Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe

Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
25 lipca
2019 16:01

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć przykładowych wykonanych najnowszym kompaktem Sony RX100 VII.

Przy zapisie plików JPEG standardowo wyłączyliśmy odszumianie, a wyostrzanie ustawiliśmy na najniższą dostępną wartość.

Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 38 mm, f/4.0, exp. 1/125 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 15.54 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 40 mm, f/4.5, exp. 1/125 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 15.63 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 72 mm, f/4.5, exp. 1/200 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 14.06 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 15 mm, f/4.0, exp. 1/100 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 13.19 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 56 mm, f/4.5, exp. 1/160 sek., ISO 250
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 12.67 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 56 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 640
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 15.39 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry:26 mm, f/5.6 , exp. 1/160 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 14.97 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 26 mm, f/4.0, exp. 1/160 sek., ISO 250
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 13.47 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 9 mm, f/2.8, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.95 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 9 mm, f/2.8, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.48 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 9 mm, f/4.0, exp. 1/100 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.65 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 18 mm, f/4.0, exp. 1/100 sek., ISO 1000
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 14.53 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 42 mm, f/4.5, exp. 1/250 sek., ISO 2500
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 19.2 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 72 mm, f/4.5, exp. 1/200 sek., ISO 2500
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 16.76 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 22 mm, f/4.0, exp. 1/80 sek., ISO 1000
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 15.99 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/30 sek., ISO 64
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 9.71 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/50 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 10.48 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 10.81 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 12.33 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 13.77 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 14.89 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/1600 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 17.41 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/3200 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 17.37 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/6400 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 17.18 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 13 mm, f/4.0, exp. 1/40 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 13.5 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 17 mm, f/4.0, exp. 1/200 sek., ISO 2000
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 18.05 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 22 mm, f/4.0, exp. 1/80 sek., ISO 1000
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 13.95 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 27 mm, f/4.0, exp. 1/80 sek., ISO 1000
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 14.52 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/40 sek., ISO 640
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 14.58 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 11 mm, f/3.5, exp. 1/160 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 17.16 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 11 mm, f/3.5, exp. 1/30 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 14.46 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 44 mm, f/4.5, exp. 1/60 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 19.35 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 13 mm, f/3.5, exp. 1/40 sek., ISO 1000
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 17.38 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 15 mm, f/4.0, exp. 1/40 sek., ISO 1000
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 16.97 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 15 mm, f/4.0, exp. 1/40 sek., ISO 640
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 15.57 MB
Sony RX100 VII - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony RX100 VII
Parametry: 12 mm, f/3.5, exp. 1/40 sek., ISO 640
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 16.08 MB


Komentarze czytelników (58)
  1. dkaz
    dkaz 25 lipca 2019, 16:09

    Ach te piegi..., :)

  2. nikos
    nikos 25 lipca 2019, 16:49

    Doskonała 1-calowa matryca. Nawet zdjęcie beczek na ISO 12800 wygląda przyzwoicie.

  3. eMGie
    eMGie 25 lipca 2019, 18:38

    Przepraszam redakcjo, ale poniżej są zdjęcia jakie chce oglądać 99.99% użytkowników (z fabrycznym wyostrzaniem i redukcją szumów):

    link

    Uprzejmie proszę mnie nie usuwać :)

  4. eMGie
    eMGie 25 lipca 2019, 19:14

    Wracając do jakości zdjęć, po szybkiej analizie poczekam jednak na Canon PowerShot G5 X Mark II. Moim subiektywnym zdaniem fotki na poziomie ogólnym jak i piksela są u Canona o wiele lepsze...
    link

  5. tadeusz69
    tadeusz69 25 lipca 2019, 19:53

    link


    link

    Ta sama modelka , 2 zdjęcia : jedno z RX 100 VII a drugie z A7 R IV
    Jest duża różnica ? ;)

  6. JdG
    JdG 25 lipca 2019, 20:15

    Do ISO 3200 jest OK, 6,4K też może być. Fajny aparat, tylko nieco kosztowny.

    A co by było, gdyby go zrobić tak, żeby był odrobinę większy, miał jasność F/4 na długim końcu i stały wizjer (nawet niekoniecznie tak dobry jak teraz)? Aha! i jeszcze miał np. naokoło spustu migawki pokrętło do korekcji czegoś tam, co się zaprogramuje? Wtedy to byłby doskonały kompakt.

  7. barkowx
    barkowx 25 lipca 2019, 20:29

    iso 800 to max i to tylko za 1100 funtów...

  8. Szabla
    Szabla 25 lipca 2019, 20:38

    @JdG: piszesz tak, jakbyś nie wiedział o istnieniu wersji III, IV i V, gdzie światło obiektywu to F1,8-2,8. Korekcję można przypisać do pokrętła sterującego lub dowolnego przycisku.

  9. Jarun
    Jarun 25 lipca 2019, 21:34

    @tadeusz69 napisał:
    "Ta sama modelka , 2 zdjęcia : jedno z RX 100 VII a drugie z A7 R IV
    Jest duża różnica ? ;) "

    O rzesz Ty .... Niełatwo zgadnąć, które jest które :-)
    Fajne porównanie.
    Od dłuższego czasu mówię, że takie porównania bez sensu, wbrew pozorom mają pewien sens.

  10. JdG
    JdG 25 lipca 2019, 22:21

    > piszesz tak, jakbyś nie wiedział o istnieniu wersji III, IV i V,

    dobrze wiem o ich istnieniu, ale one mnie zupełnie nie interesują. Vi i VII zaś i owszem. Jak na kompakt obiektyw prawie doskonały..

  11. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 25 lipca 2019, 22:52

    Szczerze ? Aparat nie wiadomo dla kogo, chyba tylko dla "fanbojów" sony, bo dzisiaj takie zdjęcia można wykonywać za pomocą smartfona. Mój kumpel kupił sobie Huawei P30 pro, widziałem zdjęcia (rawy) zrzucone na komputer. Wygladały podobnie jak te tutaj, może niektóre nawet były korzystniejsze. Nie widzę sensu tworzenia takich aparatów w dzisiejszych czasach, no chyba, że ktoś chce wyglądać jak japoński turysta. Taki aparat powinien kosztować max 2tyś. zł

  12. Szabla
    Szabla 25 lipca 2019, 22:57

    Może powrót na Ziemię? Ten segment generuje ponad 1/3 zysków rynku kompaktów.

  13. Szabla
    Szabla 25 lipca 2019, 22:58

    @boakrztusiciel: jeżeli nie widz różnicy między zdjęciami z 1-calowca i smartfonu, to znaczy, że masz niewielkie wymagania :P

  14. darekw1967
    darekw1967 25 lipca 2019, 23:02

    @boa ksztusiciel

    Dobrze piszesz ;)

    Wiele fot z serii P30 nadaje sie nawet na powiekszenia.
    Latami focilem lustrzankami i bezlustrami a teraz duzo foce P30-tka.

    Co do ceny tez masz racje.
    Wycena tego aparatu RX 100 VII jest wzieta z kapelusza.

  15. darekw1967
    darekw1967 25 lipca 2019, 23:09

    @Szabla
    "@boakrztusiciel: jeżeli nie widz różnicy między zdjęciami z 1-calowca i smartfonu, to znaczy, że masz niewielkie wymagania"

    Tak sie sklada, ze mam RX100 III i Huawei P30 a material wyjsciowy najczesciej idzie u mnie na odbitki 10x15 w 300 dpi.

    Przy bardzo dobrej obrobce materialu z RAW-a bardzo watpie ze zobaczysz roznice bez szkla powiekszajacego miedzy fotami na 10x15 w 300 dpi.

  16. Szabla
    Szabla 25 lipca 2019, 23:13

    10 x 15? Tu i 2 mega wystarczy :D

  17. darekw1967
    darekw1967 25 lipca 2019, 23:27

    @Szabla
    Na HDTV, monitor i html tez wystarczy jak i wiele innych zastosowan.

    Jak masz okazje sciagnij sobie RAW-y z Huawei P30 Pro czy P30 i
    sprawdz co mozna z tego uzyskac.

    Logika mowi, ze nie da sie z g... bata ukrecic ale rzeczywiscie wychodzi ze coraz bardziej sie daje i z tak malych matryc i malych szkielek jest zaskakujaca ilosc detali oraz calkiem akceptowalny DR.



  18. LR
    LR 25 lipca 2019, 23:59

    Obecne jeżeli chodzi o kompakt to tylko GR III

  19. Marek B
    Marek B 26 lipca 2019, 06:37

    Jedni będą fotografować kompaktami. Inni Smartfonami. A jeszcze inni lustrzankami i bezlusterkowcami formatu FF, i większymi. I chwała im wszystkim.
    Bez wyjątku !!!

  20. sanescobar
    sanescobar 26 lipca 2019, 08:19


    @LR, napisał:
    "Obecne jeżeli chodzi o kompakt to tylko GR III "

    ....a jak ktoś chce mieć coś uniwersalnego to lepiej nie robić zdjęć?

  21. szumm
    szumm 26 lipca 2019, 08:19

    Rozumiem, że użytkownicy tego typu zabawek jak i ich fani, mają najwięcej do powiedzenia o Hasselbladach :D Dobre pstrykadło dla dziecka komunijnego lub jeszcze młodszego adepta fotografii.

  22. PeterLeonard
    PeterLeonard 26 lipca 2019, 09:16

    @szumm

    haha...ale słaby z ciebie troll, musisz się bardziej postarać żeby ktoś twoje bzdury wziął na poważnie :)

  23. szumm
    szumm 26 lipca 2019, 10:01

    @PeterLeonard
    Nie mam pojęcia i nie chcę wiedzieć czy używasz takich zabawek. ale ja zdania nie zmienię, wraziłem opinię i jak patrzę na zdjęcia przykładowe tylko utwierdzam się w niej i myślę, że mam sporo racji w tym co mówię.

  24. Myszowor
    Myszowor 26 lipca 2019, 10:11

    Jak patrzę na fotki to od wersji III to w tym aparacie nic się nie poprawiło, cena z kosmosu za tego kompakta.

  25. eMGie
    eMGie 26 lipca 2019, 11:09

    Skoro produkt schodzi jak ciepłe bułeczki to nie rozumiem tej frustracji ceną. Niech zarabiają a zgromadzony kapitał niech inwestują w nowe produkty i matryce. Wolę taki układ niż ceny regulowane w PRL-u za które można było kupić Smienę a szczytem luksusu był Zenith TTL, bo już Yashica tylko dla górników za bony (za pracę w weekendy)...

  26. PeterLeonard
    PeterLeonard 26 lipca 2019, 11:10

    @szumm

    Ojej, biedactwo, nie potrafisz zrobić dobrego zdjęcia innym aparatem niż jakiś najnowszy super pro z wielką matrycą? Niektórzy tak maja, nie ma się co przejmować :)

  27. LR
    LR 26 lipca 2019, 11:48

    @sanescobar
    "....a jak ktoś chce mieć coś uniwersalnego to lepiej nie robić zdjęć? "

    Bawiłeś się GR III ? (optyka + matryca MEGA, zawstydzi niejedno szkło)

    Ja kupiłem jak tylko był dostępny w sklepach. Jest bardzo uniwersalny dzięki funkcji crop, którą można przypisać do przycisku FN. Z ogniskowej 50mm dostajesz świetny wydruk na A4.
    Jestem w tym momencie na urlopie i sprawdza się wyśmienicie. W kilku sytuacjach przydałby się konwerter 21mm ale to kilka procent potrzeby. Mimo to po powrocie myślę go zakupić ;-)

  28. mate
    mate 26 lipca 2019, 11:53

    @LR
    "Bawiłeś się GR III ? (optyka + matryca MEGA, zawstydzi niejedno szkło) "

    Dasz jakieś sample na ekwiwalencie 200 mm?

  29. eMGie
    eMGie 26 lipca 2019, 12:01

    Tu bym uważał, akurat 200 mm w RX100 VII jest dość nędzne. Może się okazać, że "wykrojony" ekwiwalent z GR III może być lepszy, choć z kolei będzie miał zupełnie inną perspektywę...
    link

  30. LR
    LR 26 lipca 2019, 12:06

    @mate

    Zgoda tylko, że ja tyko w krajobrazie używam takich ogniskowych i wtedy używam K-1.

    Lubię naprawdę dobrą jakość i dlatego wybrałem GR III jako dodatek do K-1

  31. mate
    mate 26 lipca 2019, 12:06

    @eMGie
    "Tu bym uważał, akurat 200 mm w RX100 VII jest dość nędzne. Może się okazać, że "wykrojony" ekwiwalent z GR III może być lepszy"

    Wykrojony ekwiwalent z GR III będzie mieć ok. 860 na 570 PIKSELI, bądź poważny.

  32. eMGie
    eMGie 26 lipca 2019, 12:10

    No tak, racja. Nie przeliczałem i nie wiedziałem że to tak mała rozdzielczość wychodzi :)

  33. LR
    LR 26 lipca 2019, 12:13

    Tak czy siak, gdybym miał wybierać między tym aparatem a cytowanym P30 wybrałbym SONY bo nie lubię robić zdjęć telefonem ;-)

  34. PeterLeonard
    PeterLeonard 26 lipca 2019, 12:44

    Jak już porównejmy do P30pro to ja mam P20pro a wiem o ile lepszy jest 30. Kompaktów z calowymi matrycami zdecydowanie jeszcze ten telefon nie dogonił ale z mniejszymi owszem. Ale to też może wynikac z faktu że współczesne smartfony w zupełnie inny sposób robią zdjęcia i ma to coraz mniej wspólnego ze nomralnymi aparatami tak więc rozmiar matrycy przestaje być taką przewagą.

  35. maksiczek
    maksiczek 26 lipca 2019, 12:47

    Poziom szumów jak na moim Nikonie D7100. W tym kompakcie na b. wysokim iso są nawet mniejsze. Jednak kupować coś nowego z poziomem jakości obrazka sprzed lat, to chyba pomyłka, prawda ?

  36. PeterLeonard
    PeterLeonard 26 lipca 2019, 12:55

    @maksiczek

    Więc twierdzisz że jakośc zdjęć jest lepsza niż w lustrzance apsc i dlatego ten sony to pomyłka? :D

  37. mate
    mate 26 lipca 2019, 12:56

    @maksiczek
    "Jednak kupować coś nowego z poziomem jakości obrazka sprzed lat, to chyba pomyłka, prawda ?"

    Pomyłką jest nie rozumieć, że tu priorytetem jest uniwersalność opakowana w małe gabaryty. Poza tym, jeżeli na ponad 3-krotnie mniejszej matrycy poziom szumów dorównał twojej lustrzance sprzed lat, to jednak jest postęp, prawda?

  38. ciemny
    ciemny 26 lipca 2019, 14:11

    Szczerze mówiąc nie jestem pewien czy jest znacząco lepszy od mojego G7x, którego w swoim czasie nabyłem za 1,4 k.

  39. BlindClick
    BlindClick 26 lipca 2019, 14:56

    Mhm, mam dziwne wrazenie deja-vu, pojawiaja sie tu spory, ze 1" i telefon - i ze nie widac roznicy. Zupelnie jak FF i m43.
    @eMGie Popieram, srednio widze sens ogladania czegos bez wiekszego sensu, jakby organizowac konkurs pieknosci wsrod zakonnic.
    Nie wiem w czym Optyczni maja problem by wstapic pare RAWow, czy dopieszczonych jpg.
    @boa ksztusiciel powaznie ? H20Mate - mam dostep do takiego i robilem nim zdjecia, no i bez jaj.
    @tadeusz69 wg mnie, to pierwsze nawet ma wieksze szumy niz to drugie.

    Aparat ma plusy, mi jest za maly, wiec mnie nie interesuje, ale trzeba przyznac ze ok 800 punktow AF i AF w czasie rzeczywistym to plus.
    Cena - hahaha, coz, skoro jest adresowany do Tych co chca miec "jakosc A9" i wielkosc 3 palcow - trzeba zaplacic.
    Canon pewnie ma lepsza aegonomie, zle zakladam ze obiektyw Zeissa bedzie lepszy od tego co daje Canon w malych aparacikach, szkoda.
    Trzymam kciuki zeby ktos zrobil 4x wieksza matryce, 4x wiekszy zoom i 4x wieksza abudowa.

  40. tempor
    tempor 26 lipca 2019, 15:55

    @nikos
    "Doskonała 1-calowa matryca. Nawet zdjęcie beczek na ISO 12800 wygląda przyzwoicie"
    Bez przesady, nic nadzwyczajnego. ISO400-3200 moim zdaniem lepiej wygląda np. w Panasonicu TZ200.

  41. nikos
    nikos 26 lipca 2019, 21:54

    @tempor
    Porównaj zdjęcia testowe ZS200(=TZ200) z RX100VII na stronie

    link

    a zobaczysz, że pod każdym względem (szumy, detale, kolory) zdjęcia z tego Sony są lepsze.

  42. Szabla
    Szabla 26 lipca 2019, 22:03

    Nieco starsza matryca Sony.

  43. tempor
    tempor 26 lipca 2019, 22:24

    @nikos
    Nie żartuj. Porównałem ISO 800 i 1600 - zdjęcia z Sony szumią zdecydowanie bardziej. Może to skutek ustawień ostrości - widać, że zdjęcia z Sony są mocno i nienaturalnie wyostrzone (edge enhancement), kolory być może też podbite.

    link

    link

  44. tempor
    tempor 26 lipca 2019, 22:30

    @nikos
    Zwróć uwagę, co przy ISO1600 dzieje się w Sony w cieniach rzucanych przez butelki - estetyka smartfonowa.

  45. Szabla
    Szabla 26 lipca 2019, 23:58

    To wybór ostrości detali nad poziomem szumu. Widać to na napisach na butelce octu winnego.

  46. Marek B
    Marek B 27 lipca 2019, 08:19

    Twierdzę, że tego aparatu nie kupi fotograf reklamowy czy mody, wykonujący duże powiększenia. Oni wiedzą czym maja pracować. Tutaj M/Z najważniejsza jest jego uniwersalność i faktem, że da się nim zrobić dobrej jakości zdjęcia np: A4, bo akurat tyle wystarczy menedżerowi czy chociażby bratankowi fotografującemu przysłowiową ciocię na imieninach. Wszystkie inne dywagacje są bez sensu i tyle :)

  47. Szabla
    Szabla 27 lipca 2019, 12:05

    Takie aparaty często kupują reporterzy i dziennikarze, jako uzupełnienie/alternatywę posiadanych systemów.

  48. Marek B
    Marek B 27 lipca 2019, 13:10

    @Szabla... dokładnie

  49. FalconPL
    FalconPL 27 lipca 2019, 17:31

    Ja wam powiem, kto kupuje taki aparat. Ktoś kto chce mieć go w kieszeni na pasie biodrowym plecaka w górach.

    W jednej mam (już to wspominanego P30 pro), w drugiej RX100 V

    Prawda jest taka, że te dwa narzędzia świetnie się uzupełniają. P30 daje mi szeroki kąt i 120mm tele, a RX100 jest w środku.

    Co do telefonu - to niestety - prawda jest taka, że fotki świetnie wyglądają na telefonie (ten ekran AMOLED), a z soniaka wydają się takie wygaszone i do tego ta magia dużego ekranu telefonu - jednak w domu ZAWSZE SIĘ OKAZUJE, że jednak to co jest zrobione RX100 nadaje się lepiej do dalszej obróbki.

    Niestety P30 pro nie ma bracketingu. Mój typowy scenariusz w górach (duże kontrasty), to wszystkie fotki na +-1EV - nie ma czasu na kombinowanie (wiecie grupa nie czeka :), w domu się wybierze najlepsze do dalszej obróbki, a w ostateczności sklei HDRa

    Jeszcze odnośnie P30pro - ten ich obiektyw x5 - niestety bardzo często okazuje się zbyt długi, oczywiście jeśli już zrobić na nim fotę, to ludzie są zwykle z szoku, że to z telefonu, ale coś bliżej x4 byłby bardziej praktyczne.

    Podsumowując bez sensu porównywać RX100 do jakiegokolwiek innego aparatu, bo ten po prostu nie zmieści się w kieszeni i jest koniec tematu.

    Dziękuję za zwrócenie uwagi na Canon PowerShot G5 X - to bardzo ciekawa propozycja.

  50. Jarun
    Jarun 27 lipca 2019, 19:07

    @Szabla napisał:
    "Takie aparaty często kupują reporterzy i dziennikarze, jako uzupełnienie/alternatywę posiadanych systemów."

    A co z teorią, że do reporterki (bądź też do innych zastosowań PRO) nadają się tylko i wyłącznie aparaty z FF ?
    Jeśli reporter zrobi zdjęcie taką 1" matrycą to ktoś je kupi ?

    ;-)

  51. Szabla
    Szabla 27 lipca 2019, 23:03

    Nie chodzi przecież o typową reporterkę.

  52. Jarun
    Jarun 28 lipca 2019, 17:13

    @Szabla napisał:
    "Nie chodzi przecież o typową reporterkę."

    Typowa czy nietypowa - uznając argumenty używane w niedawnych dyskusjach stwierdzić należy, że zdjęcia zrobione takim aparatem ABSOLUTNIE nie nadają się do wykorzystania w celach zawodowych. W takich celach to tylko zdjęcia z FF ;-)

    P.S.
    To był sarkazm :-)

  53. Lipen
    Lipen 28 lipca 2019, 18:31

    Tyle kasy za sprzęt, który najdalej za kilka miesięcy, może rok się zdezaktualizuje i po pewnym czasie zniknie z rynku. Szacunek dla redakcji, że po raz siódmy opisuje podobny aparat. W sumie zrobić szablon "kopiuj-wklej" i tylko zmieniać parametry, ewentualnie jedno zdanie rozwinięcia. Przecież jeszcze będzie kilku następców tego sprzętu. A może już taki szablon macie. Muszę poszukać..Tak, czy siak mnie już te mk 5, 10, 12 śmieszą. Wiem, że postęp technologiczny galopuje, ale chyba nie aż tak szybko.

  54. eMGie
    eMGie 28 lipca 2019, 20:51

    To kup sobie Canona, on odświeża swoje produkty co 3-4 lata, będzie mniejszy stres dezaktualizacji :)

  55. Lipen
    Lipen 29 lipca 2019, 08:26

    Już dawno kupiłem. Canona. Kompakt z 15 lat temu, a lustro z 10. I wszystko działa. Zero stresu. Najgorzej jak coś nienormalnego stało się dla ludzi normalne.

  56. Szabla
    Szabla 29 lipca 2019, 10:19

    Czyli nie masz jakichś wygórowanych oczekiwań wobec sprzętu...

  57. Sin
    Sin 29 lipca 2019, 10:32

    Może zamiast skanować optyczne pod kątem rynkowych nowości i bez sensu komentować warto byłoby skupić się na foceniu tym 15 letnim kompaktem lub 10 letnim lustrem. To jest - przypominam - portal sprzętowy prezentujący aktualności a nie retro.

  58. Szabla
    Szabla 29 lipca 2019, 10:51

    Zaraz padnie tekst, że na Fejsie zdjęcia z 15-letniego kompaktu wyglądają tak samo, jak z nowego...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.