Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Fujifilm Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS - test obiektywu

9 lipca 2014

6. Dystorsja

W przypadku części obiektywów systemu Fujifilm X projektanci optyki odpuszczają sobie korygowanie dystorsji i zostawiają to zadanie oprogramowaniu w korpusie aparatu. W modelu 16–50 mm odpuścili sobie bardzo mocno, bo na szerokim kącie dystorsja mierzona na RAW-ach jest monstrualna i wynosi aż −8.52%. Na dodatek pokazuje jeszcze lekkie ślady dystorsji falistej. To niechlubny rekord w tej kategorii obiektywów…

Oprogramowanie aparatu nie koryguje tej wady do końca i na szerokim kącie, nawet na plikach JPEG musimy liczyć się z wystąpieniem „beczki” o wartości −1.86%.

W środku zakresu ogniskowych jest znacznie lepiej. Na plikach RAW dystorsja wynosi −1.55%, a na JPEG-ach −0.71%.

----- R E K L A M A -----

Wraz z dalszym wydłużaniem ogniskowej dystorsja maleje, zmienia znak i na 50 mm mamy do czynienia ze zniekształceniami poduszkowymi. Na RAW-ach sięgają one +0.35%, a na JPEG-ach wynoszą +0.33%.

JPEG, 16 mm
Fujifilm Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS - Dystorsja
JPEG, 30 mm
Fujifilm Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS - Dystorsja
JPEG, 50 mm
Fujifilm Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS - Dystorsja

RAW, 16 mm
Fujifilm Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS - Dystorsja
RAW, 30 mm
Fujifilm Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS - Dystorsja
RAW, 50 mm
Fujifilm Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS - Dystorsja