Mieliśmy okazję sprawdzić, jak w praktyce pracuje się z aparatami i obiektywami marki Samsung z serii NX. Zabraliśmy je w plener górski. Popracowaliśmy z nimi również w studio. Zobaczcie zdjęcia, przeczytajcie nasze wnioski i dowiedzcie się więcej o tych ciekawych produktach.
W ostatnich latach filmowcy bardzo chętnie sięgają nie po kamery, ale po aparaty, które niejednokrotnie przewyższają możliwościami kamery o podobnym budżecie. Wynika to bardzo często z wysokiej jakości obrazu oraz możliwości korzystania z wymiennej optyki, która zapewnia efekty, których nie zaoferuje żadna kamera wyposażona we wbudowany obiektyw.
Pentax K-S1 został zaprezentowany pod koniec sierpnia br. i od razu wzbudził sporo emocji. Przyczyną tego poruszenia był przede wszystkim wygląd lustrzanki, która bardziej przypomina kompakt skierowany do amatorów niż wyposażony w 20-megapikselową matrycę APS-C aparat z wymienną optyką.
Fujifilm X100T to już trzecie wcielenie stylowego aparatu kompaktowego japońskiego producenta. Zaprezentowane do tej pory modele X100 oraz X100s zostały ciepło przyjęte przez użytkowników, a niejeden entuzjasta fotografii spogląda na nie zazdrosnym okiem.
Prezentując model GM1, Panasonic pokazał, że można wyprodukować bezlusterkowca wyposażonego w stosunkowo dużą matrycę, zachowując naprawdę niewielkie rozmiary korpusu. Dzisiejsza premiera Lumixa GM5 pokazała nam, że producent zamierza rozwijać tę serię aparatów i udoskonalać kolejnych jej przedstawicieli.
Jeszcze przed oficjalną premierą mówiło się, że Samsung NX1 może być największą ciekawostką tegorocznych targów w Kolonii. Do swojego bezlusterkowca koreański gigant zdecydował się bowiem włożyć matrycę CMOS BSI formatu APS-C o efektywnej rozdzielczości 28.
Dziś, czyli 15 września 2014 roku, światło dzienne ujrzał Canon EOS 7D Mark II. Nie potrafimy zliczyć ile razy przewijał się on w naszym cotygodniowym zestawieniu plotek, wraz z domniemaną specyfikacją i datą premiery.
Dzięki uprzejmości firmy Nikon Polska, tuż przed oficjalną premierą, mieliśmy okazję zapoznać się z dzisiejszymi nowościami. Wszystkie udostępnione nam produkty były wersjami przedprodukcyjnymi, więc nie mogliśmy pokazać z nich zdjęć, a nawet wykonać zdjęć menu.
Bezkorpusowce narodziły się rok temu podczas targów IFA 2013, kiedy to firma Sony zaprezentowała modele QX10 i QX100. Od razu wzbudziły one skrajne emocje począwszy od zachwytów, po liczne pytania malkontentów: \"Kto to będzie używał?\".
Bycie dziennikarzem i praca dla portalu z branży foto ma jedną niewątpliwą zaletę - wyjeżdżając na wakacje nigdy nie trzeba się martwić, że nie będzie się miało czym fotografować. W redakcji zawsze jest sporo sprzętu, a czasem na moim biurku potrafi leżeć kilka aparatów z najróżniejszych przedziałów cenowych.
Panasonic Lumix DMC-FZ1000 to przedstawiciel linii określanej mianem “megazoomów”. Model ten oferuje funkcje, których próżno można szukać nawet w większości najbardziej zaawansowanych lustrzanek i bezlusterkowców.
Zawsze gdy wyjeżdżam na wakacje, zabieram ze sobą aparat fotograficzny i lornetkę. Było tak w czasach analogowych, gdy moim towarzyszem był Zenit 11 i „małpka” Vivitara, stało się też tak w erze cyfrowej.
Na początku stycznia 2010 roku podczas targów CES w Las Vegas narodził się system bezlusterkowców Samsung NX. Tym samym koreański gigant stał się trzecim po Panasoniku i Olympusie producentem, który przekonał się, że obecność lustra w zaawansowanych aparatach z wymienną optyką nie jest konieczna.
Obecna oferta pełnoklatkowych lustrzanek firmy Canon jest bardzo ciekawa. Obejmuje ona trzy modele: amatorskiego EOS-a 6D, półprofesjonalnego EOS-a 5D MkIII i profesjonalnego EOS-a 1D X.
W piątej części serii artykułów o Olympusie OM-D E-M1 przyjrzymy się temu aparatowi pod względem najważniejszego w fotografii aspektu, czyli jakości zdjęć, które możemy dzięki niemu osiągnąć.