Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Canon EOS R5 Mark II - test trybu filmowego

Canon EOS R5 Mark II - test trybu filmowego
7 marca 2025
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 19

1. Wstęp

Canon EOS R5 i jego specyfikacja filmowa mocno wstrząsnęły rynkiem w momencie premiery tego aparatu w 2020 roku. Mało kto myślał wówczas o nagrywaniu w rozdzielczości 8K (a już tym bardziej o robieniu tego w formacie RAW) czy o możliwości filmowania w 4K w 100/120 kl/s. Jeśli uznać linię R5 za duchowego spadkobiercę lustrzanek 5D, to przeskok w porównaniu z modelem 5D Mark IV był naprawdę ogromny.

Co prawda już po premierze okazało się, że spektakularna specyfikacja pierwszej R5-ki była okupiona niewiele mniej spektakularnymi problemami z przegrzewaniem się, które szczęśliwie przynajmniej po części okazały się zasługą nie najlepiej napisanego oprogramowania układowego, co pomogło je ograniczyć. Niezależnie od tego jednak poprzeczka została postawiona przez Canona dość wysoko. Konkurencja oczywiście w międzyczasie nie próżnowała i z Canonem R5 równą walkę podjęło zarówno Sony A1, jak i Nikony Z9 i Z8.

Jak w takim kontekście prezentuje się ogłoszony w 2024 roku Canon EOS R5 Mark II? Nie znajdziemy w nim takiego skoku o lata świetlne w zakresie specyfikacji, jak miało to miejsce w przypadku jego poprzednika. Pojawiło się natomiast sporo drobniejszych, choć równie istotnych zmian, takich jak nowa warstwowa matryca, schemat kodeków przeniesiony wprost z kamer Cinema EOS (podobnie jak w modelu R1), nowe profile obrazu takie jak m.in. Canon Log 2 czy wreszcie mała, ale ciesząca filmowców zmiana, jaką jest przejście na pełnowymiarowe złącze HDMI typu A.


----- R E K L A M A -----

Wszystkie te zmiany spowodowały, że tym chętniej poddaliśmy EOS-a R5 Mark II kolejnym filmowym procedurom testowym. Po rezultaty i konkluzje tradycyjnie zapraszamy do kolejnych rozdziałów.

Aparat do testu wypożyczyła firma Canon Polska, za co serdecznie dziękujemy.



Poprzedni rozdział