Canon EOS 50D - plotki potwierdzone
Plotki, które prezentowaliśmy w aktualnościach z trzech ostatnich dni potwierdziły się całkowicie i Canon zaprezentował dzisiaj nową lustrzankę oznaczoną symbolem EOS 50D, którą wyposażono w 15.1-megapikselową matrycę CMOS formatu APS-C.
Pomimo znacznego zwiększenia liczby pikseli w stosunku do pokazanego rok wcześniej poprzednika (EOS 40D miał 10 milionów pikseli), Canon zapewnia, że nie odbije się to na większej ilości szumu. Detektor ma być wykonany w nowej technologii i używać nowych fotodiod oraz mikrosoczewek. Dzięki temu 50D może zaoferować nam zakres czułości od ISO 100 do 3200, dodatkowo rozszerzalny do ISO 12800.
Kliknij na zdjęcie aby zobaczyć powiększenie |
Nowa lustrzanka została wyposażona w nowy procesor DIGIC IV, który pozwala uzyskać prędkość w trybie seryjnym sięgającą 6.3 klatki na sekundę w serii zawierającej nawet 90 JPEG-ów pełnej rozdzielczości. Uzyskiwane pliki RAW mają mieć głębię 14-bitów, a także być dostępne w formatach sRAW1 (7.1 Mpix) i sRAW2 (3.8 Mpix).
Kliknij na zdjęcie aby zobaczyć powiększenie |
Jeśli chodzi o autofokus, to Canon oferuje nam układ 9-polowy ze wszystkimi punktami krzyżowymi. Tutaj nie ma różnic w stosunku do 40D. Nowością jest za to możliwość korygowania front lub back-focusa.
Kliknij na zdjęcie aby zobaczyć powiększenie |
Ważną poprawą w stosunku do 40D jest zastosowanie nowego 3" wyświetlacza LCD, który ma teraz rozdzielczość VGA (640x480 pikseli). Jego dobra jakość ma pomóc przy pracy w trybie Live View, który w przypadku 50D pozwala nam ustawiać ostrość w trzech trybach (Quick AF, Live AF i Face Detection Live AF) i móc pracować w znanym z 40D trybie cichym.
EOS 50D posiada także system czyszczenia matrycy. Nową rzeczą jest zastosowanie złącza HDMI, które już wcześniej pojawiło się w lustrzankach Sony i Nikona.
Zaprezentowana tutaj tabela pokazuje porównanie 50D do poprzedników, a poniżej znajduje się pełna specyfikacja aparatu.
Canon EOS 50D - pierwsze sample
Podstawowe cechy Canon EOS 50D:
- 15.1 Mpix matryca CMOS
- Procesor DIGIC IV
- System usuwania kurzu
- Funkcja Auto Brightness
- Wizjer o pokryciu 95% i powiększeniu 0.97x
- 9-punktowy AF (wszystkie punkty krzyżowe)
- Pomiar światła 35-stref z czujnikami o wysokiej precyzji
- Dostrajanie AF
- ISO 100-12800
- Zdjęcia seryjne 6.3 kl/s (high speed) 3 kl/s (low speed)
- Bufor na 16 plików RAW, 60 plików JPEG i 10 plików RAW+JPEG
- 3-calowy LCD o rozdzielczości 920,000 punktów
- Czas życia migawki 100 tys. zdjęć
- Obudowa ze stopów magnezowych
Canon EOS 50D - pełna specyfikacja
Podstawowe
- Typ aparatu: Cyfrowa lustrzanka jednoobiektywowa z wbudowaną lampą błyskową, autofokusem i automatycznym pomiarem ekspozycji
- Nośnik danych: Karty CF typ I lub II, kompatybilne z UDMA
- Wielkość sensora: 22.3×14.9 mm
- Kompatybilne obiektywy: Canon EF i Canon EF-S, mnożnik ogniskowej 1.6x
- Typ: CMOS
- Liczba efektywnych pikseli: ok. 15.1 miliona
- Proporcje obrazu 3:2
- Funkcja usuwania kurzu: Automatyczna, Manualna, wbudowany system rejestracji położenia kurzu (dust data Recording System)
- Format rejestracji: Camera File System Design Rule 2.0
- Formaty plików: JPEG, RAW (14 bitów), RAW + JPEG
- Rozmiary zdjęć:
- Large: ok. 15.1 milionów pikseli (4752 x 3168)
- Medium: ok. 8 milionów pikseli (3456 x 2304)
- Small: ok. 3.7 milionów pikseli (2352 x 1568)
- RAW: ok. 15.1 milionów pikseli (4752 x 3168)
- sRAW1: ok. 7.1 milionów pikseli (3267 x 2178)
- sRAW2: ok. 3.8 milionów pikseli (2376 x 1584)
- Foldery: Możliwość wyboru i tworzenia
- Styl zdjęć: Standard, Portret, Krajobraz, Neutralny, pewne ustawienie (Reliable setup) Czarno-biały, Własny (3 ustawienia)
- Balans bieli: Auto, Św. dzienne, Cień, Chmury, Żarówka, Jarzeniówka, Lampa błyskowa, Własny, Ustawienie temperatury (2500-10000 K)
- Redukcja szumów Może być zastosowana dla długich ekspozycji i wysokich ISO
- Dodatkowe funkcje:
- Automatyczna korekta jasności obrazu
- High-priority tone
- Korekcja ilości światła (The amount of light surrounding the lens correction)
- Typ: Pentapryzmatyczny
- Pokrycie: W pionie i poziomie ok. 95%
- Powiększenie: Ok. 0.95
- Ognisko: ok. 22mm
- Korekta dioptrii: -3.0 - +1.0 m-1
- Matówka: Ef-A wymienna
- Podgląd głębi ostrości: Tak
- Typ: TTL z detekcją fazy
- Liczba punktów: 9 (wszystkie krzyżowe)
- Zakres pomiaru: od -0.5 do 18 EV
- Tryby: Pojedynczy AF, AI Servo AF, Artificial Intelligence AF (sztuczna inteligencja), Manualny (MF)
- Lampa asystująca AF: Krótkie błyski z wbudowanej lampy błyskowej
- Dostrajanie AF: Tak
- Pomiar światła: 35-strefowy TTL
- Matrycowy (powiązany z AF)
- Skoncentrowany (ok. 9% pola z centrum kadru)
- Punktowy (ok. 3.8% pola z centrum kadru)
- Centralnie ważony
- Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV
- Tryby ekspozycji: Programowana Auto (Auto, Portret, Krajobraz, Makro, Sport, Nocny portret, Lampa wyłączona, Twórczy automatyczny), Priorytet migawki, Priorytet przysłony, Głębia ostrości, Manualny
- Zakres ISO:
- Automatyczny w zakresie ISO 100-1600
- Manualny w zakresie ISO 100-3200 (w skoku co 1/3 EV)
- Możliwość rozszerzenia o ISO 6400 i ISO 12800
- Kompensacja ekspozycji: ± 2 EV w skoku co 1/2 lub 1/3 EV
- Blokada ekspozycji: Powiązana z AF lub manualna za pomocą przycisku
- Typ: Elektroniczna
- Prędkość migawki:
- 1/8000 - 1/60 sek. w trybie Auto
- 1/250 sek. w trybie synchronizacji błysku
- 1/8000 - 30 sek. w trybie manualnym
- Wbudowana lampa: Tak
- Liczba przewodnia: 13
- Pkrycie błysku: Kąt dla ogniskowej 17 mm
- Czas ładowania: Ok. 3 sek.
- Pomiar błysku: E-TTL II
- Kompensacja błysku: ± 2 EV w skoku co 1/2 lub 1/3 EV
- Blokada kompensacji błysku: Tak
- Terminal PC: Tak
- Typy: Zdjęcie pojedyncze, Tryb seryjny
- Prędkość w trybie seryjnym: 6.3 kl/s (high speed) 3 kl/s (low speed)
- Maks. liczba zdjęć w trybie High-speed:
- 16 plików RAW
- 60 plików JPEG
- 10 plików RAW+JPEG
- Autofokus:
- Tryb szybki z detekcją fazową
- Tryb czasu rzeczywistego z wykrywaniem twarzy, oparty o detekcję kontrastu
- Manualny fokus: Tak. Obraz na ekranie może być powiększony do 10 razy
- Pomiar: Z wykorzystaniem matrycy
- Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV
- Ciche wyzwalanie: Tak
- Typ: Kolorowy LCD TFT
- Regulacja jasności: 7 kroków
- Przekątna: 3 cale
- Rozdzielczość : 920,000 punktów (VGA)
- Pokrycie: 100%
- Język interfejsu: 25 języków
- Informacje podglądu: Jakość zdjęcia, Parametry ekspozycji, Histogram
- Tryb podglądu: Pojedyncze zdjęcie, 4 zdjęcia, 9 zdjęć, Według daty, Przeskakiwanie miedzy folderami
- Powiększenie: od 1.5 do 10 razy
- Podświetlanie przepalonych obszarów: Tak
- Kompatybilne drukarki: Z PictBridge
- Formaty plików: JPEG, RAW
- Komendy druku: Kompatybilne z DPOF1.1
- Komunikacja z komputerem: Hi-Speed USB
- Złącze wideo: 3.5 mm mini-jack (NTSC/PAL)
- Wyjście HDMI : Terminal C
- Złącze wężyka: N3
- Terminal dokujący: Dla modułu bezprzewodowego WFT-E3
- Akumulator: Litowo-Jonowy BP-511A
- Pojemność: 1390 mA
- Napięcie: 7.4 V DC
- Wymiary: 38×21x55 mm
- Waga: 82 g
- Czas ładowania: ok. 100 minut
- Ładowarka: CB-5L
- Wymiary: 145.5×107.8×73.5 mm
- Waga: ok. 730 g
- Temperatura: 0 °C - 40 °C
- Wilgotność: 85% lub mniej
Informacja prasowa Canon Polska
Wyjątkowa szybkość i rozdzielczość dla spostrzegawczych fotografów: Canon EOS 50D Amstelveen, Holandia, 26 sierpnia 2008: Firma Canon wzbogaca swoją ofertę aparatów EOS o nowy model lustrzanki cyfrowej: Canon EOS 50D. Dzięki 15,1-megapikselowej matrycy, prędkości fotografowania 6,3 klatek na sekundę i najnowszemu procesorowi obrazu DIGIC IV firmy Canon, model EOS 50D oferuje niezrównaną prędkość i rozdzielczość w wyjątkowo atrakcyjnej cenie.
Wyjątkowo wyraźne obrazy
Nowa matryca CMOS o rozdzielczości 15,1 megapiksela gwarantuje uzyskanie wyjątkowo szczegółowych zdjęć bez szumów. Jest to idealne rozwiązanie do wydruku w dużym formacie lub kreatywnego wycinania fragmentów zdjęć. Nowy proces produkcji oraz zmieniona konstrukcja fotodiod i mikrosoczewek zwiększają możliwości zbierania światła przez matrycę, dzięki czemu można zmieścić na matrycy CMOS więcej pikseli bez utraty jakości obrazu. Te zmiany pozwalają stosować wysoką czułość przy niewielkim szumie. Czułość ISO 3200 z możliwością rozszerzenia do 12 800 umożliwia szybkie fotografowanie w słabym świetle.Zintegrowany system czyszczący EOS, obejmujący ulepszony samoczyszczący moduł matrycy z powłoką fluorytową, zwiększa ochronę jakości obrazu, pomagając w zmniejszaniu ilości, strząsaniu i usuwaniu niepożądanych drobin kurzu z matrycy. Pozostałe cząstki można usunąć automatycznie podczas obróbki obrazu dzięki funkcji usuwania danych kurzu (Dust Delete Data) i oprogramowaniu Digital Photo Professional firmy Canon.
Błyskawiczna praca
Nowy procesor DIGIC IV firmy Canon jest tak szybki, że umożliwia fotografowanie z prędkością 6,3 kl./s w seriach do 90 obrazów JPEG zapisywanych na kartę UDMA. Taka szybkość w połączeniu z szerokopolowym systemem AF, który ustawia ostrość za pomocą 9 czujników krzyżowych, umożliwia wykonywanie zdumiewających sekwencji zdjęć nawet w słabym świetle. To wszystko sprawia, że aparat EOS 50D szczególnie dobrze sprawdza się w fotografii sportowej i przyrodniczej.Procesor DIGIC IV współpracuje z matrycą CMOS, umożliwiając 14-bitowe przetwarzanie obrazów, co zapewnia płynną gradację naturalnych barw, a także zapewniając wyjątkowo krótki czas uruchamiania i niemal natychmiastowe przeglądanie zdjęć po ich zrobieniu.
Zobacz wszystko
Nowy, 3-calowy wyświetlacz LCD Clear View o rozdzielczości VGA pozwala oglądać duże obrazy pod szerokim kątem z doskonale widocznymi szczegółami, co pozwala sprawdzić ostrość podczas przeglądania. Po włączeniu trybu Live View, który umożliwia wyświetlanie obrazu w czasie rzeczywistym na wyświetlaczu, fotografowie mogą ułatwić sobie pracę pod nietypowymi kątami lub podłączyć aparat do komputera, aby móc fotografować zdalnie. Tryb Live View oferuje teraz trzy funkcje autofokusa: Quick AF, Live AF oraz nowy Face Detection Live AF, który optymalizuje ostrość na podstawie twarzy wykrywanych w kadrze, umożliwiając szybkie i spontaniczne portretowanie.Kontrola i łatwość obsługi
Słynne ze swojej intuicyjności menu aparatów EOS zostało rozszerzone o nowy ekran Quick Control zapewniający dostęp do najczęściej zmienianych ustawień. Nowy tryb Creative Auto oferuje automatyczne ostrzenie i dobieranie ekspozycji umożliwiając przy tym korzystanie z kreatywnych trików w ustawieniach takich jak ostrość tła.„Jako model dla zaawansowanych amatorów lub zapasowy, wydajny aparat dla profesjonalistów EOS 50D nie znajduje dla siebie konkurencji” – powiedział Mogens Jensen, Prezes Canon Consumer Imaging, Europe. „Żaden inny aparat w tym przedziale cenowym nie oferuje podobnej kombinacji szybkości i jakości obrazu”.
Przegląd głównych cech
- 15,1-megapikselowa matryca CMOS APS-C
- Fotografowanie seryjne z prędkością 6,3 kl./s - do 90 obrazów JPEG zapisywanych na kartę UDMA
- Procesor DIGIC IV
- Czułość ISO 100-3200, rozszerzalna do 12800
- 9-punktowy, szerokopolowy AF
- 3-calowy wyświetlacz LCD Clear View o rozdzielczości VGA z obsługą trybu Live View i funkcji wykrywania twarzy
- Korpus ze stopu magnezowego chroniący przed czynnikami środowiska
- Zintegrowany system czyszczenia EOS
- Złącze HDMI umożliwiające przeglądanie zdjęć w wysokiej jakość na telewizorach HD
- Pełna kompatybilność z obiektywami Canon EF i EF-S oraz lampami Speedlite EX
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Jakieś zmiany są chociaż focus miał być 11-to polowy. Cena?????
"Face Detection Live AF" :)
"jakość się nie pogorszy" ? a kiedy się będziemy cieszyć z polepszenia jakości?
15 megapikseli, detektor twarzy ... to z pewnoscia zacheci mnie do przesiadki na co 'cudo'
....tego cuda bez testu nie kupię .....
Ja czegoś tutaj nie rozumię !!! Jeżeli ekran ma rozdzielczość VGA 640x480 to jego rozdzielczość powinna wynieść 307200 punktów a nie 920000.
Komornick - powinna wynosic 307 200 pikseli, a piksel sklada sie z 3 punktow co daje 921 600
Hmm... Raczej nie widzę powodów do hurra-euforii i argumentów do wymiany mojego 40D na 50D. Różnica w cenie będzie pewnie gdzieś na poziomie 2 kPLN, za to tak naprawdę dostaję tylko lepszy wyświetlacz LCD. Reszta będzie zupełnie niezauważalna przy normalnym fotografowaniu (wizjer) i normalnym drukowaniu (format pocztówkowy). A płacić za nowy numerek na obudowie... :-( Wolę dołożyć jeszcze tysiąc i zaopatrzyć się w Sigmę 150-500... :-)
A, i jeszcze coś - bardzo mi się nie podoba faktura metalu nowej obudowy 50D - jest bardzo porowata, to jakaś akutalna moda? Paskudne toto, wolę mojego gładziutkiego 40D...
Teraz podstawowe pytanie, od którego zależy powodzenie tego modelu. Wszystko (nowe mikrosoczewki,
fotodiody, nowy procesor) wskazuje na to, że 50D ma zapowiadanego przez Canona CMOSa nowej generacji, który pod względem szumów ma być lepszy o 1 i 2/3 EV od wcześniejszych. Jeśli to się
potwierdzi może być ciekawie. Tym bardziej, że mamy wreszcie normalny LCD a nie tą katastrofę
z 40D.
A ja uważam, że to będzie kupa nie aparat. Po co w cropie 15 mln pikseli? Skoro taka rozdzielczość, to szkła z najwyższych półek. A jak ktoś kupuje szkła z najwyższych półek to kupi cropa? Brrrrrrrr.....ednie ten Canon żenić chce.
link
Jednak skoro na tej stronie jest już news to już nie ściema a Fakt :-) Chyba swojego Canona 40D pora sprzedac i kupic nowego. Ciekawe tylko kiedy premiera w Polsce będzie...
Taki ekranik o wysokiej rozdzielczości (640*480) mam w PDA i bardzo dobrze przegląda się na nim zdjęcia.
Dużo szybciej będzie można sprawdzić ostrość a to jest duża zaleta gdy pracuje się często w kiepskich warunkach oświetleniowych...
No no ekranik musi byc odlotowy i wyrażny. Bardzo ciesze się, ze dali matryce 15 mega pikseli oby to było prawdą. Wyobrażcie sobie, że robie sobie zdjęcia 10 mpx Canonem 40D na iso 1600 nie powiem duze są szumy a teraz jak zrobię zdjęcia 15 mpx iso 1600 w Canonie 50D i potem zmniejsze zdjęcie do rozmiaru zdjęcia tyle co ma 40D czyli 10 mpx to zobaczycie na co jest potrzebne te 15mega pikseli i nie narzekajcie bo to jest dobry sposób na eliminowanie szumów :-) Jest super i nie ma co narzekac...Pozostało czekac na premiere w Polsce
sRAWy 7.1 MPix mogą być fajne. Praca z sRAW z serii 1D pokazuje, że na nich szum w jaśniejszych częściach obrazu jest o 1 EV mniejszy niż w normalnych RAW-ach. W ciemnych partiach aż takiej poprawy
nie ma, ale i tak jest lepiej. Jeśli w 50D 7.1 Mix sRAWy dadzą ten sam efekt, może być fajnie.
Wyglada na to ze Canon chce wreszcie przedstawic jakas alternatywe dla D300. Chyba nie bedzie latwo:)
Ma ktos moze wiecej sampli?
albo przeoczyłem, albo nic nie piszą o uszczelnieniach, które w 40D nie były najwyższego lotu. Podoba mi sie funkcja dostrajania AF, natomiast wolałbym żeby poprawiono jakość a nie zachowali dotychczasową mimo dość znacznego wzrostu liczby pikseli, dobrze że pomyśleli o sRawach...
Fajny - niefajny, a o uszczelkach wciąż ani mru mru? Wygląda na to, że pozostanę przy moim starym 30D - cierpliwie czekając na w pełni zagumowany 60D.
Wszyscy narzekaja na slabe uszczelnienia w 40d, ale czy ktos mial faktycznie problemy z tego powodu?
Najbardziiej w 40D podoba mi sie stosunek jakosci do ceny. Nie mam ochoty doplacac za uszczelnienia, tym bardziej ze nie zauwaze szczegolnej roznicy. Najwazniejsza dobra matryca, nie musi byc pancerny.
No chyba ze ktos nie rozstaje sie z nim nawet w wannie:)
Do Zanzibar... widzisz bo to jest tak... jak ktoś fotografuje tylko u cioci na imieninach tudzież tylko jak słoneczko na niebie to uszczelninia ma w d...e, ale wyobraź sobie, że są ludzie, którzy fotografują w deszczu tudzież w środowiskach agresywnych począwszy od zwykłej plaży, a na pustyni skończywszy i dla nich to ma znaczenie. To czy 50D będzie miał uszczelnienia czy nie olewam, to aparat amatorski i mieć ich nie musi, jeżeli natomiast nowy 5D czy 3D jak on tam będzie się zwał znowu nie będzie miał ani jednej uszczelki to pożegnam się z Canon'em i kupię D3 + D700 i tyle w temacie (żałował będę tylko Canon'owskich stałek), a niestety obawiam się, że Canon swoim idiotycznym zwyczajem uszczelnienia zarezerwował dla aparatów stricte profesjonalnych czyli serii 1 i nowy 5D takowych nie otrzyma... Jasne, że nie uszczelnienia robią zdjęcia podobnie jak i nie wyświetlacz, ale fotograf powinien mieć jak największą swobodę w operowaniu sprzetem by móc skupić się na fotografowaniu, a nie trzęsieniu dupą, że za chwilę coś mu aparat zakurzy czy zaleje i tyle w temacie... w sumie to chodzi o kilkadziesiąt centymetrów silikonu, ale Canon jakoś nie może tego zrozumieć i na sporo na tym traci... Pozdrawiam, photolo.
Do photolo: 50D to nie taki amatorski, mógłby robić śmiało jako zapasowy korpus i nie tylko zapasowy, a bez uszczelnień to raczej w trudne warunki sie nie nadaje.
Ceny (podobno): EU - 1599,99 EUR, GB - 1199,99 GBP, USA - 1399 USD. Jak zwykle Amerykanie to mają klawe życie (fotograficzne).
Do Zanzibar:
nie mam 40D i nie miałem okazji sprawdzić, jak sprawuje się jego "uszczelnienie". Nie uważam jednak, aby konieczne było posiadanie tej puszki, aby mieć o niej jakieś zdanie - no wiesz: fora, serwisy i tym podobne sprawy. Mi osobiście wystarczy informacja o niepełnym ogumowaniu, by trzymać się od takiego korpusu z daleka. A tego juz nie mówię tylko w oparciu o opinie innych, lecz własne doświadczenia z nieuszczelnionym korpusem.
Do photolo:
Nie stać mnie , póki co, na profesjonalną puchę, a do tego nawet takiej nie potrzebuję. Używam, jak to nazwałeś, korpusu amatorskiego (30D) i wyobraź sobie, że nim też da się robić zdjęcia w trudnych warunkach. I własnie z tego powodu, dla ludzi takich jak ja, jest ważne, aby body było dobrze uszczelnione. Przy okazji pierwszego newsa o 50D wspomniałem o problemach z czyszczeniem matrycy w mojej puszczce.
Photolo, nie zapominajmy ze 40stka jest aparatem dla zaawansowanego amatora. Fotografowalem 40stka w deszczu, na pustyni a niebawem bede mial go okazje przetestowac w warunkach duzej wilgotnosci. Puki co, nie mialem z nim zadnych problemow. Gdyby cena nie miala znaczenia, wybral bym N. D300. To naprawde pancerny korpus i mozna nim prawie gwozdzie wbijac. Coz jednak z tego ze jest taki wspanialy skoro mnie na niego nie stac. Wole mniej pancernego 40D a za reszte kupic jakies fajne szklo.
Zgadzam sie ze w jezeli chodzi o profesjonalny sprzet to Canon bardzo kuleje. 5D w zasadzie w teren sie nie nadaje bo lapie syfy przez korpus. Nie trzeba szkla zmieniac zeby zasyfic matryce:) Taki sprzet faktycznie musi byc solidniejszy.
Canon ma coraz mniej do zaoferowania dla profesjonalistow. Zamiast poprawiac i tak dobrego 40D powinien zaczac sie martwic pelna klatka bo tu ma juz sporo do nadrobienia. Zobaczymy co pokaza na Photokinie.
zanzibar syfy na matrycy Twojego 5 D pojawiaja sie wskutek braku uszczelnien w obiektywie, a nie w body - aby miec aparat, ktory "nie popuszcza" musisz miec przeciez uszczelniony obiektyw - wydawalo mi sie ze to jest dla kazdego oczywiste
A ja za jego największe zalety uważam możliwość kalibracji AF do różnych obiektywów oraz automatyczne usuwanie winietowania (z pamięcia bodaj 25 obiektywów firmowych i miejscem na 15 własnych profili)
...mam tylko nadzieje ze tym razem matryca bedzie lepsz niz w 40d(osobiscie myslalem ze plotki o tej matrycy 15M to sciema, a tu masz ;-(.....porazka... )..., calareszt wyglada normalnie, i jak juz ktorys kolega napisal bez testu tego cuda nie kupie ;-)
...a tu o co chodzi ??? Artificial Intelligence AF (sztuczna inteligencja)
zerkaliscie juz na dpreview?
link
moja lista (niespelnionych) zyczen:
* sterowanie zewnetrzna lampa blyskowa przy pomocy wbudowanej
* uszczelnienie
* 100% pokrycia w wizjerze
* zmiany w AF
* korekcja ekspozycji wieksza niz 2 EV (mniej wazne)
ciekawe jak bdzie sie sprawowac nowa matryca 15Mp to na moje potrzeby za duzo, sRAW 7Mp?
Sugerowana cena 4399 zł.
Sporo...
...ale przynajmniej jest z czego obniżać ;)
optyczne na pewną stwierdzą, że rozdzielczość matrycy jest na poziomie 8 mpix tak jak w 20D
K8v8M jeśli już to rozdzielczość zdjęć z tej matrycy ;) a cena na cyfrowe w zapowiedzi to 3799 zł... kiedy będzie można już kupić na pewno będzie mniej...
A ten znowu swoje...
Wszyscy, którzy uważają, że to żaden postęp w stos. do 40D, niech się cieszą, że w tej sytuacji 40D trochę stanieje. A 30D jeszcze bardziej ;-) w końcu jeśli komuś na nic 15Mpix, to i 10 jest nadto... (w końcu to zależy, jaki obiektyw się do tego dopnie)
Z tą matrycą to bym się nie zdziwił bo to trochę chyba nie dorzeczne albo z słabym obiektywem sprawdzane.
leszek3 | 2008-08-26 21:03:32
Wszyscy, którzy uważają, że to żaden postęp w stos. do 40D, niech się cieszą, że w tej sytuacji 40D trochę stanieje. A 30D jeszcze bardziej ;-) w końcu jeśli komuś na nic 15Mpix, to i 10 jest nadto... (w końcu to zależy, jaki obiektyw się do tego dopnie)
A wiesz to ciekawa filozofia... Chyba usprawiedliwia też naszych ,,olimpijczyków" ..W końcu po co ,,szybciej, wyżej, dalej... Po co medale?.. I po co postep technologiczny?.. ,,A praw fizyki Pan nie zmienisz"... I w końcu... ,,Będzie Pan zadowolony!!.. Będzie Pan zadowolony!!'...;) ;)
Sprostowanie. Doczytałem specyfikację i opis. Rozdzielczość będzie o 20% wyższa (ta zmierzona przez optyczne). Wszystko dzięki gapelless microlens (a tak na prawdę ostrzeniu rawów przez nowy Digic IV).
A ja, będąc bardzo niezaawansowanym amatorem i nowym użytkownikiem niniejszego forum, mam następujące pytanie, jaka jest zależność pomiędzy brakiem uszczelnienia albo istnieniem uszczelnień w korpusie, a możliwością zanieczyszczenia matrycy w trakcie zmiany obiektywu w niekorzystnych okolicznościach atmosferycznych?
Jeżeli ktoś już poruszał ten problem, to proszę o wyrozumiałość i o skierowanie mnie do właściwego postu
grzes101
W przypadku puszek Sigmy zalezność jest ... żadna - zamieniasz swoje słoiki, kiedy tylko chcesz i gwiżdzesz na burzę piaskową :) W przypadku pozostałych producentów zależność jest ... wprost proporcjonalnie rosnąca, tzn. im masz większe parcie na wymianę szkła, tym więcej będziesz miał potem roboty z gruchą - bez podtekstów oczywiście ;)
Natomiast w temacie tego, do czego pijesz - oczywiście żadna uszczelka nie uchroni Twojej matrycy, jeśli nie założysz na body obiektywu i to uszczelnianego, lub będziesz go zmieniał w niekorzystnych warunkach.
Abes
Dziękuję za barwną odpowiedź:)) W jej świetle, jeśli dobrze rozumiem zagadnienie, 100% uszczelenienia korpusu mają znaczenie głównie dla osób, które nie zmieniają obiektywów albo robią to w sterylnych warunkach. Dla pozostałych zaś osób, siłą rzeczy skazanych na możliwość zanieczyszczenia matrycy podczas zmiany obiektywu, bardziej istotne będzie posiadanie sprawnego systemu oczyszczającego matrycę z pyłków bądź mozliwość łatwej obróbki zdjęcia w zakresie usuwania zaciemnień spowodowanych przyklejonymi do matrycy pyłkami. Dlatego warto jesty chyba porównać system oczyszczania matrycy w C40D i w C 50D. Na ten temat nie mogę się jednak autorytatywnie wypowiedzieć, bo mój korpus nie posiada systemu oczyszczania matrycy, a chodzenie do serwisu w celu oczyszczenia matrycy, matówki i jej okolic kosztuje aż 60PLN. Tzw. "robota gruchą', z mojego doświadczenia osobistego (che, che, che...), niewiele daje, bo skoro coś się przylepiło do matrycy, to jest prawdopodobnie naelektryzowane i nie daje się łatwo wydmuchać;))
Pozdrawiam
grzes101
grzes101
Masz rację - wspominałem już w innym wątku, że w moim przypadku pompowanie matrycy nawet największą gruchą do LEWATYWY daje taki tylko efekt, że popatrzę sobię na gołą matrycę, po czym ponownie oglądam paprochy na zdjęciach - może tylko w zmienionej lokalizacji ;) Pytasz więc po co w ogóle te uszczelnienia, skoro i tak nałapię syfu? PROFILAKTYKA po prostu. A kurz wlezie wszędzie, gdzie nie ma uszczelki, bez względu na to, czy obiektyw "zasysa", czy też nie. Zakładając L-kę z gumowym kołnierzykiem przy gwincie mocowania do puszki na aparat nie "przystosowany" do tej uszczelki kurz i tak przelezie. A gdzieś czytałem, że nawet przez przednią soczewkę w 17-40L komuś tam pyłu naleciało...
A gdzie indziej z kolei czytałem o rzekomym negatywnym wpływie mikrowibracji na matrycę - prawda to czy fałsz? Sam nie wiem, ale gdybym miał tą funkcję, to z pewnością bym nad tym się nie zastanawiał ;)
No i o najważniejszym bym zapomniał - nigdy nie zmieniam szkła w piachu czy deszczu - tak mi podpowiada zdrowy rozsądek. A że przy zmianie w normalnych warunkach i tak nałapiesz kurzu? No wiesz - co innego kurz, a co innego piach lub deszcz w puszce :)
deszcz w puszce... to mogłoby być niezłe.
Ja na miejscu potencjalnych nabywcow 50D nie martwil bym sie slabym uszczelnieniem tej puszki ale np rozpietoscia tonalna. Juz 450tka zaliczyla spore potkniecie pod tym wzgledem. Zastanawiam sie co pokaze ta nowa matryca. Cos czuje ze tutaj bedzie zonk:)
Zanzi a robiłeś fotki 450D czy tylko opierasz się na info z tego co przeczytałeś?
W tym wypadku opieram sie o test na optyczne. Nie mialem okazji focic 450stka. Jezeli wiec uzytkownicy tego aparatu maja inne zdanie, to przepraszam:)
Mam 40d a 450d kupowałem dla kolegi i bawiłem się w domu, nawet jeśli jest mniejsza rozpiętość tonalna to raczej niezauważalna a 450tka produkuje ostrzejsze obrazy i to dało się zauważyć na zdjęciach 100%crop.
Zresztą tutaj stwierdzili chyba, że największą rozpiętość tonalną ma d3 a na dpreview, że d300...
a co powiecie na ten serwis.
link cena ciekawa, ale czy realna ?? wydaje mi się ze sugerowana cena producenta, jaką podaje ten serwis, $1,399 to trochę za mało...
Taką cenę pokazuje także Canon USA, więc to jednak cena realna i nie wzięła sie znikąd.
A co powiecie na to??? link to jest już cena w Polsce.
kurde nie wiem dlaczego link nie działa... ale cena w tym sklepie to 3 799PLN
poprawiony link: link
tylko ~650zl drozej niz w USA, $1400 * 2.25 = 3150zl ;-)
na amazon.co.uk: link
cena wynosi 1200 funtow = 4.15*1200zl ~= 5000zl
mi się wydaje że to będzie świetny aparat :) a Canon dał dużo pixeli żeby nie zostać w tyle, tak jak z 40d :) Coż może to za dużo pixeli ale wyścig i marketing wpływają nawet na gigantów jak Canon i Nikon :) Zreszta jak komu za duzo to będzie robił w "Medium" a nie "large" :D