Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Canon EOS R5 Mark II - test trybu filmowego

7 marca 2025
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 19
Komentarze czytelników (19)
  1. olej7777
    olej7777 7 marca 2025, 18:49

    Czy w zestawieniu nie powinien pojawić się a7s3 lub fx3? Fakt brakuje im 8K natomiast w 4K maja 100p, ceny atrakcyjne a jakość obrazu na podobnym poziomie.

  2. deel77
    deel77 7 marca 2025, 19:07

    @olej7777
    To zawsze jest subiektywne. Bo dlaczego aparat R5II porównywać do FX3, skoro Canon ma C80 i C400. A jak już porównujemy, to dlaczego nie do Arri czy Reda?

    Publikowane testy to dane konkretnego modelu, a to do czego go może porównać czytelnik to już jego sprawa. Dla kogoś 8K będzie zbędnym trybem, a dla innego R5II będzie bezużyteczny ze względu na braki w timecodach. Jeszcze inny stwierdzi, że autofocus mu zbędny bo filmuje tylko obiektywami anamorficznymi.

    Mi w R5II brakuje trybów "open gate", rejestracji dźwięku 32-bitowego i ogólnie zarządzania podobnego jak w kamerach (mam na myśli to, że gdy tylko podłączymy mikrofon zewnętrzny to dźwięk z wbudowanego nie jest rejestrowany).

  3. Bahrd
    Bahrd 7 marca 2025, 19:36

    Która "piątka" jako jedna z pierwszych lustrzanek pozwalała nagrywać w Full HD na FF? Mk II?

    Czy wtedy to rzeczywiście był "przełomowy" aparat w kategorii wideo?

    PS
    Czy problem AF z obiektywami anamorficznymi nie wynika raczej z tego, że nie mają one silników, a nie z tego, że matrycowy AF nie zadziałałby z nimi prawidłowo (skoro w Canonie musi sobie radzić z nieskorygowanymi obiektywami! ;)?

    Jak się, na przykład, zachowuje "focus peaking" z takimi szkłami?

  4. Bahrd
    Bahrd 7 marca 2025, 20:25

    PS
    Z innych ciekawostek (niestety - przyznaję - nie potrafię właściwie docenić przedmiotu testu. To po prostu zbyt zaawansowana kamera jak na moje obecne potrzeby): jeden gość na CanonRumors pisze, że dźwięk symulowanej migawki w iPhone'ach pochodzi ni mniej, ni więcej z Canona AE-1 [ link ].

  5. deel77
    deel77 7 marca 2025, 21:27

    Miałem też okazję dłużej pobawić się R5II. Sterowanie AF za pomocą oka - dla mnie zbędne. Przydałaby się możliwość kopiowania zawartości kart pamięci na podłączony dysk SSD (oprócz nagrywania).

    Przyznam, że wrażenie robi AF z wykrywaniem oka (jedyny przypadek kiedy nie działało to tak jak powinno to sytuacja gdy osoba dynamicznie poruszała się na scenie z tłem z ekranów LED).

    Prywatnie korzystam z Canona R5. Na razie nie kupię wersji II. Czekam na następną.

  6. lord13
    lord13 8 marca 2025, 00:01

    @Bahrd
    "Która "piątka" jako jedna z pierwszych lustrzanek pozwalała nagrywać w Full HD na FF? Mk II?"

    Nie jako jedna z pierwszych i nie tylko na FF. 5D MkII to był pierwszy aparat z wymienną optyką, który pozwalał na filmowanie w FHD.

    "Czy wtedy to rzeczywiście był "przełomowy" aparat w kategorii wideo?"

    Moim zdaniem bezapelacyjnie tak. Dzięki też rozmiarowi matrycy dawał też ten "kinowy look" niesamowicie obnizajac przy tym finansowy próg wejścia w taką jakość.

  7. MaSz
    MaSz 8 marca 2025, 01:07

    ''Nie jako jedna z pierwszych i nie tylko na FF. 5D MkII to był pierwszy aparat z wymienną optyką, który pozwalał na filmowanie w FHD.''

    Canon byl pierwszym FF z FHD ale Nikon ich wyprzedzil jezeli chodzi o nagrywanie HD ze swoim D90. okolo 20 dni bylo miedzy premierami tych aparatow.
    Pamietam tez ze byl tez jakis program ktory pozwalal nagrywac live view w moim Canonie 40d

    CHDK czy Magic Lantern kiedys to bylo :)

  8. ES
    ES 8 marca 2025, 04:43

    @Amadi
    Czy jest szansa żeby wśród filmów przykładowych znalazł się jeszcze jeden klip z odszumianiem ustawionym na maxa? Nocna, dynamiczniejsza scena z przejeżdżającymi samochodami lepiej odda możliwości sprzętu niż statyczne ujęcie stosowane w rozdziale o odszumianiu.

  9. przybylskipawel
    przybylskipawel 8 marca 2025, 07:13

    Bezsensowny crop x1.07 w UHD to zapewne wynik rozdzielczości matrycy ustawionej tak, aby na szerokość miała 8192px. Aby uzyskac nieskropowane UHD musiałaby odczytać 4608 linii, a to zapewne większe obciążenie i trochę kłopotów z przeskalowaniem w korpusie do 16:9. Gdyby jednak możliwe było nagranie tego przynajmniej w formacie RAW, to już byłoby coś - większy zapas na stabilizację w postprodukcji albo więcej osób wciśniętych w kadr przy tej samej ogniskowej. Najbardziej by mnie jednak ucieszył open gate w RAWach. Po wstępnych informacjach na temat rolling shuttera w S1RII i biorąc pod uwagę, że szkła EF nawet Sigmy słabo działają z adapterem MC-21 na L-mount, decyzja o pozostaniu w ekosystemie Canona wydaje się dla mnie przesądzona.

  10. Bahrd
    Bahrd 8 marca 2025, 09:10

    Czyli coś tam pamiętałem! ;)

    przybylskipawel a jaki - poza powiedzmy urozmaiceniem - może być obecnie powód przesiadania się z systemu na system?

  11. molon_labe
    molon_labe 8 marca 2025, 09:47

    Moim zdaniem R5Ii, ani aparat, ani camera. Jest natomiast doskonałym zmaterializowaniem koncepcji narzędzia współczesnego profesjonalizmu w którym liczy się…skuteczność. Marketing „Skuteczności” wypiera jakość obrazu, stąd cyfrowe korekty obiektywów i promowanie szybkości wykonywania zamiast IQ zdjęć. …Całe szczęście, że nie jestem tak nowoczesny.

  12. Amadi
    Amadi 8 marca 2025, 10:15

    @ES - teraz już niestety nie, sprzęt wrócił do Canona 2 tygodnie temu

  13. przybylskipawel
    przybylskipawel 8 marca 2025, 10:20

    @Bahrd Filmowanie Open gate, zdjęcia 40fps (niestety nieużywalne do zastosowań, w których mają znaczenie) oraz dostępność obiektywów Sigma 300-600mm f4 oraz 60-600mm DG DN (którzy jest lepszy od poprzednika).

  14. przybylskipawel
    przybylskipawel 8 marca 2025, 10:22

    @Bahrd A także Sigma 14mm 1.4 DG DN, 20mm 1.4 DG DN

  15. przybylskipawel
    przybylskipawel 8 marca 2025, 10:26

    W mojej ocenie 4K 100p wygląda przyzwoicie na tle konkurencji, podobnie jak FullHD 240p. To znaczy obiektywnie wyglądają słabo, ale ciężko o lepsze. 4K 100p widziałem ładniejsze tylko w Panasonicach GH7/G9II, a FullHD 240p wygląda nawet nieco lepiej, niż 300p w tych aparatach, ale 300p to jednak zaleta w porównaniu do 240p.

  16. ES
    ES 8 marca 2025, 11:18

    @Amadi
    Przy kolejnych testach trybu filmowego nagrywaj dodatkowo jeden dynamiczniejszy klip przy ustawieniu odszumiania na max ( o ile to nie problem). Rezultat jaki osiagnęła kamera Sony PXW-Z200 jest dobrym odniesieniem do tego co można osiagnąć w tym zakresie.

  17. Amadi
    Amadi 8 marca 2025, 12:49

    Nie mogę obiecać – gdybym uwzględniał w testach każdą prośbę, jaką ludzie zgłaszają, to testy spuchłyby tak, że nie byłbym w stanie ich robić.

  18. ad1216
    ad1216 9 marca 2025, 08:25

    przybylskipaweł: najpierw piszesz że crop jest bezsensowny a potem uzasadniasz dlaczego ten crop ma sens i i z czego wynika. Bez sensu ;))

  19. Bahrd
    Bahrd 9 marca 2025, 11:10

    Moim zdaniem Kolega PP rozpoczął od inwokacji do cytatu z recenzji: "zupełnie bezsensowny dodatkowy crop 1.07x przy filmowaniu w proporcjach obrazu 16:9 nawet w Full HD" [ link ].

    I jako taki ten bezsens jest tu i sensowy i zasadny! :D

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział