Lustrzanki EOS wciąż stanowią niezwykle ważną gałąź produktów fotograficznych marki Canon, czego wyrazem są m.in. dzisiejsze premiery. EOS 77D oraz 800D to generalnie amatorskie konstrukcje, choć nie brak im szeregu funkcjonalnych rozwiązań.
Dzisiaj mieliśmy szansę zapoznać się z nową lustrzanką cyfrową segmentu entry-level ze stajni Canona – EOS-em 800D. EOS 800D jest bezpośrednim następcą aparatu EOS 750D, który swoją premierę, wraz z odrobinę bardziej zaawansowanym EOS 760D, miał równo 2 lata temu.
Pentax KP to zaawansowana lustrzanka, która odziedziczyła większość rozwiązań i podzespołów po modelu K-3 II, a część po K-1 (np. procesor obrazowy PRIME IV). W niniejszym artykule postaramy się przybliżyć najważniejsze aspekty nowego aparatu.
Swoją przygodę z nurkowaniem rozpocząłem w 2010 roku. Przez ostatnie 7 lat stworzyłem w głowie listę wymarzonych miejsc, w których chciałbym zejść pod powierzchnię wody. Niestety moje hobby nie należy do najtańszych, a miejsca, które chciałbym odwiedzić, są znacznie oddalone od naszego kraju.
Panasonic Lumix GH4 miał premierę na początku lutego 2014 roku i był pierwszym bezlusterkowcem na rynku oferującym możliwość filmowania w jakości 4K. Co ciekawe, pierwsze plotki dotyczące jego następcy pojawiły się już w drugiej połowie 2015 roku, a jego premiery spodziewano się w targach CP+ w zeszłym roku.
Jak zwykle przed urlopem, stanąłem przed wyborem aparatu fotograficznego, który wezmę ze sobą na wyjazd. Skorzystałem z propozycji firmy Panasonic i zdecydowałem się na najmniejszy i najlżejszy z aktualnie dostępnych u dystrybutora zaawansowanych modeli, mianowicie Lumix LX15.
Matryce bezlusterkowców Fujifilm znane są z dobrej pracy na wysokich czułościach. Nic więc dziwnego, że zawsze chciałem je intensywniej przetestować w warunkach astrofotografii krajobrazowej. Okazja nadarzyła się na przełomie września i października 2016 roku, przy okazji naszej kolejnej Fotomisji na Lofoty.
W ubiegłym miesiącu opublikowaliśmy artykuł poświęcony filtrom kreatywnym w aparatach Panasonic LUMIX. Z pewnością są to funkcje stworzone z myślą o osobach, które chcą pobawić się fotografią i w dość nietypowy sposób przedstawić niektóre sceny.
Artykuły o produktach Panasonic LUMIX w ostatnich miesiącach pojawiały się w naszym serwisie już wielokrotnie. Opisywaliśmy w nich nasze podróże z aparatami Panasonic LUMIX FZ300, Panasonic LUMIX TZ80, Panasonic LUMIX TZ100 oraz Panasonic LUMIX GX80.
Mało komu znana chińska firma YI Technology zaprezentowała na targach Photokina bezlusterkowca systemu Mikro Cztery Trzecie o nazwie YI M1 oraz dwa obiektywy YI 42.5 mm f/1.8 i YI 12-40 mm f/3.5-5.6. Wczoraj opublikowaliśmy kilka przykładowych zdjęć nimi wykonanych, a dziś przyszła pora na krótki opis naszych pierwszych wrażeń z użytkowania.
Na następcę aparatu Olympus E-M1 przyszło nam czekać nieco ponad trzy lata. I choć OM-D E-M1 Mark II został oficjalnie zaprezentowany przedwczoraj, to niestety nasza cierpliwość wciąż jest wystawiana na próbę, gdyż producent nie ujawnił jeszcze ceny, ani dostępności nowego modelu.
Sony A99 pojawił się na rynku niemal dokładnie 4 lata temu. Jego premiera była długo wyczekiwana i wzbudziła sporo emocji. W przypadku jego następcy sytuacja wygląda podobnie. Na temat A99 II plotkowało się już od dłuższego czasu, a niektórzy przypuszczali, że zostanie zaprezentowany na Photokinie.
Alfred Hitchcock powiedział kiedyś: „Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie ma nieprzerwanie rosnąć”. Dlaczego więc nie zacząć tego artykułu od podsumowania, a potem napisać, co mi się w aparacie podobało, a co nie? Po kilku chwilach spędzonych z Canonem EOS M5 zastanawiałem się, dlaczego tak renomowany producent potrzebował ponad czterech lat, żeby nauczyć się robić dobre bezlusterkowce.
O średnioformatowym bezlusterkowcu Fujifilm mówiło się już od kilku miesięcy. Plotki te potwierdziły się w dniu wczorajszym, bowiem producent zaprezentował model GFX 50S, który wyposażono w matrycę o wymiarach 43.
Należący do klasy megazoomów Panasonic Lumix FZ1000 miał premierę w czerwcu 2014 roku i był wówczas przełomowym aparatem. Jako pierwszy w historii aparatów kompaktowych umożliwiał bowiem nagrywanie filmów w standardzie 4K.