Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Nikon Z50 II - test trybu filmowego

Nikon Z50 II - test trybu filmowego
11 lutego 2025
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 11

1. Wstęp

Bezlusterkowy system Nikon Z został zaprezentowany w 2018 roku wraz z pełnoklatkowymi aparatami Z6 i Z7. Nieco ponad rok później dołączył do nich poprzednik testowanego aparatu, pierwszy niepełnoklatkowy korpus w systemie, czyli model Z50. Od tego czasu oferta pełnoklatkowych korpusów i obiektywów rozwinęła się dość znacznie, podczas gdy segment APS-C / DX traktowano raczej po macoszemu.

Do momentu premiery modelu Z50 II oferta systemu w zakresie konstrukcji niepełnoklatkowych obejmowała pięć obiektywów oraz trzy korpusy, wszystkie bazujące na tej samej matrycy i bez wyjątku pozbawione bardziej zaawansowanych elementów takich jak stabilizacja matrycy, podwójne gniazdo na karty pamięci czy duża bateria. Identyczne były także ich tryby filmowe, obejmujące filmowanie w 4K z prędkościami do 30 kl/s i Full HD do 120 kl/s z użyciem jedynie 8-bitowych kodeków.

Konkurencja w międzyczasie nie spała i w segmencie tanich niepełnoklatkowych bezlusterkowców pojawiły się modele takie jak Canon EOS R10, Fujifilm X-S20 czy Sony ZV-E10 II. Dzięki postępującym obniżkom cen powoli do tego segmentu zbliża się także Canon EOS R7.


----- R E K L A M A -----

W porównaniu z rzeczoną konkurencją możliwości filmowe niepełnoklatkowych Nikonów wypadały dość blado. Na szczęście większość powodujących ten stan rzeczy różnic udało się nadgonić w modelu Z50 II, który potrafi już filmować w 4K w 50/60 kl/s, oferuje 10-bitowe kodeki, logarytmiczny profil obrazu czy bardziej zaawansowany autofokus rozpoznający i śledzący różne rodzaje celów.

Tym chętniej zatem sięgnęliśmy po Z50 II i poddaliśmy go naszym procedurom testowym. Po odpowiedzi na pytania jak sobie z nimi poradził i jak sumarycznie wypada na tle konkurencji zapraszamy, jak zwykle, do kolejnych rozdziałów.

Aparat do testu wypożyczyła firma Nikon Polska, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy tryby filmowe w aparatach?” W razie dodatkowych wątpliwości zachęcamy również do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.



Poprzedni rozdział