Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 9999 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Sony 50 mm f/1.4 - test obiektywu

15 listopada 2007
Arkadiusz Olech Komentarze: 7

4. Rozdzielczość obrazu

W zasadzie typowe zachowanie obiektywów klasy 1.4/50, to słabej lub co najwyżej średniej jakości obraz przy maksymalnym otworze względnym, szybko polepszająca się sytuacja wraz z przymykaniem przysłony oraz osiągnięcie bardzo wysokiego poziomu dla przysłon f/4-5.6. Sony 1.4/50 nie jest tutaj wyjątkiem, co widać na poniższym wykresie.

Sony 50 mm f/1.4 - Rozdzielczość obrazu

W zasadzie zachowanie Sony wygląda łudząco podobnie do konkurenta ze stajni Pentaxa. Przebiegi, z dokładnością co do błędów pomiarowych są prawie identyczne. Canon 1.4/50, natomiast, wydaje się zauważalnie odstawać na najostrzejszych przysłonach. Nawet uwzględniając różnice w wielkościach matryc (10 vs 8 MPix), jego osiągi są trochę niższe.

----- R E K L A M A -----

Widać też przewagę tego typu sprzętu nad obiektywami klasy 1.8/50. Porównanie do Nikkora 1.8/50 pokazuje zalety posiadania światła f/1.4, co szczególnie widoczne jest w okolicach f/2.0 gdzie Sony i Pentax sięgają wyraźnie ponad 30 lpmm, a Nikkor 1.8/50 do tego poziomu jeszcze nie dostaje.

Ogólnie zachowanie Sony 1.4/50 w kategorii rozdzielczości trzeba ocenić bardzo wysoko. Obiektyw na przysłonach f/2.8-f/11 jest w stanie generować wybitnie ostre obrazy, takie jak na dobrej klasy "stałkę" przystało. Jeśli na siłę chcieć znaleźć jakiś mankament, można lekko pomarudzić na dużą rozbieżność w rozdzielczości pomiędzy środkiem a brzegiem kadru na przysłonie f/4.0. Canon i Pentax zachowywały się tu trochę równiej.

Sony 50 mm f/1.4 - Rozdzielczość obrazu