Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS - test obiektywu

9 czerwca 2008

5. Aberracja chromatyczna

Co ciekawe, pomimo poprawy rozdzielczości i zmiany konstrukcji obiektywu, przebiegi aberracji chromatycznej pozostały na podobnym do poprzednika poziomie, a w niektórych momentach, w stosunku do niego, nawet się pogorszyły. Przykładowo, dla ogniskowej 18 mm w obu przypadkach notujemy wzrost aberracji wraz ze wzrostem wartości przysłony, z tym, że u starego "kita" od 0.06 do 0.13%, natomiast u nowego od 0.09 do 0.16%. To już są wartości spore i na zdjęciach wada staje się zauważalna.

Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS - Aberracja chromatyczna


Na szczęście sytuacja poprawia się dla dłuższych ogniskowych, gdzie aberracja nie powinna nam doskwierać.

----- R E K L A M A -----

Dla porządku warto dodać, że u Nikkora aberracja też jest największa dla 18 mm i też wzrasta wraz ze wzrostem przysłony, lecz tam nie przekracza poziomu 0.11%. W tej kategorii Nikkor wypada więc lepiej od Canona.

Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS - Aberracja chromatyczna