Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony 50 mm f/1.4 - test obiektywu

15 listopada 2007
Arkadiusz Olech Komentarze: 7

5. Aberracja chromatyczna

Poziom aberracji chromatycznej w Sony 1.4/50 trzyma się w okolicach wartości 0.13%, co uznajemy za wielkość średnią. Na niektórych, mocno kontrastowych krawędziach znajdujących się na brzegu kadru wadę tą da się zobaczyć, nie jest to jednak poziom, który rzucał się będzie w oczy.

Sony 50 mm f/1.4 - Aberracja chromatyczna

Ogólnie zachowanie na tle konkurencji należy ocenić jako średnie, bo lepiej wypadały obie 50-tki Canona, oraz Nikkor 1.8/50, za to trochę gorzej Pentax. A jeśli ktoś chce mieć 50-tkę Sony o mniejszej aberracji, zawsze może zdecydować się na model 2.8/50 Macro.

----- R E K L A M A -----

Sony 50 mm f/1.4 - Aberracja chromatyczna