bez reklam. Zapłacę 51 zł miesięcznie by nie likwidować reklam.
@Negatyw
To i ja dołożę 51 zł. Dawajcie wreszcie to konto składkowe na Patronite.
za...stówę, portal zbyt długo się nie utrzyma. :)