Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Artykuły - Aparaty
Hasselblad X2D kontra Fujifilm GFX100 II

Hasselblad X2D kontra Fujifilm GFX100 II

Ostatnie lata to intensywny rozwój fotografii cyfrowej pod względem technologicznym. Inżynierzy stale nas zaskakują, dokonując rzeczy, które jeszcze kilkadziesiąt lat temu były jedynie spekulacjami. Jednym z kamieni milowych w fotografii cyfrowej było zaprojektowanie pierwszej cyfrowej przystawki średnioformatowej przez izraelską firmę Leaf w 1991 roku.

Komentarze: 0 Czytaj artykuł
Fujifilm GFX jako system kompletny

Fujifilm GFX jako system kompletny

Wkrótce będziemy obchodzić 7. urodziny średnioformatowego systemu Fujifilm GFX i z tej okazji warto naszym zdaniem przybliżyć, jak się on rozwijał. Przez ten czas bowiem tej japońskiej firmie udało się zbudować naprawdę ciekawy system obejmujący aparaty, obiektywy oraz rozmaite akcesoria.

Komentarze: 27 Czytaj artykuł
Sony A9 III w naszych rękach

Sony A9 III w naszych rękach

Z okazji 10. rocznicy rozwijania pełnoklatkowego, bezlusterkowego systemu Sony Alpha, firma przygotowała nie lada gratkę w postaci modelu A9 III z globalną migawką. Choć z sensorami tego typu mieliśmy już do czynienia np.

Komentarze: 101 Czytaj artykuł
Fujifilm X-S20 w zastosowaniach filmowych

Fujifilm X-S20 w zastosowaniach filmowych

Zaprezentowany w maju bieżącego roku aparat Fujifilm X-S20 łączy w sobie kompaktowość swojego poprzednika (modelu X-S10) z trybem filmowym w dużej mierze przeniesionym z wyżej pozycjonowanego i bardziej zaawansowanego korpusu, jakim jest model X-T4.

Komentarze: 5 Czytaj artykuł
Fujifilm GFX100 II okiem filmowca

Fujifilm GFX100 II okiem filmowca

Według deklaracji przedstawicieli firmy Fujifilm zaprezentowany w zeszłym tygodniu model GFX100 II ma dodawać do systemu GFX element, w który nie obfitował on nadmiernie do tej pory, czyli prędkość. A przyczynkiem do wzrostu tej ostatniej ma być nowa matryca, która co prawda zachowała rozdzielczość sensora z pierwszej generacji „setek” (modeli GFX100 i GFX100S), ale dzięki zastosowaniu innej technologii, oferuje nieco szybszy odczyt.

Komentarze: 6 Czytaj artykuł
Fujifilm GFX100 II w naszych rękach

Fujifilm GFX100 II w naszych rękach

Fujifilm rozwija swój średnioformatowy system GFX już od ponad sześciu lat. Przez ten czas zobaczyliśmy pięć aparatów oraz trzynaście obiektywów. Ostatnia premiera pokazuje nam, że firma widzi potencjał w tej linii, postanowiła bowiem zaprezentować naszym zdaniem najciekawszy i najbardziej zaawansowany aparat GFX – model 100 II.

Komentarze: 11 Czytaj artykuł
Sony A7CR i A7C II w naszych rękach

Sony A7CR i A7C II w naszych rękach

Pierwszą przymiarką firmy Sony do stworzenia prawdziwie kompaktowego pelnoklatkowego bezlusterkowca był model A7C, zaprezentowany prawie trzy lata temu. Dzisiejsze premiery pokazują, że koncept ten nie tylko nie został zarzucony, ale wręcz rozszerzony, jako, że dziś mamy nie jedną, a dwie nowości z rodziny „A7C”.

Komentarze: 36 Czytaj artykuł
Sony A6700 w naszych rękach

Sony A6700 w naszych rękach

Bezlusterkowy system Sony E, czyli wykorzystujący sensory APS-C, rozwija się znacznie mniej dynamicznie niż jego pełnoklatkowy odpowiednik. Mimo, że początki tego bagnetu to właśnie modele z mniejszymi matrycami (seria NEX), to od dobrych kilku lat priorytetem dla firmy bez wątpienia pozostają aparaty i obiektywy FE.

Komentarze: 65 Czytaj artykuł
Jaki aparat na wakacje? – część 2

Jaki aparat na wakacje? – część 2

W zeszłym tygodniu ukazała się pierwsza część artykułu „Jaki aparat na wakacje?”, w której skupiliśmy się na dwóch z czterech typów fotografów szukających sprzętu na urlop. Dzisiaj zapraszamy do drugiej części wpisu, która, mamy nadzieję pomoże, Wam w wyborze idealnego aparatu na wakacje i nie tylko.

Komentarze: 0 Czytaj artykuł
Jaki aparat na wakacje? - część 1

Jaki aparat na wakacje? - część 1

Jaki jest najlepszy aparat na wakacje? Prawdopodobnie wiele osób zadaje sobie to pytanie właśnie teraz, kiedy zbliża się sezon urlopowy. W internecie znajdziemy wiele wpisów i filmów na ten temat, z różnymi poradami i „idealnymi” modelami.

Komentarze: 0 Czytaj artykuł
Sony ZV-1 II w naszych rękach

Sony ZV-1 II w naszych rękach

Premierę kompaktu ZV-1 trudno określić mianem ciekawej z punktu widzenia fotografa. Nie oferował on bowiem niczego nowego, czego do tej pory nie dało się znaleźć w jednym z modeli serii RX100.

Komentarze: 1 Czytaj artykuł
Na co komu czarno-biały aparat?

Na co komu czarno-biały aparat?

Niedawno odbyła się premiera czwartej generacji aparatu Leica M w wersji Monochrom. Choć czarno-białe, cyfrowe Leiki są z nami od niemal 10 lat, wciąż budzą sprzeczne emocje. „Przecież to bez sensu” – mówią niektórzy – „Po co płacić jeszcze drożej za i tak bardzo drogi aparat, skoro w każdej cyfrowej kamerze znajdziemy opcję rejestrowania plików w czerni i bieli”.

Komentarze: 97 Czytaj artykuł
Nikon Z8 w naszych rękach

Nikon Z8 w naszych rękach

Gdy spojrzymy na portfolio bezlusterkowych aparatów pełnoklatkowych Nikona, łatwo zobaczymy, że pomiędzy modelami Z7 (II) oraz Z9 istnieje luka. Oczywiście widać ją nie tylko w \"cyferkach\", ale także po przypatrzeniu się specyfikacji obu aparatów.

Komentarze: 125 Czytaj artykuł
Nowoczesne rozwiązania w bagnecie Canon RF

Nowoczesne rozwiązania w bagnecie Canon RF

Od czasu wejścia praktycznie wszystkich większych producentów sprzętu fotograficznego w segment pełnoklatkowych bezlusterkowców minęło już kilka lat i widać wyraźnie, że gałąź ta dominuje obecnie, zarówno jeśli chodzi o statystyki sprzedaży i zysków z niej, jak i tempo rozwoju i liczbę premier korpusów i obiektywów.

Komentarze: 70 Czytaj artykuł
Używane aparaty fotograficzne – czy warto?

Używane aparaty fotograficzne – czy warto?

Używane aparaty fotograficzne to temat, który zapewne rozważał prawie każdy fotograf. Sprzęt fotograficzny to nie najmniejszy wydatek, więc chęć zmniejszenia przeznaczanej na niego sumy to nie rzadkość.

Komentarze: 0 Czytaj artykuł