Na następcę bezluterkowca Fujifim X-Pro1 musieliśmy czekać aż cztery lata. Jednak pierwsze plotki na temat nowego modelu wskazywały, że nie dokonano w nim zbyt wielu zmian. Nowy model okazał się bliźniaczo podobny do swojego starszego brata, a dopiero w dniu oficjalnej premiery przekonaliśmy się, jak wiele nowości w nim wprowadzono.
Jedną z dzisiejszych nowości od firmy Fujifilm jest aparat kompaktowy oznaczony symbolem X70. Jak sam nazwa wskazuje, jest on pozycjonowany pomiędzy modelami X30 oraz X100T i patrząc na specyfikację idealnie wpasował się miedzy te produkty.
Nikon D5 stanowi następcę modelu D4s i jest tym samym flagową lustrzanką tej firmy. Zmian w stosunku do poprzednika można zauważyć całkiem sporo i co istotne, w wielu aspektach są one znaczące. Część elementów znanych z d4s poprawiono, przy tworzeniu niektóre podzespołów, zdecydowano się na zaprojektowanie ich zupełnie od początku.
Panasonic Lumix TZ80 stanowi następcę zaprezentowanego dokładnie rok temu modelu TZ70. Mamy zatem do czynienia w tym przypadku z niewielkim i uniwersalnym podróżnym aparatem kompaktowym wyposażonym w 30-krotny zoom optyczny.
Jedną z dziedzin fotografii, którą najbardziej i najszybciej odmieniła cyfrowa rewolucja była astrofotografia a właściwie astronomia. Na początku nie było to zasługą cyfrowych aparatów, a specjalnych kamer dedykowanych i przystosowanych do pracy z teleskopami i inną aparaturą naukową.
Zaawansowane aparaty kompaktowe cieszą się niesłabnącą popularnością wśród ambitnych fotografujących. Spory udział na tym polu ma firma Sony, która posiada w swojej ofercie w sumie trzy linie urządzeń tego typu.
Rozwój systemu bezlusterkowego Canona odbywa się dość wolno, a patrząc na działania innych producentów w tym segmencie można by nawet rzec, że w żółwim tempie. W ciągu ponad 3 lat w ofercie Canona pojawiły się zaledwie 4 modele korpusów oraz 5 modeli obiektywów.
We wrześniu zeszłego roku w rodzinie PowerShot-ów z serii G pojawił się pierwszy model wyposażony w matrycę wielkości 1\". Kompaktowy aparat o niemal kieszonkowych rozmiarach i wyposażony w całkiem jasny zoom o zakresie ogniskowych odpowiadającym 24-100 mm na pełnej klatce, otrzymał oznaczenie G7 X.
W pażdzierniku miałem zaplanowany rodzinny wyjazd na Maltę. Tanie loty z Gdańska, koło którego mieszkam, zachęcają do odwiedzania tej urokliwej wyspy. Gdy byłem tam na nurkowaniach w czerwcu, aby zebrać materiał do testu aparatów podwodnych, od razu postanowiłem wrócić tam z rodziną.
We wrześniu 2015 roku czekała nas kolejna Fotomisja na norweskie Lofoty. Jak wiadomo, to idealne miejsce do fotografowania zórz polarnych i cudownych krajobrazów. Stanąłem więc, po raz kolejny, przed wyborem sprzętu na wyprawę.
Można śmiało powiedzieć, że firma Panasonic jest prekursorem segmentu DSLM (ang. Digital Single Lens Mirrorless) – jednoobiektywowych aparatów cyfrowych bez lustra, potocznie nazywanych przez nas bezlusterkowcami.
Obrazowanie elektroniczne związane jest silnie z telewizją, która swoje początki miała w latach 20. ubiegłego stulecia. Na potrzeby tego artykułu wystarczy nam jedynie wiedzieć, że do działania telewizji wymagane były dwa rodzaje lamp elektronowych.
W maju br. odbyła się premiera zapowiadanych wiele miesięcy wcześniej obiektywów Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 8 mm Fisheye f/1.8 PRO oraz Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 7-14 mm f/2.8 PRO. Tym samym system Mikro Cztery Trzecie wzbogacił się o dobre optycznie i znakomicie wykonane obiektywy szerokokątne.
Po premierze aparatu A7S II, w ofercie Sony mamy obecnie komplet pełnoklatkowych bezlusterkowców z rodziny A7x II. Cała linia A7 liczy aktualnie sześć modeli. Najnowsze dziecko japońskiego koncernu to produkt przeznaczony przede wszystkim dla filmowców.
Olympus E-M10 został zaprezentowany oficjalnie w styczniu zeszłego roku. Pierwsze doniesienia na temat jego następcy pojawiły się na początku lipca tego roku i mówiły o tym, że firma Olympus w indonezyjskim urzędzie telekomunikacyjnym zarejestrowała model E-M10 Mark II.