Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Odnośnie : "C70 oferuje filmowanie w 4K z prędkościami do 120 kl/s".
W recenzji użytkownika przeczytałem, że: "The CPS cinema department commented that the inclusion of the moniker (4k@120fps) is misleading. There should have been an asterisk or followed by a slow/fast comment in parenthesis" Mógłby Pan, Amadeuszu swoim autorytetem rozstrzygnąć tę wątpliwość?
Chodzi o to, że żeby nagrywać w 100 / 120 kl/s trzeba włączyć tryb slow motion. W większości urządzeń tak jest, nie wiem czemu ktoś ma z tym aż taki problem. Ze swojej strony mogę powiedzieć, że tak, C70 jak najbardziej filmuje w 4K w 100/120 kl/s.
A film #9 można chyba potraktować jako "proof in the pudding"? Ja mam takie ogólne pytanie: do czego ta kamera (i jej podobne specyfikacją) nie wystarcza?
Tak naprawdę tylko dwie rzeczy mi przychodzą do głowy: 1 - sytuacje gdzie potrzebne jest wyjście SDI (część produkcji telewizyjnych) 2 - sytuacje gdzie potrzeba super duper low lighta, ISO 50000 itd. W obu tych scenariuszach lepiej się sprawdzi Sony FX6
Spotkałem się z opiniami, że większa liczba klatek na sekundę w trybach slow motion ma tę wadę, że aparat/kamera przestaje nagrywać dźwięk. Zgaduję, że może mieć to znaczenie w sytuacji, gdy nagrywamy ujęcie, które chcemy spowolnić w trakcie, ale część odtwarzać w czasie rzeczywistym z dźwiękiem.
@Amadi "@PDamian - RF 15-35/2.8 się w miarę sprawdza, choć wiadomo że brakuje trochę długiego końca" -I z nim "efekty" w związku z niedopasowaną osłoną mogą być największe.
@TRI-X -Miał na myśli coś co ma i dość szeroki kąt i tele jednocześnie, a nie ledwie-szeroki na Super35 24-...
Trochę gwózdek w serduszko, że napisano, iż jest to pierwszy test kamery-kamery, bo co prawda w innej formie, ale jednak coś tam kiedyś na łamach optyczne publikowałem... ;)
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Odnośnie : "C70 oferuje filmowanie w 4K z prędkościami do 120 kl/s".
W recenzji użytkownika przeczytałem, że:
"The CPS cinema department commented that the inclusion of the moniker (4k@120fps) is misleading. There should have been an asterisk or followed by a slow/fast comment in parenthesis"
Mógłby Pan, Amadeuszu swoim autorytetem rozstrzygnąć tę wątpliwość?
Chodzi o to, że żeby nagrywać w 100 / 120 kl/s trzeba włączyć tryb slow motion. W większości urządzeń tak jest, nie wiem czemu ktoś ma z tym aż taki problem. Ze swojej strony mogę powiedzieć, że tak, C70 jak najbardziej filmuje w 4K w 100/120 kl/s.
A film #9 można chyba potraktować jako "proof in the pudding"?
Ja mam takie ogólne pytanie: do czego ta kamera (i jej podobne specyfikacją) nie wystarcza?
Tak naprawdę tylko dwie rzeczy mi przychodzą do głowy:
1 - sytuacje gdzie potrzebne jest wyjście SDI (część produkcji telewizyjnych)
2 - sytuacje gdzie potrzeba super duper low lighta, ISO 50000 itd.
W obu tych scenariuszach lepiej się sprawdzi Sony FX6
Mam wrażenie, że zarówno w FX6 jak i A7SIII jest lepszy AF.
Spotkałem się z opiniami, że większa liczba klatek na sekundę w trybach slow motion ma tę wadę, że aparat/kamera przestaje nagrywać dźwięk.
Zgaduję, że może mieć to znaczenie w sytuacji, gdy nagrywamy ujęcie, które chcemy spowolnić w trakcie, ale część odtwarzać w czasie rzeczywistym z dźwiękiem.
We wstępie chyba nie było wspomniane że C500 to full frame a reszta w dół to APS-C.
Hm...
Kamera z matrycą Super35 i bagnetem RF z którym są produkowane wyłącznie obiektywy pełnoklatkowe?
@PDamian
"Kamera z matrycą Super35 i bagnetem RF z którym są produkowane wyłącznie obiektywy pełnoklatkowe?"
A myślisz że do analogicznych kamer z bagnetem EF ludzie podpinali tanie szkła EF-S?
Czyli uniwersalnego zoomu nie ma.
link
a osłony przeciwsłoneczne obiektywów RF słabo pełnią swoją funkcję na kamerze Super35.
@PDamian
"Czyli uniwersalnego zoomu nie ma."
Kupując tę kamerę (i przejściówkę) masz wszystkie możliwości analogicznej kamery z bagnetem EF + na przyszłość możliwość podpinania nowszych szkieł.
@TRI-X - C500 to nie full frame, tylko Super35. Fullfrejmy się zaczęły dopiero od C700.
@PDamian - RF 15-35/2.8 się w miarę sprawdza, choć wiadomo że brakuje trochę długiego końca
RobKoz 30 kwietnia 2021, 14:49
@PDamian
"Czyli uniwersalnego zoomu nie ma."
Może miał na myśli coś jak Sony E 18-110mm f/4 G PZ OSS
Jest z mocowaniem EF obiektyw Canon CN-E 18-80mm T4.4 ale to trochę inna półka cenowa
@Amadi
"@PDamian - RF 15-35/2.8 się w miarę sprawdza, choć wiadomo że brakuje trochę długiego końca"
-I z nim "efekty" w związku z niedopasowaną osłoną mogą być największe.
@TRI-X
-Miał na myśli coś co ma i dość szeroki kąt i tele jednocześnie,
a nie ledwie-szeroki na Super35 24-...
Trochę gwózdek w serduszko, że napisano, iż jest to pierwszy test kamery-kamery, bo co prawda w innej formie, ale jednak coś tam kiedyś na łamach optyczne publikowałem... ;)
Poprawię na "pierwszy ustandaryzowany, studyjny" ;)
Amadi30 kwietnia 2021, 16:19
Jest z mocowaniem EF obiektyw Canon CN-E 18-80mm T4.4 ale to trochę inna półka cenowa
Jak oceniasz? szkło
Nie miałem w rękach nigdy, więc nie mogę się wypowiedzieć
@Amadi, brzmi, jakbyś myślał o pierwszym C500
Do C70 można dokupić canonowski speed booster i nadal używać z nim niezłych szkieł na niepełną klatkę jak Tokina 11-20 czy Sigma 18-35 / 50-100
@tzb fakt ;)
@michasacuer - jak dodasz speedbooster to już cropowe szkła nie pokryją matrycy
Racja, sory za wprowadzenie w błąd