Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Artykuły - Aparaty
Sony A7 IV w rękach fotografa

Sony A7 IV w rękach fotografa

Choć model A7, ani żaden z jego następców, nigdy nie był flagowcem, z pewnością stanowi bardzo ważną pozycję w portfolio aparatów Sony. Trzecia wersja zaoferowała naprawdę dużo, zarówno fotografom, jak i filmowcom, a z tego co się dowiedzieliśmy - wciąż dobrze się sprzedaje.

Komentarze: 151 Czytaj artykuł
Canon EOS R3 w naszych rękach

Canon EOS R3 w naszych rękach

Choć z początku system pełnoklatkowych bezlusterkowców Canon EOS RF rodził się stosunkowo powoli, wraz z premierami modeli R5 i R6 proces ten nabrał nieco tempa. Oba aparaty są bardzo funkcjonalnymi konstrukcjami i oferują spore możliwości zarówno fotografom, jak i filmowcom.

Komentarze: 207 Czytaj artykuł
Fujifilm GFX 50S II w naszych rękach

Fujifilm GFX 50S II w naszych rękach

W lutym br. firma Fujifilm zaprezentowała czwarty już średnioformatowy korpus systemu GFX, mianowicie model 100S. Wyposażono go w znaną z GFX 100 matrycę o rozmiarze 43.8×32.

Komentarze: 99 Czytaj artykuł
Vlogowanie aparatami Sony

Vlogowanie aparatami Sony

O tym, że vlogowanie staje się coraz powszechniejszą formą wyrazu, nie trzeba już chyba dziś nikogo przekonywać. Na vloggerów i ich materiały trafiamy gdy chcemy dowiedzieć się czegoś o celu naszej wakacyjnej podróży, znaleźć interesujący przepis kulinarny, czy porównać wybrane modele samochodów.

Komentarze: 16 Czytaj artykuł
  Sony ZV-E10 w rękach filmowca

Sony ZV-E10 w rękach filmowca

Sony ZV-E10 to, podobnie jak kompaktowy model ZV-1, sprzęt stworzony w dużej mierze z myślą o osobach nagrywających vlogi. W tym celu firma zdecydowała się na pewne zmiany w specyfikacji w stosunku do spokrewnionego z nowym aparatem modelu A6400.

Komentarze: 15 Czytaj artykuł
Sony ZV-E10 w rękach fotografa

Sony ZV-E10 w rękach fotografa

ZV-E10 to kolejny aparat zmodyfikowany w taki sposób, by zapewnić jak najlepszą praktyczność dla osób filmujących. Można się w tym momencie spierać, czy mamy do czynienia faktycznie z aparatem, czy może z kamerą.

Komentarze: 67 Czytaj artykuł
L-Mount Alliance - system pełen innowacji

L-Mount Alliance - system pełen innowacji

Informacja o tym, że Sigma, Leica i Panasonic łączą siły, by wspólnie rozwijać system bezlusterkowy oparty na jednym mocowaniu, była jedną z najciekawszych wieści z Photokiny 2018. Tego rodzaju połączenie sił, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się ekscentryczne, ma kilka fundamentalnych zalet.

Komentarze: 21 Czytaj artykuł
Nikon Zfc w naszych rękach

Nikon Zfc w naszych rękach

Moda na cyfrowe aparaty w stylu retro utrzymuje się już od dłuższego czasu. Nie ominęło to również Nikona, tyle że w przypadku tej firmy modele wzorowane na stare, analogowe konstrukcje nie są tak powszechne, jak np.

Komentarze: 131 Czytaj artykuł
Obudowywanie profesjonalnej kamery filmowej

Obudowywanie profesjonalnej kamery filmowej

Jakiś czas temu na naszych łamach pojawił się tekst o akcesoriach, w jakie można doposażyć filmujący aparat. Tym razem, dzięki uprzejmości wypożyczalni sprzętu filmowego funkcjonującej w ramach Zakładu Postprodukcji Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie, mamy możliwość przyjrzeć się, jak wygląda to w przypadku profesjonalnej kamery filmowej.

Komentarze: 10 Czytaj artykuł
Świat makro w obiektywach Laowa

Świat makro w obiektywach Laowa

Makrofotografia to specyficzna dziedzina fotografii. Wymaga nie tylko cierpliwości, wytrwałości, doświadczenia i znajomości wielu zagadnień przyrodniczych, ale też użycia odpowiedniego sprzętu. Zanim zaczniemy kupować soczewki close-up, mieszki, pierścienie pośrednie, czy odwrotnego mocowania warto przyjrzeć się ofercie obiektywów, bowiem już tutaj znajduje się spore pole do popisu dla osoby zaczynającej swoją przygodę z makrofotografią.

Komentarze: 47 Czytaj artykuł
Canon EOS R5 w zastosowaniach fotograficznych

Canon EOS R5 w zastosowaniach fotograficznych

W lipcu zeszłego roku firma Canon zaprezentowała równolegle dwa pełnoklatkowe bezlusterkowce – EOS R5 i R6. Stanowią one moim zdaniem nowy rozdział w historii aparatów bezlusterkowych EOS i warto się nimi zainteresować.

Komentarze: 116 Czytaj artykuł
Canon EOS R5 w zastosowaniach filmowych

Canon EOS R5 w zastosowaniach filmowych

Praktycznie każdy filmowiec, którego pamięć sięga 2008 roku, spytany o filmowanie aparatami, odpowie, że „wszystko zaczęło się od Canona 5D Mark II” i nie minie się z prawdą.

Komentarze: 31 Czytaj artykuł
Fujifilm GFX 100S w naszych rękach

Fujifilm GFX 100S w naszych rękach

Średnioformatowy system bezlusterkowców Fujifilm G doczekał się niedawno czwartego modelu korpusu, a jest nim GFX 100S. Dzięki uprzejmości pracowników firmy mieliśmy możliwość zapoznać się z nim i opisać nasze pierwsze wrażenia na jego temat.

Komentarze: 103 Czytaj artykuł
Sony A1 w naszych rękach

Sony A1 w naszych rękach

Sony często wprowadza w swoich flagowcach rozwiązania, dzięki którymi te wyróżniają się na tle konkurencji. Przykładowo, w A9 zastosowano sensor wyposażony w zintegrowaną pamięć wewnętrzną (architektura typu stacked).

Komentarze: 98 Czytaj artykuł
Panasonic Lumix S5 - hybrydowy bezlusterkowiec, część II

Panasonic Lumix S5 - hybrydowy bezlusterkowiec, część II

Panasonic Lumix S5 to najnowszy, czwarty już pełnoklatkowy bezlusterkowiec w ofercie tego producenta. Nominalnie jest on najprostszym, \"podstawowym\" modelem pozycjonowanym niżej niż S1 i S1R. Nie jest to jednak takie proste, S5 nie jest po prostu okrojoną wersją modelu S1.

Komentarze: 27 Czytaj artykuł