Choć model A7, ani żaden z jego następców, nigdy nie był flagowcem, z pewnością stanowi bardzo ważną pozycję w portfolio aparatów Sony. Trzecia wersja zaoferowała naprawdę dużo, zarówno fotografom, jak i filmowcom, a z tego co się dowiedzieliśmy - wciąż dobrze się sprzedaje.
Choć z początku system pełnoklatkowych bezlusterkowców Canon EOS RF rodził się stosunkowo powoli, wraz z premierami modeli R5 i R6 proces ten nabrał nieco tempa. Oba aparaty są bardzo funkcjonalnymi konstrukcjami i oferują spore możliwości zarówno fotografom, jak i filmowcom.
W lutym br. firma Fujifilm zaprezentowała czwarty już średnioformatowy korpus systemu GFX, mianowicie model 100S. Wyposażono go w znaną z GFX 100 matrycę o rozmiarze 43.8×32.
O tym, że vlogowanie staje się coraz powszechniejszą formą wyrazu, nie trzeba już chyba dziś nikogo przekonywać. Na vloggerów i ich materiały trafiamy gdy chcemy dowiedzieć się czegoś o celu naszej wakacyjnej podróży, znaleźć interesujący przepis kulinarny, czy porównać wybrane modele samochodów.
Sony ZV-E10 to, podobnie jak kompaktowy model ZV-1, sprzęt stworzony w dużej mierze z myślą o osobach nagrywających vlogi. W tym celu firma zdecydowała się na pewne zmiany w specyfikacji w stosunku do spokrewnionego z nowym aparatem modelu A6400.
ZV-E10 to kolejny aparat zmodyfikowany w taki sposób, by zapewnić jak najlepszą praktyczność dla osób filmujących. Można się w tym momencie spierać, czy mamy do czynienia faktycznie z aparatem, czy może z kamerą.
Informacja o tym, że Sigma, Leica i Panasonic łączą siły, by wspólnie rozwijać system bezlusterkowy oparty na jednym mocowaniu, była jedną z najciekawszych wieści z Photokiny 2018. Tego rodzaju połączenie sił, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się ekscentryczne, ma kilka fundamentalnych zalet.
Moda na cyfrowe aparaty w stylu retro utrzymuje się już od dłuższego czasu. Nie ominęło to również Nikona, tyle że w przypadku tej firmy modele wzorowane na stare, analogowe konstrukcje nie są tak powszechne, jak np.
Jakiś czas temu na naszych łamach pojawił się tekst o akcesoriach, w jakie można doposażyć filmujący aparat. Tym razem, dzięki uprzejmości wypożyczalni sprzętu filmowego funkcjonującej w ramach Zakładu Postprodukcji Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie, mamy możliwość przyjrzeć się, jak wygląda to w przypadku profesjonalnej kamery filmowej.
Makrofotografia to specyficzna dziedzina fotografii. Wymaga nie tylko cierpliwości, wytrwałości, doświadczenia i znajomości wielu zagadnień przyrodniczych, ale też użycia odpowiedniego sprzętu. Zanim zaczniemy kupować soczewki close-up, mieszki, pierścienie pośrednie, czy odwrotnego mocowania warto przyjrzeć się ofercie obiektywów, bowiem już tutaj znajduje się spore pole do popisu dla osoby zaczynającej swoją przygodę z makrofotografią.
W lipcu zeszłego roku firma Canon zaprezentowała równolegle dwa pełnoklatkowe bezlusterkowce – EOS R5 i R6. Stanowią one moim zdaniem nowy rozdział w historii aparatów bezlusterkowych EOS i warto się nimi zainteresować.
Praktycznie każdy filmowiec, którego pamięć sięga 2008 roku, spytany o filmowanie aparatami, odpowie, że „wszystko zaczęło się od Canona 5D Mark II” i nie minie się z prawdą.
Średnioformatowy system bezlusterkowców Fujifilm G doczekał się niedawno czwartego modelu korpusu, a jest nim GFX 100S. Dzięki uprzejmości pracowników firmy mieliśmy możliwość zapoznać się z nim i opisać nasze pierwsze wrażenia na jego temat.
Sony często wprowadza w swoich flagowcach rozwiązania, dzięki którymi te wyróżniają się na tle konkurencji. Przykładowo, w A9 zastosowano sensor wyposażony w zintegrowaną pamięć wewnętrzną (architektura typu stacked).
Panasonic Lumix S5 to najnowszy, czwarty już pełnoklatkowy bezlusterkowiec w ofercie tego producenta. Nominalnie jest on najprostszym, \"podstawowym\" modelem pozycjonowanym niżej niż S1 i S1R. Nie jest to jednak takie proste, S5 nie jest po prostu okrojoną wersją modelu S1.