Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Obiektywy

W bazie znajduje się 2160 obiektywów i 9720 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie obiektywów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Venus Optics LAOWA 25 mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro - specyfikacja i opinie

Zdjęcia obiektywu
Specyfikacja obiektywu
Producent Venus Optics LAOWA
Model 25 mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro
Typ obiektywu Teleobiektyw stałoogniskowy
Ogniskowa 25 mm
Światłosiła f/2.8
Pole widzenia 10.3 o
Ostrość od 0.173 m
Maksymalne powiększenie 5:1
Maksymalna wartość przysłony 16
Liczba listków na przysłonie 8
Mechanizm autofokusa MF
Konstrukcja 8 elementów / 6 grup
Rozmiar filtra 0 mm
Tryb Makro Tak
Stabilizacja Nie
Dostępne mocowania Canon EF
Nikon F
Pentax K
Sony E
Nikon Z
Canon R
Sony FE
L-mount/Leica-SL
Wymiary 82 x 65 mm
Waga 400 g
Dodatkowe informacje Premiera: 7.03.2018 r.
Jeden element LD
Średnia ocen z 3 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Własności optyczne
Jakość / cena

Ocena ogólna

4.78 Dobra
Oceny czytelników (3)
  1. Bobas
    Bobas 28 maja 2020, 07:52
    Budowa i jakość wykonania
    Własności optyczne
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 83.3.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 1750
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: To ocena bardzo subiektywna, bo być może dla kogoś innego, wady, o których napiszę nie są jakoś bardzo dokuczliwe, no ale do rzeczy. Jak dla mnie skal odwzorowania powyżej 2.5 dość mocno traci na jakości. Zaobserwowałem spadek kontrastu i ostrości i to w takim stopniu, że zdjęcie zrobione przy powiększeniu 2.5x przeskalowane do 5x wygląda tylko minimalnie gorzej niż to strzelony w skali 5:1. Kolejna sprawa to aberracje. Jak dla mnie są za duże. Nie będę pisał w jakich warunkach pojawiają się. Po prostu są, a nie powinno ich być. Laowa 100 na tej płaszczyźnie zachowuje się znacznie lepiej, bo aberracji nie ma w ogóle. Przysłona powyżej f/8 mało użyteczna. Brak możliwości zamocowania filtra, choćby ochronnego. Konieczność zakupu porządnego statywu, szyny macro... Nie wiem czy to wada, raczej konieczność, no ale... To chyba na tyle, i aż na tyle.

    Zalety: Rewelacyjna jakość wykonania, świetna ostrość w skali 2.5:1, w zakresie od f/2.8 do f/8 - Sigma 70 Art Macro i Canon 100L Macro przy skali 1:1 mogą tylko pomarzyć o takiej ostrości. Dobra odległość robocza, choć mogłaby być ze 2 centymetry dłuższa.

    Podsumowanie: Dla mnie lepszym rozwiązaniem jest setka tej samej firmy. Nie zmienia to faktu, że 25 Macro jest godnym polecenia produktem.

  2. DarkRaptor
    DarkRaptor 18 lipca 2019, 08:27
    Budowa i jakość wykonania
    Własności optyczne
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 91.223.x.x
    Użytkuje od: 6 mies.
    Cena zakupu: 1700
    Wykorzystanie: Profesjonalne

    Wady: Przydałby się ciut większy zakres powiększeń, najlepiej od 1:1, szkło byłoby bardziej uniwersalne. Brak możliwości podpinania akcesoriów (przydałby się np. filtr polaryzacyjny), poza dedykowaną lampą pierścieniową i stopką statywową. Konieczność pracy na przysłonie roboczej - przy skalach 5:1 bywa bardzo ciemno.

    Zalety: Doskonały obiektyw do ekstremalnego makro. Świetna jakość obrazu, zwłaszcza na bardziej otwartej przysłonie (przy większych skalach i domknięciu powyżej f5,6 dyfrakcja jest bardzo wyraźna). Relatywnie niska cena. Solidna budowa, wszystkie elementy mechaniczne chodzą perfekcyjnie. Dobra praca pod światło. Odległość robocza większa niż przy stosowaniu szerokich kątów na rewersie. Wreszcie coś takiego, nie na Canona ;)

    Podsumowanie: Świetny optycznie i mechanicznie obiektyw. Od chwili jego zakupu w zasadzie pozbyłem się optyki używanej na rewersie, aby uzyskiwać duże skale odwzorowania. Gdyby miał zakres jak jego jedyny odpowiednik (pod względem możliwości) MP-E 65/2.8 - 1x-5x, i gdyby miał mechanizm popychacza przysłony (lub przysłonę sterowaną elektronicznie) byłby ideałem. Jako zapalony makrofotograf mogę go jednak spokojnie polecić.

  3. JAG
    JAG 3 lipca 2018, 21:48
    Budowa i jakość wykonania
    Własności optyczne
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 78.8.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 2000
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: Stosunkowo duża podłużna aberracja chromatyczna mimo zastosowania elementu ED. W pewnych kontrastowych sytuacjach jest mocno widoczna. Konieczność fotografowania przy przysłonie roboczej. Brak osłony przedniej soczewki - bardzo wysuniętej - możliwość łatwego zarysowania. Brak gwintu do przykręcenia akcesoriów, choć być może zostaną opracowane dedykowane akcesoria mocowane jak dekielek obiektywu na zatrzask/bagnet.

    Zalety: Bardzo dobra jakość wykonania (obiektyw jest bardzo solidny ale też i ciężki). Jakość obrazu bardzo dobra (wysoki kontrast i rozdzielczość). Obiektyw w pełni użyteczny od pełnej przysłony (obraz o rewelacyjnej rozdzielczości przy f2,8) Optymalny zakres przysłon: 2,5x - f2,8 - f8 5x - f2,8 - f5,6

    Podsumowanie: Solidna konstrukcja o wysokiej rozdzielczości. Wąski tubus ułatwia oświetlenie obiektów. Wersja z mocowaniem do statywu (\"tripod collar\" jest opcjonalny) lepsza gdyż umożliwia łatwe (nieoczekiwanie) zamocowanie małej lampy błyskowej do tego elementu po obróceniu do góry płytki statywowej. Generalnie fajna zabawka. We wprawnych rękach oferuje spore możliwości. Zastępuje kilka rożnych obiektywów. Jedyna konkurencja to niemal dwukrotnie droższy Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro, jednak ten jest także znacznie większy i słabszy na nominalnej przysłonie f2,8.

Dodaj swoją ocenę

Budowa i jakość wykonania
Własności optyczne
Jakość/cena