W lipcu zeszłego roku firma Canon zaprezentowała równolegle dwa pełnoklatkowe bezlusterkowce – EOS R5 i R6. Stanowią one moim zdaniem nowy rozdział w historii aparatów bezlusterkowych EOS i warto się nimi zainteresować.
Praktycznie każdy filmowiec, którego pamięć sięga 2008 roku, spytany o filmowanie aparatami, odpowie, że „wszystko zaczęło się od Canona 5D Mark II” i nie minie się z prawdą.
Średnioformatowy system bezlusterkowców Fujifilm G doczekał się niedawno czwartego modelu korpusu, a jest nim GFX 100S. Dzięki uprzejmości pracowników firmy mieliśmy możliwość zapoznać się z nim i opisać nasze pierwsze wrażenia na jego temat.
Sony często wprowadza w swoich flagowcach rozwiązania, dzięki którymi te wyróżniają się na tle konkurencji. Przykładowo, w A9 zastosowano sensor wyposażony w zintegrowaną pamięć wewnętrzną (architektura typu stacked).
Panasonic Lumix S5 to najnowszy, czwarty już pełnoklatkowy bezlusterkowiec w ofercie tego producenta. Nominalnie jest on najprostszym, \"podstawowym\" modelem pozycjonowanym niżej niż S1 i S1R. Nie jest to jednak takie proste, S5 nie jest po prostu okrojoną wersją modelu S1.
W dniu dzisiejszym swoją premierę miała najnowsza pełnoklatkowa kamera Sony, model FX6. Dzięki uprzejmości polskiego oddziału firmy, mieliśmy możliwość zapoznania się z tym interesującym urządzeniem i możemy podzielić się wrażeniami z jego użytkowania.
Aparat hybrydowy Pełnoklatkowe bezlusterkowce Panasonic Lumix S zaliczyły naszym zdaniem bardzo udany i jednocześnie mocny debiut. Tego samego dnia zaprezentowano dwa modele – S1 i S1R – aparaty o bardzo solidnej specyfikacji, przeznaczone głównie dla zaawansowanych fotografów.
System pełnoklatkowych bezlusterkowców Nikona jest dość młody, pojawił się bowiem nieco ponad 2 lata temu na rynku. Równocześnie zaprezentowano dwa aparaty: Z6 – wyposażony w matrycę 24-megapikselową oraz Z7 – z sensorem o 45 milionach komórek światłoczułych.
W sierpniu 2012 roku, gdy łazik Curiosity bezpiecznie wylądował na Marsie, przygotowaliśmy tekst pt. „Mast Camera, czyli czym fotografuje się na Marsie”, w którym opisaliśmy sprzęt fotograficzny wykorzystywany przez NASA.
Pełnoklatkowe bezlusterkowce z linii Sony Alpha 7 są obecne na rynku od niemal 7 lat i w tym czasie doczekaliśmy się trzech generacji podstawowego modelu A7, czterech generacji charakteryzującego się matrycą o wysokiej rozdzielczości modelu A7R oraz jedynie dwóch generacji przeznaczonego dla filmowców modelu A7S.
Od niemal 15 lat piszemy nieprzerwanie o nowościach w branży fotograficznej. Przez ten czas w naszej bazie specyfikacji znalazło się ponad 2300 modeli aparatów, pośród których wielu z nas bez problemu wskaże produkty przełomowe, rewolucyjne czy też takie, które nieźle namieszały na rynku i wywróciły rankingi sprzedaży do góry nogami.
Mimo tego, iż Canon zaprezentował już dwa pełnoklatkowe bezlusterkowce, nie wyróżniały się one specjalnie na tle konkurencji. Szczególnie w przypadku pierwszego EOS-a R można było poczuć pewien niedosyt.
Treści wideo od lat zwiększają swój udział wśród wszystkich form przekazu w internecie. Twórcy coraz częściej zamiast pisać, wolą wypowiedzieć się do kamery. Co prawda słowo mówione trudno dopracować tak idealnie, jak podlegający redakcji i korekcie artykuł, ale w zamian oferuje ono większą autentyczność.
Vlogowanie to specyficzna dziedzina filmu. W momencie kiedy operator kamery i występujący przed nią bohater to ta sama osoba, sporo odpowiedzialności za sukces spada na odpowiednio dobrany sprzęt. W niniejszym tekście przyjrzymy się, jak w takiej roli sprawdza się Canon EOS M6 Mark II.
Jak na razie, w systemie R dostępne są trzy pełnoklatkowe aparaty – EOS R, EOS RP oraz EOS Ra. Pierwszy z nich pojawił się na rynku pod koniec 2018 roku, drugi natomiast w lutym 2019 r.