Canon EOS 50D - znamy pełną specyfikację?
W internecie pojawiła się informacja, iż na chińskiej stronie Canona przez pewien czas była dostępna pełna specyfikacja nadchodzącego następcy modelu 40D - Canona EOS 50D. Specyfikacja jest kompletna i w przeciwieństwie do wielu tego typu danych krążących po sieci, ta wydaje się wielce prawdopodobna. Oczywiście, zanim specyfikacja zniknęła z serwera wiele osób zdążyło zrobić screeny i przetłumaczyć ją z języka chińskiego na angielski. My przetłumaczyliśmy ją na polski i dzięki temu możecie się z nią zapoznać.
Uwaga, poniższa specyfikacja nie jest oficjalną informacją firmy Canon.
Podstawowe cechy Canon EOS 50D:
- 15.1 Mpix matryca CMOS
- Procesor DIGIC IV
- System usuwania kurzu
- Funkcja Auto Brightness
- Wizjer o pokryciu 95% i powiększeniu 0.97x
- 9-punktowy AF (wszystkie punkty krzyżowe)
- Pomiar światła 35-stref z czujnikami o wysokiej precyzji
- Dostrajanie AF
- ISO 100-12800
- Zdjęcia seryjne 6.3 kl/s (high speed) 3 kl/s (low speed)
- Bufor na 16 plików RAW, 60 plików JPEG i 10 plików RAW+JPEG
- 3-calowy LCD o rozdzielczości 920,000 punktów
- Czas życia migawki 100 tys. zdjęć
- Obudowa ze stopów magnezowych
Canon EOS 50D - pełna specyfikacja
Podstawowe
- Typ aparatu: Cyfrowa lustrzanka jednoobiektywowa z wbudowaną lampą błyskową, autofokusem i automatycznym pomiarem ekspozycji
- Nośnik danych: Karty CF typ I lub II, kompatybilne z UDMA
- Wielkość sensora: 22.3×14.9 mm
- Kompatybilne obiektywy: Canon EF i Canon EF-S, mnożnik ogniskowej 1.6x
- Typ: CMOS
- Liczba efektywnych pikseli: ok. 15.1 miliona
- Proporcje obrazu 3:2
- Funkcja usuwania kurzu: Automatyczna, Manualna, wbudowany system rejestracji położenia kurzu (dust data Recording System)
- Format rejestracji: Camera File System Design Rule 2.0
- Formaty plików: JPEG, RAW (14 bitów), RAW + JPEG
- Rozmiary zdjęć:
- Large: ok. 15.1 milionów pikseli (4752 x 3168)
- Medium: ok. 8 milionów pikseli (3456 x 2304)
- Small: ok. 3.7 milionów pikseli (2352 x 1568)
- RAW: ok. 15.1 milionów pikseli (4752 x 3168)
- sRAW1: ok. 7.1 milionów pikseli (3267 x 2178)
- sRAW2: ok. 3.8 milionów pikseli (2376 x 1584)
- Foldery: Możliwość wyboru i tworzenia
- Styl zdjęć: Standard, Portret, Krajobraz, Neutralny, pewne ustawienie (Reliable setup) Czarno-biały, Własny (3 ustawienia)
- Balans bieli: Auto, Św. dzienne, Cień, Chmury, Żarówka, Jarzeniówka, Lampa błyskowa, Własny, Ustawienie temperatury (2500-10000 K)
- Redukcja szumów Może być zastosowana dla długich ekspozycji i wysokich ISO
- Dodatkowe funkcje:
- Automatyczna korekta jasności obrazu
- High-priority tone
- Korekcja ilości światła (The amount of light surrounding the lens correction)
- Typ: Pentapryzmatyczny
- Pokrycie: W pionie i poziomie ok. 95%
- Powiększenie: Ok. 0.95
- Ognisko: ok. 22mm
- Korekta dioptrii: -3.0 - +1.0 m-1
- Matówka: Ef-A wymienna
- Podgląd głębi ostrości: Tak
- Typ: TTL z detekcją fazy
- Liczba punktów: 9 (wszystkie krzyżowe)
- Zakres pomiaru: od -0.5 do 18 EV
- Tryby: Pojedynczy AF, AI Servo AF, Artificial Intelligence AF (sztuczna inteligencja), Manualny (MF)
- Lampa asystująca AF: Krótkie błyski z wbudowanej lampy błyskowej
- Dostrajanie AF: Tak
- Pomiar światła: 35-strefowy TTL
- Matrycowy (powiązany z AF)
- Skoncentrowany (ok. 9% pola z centrum kadru)
- Punktowy (ok. 3.8% pola z centrum kadru)
- Centralnie ważony
- Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV
- Tryby ekspozycji: Programowana Auto (Auto, Portret, Krajobraz, Makro, Sport, Nocny portret, Lampa wyłączona, Twórczy automatyczny), Priorytet migawki, Priorytet przysłony, Głębia ostrości, Manualny
- Zakres ISO:
- Automatyczny w zakresie ISO 100-1600
- Manualny w zakresie ISO 100-3200 (w skoku co 1/3 EV)
- Możliwość rozszerzenia o ISO 6400 i ISO 12800
- Kompensacja ekspozycji: ± 2 EV w skoku co 1/2 lub 1/3 EV
- Blokada ekspozycji: Powiązana z AF lub manualna za pomocą przycisku
- Typ: Elektroniczna
- Prędkość migawki:
- 1/8000 - 1/60 sek. w trybie Auto
- 1/250 sek. w trybie synchronizacji błysku
- 1/8000 - 30 sek. w trybie manualnym
- Wbudowana lampa: Tak
- Liczba przewodnia: 13
- Pkrycie błysku: Kąt dla ogniskowej 17 mm
- Czas ładowania: Ok. 3 sek.
- Pomiar błysku: E-TTL II
- Kompensacja błysku: ± 2 EV w skoku co 1/2 lub 1/3 EV
- Blokada kompensacji błysku: Tak
- Terminal PC: Tak
- Typy: Zdjęcie pojedyncze, Tryb seryjny
- Prędkość w trybie seryjnym: 6.3 kl/s (high speed) 3 kl/s (low speed)
- Maks. liczba zdjęć w trybie High-speed:
- 16 plików RAW
- 60 plików JPEG
- 10 plików RAW+JPEG
- Autofokus:
- Tryb szybki z detekcją fazową
- Tryb czasu rzeczywistego z wykrywaniem twarzy, oparty o detekcję kontrastu
- Manualny fokus: Tak. Obraz na ekranie może być powiększony do 10 razy
- Pomiar: Z wykorzystaniem matrycy
- Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV
- Ciche wyzwalanie: Tak
- Typ: Kolorowy LCD TFT
- Regulacja jasności: 7 kroków
- Przekątna: 3 cale
- Rozdzielczość : 920,000 punktów (VGA)
- Pokrycie: 100%
- Język interfejsu: 25 języków
- Informacje podglądu: Jakość zdjęcia, Parametry ekspozycji, Histogram
- Tryb podglądu: Pojedyncze zdjęcie, 4 zdjęcia, 9 zdjęć, Według daty, Przeskakiwanie miedzy folderami
- Powiększenie: od 1.5 do 10 razy
- Podświetlanie przepalonych obszarów: Tak
- Kompatybilne drukarki: Z PictBridge
- Formaty plików: JPEG, RAW
- Komendy druku: Kompatybilne z DPOF1.1
- Komunikacja z komputerem: Hi-Speed USB
- Złącze wideo: 3.5 mm mini-jack (NTSC/PAL)
- Wyjście HDMI : Terminal C
- Złącze wężyka: N3
- Terminal dokujący: Dla modułu bezprzewodowego WFT-E3
- Akumulator: Litowo-Jonowy BP-511A
- Pojemność: 1390 mA
- Napięcie: 7.4 V DC
- Wymiary: 38×21x55 mm
- Waga: 82 g
- Czas ładowania: ok. 100 minut
- Ładowarka: CB-5L
- Wymiary: 145.5×107.8×73.5 mm
- Waga: ok. 730 g
- Temperatura: 0 °C - 40 °C
- Wilgotność: 85% lub mniej
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Jezeli w tlumaczeniu uzylem jakiegos glupiego, polskiego odpowiednika slowa angielskiego, to prosze poprawcie mnie. Tlumaczac z angielskiego specyfikacje, ktora wczesniej byla tlumaczopna z chinskiego na angielski, czasem latwo o jakies "kwiatki" jezykowe.
Nie wiem jak APS-C poradzi sobie z tymi 15 MP, jeszcze do tego z tymi wyśrubowanymi czułościami a'la D3/D700. 12 MP to jak narazie pewna granica kompromisu rozdzielczość/szum (tym bardzej w tej klasie sprzętu). Oczywiście jeśli te 15 MP okaże się prawdą.
Wygląda na to, że Canon nareszcie będzie miał LCD z prawdziwego zdarzenia.
3-calowy LCD o rozdzielczości 920,000 punktów ? Czyżby wierna kopia LCD z D3,D300,D700 ?
A ja mam pytanie co do specyfikacji. W szybkosci migawki jest napisane, ze w trybie auto od 1/8000 do 1/60. Czy to oznacza, ze np. 1/10s juz tylko w trybie manual? Moze to jakis blad sie wkradl???
Hmm, liczyłem ze wraz jak w 450d są już karty SD to w kolejnych nowych modelach canona także będą wprowadzane owe karty pamięci (połączone z CF)
No to git. To może jeszcze by tak wrzucić spece nadchodzącego najprawdopopdobniej w 27 sierpnia D90... Tak dla porównania, choć te półki zawsze się troszkę rozmijały. Mam pytanie co do AF w LV - napisaliście, że jest z detekcją fazy, czy to jest tak jak w Sony i chyba Olku, czy po staremu z opuszczeniem lustra na chwilę? Pytam z ciekawości, bo LV w D300 włączyłem tylko po to, żeby zobaczyć, że jest :-) IMHO zbędny "ficzer".
MC - tu chodzi zapewne o tryb full auto, a w trybach manualny, priorytetu czasu lub migawki masz dluzsze czasy
Wyglada na to, ze 50D ma sprostac poziomowi dyktowanemu przez D300, bo jednak 40D zostawal w tyle. Pytanie tylko, jaka bedzie jego cena. 40D byl sporo drozszy od D80, wiec nie sadze by 50D byl w cenie D90.
w sumie to taka nieco odnowiona wersja 40D, zmiany sa ale na poziomie wizualnym, dziwi mnie takze brak zlacza SD i czasy w trybie automatycznym. To taki krok wstecz? W 350D w tym trybie mialem czasy do 30sekund a tu do 1/60 - to dosc dziwne troche mi sie wydaje, jednak sporo osob bedzie uzywalo trybu auto i nie wykona zdjecia ponizej 1/60 nawet jak ma obiektyw ze stabilizacja...
Wracamy do kart CF? To po co był eksperyment z SD w 450D? I szkoda że nie FF...
....i dochodzimy do kresu ilości pixeli , szybkości.....oczywiście w ramach "normalnych" potrzeb.......
.....ciekawe ile toto będzie kosztować , może to być jedyny hamulec ......przynajmniej dla mnie.....
No co Wy? Trybu Auto, przez 3 lata, w 20D nie użyłem ani razu. Więc ten czas to żadne ograniczenie.
.....czegoś trzeba się czepić ...... po 450d którą mam i chwalę , będzie to aparat moich marzeń.......
kris75 - AUTO??? zartujesz... kupilem Pentaxa k10d 1,5 roku temu bezposrednio po rzesiadze z sony h5 i sory ale nawet pierwszego zdjecia nie wykonalem w trybie auto... a 1/60 moze wlasnie dla zawodowcow... bedie mial pewnosc w wiekszosci sytuacji ze fotka nie bedzie poruszona... a nie ze tryb ustawi 2s np ?
wogule to nie rozimie trybu auto... juz chyba lepszym wyjsciem jest tryb Av lub Tv... przynajmniej ma sie wplyw na co kolwiek... i jest tak samo blyskawiczny jak auto...
a będzie toto uszczelnione jakoś? jak ma to być konkurencja dla d300 to chyba jest konieczne takie posunięcie, zresztą 40d chyba też słabo zabiezpieczyli?
@kris75: przecież na "zielonym kwadracie" kiedy do prawidłowej ekspozycji potrzeba czasów dłużych, to i tak wyskakuje "kukułka", a czas naświetlania zostaje ustawiony na 1/60 sekundy. Tak jest w moim 30D, więc pod tym względem nic się nie zmieniło.
15.1 Mpix - brawa dla Canona, wreszcie będzie mógł z sony pokonkurować ;)
A o uszczelnieniach ani słowa? A to chyba istotna sprawa: na moim 30D wystarczy jeden wyjazd w suche, piaszczyste miejsce i potem nawet gruchą do ... lewatywy - romiar 9 - nie jestem w stanie wydmuchać paprochów z matrycy. W przypadku 40D chyba nie było zbyt wielkiej poprawy w tym zakresie, więc może 50D coś tu zmieni?
Wielki WSTYD dla Canona... Bo świetnym 40D wielki krok w tył :(
...lubię ludzi którzy wiedzą wszystko , nawet to , że 50d jest wielkim krokiem w tył ......
Wreszcie pojawi się możliwość korekty BF/FF obiektywów, miejmy nadzieję.
Titanium - 40D to krok w tył?? miałem wybór Nikona D200 i canona 40D - oba wypożyczone na 2 tygodniowe testy z obiektywami kitowymi, zagadnij co wybrałem :D
Canon tradycyjnie niepoważnie podchodzi do użytkowników. Dostajemy minimum, które zapewni marketingowcom możliwość reklamowania nowego sprzętu, a dotychczasowa pozycja firmy w połączeniu z reklamą ma zapewnić sukces komercyjny. Tyle!
Kolejny model w dwucyfrowej serii to zwykły facelifting poprzednika. Jedynymi pożytecznymi nowościami są korekcja BF/FF i tryb detekcji kontrastu w LV. Zwiększenie rozdzielczości niesposób nazwać odpowiedzią na potrzeby klientów, a w sposób jawny jest to argument do walki marketingowej podobnie jak wyższe czułości.
I tu ciekawostka - skoro Canon dodał +2EV na czułości to tylko dzięki nowej redukcji szumu, która debiutowała w Nikonie D3 - a zwie się ponoć CXR i ma zapewniać dodatkowe 2EV. I byłoby fajnie, bo jak można się przekonać testując DxO Pro 5.2 również z tym systemem NR, nowe odszumianie faktycznie dużo daje, byłoby fajnie gdyby jednocześnie nie doszło 5MP. W tych warunkach CXR nie zapewni lepszej jakości na wysokich czułościach a jedynie skompensuje wyższy szum matrycy.
Z pomniejszych rzeczy wspomnę, że wypadałoby też dać HDMI jako wyjście wideo, jednak Canon pozostaje przy leciwym analogowym CVBSie (rozdzielczość PAL720*576).
Canon 40D (jestem jego użytkownikiem) odstawał wyraźnie od D300 i panowała nadzieja, że jego następca pojawi się po krótszym niż zwykle czasie i będzie niósł zasadnicze usprawnienia. Po raz kolejny okazała się ona płonna.
mons
fizyki nie oszukasz w żaden sposób.
gustawgustaw
Skądże mam wiedzieć co wybrałeś? Różne są gusta. Ja nie dwa tygodnie, lecz codziennie fotografuję D300 i jakiś czas 40D, w różnych warunkach, sytuacjach, z różną optyką, głównie w raw i dla mnie również wybór (do prywatnego użytku) byłby całkowicie jednoznaczny. Nawet nie było by się co zastanawiać. Różnica jest zbyt duża.
pozostaje jeszcze ewentualność, że niektóre z tych danych są nieco przesadzone...
mons>
jestes chyba jedyna osoba ktora jest zachwycona 50D - to o czyms swiadczy ;)
No cóż, po raz kolejny widać po komentarzach, że użytkownicy chcą jak najwięcej za jak najmniej.
Najlepiej by było, gdyby 50D przewyższał możliwościami 1D, ale nie, wtedy też by się znalazły jakieś głosy, że to jest "za mało"...
Nie patrzmy na ten sprzęt (a raczej niepotwierdzoną specyfikację) jako na coś, co ma zawojować świat. To tylko szczebelek w drabinie róznych modeli luster Canona. Jak dla mnie jest ok...
Oby to w ogóle był jeden wielki fake :/
jagular
Użytkownicy raczej chcieli by po prostu w końcu przestać być robieni w balona.
merde: masz racje, nie wiem czemu tryb auto skojarzylem z Av i Tv, zatem te czasy sa jedynie w trybie zielonym
slimaczysko | 2008-08-22 11:58:22
wogule to nie rozimie trybu auto... juz chyba lepszym wyjsciem jest tryb Av lub Tv... przynajmniej ma sie wplyw na co kolwiek... i jest tak samo blyskawiczny jak auto...
slimaczysko pozwoliłem sobie Ciebie zacytować :) - tylko żeby mieć wpływ na cokolwiek trzeba mieć pojęcie jakie są zależności między przysłoną, migawką a ogniskową.
Titanium, chcesz czegoś lepszego? Kup model XD, przecież następca 5D się szykuje i nie może być mało lepszy od 50D.
chociaz z 2 strony tryb P jest trybem auomatycznym czy nie? Bo wedlug mnie to jest tez tryb automatyczny czyli co czasy takze do 1/60?
Kris75
....jestem zadowolony i będę .... miałem 350d i byłem zadowolony , mam 450d i jestem zadowolony....
....oby te dane 50d nie okazały się podpuchą ......, a wtedy wszystko co potrzebuję , będę miał ...... hihihi....
.... sprzęt zawsze będzie przewyższał umiejętnosci i to sporo , bardzo sporo......
Titanium no ja wybrałem canona 40D a nie nikona D200 - D300 to już inna bajka pod względem szumów,AF, wyświetlaczem itp. ale wady systemu Nikona nie do zlikwidowania a mianowicie oddanie kolorów, ten niebieski, zielony, i przepalony czerwony są dla mnie nie do przyjęcia od czasów D70, bo od tego czasu śmigałem nikonami - i takie jedno spostrzeżenie wole 2x 40D zamiast 1x D300 - to cenowo mówi samo za siebie
Pozdrawiam
jagular
Ale wnioskując po idiotycznej koncepcji kroku w tył jaką zaprezentował niniejszym 50D, oraz ograniczeń konstrukcyjnych samego bagnetu, 5d mkII będzie dużo gorszy od D700, więc sensu takiego zakupu raczej nie będzie. Lepiej już system zmienić. Poza tym ja potrzebuję raczej porządnego APS-C. Bliskim ideału był właśnie 40D, dla mnie bijący D300 bardzo znacząco, żeby nie rzec - na głowę. 50'tce wystarczyło poprawić parę niuansów i byłby ideał. A tu zamiast poprawić - spieprzyli sprawę.
w/g mnie , 50d będzie miał matrycę 12 Mpixli....... po 450d...... ale zobaczymy.....
gustawgustaw
I słusznie :) Choć, ja bym na kolory w D300 już nie narzekał, RAW pozwala na ich kontrolę. Ale jest wiele innych różnic na duży plus dla 40'stki :)
....im dłużej patrzę na chińską specyfikację 50d , tym bardziej jestem przekonany , że to lista pobożnych życzeń ......
Widze ze 50D ma juz swoich zwolennikow i zacieklych przeciwnikow a nie wiadomo nawet czy taki aparat wejdzie na rynek w tym roku:)
Osobiscie watpie zeby Canon poszedl na wojne na megapiksele i dowalil az 15 Mpx w ta puszke. No i jeszcze to iso:) Troche nie chce mi sie wierzyc.
Gdyby jednak postal taki aparacik z uzytecznym iso 6400 i 12 Mpx to juz bylo by miodzio. Pamietajmy ze jest to aparat polprofesjonalny. Nie ma co porownywac z D300.
Najbardziej bawi mnie zaciekla dyskusja nad trybem automatycznym. Kto z uzytkownikow 40D foci na auto? Ja jezcze nigdy :)
......dalej nie rozumiem idiotycznej koncepcji kroku w tył Titanium ......
Właśnie, może jakieś konkrety zamiast teatralnych gestów Titanium, co takiego jest idiotycznego w 50D w stosunku do 40D?
....prawdopodobnie chodzi o ilość Mp....... ciągle się mówi , że 8 to max...... praktyka temu przeczy.......
Jeśli dla kogoś 40D bije "na głowę" D300, to gratuluję - trzeba być mocno twardogłowym kanonistą, żeby wyskoczyć z takim idiotyzmem...:D
mons, jagular
1. MATRYCA. Układ 40D jest najlepszej jakości układem APS-C z jakim pracowałem, wręcz ideałem. Imho - tonalność tej matrycy nie ma sobie równych. Również zakres dynamiczny robi wrażenie. Obie te cechy znacznie przewyższają w mojej subiektywnej ocenie np D300 (który przegrywa też na całym szeregu innych pól) NIE WIERZĘ, ze marketingowe G. jakim jest absurdalna matryca 15 mpx choćby zachowała tą jakość. Prawdopodobnie poleci ostro w dół. Na co zresztą wskazuje tez obecność nowego procesora. I pewnie też przy zerowym zysku rozdzielczości w 90% przypadków :/ Nawet jednak jeżeli jakość była by choćby zachowana (w co nie wierzę) - to i tak tylko zapłakać gdy pomyśleć jak zachowała by się tak usprawniona matryca przy pozostawionej rozdzielczości 10-12 mpx. Było by cudnie. Ale NIE będzie... Bo Canon traktuje swoich odbiorców jak niedzielnych imprezowych szpanerów :/ Czy raczej wprost - jak idiotów po prostu. O ile ten wyciek jest prawdziwy. Oby nie.
I co gorsza ludzie się jeszcze na to łapią :/
2. Kto nie idzie do przodu ten się cofa.
Jakie były zasadnicze wady 40D?
- lcd. Ok został poprawiony. Ale przecieki przebąkiwały o OLED, a tu nic z tego. Na razie tylko równanie do konkurencji, nic ponad.
- Skala korekty. Dalej 2EV? Śmiechu warte. To powinna być pierwsza poprawiona rzecz.
- AF. Nic nowego.Bardzo dobry to układ, ale powinien się rozwijać a nie stać w miejscu. Więcej pól by się czasem przydało.
- sterownika błysku, który jest w najprostszych modelach konkurencji wciąż nie widać.
- z uszczelnieniami też chyba coś nie bardzo.
- i pewnie całej reszty uciążliwych pierdółek nie ruszą, ale to się okaże...
Internet ma to do siebie, że jest takim cudownym miejscem, gdzie ilość kombinacji modeli "bijących na głowę" inne modele jest praktycznie nieskończona. Myślę że można znaleźć jakieś porównania udowadniające że np. Nikon D40x jest "lepszy" (w różnym sensie tego słowa) od Canona 1Ds itp
Generalnie ja mam to wszystko w d.... Mało mnie obchodzi co komu bije na głowę, ważne jest to, czy mnie poziom danego sprzętu satysfakcjonuje i tyle..
Titanium, przesadzasz. Moim zdaniem używasz nieodpowiednich słów w stosunku do opisu rozwoju aparatu fotograficznego. Jeżeli tak cię boli to, co tutaj możemy przeczytać, to po prostu nie kupuj 50D. Albo dokonaj aktu samospalenia przed siedzibą Canona w ramach protestów przeciwko zwiększaniu ilości Mpix. Przecież jak Canon jednak coś spindoli w tym sprzęcie, to zwyczajnie poniesie tego konsekwencje marketingowe. "Ktoś", np Nikon mu dokopie w pupkę lepszymi parametrami i Canon dostanie nauczkę że nie wolno dawać więcej niż 12Mpix do APS-C. I wtedy prezes Canona wystąpi z oficjalnym wystąpieniem i powie "a nie wierzyliśmy Titanium kiedy nas przestrzegał, to teraz mamy problem i straty" :P
@Titanium - chętnie przeczytam, na jakim "szeregu innych pól" D300 przegrywa z 40D...:P
Twoje subiektywne zdanie o matrycy, nie jest niczym więcej, niż Twoim subiektywnym zdaniem i oczywiście masz do niego prawo, nawet jeśli fakty mówią co innego...
jaad75
jakieś konkrety? Bo twardogłowośc to piana, nie konkret.
Dla mnie natomiast
- Wspomniana jakość matrycy 40'stki - dynamika zauważalnie wyższa, przyjemniejsze przejścia tonalne. A pośrednio i barwy.
- powiązany z jakością matrycy fakt obecności iso 100. W mojej pracy studyjnej iso 200 to po prostu ZA dużo. Z jakiej racji mam wychodzić poza przysłonę krytyczną? a lampy ustawione na minimum często potrafią przywalić nieco za mocno. Nie uśmiecha mi się stosować filtrów. Często i w plenerze brak iso 100 doskwiera.
- ergonomia. Cóż, może niektórzy przyzwyczajają się do pseudo-pro udziwnień, ale dla mnie bank ustawień w menu nie zastąpi wygody trybów C na pokrętle, a i wygodniej pracuje mi się przełączając podstawowe tryby pracy po prostu pokrętłem, a nie kombinacjami klawiszy. Tak po prostu. Sama klawiszologia i kultura pracy również bardziej mi odpowiada w 40'stce.
- Live View umożliwiający dyskretną pacę w trybie cichym. Bardzo przydatna sprawa na wszelkiego rodzaju koncertach, dokumentach itp. D300 rzuca się w uszy znacznie mocniej - żadnego odpowiednika trybu cichego nie ma.
- tryb seryjny nie ograniczający przetwornika A/D
- Uszczelnienia uszczelnieniami, ale zabrudzenia matrycy mniej widoczne są w 40D niż w D300.
- dla moich wymagań - zwyczajnie znacznie sensowniejszy wybór optyki.
- CENA
D300 nie mi tego samego.
Podkreślam to jest moja subiektywna ocena, jako użytkownika obu modeli. (przy czym żaden z nich nie jest moim prywatnym)
jagular
Przesadzam licząc że Canon wypuści w końcu w pełni dobry, dopracowany aparat i potraktuje swoich odbiorców poważnie? Cóż jak widać. Lepiej potulnie brać każdy bardziew, jeszcze z uśmiechem na ustach... Cały problem właśnie w tym, że ludzie wcale nie biorą tego co naprawdę dopracowane, nawet niby ci "świadomi". Parametrem są wszędzie tylko mpx, reszta się nie liczy. I taki aparat się świetnie sprzeda, kasa wpłynie, kolejny znowu będzie stał w miejscu albo się cofał, a ludzie dalej zadowoleni. A naprawdę fajny sprzet po prostu nie powstanie.
....idealnego aparatu nigdy nie będzie , szczególnie dla teoretyka fotografii.....
.....ja potrzebuję dobrego AF , korekty BF/FF , około 12 Mp , dobrego wizjera...... reszta to szczegóły ......
....a marketing zawsze będzie istniał , może to sie nie podobać , ale będzie.......
mons
Przy obecnej świadomości użytkowników dla których choćby dynamika i tonalność to "teoretyczne szczegóły" rzeczywiście idealnego aparatu nigdy nie będzie. Gdyby ta świadomość była - mógłby być. I to jest właśnie smutne. A dobrym AF też trzeba umieć się posłużyć. jeden dobry punkt centralny + USM więcej wart od i choćby 100 przeciętnych + śrubka :/ .
Titanium
Z jednej strony narzekasz na Canona, że nigdy nie wypuści dobrego aparatu, a z drugiej tak zachwalasz 40D. Toś nie tak z logiką. Może dla Ciebie Canon JUŻ wypuścił idealny aparat i nic lepszego nie wymyśli?
Zgadzam sie , że rozpiętość tonalna to bardzo ważna rzecz.... w 450d jest wyjątkowo słaba , trzeba bardzo dobrze naświetlać , trudniej potem w PS obrabiać ...... ale dlaczego zakładać , że w 50d będzie podobnie ???
......po drugie , zmusza to do precyzyjnej pracy przy doborze parametrów naświetlania....... to nieprawda , że lepszy aparat sam robi fotki .....robi je lepiej , ale trzeba więcej umieć .......
Mamut
gdybyś czytał uważnie, zauważyłbyś, że 40'stce daleko do ideału. Nie tyle zachwalam go co zauważam, że jest świetnym krokiem w stronę aparatu mogącego być idealnym. Ale po tym kroku kolejny już jest w tył. I na tym ubolewam, bo liczyłem, że 50'tkę kupię dla siebie. Takiej jednak - na pewno nie. Szkoda. I tu nie Canon ma wymyślać. Tu użytkownicy powinni w końcu otrzeźwieć. Żadna firma nie robi aparatów dla własnej frajdy.
mons
Bo zależność wielkości fotoceli i dynamiki matrycy jest zazwyczaj dosyć duża? Jak napisałem - nawet gdyby nowa technologia pozwoliła zachować poziom, gdyby tą samą technologie zastosować do matrycy z większymi fotocelami - było by o niebo lepiej. Przykład? D3/D700 w trybie DX. Żaden Xnasto megapikselowy potworek nie podskoczy tamtym 5'ciu . Z 40D włącznie.
Precyzyjna praca precyzyjną pracą - ale czy Adams był po prostu za głupi na mniejszy format i dlatego używał dużego, z f/64 zresztą? Chyba nie. Aparat nie jest od tego by prace utrudniać, lecz by dawać możliwości. Często żadne możliwości nie pomogą gdy sceny nijak nie obejmiesz matrycą.
"- Wspomniana jakość matrycy 40'stki - dynamika zauważalnie wyższa"
Testy temu przeczą.
"- powiązany z jakością matrycy fakt obecności iso 100. W mojej pracy studyjnej iso 200 to po prostu ZA dużo. Z jakiej racji mam wychodzić poza przysłonę krytyczną? a lampy ustawione na minimum często potrafią przywalić nieco za mocno. Nie uśmiecha mi się stosować filtrów. Często i w plenerze brak iso 100 doskwiera."
To nie jest powiązane z jakością matrycy, tylko z jej konstrukcją. Zresztą, gdybyś nie zauważył, masz software'owe ISO100, więc w awaryjnych sytuacjach zawsze możesz go użyć, zwłaszcza, że w warunkach kontrolowanego kontrastu DR nie jest problemem. BTW, trzeba sobie kupić lampy z większym zakresem regulacji...:) Ostatecznie jednak przyznam, Ci trochę racji, bo mnie też najbardziej brakuje niskich czułości...
"- ergonomia. Cóż, może niektórzy przyzwyczajają się do pseudo-pro udziwnień, ale dla mnie bank ustawień w menu nie zastąpi wygody trybów C na pokrętle, a i wygodniej pracuje mi się przełączając podstawowe tryby pracy po prostu pokrętłem, a nie kombinacjami klawiszy. Tak po prostu. Sama klawiszologia i kultura pracy również bardziej mi odpowiada w 40'stce."
Dla mnie ergonomia Canona jest kiepska, niezależnie od modelu, ale wiem, że to kwestia przyzwyczajenia, a to czy tryby zmieniam, osobnym pokrętłem, czy przyciskiem Mode i pokrętłem, jest dla mnie mało istotne. Jeśli miałbym wybierać, to wolę przycisk+pokrętło (u siebie mam pokrętło), bo przynajmniej nie przestawiało by mi się w ciasno upakowanej torbie.
"- Uszczelnienia uszczelnieniami, ale zabrudzenia matrycy mniej widoczne są w 40D niż w D300."
Jasne...:) Nawet jeśli to byłaby prawda, to w 40D pojawią się znacznie szybciej niz w D300...
A co ze znacznie lepszym wizjerem, AF-em, sterowaniem lampami, korektą AF?
"A dobrym AF też trzeba umieć się posłużyć. jeden dobry punkt centralny + USM więcej wart od i choćby 100 przeciętnych + śrubka :/ ."
Bzdura. Brak napędu ultradźwiękowego, wcale nie oznacza, że obiektyw będzie automatycznie gorzej/wolniej ostrzył. USM daje jedynie pewność, że AF będzie cichy...
jaad75
Testy testami, życie życiem. Syntetyka stety czy niestety NIJAK ma się do rzeczywistości, życia, zdjęć. Plansze testowe swoje, prawdziwe kadry swoje.
A i też zależy gdzie. Wiele testów potwierdza moje obserwacje. Ale linkami rzucać nie będę, bo wierzę w zdjęcia, a nie testy.
A, i oczywiście mam na myśli tylko RAW, obrabiany dosyć świadomie (często mocno wyciągany) w 16 bitach i Pro-Photo, po obróbce konwertowany do przestrzeni ostatecznej na w pełni sprofilowanej stacji roboczej.
Softwear'owe iso 100 nie istnieje. To tylko taka bujda w menu. Jakość leci na przysłowiowy ryj.
Do wszystkiego można sie przyzwyczaić, rozwiązania prostsze są jednak prostsze i co tu dużo mówić, szybsze... jeden ruch kciuka to jeden ruch kciuka, a kombinacje to kombinacje.A pokrętło w życiu mi się samo nie przestawiło...
Lampy to ja mógłbym kupić co najwyżej lepsze, a nie gorsze. Tylko, że te lepsze mają najniższą wartość błysku jeszcze większą ;/ A poza tym, to nie moje. Nie wybieram na czym pracuje. Może kiedyś.
W wizjerze nie ma aż tak wielkich różnic, bez przesady. Różnica to jest w FX. AF? Jak napisałem wyżej, lepszy jeden dobry, podwójnie krzyżowy niż choćby i 100 nijakich które robią co chcą.... Już bardziej w Canonie brakuje mi wkładki LCD z Nikona - to jest fajna rzecz. A w mojej pracy praktycznej akurat AF Nikona wypada dużo gorzej, z tego prostego względu, że stałki które mnie interesują, nie mają USM. W Canonie mają. Sterowanie lampami - tu duży plus dla Nikona, ale za różnicę w cenie, to kupię zewnętrzny kontroler i jeszcze na lampy zostanie. Korekta AF to jedyny naprawdę duży plus.
jaad75
wiem, że napęd nie ma tak naprawdę aż takiego znaczenia dla szybkości,. ale jak jak już stawiać sprawę, który AF lepszy, no to jako ogół wolę jednak ten cichszy i sprawniejszy z USM od przekombinowanej automatyki.
CENA!!!!! cena jest najważniejsza, jaką Canon będzie chciał za 50D - jak będzie taka niska jak 40D kupie go z wadami wyżej wymienionymi przez Was :-)
A co do D300 rewelacyjny aparat, (ma swoje wady jak każdy) tylko ta cena!!! Czy D300 da nam o wiele lepsze zdjęcia za którego musimy zapłacić dwoma 40D ???
A jak już wojujecie który lepszy aparat, to może 3 system Sony do dyskusji :-):-):-) Może oni czymś zaskoczą ???
gustawgustaw
Sony samo sie skreśliło. W entry level - najbardziej przepakowane matryce, czego efekt oczywisty. Z kolei teraz szykują również najbardziej przepakowany FF, wiec... Z taka filozofią żadna to konkurencja. Problem mpx jest w systemie alpha widoczny najsilniej... A i body kiepskie.
A ja i nie wojuje, który aparat lepszy (jakjuż wojuje to z ideą debilnych do granic możliwości mpx)- po prostu stwierdzam, który jednoznacznie DLA MNIE jest lepszy :) a to różnica. Każdy woli co woli. A i też, gdyby mnie było stać, to dla mnie najlepszym dslr'em była by jednoznacznie D700 :) I też właśnie nie widzi mi się by 5DMII miała ją przebić. Ale zobaczymy...
Z dostrajania AF chyba najbardziej ucieszy sie serwis Sigmy
Titanium
Spójrz prawdzie w oczy. Canon NIGDY nie wypuści idealnego aparatu, bo kto wtedy kupiłby kolejny?
ptys - sluszna uwaga
Mamut
To nie jest prawda. Przeciwnie, to jest wyświechtany frazes. Technologia wciąż idzie do przodu. Zawsze pojawi się coś nowego i lepszego. Lepsze matryce, wyświetlacze, stabilizacja, LV, przetwarzanie, czy jeszcze coś nowego. Pole do ciągłego usprawniania wciąż jest GIGANTYCZNE i niewyczerpane. I o to firmy nie mają się co bać. Cała rzecz w tym, by wypuszczać to co Na TĄ chwilę jest technicznie najlepsze do uzyskania i nie psuć tego sztucznie. Czyli matryce mniejsze, ale bardziej czułe i tonalne. Czyli dopracowane menu (przecież wiele wkurzających pierdółek to zupełne drobnostki - a wkurzają :/ ). Tu chodzi o pewną podstawę idei. A technika zawsze może być jeszcze lepsza. A to nie wybór Canona że wypuszcza matryce taką jaka się sprzeda. To bezpośrednio wybór pseudo-swiadomych odbiorców. I tylko ich.
"Lampy to ja mógłbym kupić co najwyżej lepsze, a nie gorsze. Tylko, że te lepsze mają najniższą wartość błysku jeszcze większą ;/"
A dlaczego twierdzisz, że lampy z większym zakresem regulacji są gorsze??? Nawet bardzo mocne lampy mogą często pracować z ograniczoną np. do 1/4 mocą, dając całkowity zakres regulacji powiedzmy 7 przysłon (1/128 mocy błysku) ...
"W wizjerze nie ma aż tak wielkich różnic, bez przesady."
Dla mnie jest spora różnica w wielkości - nawet mój aparat ma zauważalnie większy wizjer od 40D, a widzę wyraźną różnicę między nim, a D300... Poza tym, 100% krycie wizjera, to to, czego najbardziej brakuje mi u mnie.
"AF? Jak napisałem wyżej, lepszy jeden dobry, podwójnie krzyżowy niż choćby i 100 nijakich które robią co chcą...."
Zarówno pojedynczy jak i śledzący AF D300 jest zauważalnie lepszy i pewniejszy od tego w 40D.
Jesli wcisneli 15mpix na matryce APSC bez zadnych zmian w technologii to wyraznie walcza z Sony ;) Ale moze cos poprawili w samym cmosie? Ja spokojnie czekam na d90 z matryca d300, daj Boze jeszcze lekko poprawiona ;) W koncu minal rok od premiery, panowie w r&d raczej wakacji nie mieli...
jaad75
Używam Elfo Quant 600 i 1200t. Mają zakres regulacji 6° Nic nie pisałem o zakresie regulacji, lecz o mocy.
100% wizjera, to fakt, ważna sprawa. Tyle, że przydatna raczej w specyficznych sytuacjach - i w razie czego 100% jest w trybie LV.
"Zarówno pojedynczy jak i śledzący AF D300 jest zauważalnie lepszy i pewniejszy od tego w 40D. "
No, nie w tych zestawach body/obiektyw na których pracowałem. Zresztą, to są już tak małe różnice, że raczej najwcześniej po prostu czysto akademickie.
A pominąłeś sporą ilość rzeczy ważniejszych.
Titanium
To przynajmniej wiesz, że go nie kupisz i zostaniesz przy 40D.
Osobiście wolę poczekać na oficjalną zapowiedź i recenzje.
fajna kłotnia, podoba mi się. szczególnie te bzdury o "wypasionym" systemie AF w C40. kilkadziesiąt postów wojny.. onanizm nie skończy się nigdy, to już chyba nie jest możliwe, ba on pójdzie dalej.. tylko muszą zmnieszyć nieco srednice mocowań.. opamiętajcie się trochę.
aha. między tym calym sprzętem różnice są aptekarskie w większości kwestii.. dajecie się tylko robić w balona. większość łyka to badziewie. chcecie różnic w obrazowaniu? szczególnie do studia? niskiego iso? średni format czeka.
za każdym razem te same brednie, gdy ma wyjść jakiś nowy sprzęt. to już jest niepoważne.. niby dorośli ludzie.. chyba, że nie
wacek
Jak się nie ma nic mądrego czy sensownego do powiedzenia, to zawsze można wyskoczyć z wyświechtanym onanizmem nie? :) Nomen - omen panie Wacku :) Cóż, do rozumu niektórym się nie przemówi... Sedna dyskusji nie zauważysz nawet gdyby było na wrotach wypisane.
wacek
I sorry, ale średni format nie do wszystkiego sie nadaje. co martwe i ze statywu to i owszem, hasselblad czy choćby analogowe Cambo sam miód. Jak trzeba to się używa. Ale miałeś to kiedy w ręce? Wiesz ile to cholerstwo waży? I lataj z tym w rękach przez 8 godzin. A sesje co bardziej "zywe" tak wyglądają.
ale tu nie ma, żadnego sedna. i niczego nie bronie tutaj. sensownego? imo to bylo sensowne. przeczytaj to wszystko od początku.. przecież tu normalnie aż się gotuje, agresja... bo aparat ma się pojawić.. cóż to o czym się tu wypisuje nie ma aż tak wielkiego znaczenia.. to są tylko próby udowodnienia co jest lepsze i kto rządzi.. czy C czy N. raz jedni coś wypuszczą raz drudzy. raz tu lepiej raz tam. powiedz mi po co ta cała awantura tutaj (nie mów mi nawet, że jej tu nie ma). czy tu jest napisane coś mądrego (jak mówisz o mądrościach)? poza masą dziwnych (sic!) argumentów i ciśnienia w niektórych osobach, nie ma tu nic.. np argumenty: to Twoj fragment: "Ale linkami rzucać nie będę, bo wierzę w zdjęcia, a nie testy. " nie rzucaj, uwierzą na słowo... a skoro różne testy i różne wyniki.. to te testy są do.... wiadomo. Dla mnie EOT, zabijajcie się dalej ;) Pozdrawiam
titanium mamiya ZD nie jest taka cieżka. w plener da rade :) a powąznie to kwestia potrzeb i wymagań. każdy używa co potrzebuje (lub co może, mniej optymistyczny wariant). mnie tylko chodzi o to cała pianę. przecież można spokojniej. ok. poważnie EOT. miłej nocy Panie i Panowie. ;)
Wacek , za każdym razem te brednie czytasz ?????
Ale kto tu się denerwuje?...:)
Ja tam nie używam na codzień ani N, ani C, natomiast D300 uważam za aparat obiektywnie lepszy. A argumenty w wspaniałej tonalności matryc CMOS są dla mnie i tak mocno naciągane...:)
"Używam Elfo Quant 600 i 1200t. Mają zakres regulacji 6° Nic nie pisałem o zakresie regulacji, lecz o mocy."
Jeśli jesteś w stanie w jednej lampie ograniczyć energię błysku do 1/32, a w drugiej do 1/128, to zyskujesz dokładnie dwa skoki przysłony, czyż nie?...:)
wacek
Ależ nie przeczytałeś nawet zdania z tej dyskusji. :)
Ja pisze przede wszystkim o matrycach i zgubnym wpływie przepakowania na które wszyscy wciąż radośnie lecą. To denerwuje mnie samo w sobie, to fakt. Uważam, że 50D czy jakikolwiek sps-c z matrycą 15mpx to wstyd, absurd i idiotyzm i tyle. Ale dlaczego niby agresywna ma być sama dyskusja?
Nie udowadniam wyższości żadnego C czy N (jakiś onanistyczny kompleks? ), lecz wyraźnie wspominam o zaletach jednego (40D) i drugiego (D700). I stwierdzam, co wielokrotnie podkreślałem, że DLA MNIE SUBIEKTYWNIE w aps-c 40D jest ciekawszy z takich a takich względów, a w FF (i ogólnie jako najlepszy dslr) D700 z innych względów. Nawet napisałem, że dla D700 warto imho zmienić system. No, ale widzi się to co chce się widzieć w wypowiedziach innych, tak jak chce się widzieć, a nie jak jest naprawdę.
Ale to już inna sprawa i na nią czasu już nie mam.
A Mamiy przyznam nie używałem.
jaad75
Tak,ale kontrast to inna sprawa - jak mówiłem, w mojej praktyce ogólne ograniczanie do najmniejszego możliwego minimum przy zachowaniu określonego okładu świateł nie wystarczało przy iso 200, a wartości przysłon były już nie do zaakceptowania. Oddalić lamp się nie dało.
Dlatego mówię o lampach z większym zakresem regulacji i skręceniu każdej o działkę. Rozkład świateł pozostaje taki sam i możesz otworzyć przysłonę o jeden skok, dokładnie tak, jak przy obniżeniu czułości... Inną opcją są filtry ND na lampach, względnie aparacie... Odsuwanie lamp zmienia sposób wygaszenia i jakość światła, więc raczej traktuję to jako ostateczność...
Zresztą przyznałem Ci wyżej rację, niskie ISO jest bardzo przydatne, mówię tylko, że są alternatywy...
a ja i tak kupię sobie Caona 5D MkII
a co tam :)))))
Kaziu ty canona - nieeeeee nieeee może być :-):-):-) hahaha
A w chwili obecnej spece od marketingu z Canona przeglądając fora zacierają ręce i cieszą się jak ludzie reagują na ich kontrolowany przeciek i kalkulują ile to im sprzedaż wzrośnie i nie będą musieli inwestować tyle w reklamę:).
Titanium "Ależ nie przeczytałeś nawet zdania z tej dyskusji. :) "
nie no pewnie, jak miałem przeczytać, jestem tylko botem ;)
Panowie!!! nie ma się co kłócić - najważniejsza jest cena do możliwości !!!!! i robienie zdjeć!!!! - canon 40D jest świetny jak na swoją cenę - D300 jest bardzo świetny ale drogi jak na moją kieszeń - D3 to moje marzenie jak 1Ds mark III ------------- wszystkie nasze dyskusje nad wyższością świat B.N. nad wielkanocna jest bezsensu bo tak to można nazwać - pozdrawiam i cieszmy się z tego co mamy :-)
szału nie robi
Canon robi prosty sygnał - chcecie dobre wysokie ISO -> kupujcie FF.
A w zakresie ISO 100-800 50D powinien robić naprawdę dobry użytek ze swoich 15 MP.
Obawiam się , że Titanium może mieć rację ..... 450d z 12 Mp już ma kiepski zakres tonalny , z 15 Mp może być gorzej...... :-(
Serdeczne gratulacje dla dzialu marketingowego Canona. Wystarczyla krotka informacja i to jeszcze po Chisnku zeby fora internetowe zawrzaly. Nie sadze zeby Canon strelil sobie w stope wydajac 15 Mp bubla. Tak wiec czeka nas albo rewolucyjne rozwiazanie techniczne albo ten news jest tylko po to by zwrocic uwage na nowe oferty Canona. Sadzac po tej specyfikacji jest to raczej wspanialy chwyt reklamowy i w dodatku za darmoche:)
Mamy już Canona 50D, można go nawet kupić, a najpierw przetestować możliwości aparatu podczas indywidualnego testowania.
Szczegóły tutaj: link
Zgłoszenia trwają do 27.10.2008.